co znamena tato funkcia pri procesoroch?
je to to, ze 1 jadro pracuje s 2 vlaknami, dvoj so 4,...?
Hyper Threading
Hyper Threading
Spoiler: ukázať
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8783
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Hyper Threading
hej.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi 14T 256GB
Xiaomi 14T 256GB
-
- Moderátor
- Príspevky: 15054
- Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava/Štúrovo
Re: Hyper Threading
Znamena to to, ze sa jedno jadro tvari ako dve, co v urcitych situaciach umoznuje systemu lepsie vyuzit procesor.
- Toman
- VIP
- Príspevky: 7733
- Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
- Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)
Re: Hyper Threading
ale narast vykonu je 0-10%...., calkovo to je skor modny vystrelok..... lebo programatory su dost lenivy aby optimalizovali kod pre HT
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: Ne 09. Aug, 2009, 01:32
Re: Hyper Threading
"V princípe sa jedná o pomernej jednoduchú implementáciu SMT, kde došlo k čiastočnému zdvojeniu tzv. front endu procesora - registrov a programového čítača, avšak pre úsporu sa na fyzickom jadre nachádza len jedna zberná jednotka, ktorá striedavo obsluhuje obe logické jadrá. Takéto dve sady registrov zdieľajú vykonávacie jednotky (ALU, FPU), pričom podľa Intelu je takto možné zvýšiť výkon procesora teoreticky o 30% pri 5% zvýšení plochy jadra."
Jozef Kobrtek @ pc.sk
tych teoretickych 30 moze byt 0 (a vo vela pripadoch aj je)
Napriklad mam i7 920 na 3.9GHz v linxe mam 52.4 - 52.6 GFLOP/s BEZ HT! s HT mam na rovnakych nastaveniach slabych 48 GFLOPS.
Dalej SANDRA: (mal som to vtedy natocene este viac)
- S HT samozrejme, BEZ HT sa v danom teste bol pokles dobrych 40%
http://www.teamcsr.cz/work/moje/alufpu.png" onclick="window.open(this.href);return false; - plna velkost, je to tam strasne mal som dal som novy win a hned som ho aj zmazal
Jozef Kobrtek @ pc.sk
tych teoretickych 30 moze byt 0 (a vo vela pripadoch aj je)
Napriklad mam i7 920 na 3.9GHz v linxe mam 52.4 - 52.6 GFLOP/s BEZ HT! s HT mam na rovnakych nastaveniach slabych 48 GFLOPS.
Dalej SANDRA: (mal som to vtedy natocene este viac)
- S HT samozrejme, BEZ HT sa v danom teste bol pokles dobrych 40%
http://www.teamcsr.cz/work/moje/alufpu.png" onclick="window.open(this.href);return false; - plna velkost, je to tam strasne mal som dal som novy win a hned som ho aj zmazal
P6T Deluxe nb@3760 || i7 920 c0@3948 ~1.4v || 3x1GB Kingston [1866 CL1] @ 1880MHz 8-8-7-12-60 CL1 1.8v || 2x WD Black 1TB - Raid0 || SB X-fi Fatality PCI || GF 9600..zapancierovana heatsinkmi || Samsung P2450H 2ms 24`` || OCZ ModXStream PRO 750W || Deathadder @ func F30R
Re: Hyper Threading
Niekedy je vsak HT na skodu ako napriklad v pripade GTA4. Neviem ako ostatnym s i7, ale mne to chodi katastrofalne. Akonahle ho vyplnem.... neskutocny rozdiel v plynulosti hrania. Co je vsak zaujimave, tak v implementovanom benchmarku je rozdiel s HT a bez HT mozno polka framu Takze je jasne, ze demo benchmark je na prd a procesor nezatazi ako normalne hranie.
Na druhu stranu obrovsky prinos je v pripade Arma 2, kde je narast vykonu meratelny a pohybuje sa v cislach 30-40% v prospech zapnuteho HT. ( tiez odskusane na demo benchmarku...nevycucal som si to teraz z prsta )
Na druhu stranu obrovsky prinos je v pripade Arma 2, kde je narast vykonu meratelny a pohybuje sa v cislach 30-40% v prospech zapnuteho HT. ( tiez odskusane na demo benchmarku...nevycucal som si to teraz z prsta )
Papagaj#2656
CPU: Core i7 3960X @ 4700Mhz + EK-Supreme HF Motherboard: Asus Rampage IV Formula X79 Ram: G.Skill RipjawsZ 4x4096MB DDR3 2133 9-11-10-28 VGA: EVGA GTX 980 Superclocked ACX 2.0 SLI Audio: Asus Xonar Essence STX + Magnat Quantum 557 5.1/Onkyo TX-SR608 HDD: SSD Crucial M4 256GB PSU: Seasonic SS-1000XP Platinum Keyboard: Corsair Vengeance K70 Black Mouse: Razer Imperator + ROCCAT Hiro 3D Screen: ASUS ROG SWIFT PG278Q Case: Corsair Obsidian 800D OS: Win 7 Ultimate 64bit
CPU: Core i7 3960X @ 4700Mhz + EK-Supreme HF Motherboard: Asus Rampage IV Formula X79 Ram: G.Skill RipjawsZ 4x4096MB DDR3 2133 9-11-10-28 VGA: EVGA GTX 980 Superclocked ACX 2.0 SLI Audio: Asus Xonar Essence STX + Magnat Quantum 557 5.1/Onkyo TX-SR608 HDD: SSD Crucial M4 256GB PSU: Seasonic SS-1000XP Platinum Keyboard: Corsair Vengeance K70 Black Mouse: Razer Imperator + ROCCAT Hiro 3D Screen: ASUS ROG SWIFT PG278Q Case: Corsair Obsidian 800D OS: Win 7 Ultimate 64bit
Re: Hyper Threading
Vo Windows 7 by to malo už byť lepšie - Core Parking.
Core Parking is a feature included in Windows 7 and enabled on any multi-socket machine or any system with Hyper Threading enabled (e.g. Pentium 4, Atom, Core i7). The feature looks at the performance penalty from migrating a thread from one core to another; if the fall looks too dangerous, Windows 7 won't jump - the thread will stay parked on that core.
What this fixes are a number of the situations where enabling Hyper Threading will reduce performance thanks to Windows moving a thread from a physical core to a logical core. This also helps multi-socket systems where moving a thread from one core to the next might mean moving it (and all of its data) from one memory controller to another one on an adjacent socket.
Core Parking can't help an application that manually assigns affinity to a core. We've still seen situations where HT reduces performance under Windows 7 for example with AutoCAD 2010 and World of Warcraft.
With support in the OS however, developers should have no reason to assign affinity in software - the OS is now smart enough to properly handle multi-socket and HT enabled machines.