Skusenosti s PC predajnami v KE
- Jeremi
- Používateľ
- Príspevky: 1558
- Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
GABO problem je vtom ze vela ludi si povie ved som za to zaplatil tak sa k tomu mozem spravat ako len chcem a samozrejme si mysli ze na uznanie reklamacie ma pravo vzdy a za kazdych okolnosti
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
áno tam som tým mojim príspevkom mieril. Ja mám LCD17" už roky bola to špička stála 22tácov a dnes keď by som ju predával tak povieš, že má rok možno. Rovnako slúchadlá a pod. Nehovorím, že denne tie veci 5hodín luxujem, ale o všetko je nutné sa starať..jednoducho aj kvietok ak nezalievaš zdechne.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
- Jeremi
- Používateľ
- Príspevky: 1558
- Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
ano presne tak ja mam tiez doma jednu mys od MS pouzivanu na rodinom pc kupoval som ju s jednym kamosom asi pred 3 rokmi on uz za tu dobu vymenil asi 6 mysiek takze to ako sa k veciam spravas ma velky vplyv na to ako sa kazia
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
no neverili by ste ale ten moj notes mal este foliu na lcd. ja sa k vecima staram az az by som povedal. a zaujimalo by ma podla coho posudzuje predajca ze ci je to vhodne prijat na reklamaciu ci nie,ved to ma povedat servis ci nie? ze je neico vlastnym zavinenim.to ze sa zosucha plast tak si myslim ze je chyba vyrobcu a nie moja ze som tam mal dlan ked som pisal na klavesnici.ked sa vam zosucha farba na adidasoch za 3litre pojdete reklamovat?ANO.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- icefire
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6233
- Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
- Bydlisko: Vieden/Bratislava
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
GABO trosku prehanal. A pri tom Freezery s prachom som sa dobre nasmial, dufam, ze aj auto si pri servisnej oprave ocistis dokladne od vsetkych castic blata nachadzajucich sa na spodnej casti.
Ver tomu, ze vela notebookov sa zosucha, to ze su tam castice/necistoty z bezneho pouzivania je uplne normalna vec, urcite nebudem otvarat/odsrobovavat konstrukciu notebooku len preto, aby som ho vycistil od prachu, (co navyse casto vedie k strate zaruky) ktory nachytal za rok a pol vecerneho surfovania v posteli, resp. par omrviniek.
A pokial je v zaruke, uz chcem vidiet ako ho neprijmes a vystavis neodborny posudok zbrucha o tom, ze ho poskodil zakaznik neadekvatnym pouzivanim (co navyse budes musiet aj dokazat), ktory sa hned spochybni u znalca, co znaci, ze to hned pojde do sudneho sporu pri takomto rieseni situacie.
Aj mne sa HPcko v robote za 80 tisic popukalo po 3 mesiacoch pouzivania, cele veko a bolo len v kancelarii.
Ver tomu, ze vela notebookov sa zosucha, to ze su tam castice/necistoty z bezneho pouzivania je uplne normalna vec, urcite nebudem otvarat/odsrobovavat konstrukciu notebooku len preto, aby som ho vycistil od prachu, (co navyse casto vedie k strate zaruky) ktory nachytal za rok a pol vecerneho surfovania v posteli, resp. par omrviniek.
A pokial je v zaruke, uz chcem vidiet ako ho neprijmes a vystavis neodborny posudok zbrucha o tom, ze ho poskodil zakaznik neadekvatnym pouzivanim (co navyse budes musiet aj dokazat), ktory sa hned spochybni u znalca, co znaci, ze to hned pojde do sudneho sporu pri takomto rieseni situacie.
Aj mne sa HPcko v robote za 80 tisic popukalo po 3 mesiacoch pouzivania, cele veko a bolo len v kancelarii.
Spoiler: ukázať
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
Čakal som, že sa ozveš. Opäť raz nečítaš čo je síce tvoj problém, ale ešte raz aby si pochopil :
Ty nevieš v akom stave bol ten notebook a ako to celé prebehlo ja viem ako to bolo z oboch strán a viem si dať veci do súvislostí. To, že notebook bol používaní nie tak ako sa používať má to jest časť z RMA podmienok kde reklamácia zaniká:
používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii (prevádzkovaním tovaru vo vlhkom, prašnom, silnom elektrickom alebo magnetickom poli alebo inak nevhodnom pracovnom prostredí atď.)
s týmto súvisí aj toto:
Podľa zákona 397/2008 Z. z. je predávajúci povinný v 1. roku záručnej doby tovaru, ak reklamáciu neuzná do 3 pracovných dní, zaslať výrobok na vlastné náklady na odborné posúdenie (§18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa).V druhom 12-mesačnom období, ak sa preukáže, že po roku znehodnotil výrobok užívateľ, bude náklady na odborný posudok znášať on. Ak bola reklamovaná chyba zavinená výrobcom alebo dodávateľom, náklady budú znášať oni.
