Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
- Jeremi
- Používateľ
- Príspevky: 1558
- Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banská Bystrica
Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
Ahojte mam otázku keď tovar v tomto prípade notebook HP reklamujem v autorizovanom servisnom centre HP nie u predajcu kde som ho zakúpil a servisne centrum nestihne 30 dni na reklamáciu u koho si mam nárokovať vrátenie penazi?
Alebo ako mám postupovať keďže do firmy asi prist nemôžem že chcem peniaze spať keďže na reklamačnom protokole je iba adresa servisného centra aj s pečiatkou a podpisom nie firmy kde som to kúpil. Na reklamačnom protokole je uvedené od servisu že to nestihli do 30 tích dní a že sa notebook nachádza v externom servise HP.
Dik za rady
Alebo ako mám postupovať keďže do firmy asi prist nemôžem že chcem peniaze spať keďže na reklamačnom protokole je iba adresa servisného centra aj s pečiatkou a podpisom nie firmy kde som to kúpil. Na reklamačnom protokole je uvedené od servisu že to nestihli do 30 tích dní a že sa notebook nachádza v externom servise HP.
Dik za rady
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
s tym papierom ze to servis nestihol do 30 dni prides k svojmu predajcovi kde si book kupil a on ti vrati $$.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- Jeremi
- Používateľ
- Príspevky: 1558
- Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
A nevies mi povedat ci to je aj v nejakom zakone, kedze problem je v tom ze mi povedali ze kedze som to nereklamoval u nich ale v servisnom centre oni mi nemozu vratit peniaze samozrejme ja chcem peniaze ale oni maju pravdu ze doklad o prijati na reklamaciu je vystaveny s inej firmy nie od nich. Povedali mi ze kedy bol doklad o prijme na reklamaciu vystaveny u nich a nestihnu 30 dni ze peniaze samozrejme hnet vratia
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
No ono je to dosť bežné že tie suprové servisy autorizované nestíhajú napr. Samsung. Popíšem ako to bolo u mňa.
Zákazníkovi odišiel 19" LCD klasický Samsung. Zákazník ku mne prišiel s faktúrou a záručným listom, ktorý sme mu pri predaji vypísali (bola to firma). Na druhý deň som niesol LCD do autorizov. servisu v KE. Doniesol som im všetko dokonca aj kópiu faktúry od koho sme nakupovali my ako predajca. Bolo mi pridelené čislo servisné (možnosť pozrieť aj cez net).
Reklamácia sa samozrejme ťahala cez mesiac, čo som naozaj nechápal ale OK. Klient keďže je firma si bol vedomý, že na neho platia obchodné podmienky, tak som mu tak či tak ponúkol nech si vyberie nový LCD. Vybral si 23" ten prišiel do 3 dni a dostal ho, s tým, že mne po vybavení papierovačiek u mňa v systéme visel skladom stále v servise reklamovaný pôvodný 19 Samsung.
Po mesiaci a pol super prišlo vyrozumenie, že LCD sa nedá opraviť, že mám doniesť všetko príslušenstvo aj návod (s tým som ich poslal do riti ... nervy som mal tak či tak). Prídem do servisu, tam mi dali 3 papiere jeden ostal im a teraz čítajte:
1. papier z 3 zostáva mne
2. papier z 3 sa posiela tam kde som nakupoval
3. papier z 3 sa posiela tam kde som nakupoval a ONI TO EŠTE MUSIA POSLAŤ SAMSUNGU
Samozrejme debilita ako hrom, alebo prečo nie ľahko ak sa dá ťažšie a naokolo. Teda servis posiela do hlavného stanu Samsungu jeden z tych papierov, potom jeden z tých posiela aj VO kde Samsungy nakupujem. Tam si to asi spáruju alebo čo.
lenže toto celé trvalo skoro 3 mesiace pričom mesiac sa čakalo na vyjadrenie Samsungu na dobropis
Odvtedy seriem na Samsung...taká spoločnosť nech sa zakope aj s celým portfóliom...neviem si predstaviť reklamovať 20ks LCD do herne ktoré by naraz odišli.
*****************************************************
Netuším kde si vlastne teraz ty, rozhodne ak si dostal vyjadrenie papier, tak toto by malo (dúfam) tej predajni stačiť na to aby to oni doposlali tam kde to nakupili oni (viz. taký postup ako ja hore) a tam by im snáď mali vrátiť peniaze. V tom sa ale až tak nevyznám, radšej preto tieto veci reklamujem ja než zákazník...
Zákazníkovi odišiel 19" LCD klasický Samsung. Zákazník ku mne prišiel s faktúrou a záručným listom, ktorý sme mu pri predaji vypísali (bola to firma). Na druhý deň som niesol LCD do autorizov. servisu v KE. Doniesol som im všetko dokonca aj kópiu faktúry od koho sme nakupovali my ako predajca. Bolo mi pridelené čislo servisné (možnosť pozrieť aj cez net).
