Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2364
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Zaujimalo by ma, ci niekto meral, alebo ci by mohol odmerat, aky vplyv ma frekvencia procesora nad 3 GHz v hrach. Skusal som najst nieco po internete, ale je toho velmi malo a to co je, je len pre rozsahy okolo 2-3 GHz.
Keby sa na to niekto podujal, tak by ma zaujimali nejake kroky po 200 MHz dajme tomu v rozsahu od 3 GHz po aspon 4 GHz. Samozrejme frekvenciu pamati udrziavat co najviac podobnu. Vo vybere hry necham volnost, nechcem, aby tym niekto travil cely den (a ani nebude), takze kludne staci jedna, co obsiahne viac veci (Source engine, Unreal engine, atd.). Prosim ziadne 3DGaymarky a podobne neuzitocne somariny. Taktiez by som sa prihovoril za bezne scenario, teda nie Quake 3 a 1024×768 rozlisenie.
Neviem si totiz predstavit, aky rozdiel sposobi v hrach 4 GHz procesor oproti 3 GHz. Tak keby mal niekto pol hodinku naviac, bolo by to velmi vitane. Ja si to otestovat nemozem, lebo moj procesor neda 4 GHz.
Keby sa na to niekto podujal, tak by ma zaujimali nejake kroky po 200 MHz dajme tomu v rozsahu od 3 GHz po aspon 4 GHz. Samozrejme frekvenciu pamati udrziavat co najviac podobnu. Vo vybere hry necham volnost, nechcem, aby tym niekto travil cely den (a ani nebude), takze kludne staci jedna, co obsiahne viac veci (Source engine, Unreal engine, atd.). Prosim ziadne 3DGaymarky a podobne neuzitocne somariny. Taktiez by som sa prihovoril za bezne scenario, teda nie Quake 3 a 1024×768 rozlisenie.
Neviem si totiz predstavit, aky rozdiel sposobi v hrach 4 GHz procesor oproti 3 GHz. Tak keby mal niekto pol hodinku naviac, bolo by to velmi vitane. Ja si to otestovat nemozem, lebo moj procesor neda 4 GHz.
- Martan
- Používateľ
- Príspevky: 1543
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Ach ved prave o to v akej hre to budes testovat ide najviac.
Kazda hra je totiz inak stavana. Niektore su dost cpu limitovane, ine zas skor spoliehaju na silnejsiu grafiku.
Kazda hra je totiz inak stavana. Niektore su dost cpu limitovane, ine zas skor spoliehaju na silnejsiu grafiku.
Spoiler: ukázať
- Mirdis
- Moderátor
- Príspevky: 2017
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Stará Ľubovňa/Prešov
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
tu mas celkom pekny test http://www.ddworld.cz/procesory-a-pamet ... -ko-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aj ked nie su tam taktovane cpu nad 3 ghz ale myslim,ze zaujimavy testik...mozno ti odpovie na niektore otazky...
aj ked nie su tam taktovane cpu nad 3 ghz ale myslim,ze zaujimavy testik...mozno ti odpovie na niektore otazky...
NTB1:MacBook Pro (13-inch, 2014, 2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5, 8 GB RAM)
NTB2:MacBook Pro (13-inch, 2018, 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i7,16 GB RAM)
NTB3:MacBook Pro (13-inch, 2020, Apple M1,16 GB RAM)
NTB2:MacBook Pro (13-inch, 2018, 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i7,16 GB RAM)
NTB3:MacBook Pro (13-inch, 2020, Apple M1,16 GB RAM)
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22057
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
http://pctuning.tyden.cz/index.php?opti ... itstart=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Spoiler: ukázať
- Jamhal
- Nový používateľ
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: Po 19. Máj, 2008, 22:00
- Bydlisko: Žilina/KNM(to je tam kdesi na kysučach)
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Pokial budes mat v PC 8500GT a Intel Core 2 Extreme QX6800 tak ten vikon procesora neviuzijes....Ak mas grafarnu dost silnu tak tie 3 Ghz sa oplatia ale ak nie tak mas asi 5 az 10 fps navise.Rozdiel medzi 4Ghz a 3Ghz pri pouzity rovnakej grafarny bude rozdiel ale nie velky....No ak napriklad hra viuziva havok(ratanie fyziky na CPU) tak bude urcite ten 4GHz lepsi a asi aj odost.