Tento zákon vraví teda to, že obchod nevedel RMA podmienky a na jeho škodu prijal RMA. AK by o zákone vedel, reklamáciu by neprijal a on teda zákazník by si musel poslať ten notebook na posudok sám.
Takže si najprv preštuduj reklamačné podmienky a zákony, lebo evidentné si mal s nimi problémy aj pri tvojich problémoch s ALZA.sk.
Čo sa týka tvojho pobavenia a príkladu servisu auta tak tam určite v dokumentácii nemáš popísané, že auto zospodu nemôže byť zablatené tak prosím nerozprávaj hlúposti. Čo sa týka Freezera bav sa ďalej ak ho donesieš špinavý totálne od prachu tak, že je až mastný a ložisko a oblasť okolo ložiska je zasratá prachom tak, že pomaly nevidno ložisko, tak reklamáciu neuznám. Každý normálny user či PC od prachu raz za mesiac prečistí a v tom prípade pri RMA toto nehrozí.
Proste sú zákazníci normálni a s tými ja pri RMA problém nemám a sú zákazníci, ktorí sú vypočítaví a jednoducho problémoví, ktorí si jednoducho myslia, že niečo kúpili tak zákon chráni iba ich a povinnosti nemajú žiadne - to je mylná predstava. To neznamená, že hovorím o danom prípade o ktorom sa teraz rozprávame. Píšem globálne.
Ty nevieš v akom stave bol ten notebook a ako to celé prebehlo ja viem ako to bolo z oboch strán a viem si dať veci do súvislostí. To, že notebook bol používaní nie tak ako sa používať má to jest časť z RMA podmienok kde reklamácia zaniká:
používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii (prevádzkovaním tovaru vo vlhkom, prašnom, silnom elektrickom alebo magnetickom poli alebo inak nevhodnom pracovnom prostredí atď.)
s týmto súvisí aj toto:
Podľa zákona 397/2008 Z. z. je predávajúci povinný v 1. roku záručnej doby tovaru, ak reklamáciu neuzná do 3 pracovných dní, zaslať výrobok na vlastné náklady na odborné posúdenie (§18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa).V druhom 12-mesačnom období, ak sa preukáže, že po roku znehodnotil výrobok užívateľ, bude náklady na odborný posudok znášať on. Ak bola reklamovaná chyba zavinená výrobcom alebo dodávateľom, náklady budú znášať oni.
Tento zákon vraví teda to, že obchod nevedel RMA podmienky a na jeho škodu prijal RMA. AK by o zákone vedel, reklamáciu by neprijal a on teda zákazník by si musel poslať ten notebook na posudok sám.
Takže si najprv preštuduj reklamačné podmienky a zákony, lebo evidentné si mal s nimi problémy aj pri tvojich problémoch s ALZA.sk.
Čo sa týka tvojho pobavenia a príkladu servisu auta tak tam určite v dokumentácii nemáš popísané, že auto zospodu nemôže byť zablatené tak prosím nerozprávaj hlúposti. Čo sa týka Freezera bav sa ďalej ak ho donesieš špinavý totálne od prachu tak, že je až mastný a ložisko a oblasť okolo ložiska je zasratá prachom tak, že pomaly nevidno ložisko, tak reklamáciu neuznám. Každý normálny user či PC od prachu raz za mesiac prečistí a v tom prípade pri RMA toto nehrozí.