Reklamácia sa samozrejme ťahala cez mesiac, čo som naozaj nechápal ale OK. Klient keďže je firma si bol vedomý, že na neho platia obchodné podmienky, tak som mu tak či tak ponúkol nech si vyberie nový LCD. Vybral si 23" ten prišiel do 3 dni a dostal ho, s tým, že mne po vybavení papierovačiek u mňa v systéme visel skladom stále v servise reklamovaný pôvodný 19 Samsung.
Po mesiaci a pol super prišlo vyrozumenie, že LCD sa nedá opraviť, že mám doniesť všetko príslušenstvo aj návod (s tým som ich poslal do riti ... nervy som mal tak či tak). Prídem do servisu, tam mi dali 3 papiere jeden ostal im a teraz čítajte:
1. papier z 3 zostáva mne
2. papier z 3 sa posiela tam kde som nakupoval
3. papier z 3 sa posiela tam kde som nakupoval a ONI TO EŠTE MUSIA POSLAŤ SAMSUNGU
Samozrejme debilita ako hrom, alebo prečo nie ľahko ak sa dá ťažšie a naokolo. Teda servis posiela do hlavného stanu Samsungu jeden z tych papierov, potom jeden z tých posiela aj VO kde Samsungy nakupujem. Tam si to asi spáruju alebo čo.
lenže toto celé trvalo skoro 3 mesiace pričom mesiac sa čakalo na vyjadrenie Samsungu na dobropis
Odvtedy seriem na Samsung...taká spoločnosť nech sa zakope aj s celým portfóliom...neviem si predstaviť reklamovať 20ks LCD do herne ktoré by naraz odišli.
*****************************************************
Netuším kde si vlastne teraz ty, rozhodne ak si dostal vyjadrenie papier, tak toto by malo (dúfam) tej predajni stačiť na to aby to oni doposlali tam kde to nakupili oni (viz. taký postup ako ja hore) a tam by im snáď mali vrátiť peniaze. V tom sa ale až tak nevyznám, radšej preto tieto veci reklamujem ja než zákazník...
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
Pozor, toto je vec "servisu", nie Samsungu (nesie istý podiel viny na tom, že si nevyberá dostatočne dôsledne svoje servisy). To máš to isté ako keď tebe u*ebú auto, tak budeš viniť BMW že nemáš nákovy na dverách? Sám si odpovieš že nie
Samsung je taký gigant, že sa jednoducho nedá odignorovať, jediná vec, čo môžem odporučiť, je podať hromadnú sťažnosť priamo stanu Samsungu o praktikách tejto firmy (Columbex, či tak nejak sa volajú?). Nemusíš ustupovať ty (vlastne ani nemôžeš, lebo sračky predávať nebudeš - Acer, Asus a pod.).
Osobne môžem povedať, že servisáci sú lenivý jak voš, Samsung I8000 poslaná na RMA, kvôli výrobnej vade (nesedel zadný kryt). Vráti sa zamietavá odpoveď že chyba je spôsobená zlým softvérom...
Obraz a informačnú hodnotu tohto príspevku nech si spraví každý sám
Samsung je taký gigant, že sa jednoducho nedá odignorovať, jediná vec, čo môžem odporučiť, je podať hromadnú sťažnosť priamo stanu Samsungu o praktikách tejto firmy (Columbex, či tak nejak sa volajú?). Nemusíš ustupovať ty (vlastne ani nemôžeš, lebo sračky predávať nebudeš - Acer, Asus a pod.).
Osobne môžem povedať, že servisáci sú lenivý jak voš, Samsung I8000 poslaná na RMA, kvôli výrobnej vade (nesedel zadný kryt). Vráti sa zamietavá odpoveď že chyba je spôsobená zlým softvérom...
Obraz a informačnú hodnotu tohto príspevku nech si spraví každý sám
.
- Jeremi
- Používateľ
- Príspevky: 1558
- Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
No takze ja som to reklamoval v servisnom stredisku lebo to bolo pre mna lepsie a rychlejsie ako cestovat domov a davat to reklamovat.
Teraz ide o to ze mam doklad na ktorom je servisnym technikom rukou napisane ze nestihli 30 dni a notebook je v externom servise HP nic viac ani nic menej. Servis mi povedal ze mam s tym dokladom nalozit ako chcem ja som bol vo firme kde som ho kupil a tam mi povedali ze oni mi peniaze nemozu vtatit kedze podla zakona oni nic neporusili co maju aj pravdu lebo ja som to u nich nereklamoval a povedali ze si mam toto doriesit so servisom.