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Toto je síce pekné teoretické vysvetlenie, ale chalan zháňa konkrétne čísla, tabuľky a grafy. Popravde, aj mňa by to zaujímalo...
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5440
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Petržalka
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Aby som prispel svojou skúsenosťou, tak rozdiely medzi silným procesorom (napr. E8400) a slabým (napr. E2200) v hrách klesajú s rastúcim rozlíšením, pretože výkon hier limituje hlavne výkon grafickej karty.
Určite je rozumnejšie kúpiť lacný procesor a výkonnú grafickú kartu, ako naopak.
V hrách je dôležité min FPS a to nám zaručí rýchla grafika, nie rýchly CPU.
Okrem toho takmer každý CPU rady E2xxx nataktujete (väčšinou na default napätí) na 3 GHz aj s obyčajnou doskou a bežnými 800 MHz pamäťami, takže výkonu poskytne viac než dosť.
Určite je rozumnejšie kúpiť lacný procesor a výkonnú grafickú kartu, ako naopak.
V hrách je dôležité min FPS a to nám zaručí rýchla grafika, nie rýchly CPU.
Okrem toho takmer každý CPU rady E2xxx nataktujete (väčšinou na default napätí) na 3 GHz aj s obyčajnou doskou a bežnými 800 MHz pamäťami, takže výkonu poskytne viac než dosť.
Spoiler: ukázať
- Martan
- Používateľ
- Príspevky: 1543
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Myslim ze Andy to zhrnul a velmi trefne.
Naco sto testov, x grafov. Je to pravdive avsak opat len do istej miery, pretoze vela hier zacina byt limitovanych aj vykonom samotneho procesora. To co sm spominal aj vyssie.
Napr. Hry na Unreal Engine 3.0-3.5...
Naco sto testov, x grafov. Je to pravdive avsak opat len do istej miery, pretoze vela hier zacina byt limitovanych aj vykonom samotneho procesora. To co sm spominal aj vyssie.
Napr. Hry na Unreal Engine 3.0-3.5...
Spoiler: ukázať
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5440
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Petržalka
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Áno, napríklad aj World In Conflict je CPU limitovaná hra.
Stále však platí, že na hry je lepšie vraziť do najvýkonnejšej grafiky viac peňazí a postačí kúpiť E2xxx a nataktovať aspoň na 3 GHz a o výkon je postarané.
Stále však platí, že na hry je lepšie vraziť do najvýkonnejšej grafiky viac peňazí a postačí kúpiť E2xxx a nataktovať aspoň na 3 GHz a o výkon je postarané.
Spoiler: ukázať
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
teraz ked uz moderne graficke karty, beru na seba aj ulohu procesora, tak tiez preto nieje dovod kupovat nejaky CPU rady E8xxx. E2xxx/E4xxx plne postacuje na hry.
V minulosti hry boli limitovane CPU, potom to preslo na velkost RAM, ale len docasne, a teraz to ide na GPU a asi to pritom aj ostane.
V minulosti hry boli limitovane CPU, potom to preslo na velkost RAM, ale len docasne, a teraz to ide na GPU a asi to pritom aj ostane.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
- Martan
- Používateľ
- Príspevky: 1543
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
Re: Skalovanie vykonu C2D 3 - 4 GHz v hrach
Cez vikend porovnam:
E4500 | 4x1GB/2x1GB | MB GIGA P35-DS3L | WIN XP PROF SP2/Vista x64 SP1
E8400 | 4x1GB/2x1GB | MB ASUS P5K-Prem | WIN XP PROF SP2/Vista x64 SP1
Drzte palce a bude z toho mozno aj niake ucelene review uverejnene na pretakte.
Ak ma moja lenivost a cas o tu moznost napisat to nepripravi
Sada hier:
CoH, AC, Crysis, Mass Effect, GRiD
E4500 | 4x1GB/2x1GB | MB GIGA P35-DS3L | WIN XP PROF SP2/Vista x64 SP1
E8400 | 4x1GB/2x1GB | MB ASUS P5K-Prem | WIN XP PROF SP2/Vista x64 SP1
Drzte palce a bude z toho mozno aj niake ucelene review uverejnene na pretakte.
Ak ma moja lenivost a cas o tu moznost napisat to nepripravi
Sada hier:
CoH, AC, Crysis, Mass Effect, GRiD
Spoiler: ukázať