G80 a G92

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
Lycan
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 500
Dátum registrácie: Ut 27. Nov, 2007, 08:00
Bydlisko: (okr. Nitra)

G80 a G92

Príspevok od používateľa Lycan »

precitajte pozorne : V tabulce je hned nìkolik vìci, jez si zadaji vysvìtleni. GeForce 8800 GT ma 56 texturovacich jednotek, GeForce 8800 GTS 512 MB (G92) dokonce 64, ale drazsi GeForce 8800 GTX a Ultra (G80) jen 32. Nevyhoda vsak na jejich stranì neni vyrazna a neprojevuje se vsude. Texturovaci jednotky v G80 jsou totiz trilinearni, zatimco ty v G92 pouze bilinearni. ///http://www.extrahardware.cz/zotac-gefor ... pro-crysisja som to pochopil takto:

to znamena ze na trilinearnu grafiku je lepsie G80 ako G92 :?:
(teraz ma nezaujimaju ine vyhody G92 (spotreba atd...) ) napr: geforce 8800 GTX G80 alebo 8800 GTS 92 :?
650W, i5 3,6 Ghz, GTX 760
Používateľov profilový obrázok
Fatal1ty
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 48
Dátum registrácie: Ut 01. Jan, 2008, 08:00

Tiez nechapem

Príspevok od používateľa Fatal1ty »

Dobra poznamka, tiez tomu akosi nechapem, a celkovo porovnania 8800GTS 512 vs. 8800GTX ma zaujimaju, ale toto som naozaj nepochopil
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

mohol si toto dat aj do threadu G80, G92, ale ok ...

najprv si musime vysvetlit z co pozostava TMU = texturovacia jednotka. Kazda TMU sa sklada z TFU a TAU (viac nas teraz nezaujima). TFU = texture filtering unit = filtrovacia jednotka a TAU = texture addressing unit, adresovacia jednotka. V pripade, ze je pomer TFUs a TAUs 1:1 mozno hovorit o "klasickych" TMUs. Vo viacerych pripadoch - ako G80, R600 ale tento pomer filtrovacich/adresovacich jednotiek nie je 1:1 - je zmeneny. Preto nie je uplne presne hovorit v tychto pripadoch o presnom pocte TMUs.

Pozrieme sa teraz na G80, clanok mame na pretaktovanie.sk tiez: Prve pohlady na architekturu G80. G80 teda nema klasicke TMUs, nakolko nema 1:1 pomer TFUs:TAUs. Ich pomer je 2:1 v prospech TFUs. Ma viac filtrovacich jednotiek ako adresovacich, preto nemoze vsetky filtrovacie jednotky vyuzit pokial sa vyuziva len bilinearne filtrovanie. Obrazok od nV k tomu:

Obrázok

( znazorneny je 1 cluster, G80 v podobe GeForce 8800GTX ich ma 8 )

Dokopy ma G80, keD si to vypocitame: 64 filtrovacich a 32 adresovacich jednotiek. Kvoli nizsiemu poctu TAUs nemozno pocitat pri teoretickych hodotach so "64 TMUs" ale len s 32, nakolko sa pri peak teoretickej hodnote jedna o bilinear peak texelfillrate. KeD si pozrieme cisla ku G80 tak nam vychadza:

18 400 Mtexels/s v pripade peak bilinear texelfillrate.

Aky to ma teda vsetko zmysel ? KeD sa filtruje cisto len bilinearne, vie G80 vyuzit len 32 TFUs, lebo ma len 32 TAUs = 32 klasickych TMUs = vie adresovat len tych 32 filtrovanych Texelov. Dalsich 32 TFUs sa jednoducho nevyuziva (v tomto pripade - bilinear filter) = nic nerobia. Tento pripad je ale zriedkavy, nakolko sa vo vacsine pripadov vyuziva bilinear-ny alebo trilinear-ny anisotropny filter.

Druhy priklad: vyziadane je bilinearne 2x AF, to by stalo keby mal G80 len 32 TFUs - 2 takty. Nakolko ma ale 64 TFUs to stoji len jeden takt - teda bilinearne 2xAF je podobne ako cisto trilinearne filtrovanie cisto z pohladu TMUs - texelfillrate - zadarmo = bez straty vykonu. (teoreticky, v praxi nie je nic zadarmo). Preto mozno hovorit o trilinearnych TMUs v pripade G80. Takisto keD si zoberieme peak FP-16 texelfillrate (napr.) tak je u G80 rovnaka ako peak bilinear texefillrate = 18 400 Mtexels/s. Pomenovanie trilinearne TMUs ale nie je znovu celkom presne, nakolko by 32 trilinearnych TMUs, presne povedane - sampler jednotky G80 vedia urychlit/uskutocnit bez straty vykonu aj anisotropne filtrovanie.

Tento pomer 2:1 TFUs:TAUs nema G92. Preto mozno hovorit o bilinearnych TMUs a preto ma cisto teoreticky vyssiu peak bilinear texelfillrate - nakolko ma 64 TFUs, 64 TAUs = 64 klasickych TMUs. (v praxi sa ale cisto bilinearne filtrovanie uz skoro nepouziva, teda tada tuto vyhodu v praxi nema)
Jeho max. bilinear texelfillrate je 41 600Mtexels/s. Lenze G92 nema zadarmo bilinearne 2xAF, straca vykon. Rovnako aj v pripade max. bilinear FP-16 texefillrate - na polovicu. Teda na 20 800 Mtexels/s a pod. Teda realny rozdiel je sposobeny do velkej miery len rozdielom pracovnych frekvencii TMUs/ROPs domeny - 575MHz (8800GTX) ku 650MHz (8800GTS-512).
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Fatal1ty
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 48
Dátum registrácie: Ut 01. Jan, 2008, 08:00

Dakujem

Príspevok od používateľa Fatal1ty »

vycerpavajuca odpoved, ale dakujem, dozvedel som sa zas nieco nove :red:
Používateľov profilový obrázok
Lycan
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 500
Dátum registrácie: Ut 27. Nov, 2007, 08:00
Bydlisko: (okr. Nitra)

Príspevok od používateľa Lycan »

..uz tomu celkom chapem .... Diki moc
650W, i5 3,6 Ghz, GTX 760

Návrat na "Grafické karty"