Tak neviem co teraz lebo firma kde som to kuil je asi v prave a asi na nich naozaj nemam nic jedine co asi mozem urobit je posla SOI na servis asi
Teraz ide o to ze mam doklad na ktorom je servisnym technikom rukou napisane ze nestihli 30 dni a notebook je v externom servise HP nic viac ani nic menej. Servis mi povedal ze mam s tym dokladom nalozit ako chcem ja som bol vo firme kde som ho kupil a tam mi povedali ze oni mi peniaze nemozu vtatit kedze podla zakona oni nic neporusili co maju aj pravdu lebo ja som to u nich nereklamoval a povedali ze si mam toto doriesit so servisom.
Tak neviem co teraz lebo firma kde som to kuil je asi v prave a asi na nich naozaj nemam nic jedine co asi mozem urobit je posla SOI na servis asi
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
no takto.
Ak si to riesil priamo so servisom, mal by ti dat prachy servis.
Ak by si to reklamoval cez predajcu, ktory by to do servisu poslal anestihnu to, da ti $$ predajca - jednoduchsie a bezne sa to tak robi.
Ak si to riesil priamo so servisom, mal by ti dat prachy servis.
Ak by si to reklamoval cez predajcu, ktory by to do servisu poslal anestihnu to, da ti $$ predajca - jednoduchsie a bezne sa to tak robi.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- Jeremi
- Používateľ
- Príspevky: 1558
- Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
No v servise povedali ze oni o vrateni penazi rozhodnut nemozu. Takze asi SOI a podanie na servis?
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
nie som sice expert, ale stavim 4 piva, ze peniaze musi vratit predajca
-
- Moderátor
- Príspevky: 15054
- Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava/Štúrovo
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
Spravil si chybu, ze si to reklamoval priamo v autorizovanom servise. Bohuzial, v tom pripade si to riesis na vlastnu past a predajca s tym nemas nic. Keby si to bol priniesol/zaslal predajcovi, tak by pre neho platila 30-dnova lehota.
Servis ti samozrejme nema co platit ci akokolvek riesit tvoje narovky, kedze oni nie su zmluvna strana, nedostali od teba ani korunu. Nabuduce to teda rob tak ako sa to ma - reklamovat u predajcu.
Servis ti samozrejme nema co platit ci akokolvek riesit tvoje narovky, kedze oni nie su zmluvna strana, nedostali od teba ani korunu. Nabuduce to teda rob tak ako sa to ma - reklamovat u predajcu.
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
tak s tymto by som nesuhlasil
pokial ti da servis vyjadrenie ze to nestihol do 30 dni (ak je to autorizovany servis) tak mas pravo pozadovat vratenie kupnej sumy u predajcu.
pokial ti da servis vyjadrenie ze to nestihol do 30 dni (ak je to autorizovany servis) tak mas pravo pozadovat vratenie kupnej sumy u predajcu.
Spoiler: ukázať
-
- Moderátor
- Príspevky: 15054
- Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava/Štúrovo
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
S cim nesuhlasis ? Ved ja som o vyjadreni servisu a narokovani penazi od predajcu nepisal nic. Servis ale nema co vracat komukolvek peniaze, kupujuci ma kupno-predajnu zmluvu s predavajucim a nie so servisom.
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
myslel som totofaugusztin napísal:Spravil si chybu, ze si to reklamoval priamo v autorizovanom servise. Bohuzial, v tom pripade si to riesis na vlastnu past a predajca s tym nemas nic. Keby si to bol priniesol/zaslal predajcovi, tak by pre neho platila 30-dnova lehota.
ziaden servis ti samozrejme peniaze davat nebude
to by bola blbost
PS: cakas na olympiadu?
Spoiler: ukázať
-
- Moderátor
- Príspevky: 15054
- Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava/Štúrovo
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
No tam je to take otazne podla mna, nie som si uplne isty ci v pripade, ze reklamujes priamo u servisu bez upovedomenia predajcu mas narok na vratenie penazi. Predajca ma povinnost zabezpecit reklamaciu do 30 dni - lenze ty si u neho nereklamoval...
Re: Servisne centra a vratenie penazi za tovar.
ako ruku do ohna by som za to teraz nedal ale myslim ze je to niekde tak napisane
len neviem to teraz narychlo najst
urcite viem ze u nas sa to tak riesi lebo som to videl a nakolko sme dost velky servis tak si urcite nemozeme dovolit robit nieco co nie je koser v ramci prava.
videl som to ked su zakaznici z dajakeho eshopu a riesia servis priamo u nas
len neviem to teraz narychlo najst
urcite viem ze u nas sa to tak riesi lebo som to videl a nakolko sme dost velky servis tak si urcite nemozeme dovolit robit nieco co nie je koser v ramci prava.
videl som to ked su zakaznici z dajakeho eshopu a riesia servis priamo u nas
Spoiler: ukázať