Proste sú zákazníci normálni a s tými ja pri RMA problém nemám a sú zákazníci, ktorí sú vypočítaví a jednoducho problémoví, ktorí si jednoducho myslia, že niečo kúpili tak zákon chráni iba ich a povinnosti nemajú žiadne - to je mylná predstava. To neznamená, že hovorím o danom prípade o ktorom sa teraz rozprávame. Píšem globálne.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
no gabo bol som u teba na shope asi 2x a lutujem ze som ti notes neukazal.a k tomu chladicu,vies kolko firiem ma na pracoviskach pc a ked sa im zaprasi tak by si neuznal celemu oddeleniu asi 20ks? co oni do toho nevidia? na znaleckom posudku,prepac za vyraz, by ta vysmiali ze prach si uznal ako zle zaobchadzanie.nemyslim to v zlom len som uz nieco reklamoval a viem ako sa kto sprava.zakony sa daju obist v tomto pripade. a mimochodom ta slavna predajna ,,ukoncila cinnost,, kde si mal znameho. ale vdaka za rady.za odmenu som vtedy priniesol kamosa k tebe do shopu a kupil si zalman podlozku peace.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
Pozri sa ty zjavne, ale zjavne nechceš akceptovať určité práva ktoré má predajca to je tvoj problém nie predajcov. Ak ja ako predajca budem postupovať podľa mojich práv, môžeš sa sťažovať aj na lampárni a sám budeš na smiech. To je proste tvoj problém. Ty nie si odborník, aby si hodnotil v akom stave je PC a či daný stav mohol spôsobiť danú chybu, alebo nie. Na to je tu práve daný zákon, ktorý som ty vyššie citoval, ten sa menil v roku 2008 práve pre vychcanosť niektorých slovenských spotrebiteľov na ktorých sa proste akosi nedalo stúpnuť napr. jeden známy človek menil "ničil" grafiky tesne pred 2 rokom záruky (prípadne 3tím) a poznali ho všetky veľké obchody v KE. Práve ten zákon sa menil v tom, že ak neuznám reklamáciu lebo vidím, že ten notebook príp. iný výrobok bol používaný v rozpore s tým ako sa má používať a tá doba je ďalších 12 mesiacov nie prvých tak to naozaj pošlem na tvoje náklady na posudok a keď ten odborník posúdi, že to bolo tvojou vinou a v rozpore s používaním tak nielenže Ti reklamácia uznaná nebude, ale zaplatíš si aj trovy s tým spojené to jest cca okolo 50-60 E s DPH a notebook ti bude vydaný až po zaplatení daného poplatku.
Tým nemierim len na teba, ako som písal pracoval mi tam známy (ktorý aj predtým roky pracoval v inej spoločnosti to jest bol pracovník NIE MAJITEĽ čo by si mal rozlišovať) a viem čo mi povedal, viem čo si mi povedal ty. Ja to nechcem riešiť ďalej, len skôr to opisujem globálne ako a čo sa deje. Ďakujem Ti pekne ja si pamätám,že si doniesol známeho na kúpu, ja sa s tebou naozaj nehádam, rovnako ak by si prišiel znova venoval by som sa Ti ako normálnemu zákazníkovi v pohode, dosiaľ som problém s tebou nemal.
Celé toto je o tom jednoducho že som sa snažil vysvetliť, že nielen predajcovia "sú Hajzli". U nás je problém aj s dlžkou zákonnej reklamačnej doby. USA polroka, EU 1 rok max. a podľa toho ako odchádzajú veci tak väčšina ich odchádza tých lepších po roku. U nás je 24 mesiacov min. ale toto si akosi už zákazník niektorí nevie uvedomiť, že takáto záruka je niečo extra čo inde nie je.
Ešte k tým firmám: ak by si si preštudoval, alebo na tie lepšie firmy s normálnym vedením chodil tak tie majú svojho servisáka a aspoň pokiaľ som servisoval ja tak raz do mesiaca boli PC očistené od prachu profesionálnym, bezolejovým kompresorom s vysokým tlakom, ktorý ti vyfúkal prach 100x lepšie ako stlačený vzduch v kanistri za 10E. Ak nosia PC, ktoré skladám ja moji zákazníci tak toto majú robené automaticky a bezplatne.
Nakoniec nehádam sa, len vysvetľujem ako to je...lebo každý si to akosi vykladá po svojom.
Tým nemierim len na teba, ako som písal pracoval mi tam známy (ktorý aj predtým roky pracoval v inej spoločnosti to jest bol pracovník NIE MAJITEĽ čo by si mal rozlišovať) a viem čo mi povedal, viem čo si mi povedal ty. Ja to nechcem riešiť ďalej, len skôr to opisujem globálne ako a čo sa deje. Ďakujem Ti pekne ja si pamätám,že si doniesol známeho na kúpu, ja sa s tebou naozaj nehádam, rovnako ak by si prišiel znova venoval by som sa Ti ako normálnemu zákazníkovi v pohode, dosiaľ som problém s tebou nemal.
Celé toto je o tom jednoducho že som sa snažil vysvetliť, že nielen predajcovia "sú Hajzli". U nás je problém aj s dlžkou zákonnej reklamačnej doby. USA polroka, EU 1 rok max. a podľa toho ako odchádzajú veci tak väčšina ich odchádza tých lepších po roku. U nás je 24 mesiacov min. ale toto si akosi už zákazník niektorí nevie uvedomiť, že takáto záruka je niečo extra čo inde nie je.
