tak dal som mu 520x8 zatial ide v orthose teploty everest 75stupnov real napetie 1,3200 v biose 1,3825
Asus P6T Deluxe OC Palm I Corei7 920 2,66 @ 4ghz + Noctua NH 12 I OCZ Gold Edition 3x2gb 1600mhz I Asus GTX260 216sp I Seagate 500GB I Enermax PRO82 625W I Samsung SH-S223F I Razer Diamondback + Razer Goliathus + Belkin n52te I Cooler Master CM690 + Scythe Kaze Master Ace + 3 x Noctua NF 1300 I LG W2252TG
Mám problém, ktorý asi nevyriešim, dnes som nahodil E8400 na ASUS P5B a doska takmer vždy odmieta nabehnúť.
Ak nabehne, tak veľmi divne, pretože jej veľmi dlho trvá, kým vôbec vyšle signál do grafiky a ozve sa jedno pípnutie (tak to má byť).
Dovtedy je počuť ventilátor na grafike, ako mení otáčky každú sekundu.
Grafika je absolútne v poriadku, robí to aj s inou grafikou aj bez grafiky, skrátka žiadne pípnutie (to robí moja doska len keď nedetekuje CPU).
BIOS (posledný 1902) pritom procesor korektne rozpozná, bohužiaľ pri akomkoľvek pokuse o nastavenie FSB, pamätí, napätia sa už doska nespustí a je nutný reset CMOS.
Takže CPU beží na default 3000 MHz pri 1,16v.
Akonáhle sa doska spustí a dostanem sa do Windowsu, je systém stabilný aj v hrách, žiadne problémy niesú.
Myslíte, že mi odchádza doska, či je problém v zdroji, alebo len nekompatibilita?
Minulý týždeň som totiž rozoberal počítač za účelom vyčistenia dosky a po zložení mi spravila to isté, teda nenabehla.
Znova som všetko rozobral a nabehla. Od vtedy to spravila asi dva-krát, tak mám obavu, že s doskou alebo zdrojom nebude niečo v poriadku.
Je možné, že som nejakým spôsobom poškodil dosku. To by vysvetľovalo, prečo to začalo robiť až od toho momentu.
Zdroj odskúšam na inom kompe a vylúčim tak možnosť, že je vadný.
Dosku si aj tak mienim kúpiť novú kvôli kompatibilite s novým procákom, tento posledný BIOS je taká polofunkčná barlička.
Ďalej som si všimol, že novému procesoru doska dodáva pomerne nestabilné napätie - toto kolíše od 1.136 - 1.176 v Idle.
So starým procesorom napätie nekolísalo, žeby problém napäťových stabilizátorov dosky?
Teda nemal pravdu ani RealTemp (95C) ani Coretemp (105C). A presnost je s vacsim rozdielom oproti Tjmax nizsia, teda pri idle teplotach mozu mat dost velku chybu.
Poradte mi. oplati sa dat o 600sk viac a mat E8500(s DPH 5 327,-Sk): 3.16GHz (9,5x333MHz) namiesto E8400(s DPH 4 729,-Sk): 3.0GHz (9x333MHz) ??? Stoji to za to ?
S E8500 máš reálne vyššiu šancu viac procesor pretaktovať, pretože je vyrobený z kvalitnejšieho kremíka a preto je aj štandartne označený ako E8500, horšie kusy dostanú názov a multiplikátor 8400 a najhoršie E8200.
Moja E8400 išla stabilne maximálne na 3800 MHz, E8500 ide bez problémov na 4100 a vyššie ešte skúšam...
Kamarátov brat si kúpil E8600 a na 4 GHz ide pri default napätí...