Ešte k tým firmám: ak by si si preštudoval, alebo na tie lepšie firmy s normálnym vedením chodil tak tie majú svojho servisáka a aspoň pokiaľ som servisoval ja tak raz do mesiaca boli PC očistené od prachu profesionálnym, bezolejovým kompresorom s vysokým tlakom, ktorý ti vyfúkal prach 100x lepšie ako stlačený vzduch v kanistri za 10E. Ak nosia PC, ktoré skladám ja moji zákazníci tak toto majú robené automaticky a bezplatne.
Nakoniec nehádam sa, len vysvetľujem ako to je...lebo každý si to akosi vykladá po svojom.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
vdaka,vela veci som si uvedomil,budem si an to davat pozor.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
Trocha oživím, tému. Už síce pred časom (asi 2 mesiace) som dal opraviť notebook do datacomu (tam som ho aj kúpil). Jednalo sa o výmenu prasknutého LCD. Notebook nemal ani jeden škrabanec a nebol nijak inak poškodený, nehoda nemohla sposobiť iné poškodenie.
Oprava prebehla celkom rýchlo akurát že som dostal jeden vadný pixel (ktorý našťastie až tak nevidno - takže vpohode) plus mi zo servisu volali že nový LCD je škriabnutý, prišiel som sa nato pozrieť a súhlasil som s výmenou (10% zľava), to by bolo ešte všetko vporiadku keby som si až doma nevšimol, že tí servisáci sú úplní idioti. Zlomili mi plastový kryt pántu, a snažili sa to zamaskovať sekundovým lepidlom, našťastie to skoro vôbec nevidno a mechanicky je to vporiadku si myslím, no dnes keď som chcel použiť vstavanú webkameru, tak som zistil, že obraz sa streamuje naopak. Hádajte prečo?
Tak si hovorím, že pokiaľ sa jedná o servis mimo záruky radšej knim nenoste nič.
Našťastie sa jedná o celkom lacný noťas, takže to až tak nemrzí, ale ďakujem pekne, môžem to rozoberať teraz aj ja a ten paskvil čo spravili opraviť. Človek by si myslel, že v takej predajni majú aj dobrý servis. Nemenil som si LCD sám pretože sa mi zdalo jednoduchšie to dať im zaplatiť 150 eur a zobrať si ho plne funkčný späť, no zdalo sa mi zle.
Oprava prebehla celkom rýchlo akurát že som dostal jeden vadný pixel (ktorý našťastie až tak nevidno - takže vpohode) plus mi zo servisu volali že nový LCD je škriabnutý, prišiel som sa nato pozrieť a súhlasil som s výmenou (10% zľava), to by bolo ešte všetko vporiadku keby som si až doma nevšimol, že tí servisáci sú úplní idioti. Zlomili mi plastový kryt pántu, a snažili sa to zamaskovať sekundovým lepidlom, našťastie to skoro vôbec nevidno a mechanicky je to vporiadku si myslím, no dnes keď som chcel použiť vstavanú webkameru, tak som zistil, že obraz sa streamuje naopak. Hádajte prečo?
Tak si hovorím, že pokiaľ sa jedná o servis mimo záruky radšej knim nenoste nič.
Našťastie sa jedná o celkom lacný noťas, takže to až tak nemrzí, ale ďakujem pekne, môžem to rozoberať teraz aj ja a ten paskvil čo spravili opraviť. Človek by si myslel, že v takej predajni majú aj dobrý servis. Nemenil som si LCD sám pretože sa mi zdalo jednoduchšie to dať im zaplatiť 150 eur a zobrať si ho plne funkčný späť, no zdalo sa mi zle.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
150e uz po zlave a vratane prace? ja som si v servise v acer na 10" cvakol 80e vratane prace a neprasknuty
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
áno po zlave, ale to som neriešil, možno by som ušetril aj 50e ak by som chcel. (neviem ja si myslím, že tento 15,6 panel stoji nejakych 130 eur asi) samozrejme je smiešny, už by som chcel LED namiesto tychto nebudem tu nadávať lcd (s podsvietenim LED).
Noťas je to tento
Noťas je to tento
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Skusenosti s PC predajnami v KE
no ak si si zaplatil za servis a mas doklad tak mas zaruku aj na pracu co to tam zalozili. kamo ani prstom by som nehol a hned volal do asus ze mora webka naopak fici a ze ja som si za to zaplatil.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook