vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Všetko o reklamáciách a skúsenostiach s predajcami ...
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

zdar
dnes som nasiel tuto spravu http://www.soi.sk/sk/Poradna/Rady-spotr ... ternet.soi" onclick="window.open(this.href);return false;
a ak som to v skratke dobre pochopil, ak si nieco objednam cez net a prevezmem v kamennom shope, stale to mozem do 7 prac. dni vratit bez udania dovodu

co je vsak trosku v rozpore s podmienkami napr X-ka
3. Poučenie o práve zákazníka odstúpiť od kúpnej zmluvy (zásielkový obchod)
Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho v prípade neosobného spôsobu doručenia tovaru (nevzťahuje sa na osobné prevzatie tovaru v mieste predávajúceho). V súlade so zákonom má zákazník právo odstúpiť od zmluvy do 7 dní od prevzatia tovaru. Ak sa rozhodne pre odstúpenie v tejto lehote, musí kupujúci dodržať nižšie uvedené podmienky:
- kontaktovať nás písomne (viď sekcia Kontakt) so žiadosťou o odstúpenie od zmluvy zákonom stanoveným spôsobom, s uvedením čísla objednávky a dátumu nákupu
- po obdržaní žiadosti a jej potvrdení z našej strany, kupujúci tovar zašle (a to najneskôr do 7 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil) späť na našu adresu uvedenú v sekcii Kontakt a to za nasledujúcich podmienok:
» tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale (obal je súčasťou výrobku)
» tovar nesmie javiť známky používania
» tovar musí byť nepoškodený
» tovar musí byť kompletný (vrátane príslušenstva, ktoré je súčasťou výrobku, záručného listu, návodu atď.)
» tovar zašlite spolu s dokladom o kúpe
- tovar je nutné zaslať dostatočne zabezpečený proti poškodeniu (najlepšie v rovnakom obale ako bol doručený), doporučene a poistený, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu/poškodenie na ceste k nám (doporučene neznamená na dobierku, prevzatie takejto zásielky bude odmietnuté)
- peniaze vám zašleme po splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru a to poukážkou alebo prevodom na váš účet a to najneskôr do 15 pracovných dní po obdržaní tovaru
- ak nebudú splnené vyššie uvedené podmienky, nebudeme môcť akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy a tovar bude vrátený späť na náklady zákazníka
neni zakon nadradenejsi nad podmienkami predajcu?

dik za vase nazory
...
Používateľov profilový obrázok
Scorp
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2225
Dátum registrácie: So 09. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Krankenhaus

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa Scorp »

Platí samozrejme zákon
Me like Pentium
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

heh, teraz som pozrel na koniec a tam je
7. Záverečné ustanovenia
Vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a všeobecne záväznými a právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kupujúci prevzatím tovaru od predávajúceho prijíma a súhlasí s vyššie uvedenými Obchodnými podmienkami vrátane Reklamačného poriadku spoločnosti X-COMPUTERS, s.r.o., ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto Obchodných podmienok.
takze aj ked podla SOI mozem, kedze si to upravili v podmienkach, takze vlastne aj tak nemozem
rozumiem tomu spravne?
...
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa GABO »

Ta SOI tám síce píše pravdu, teda ona tam má že:
Zákon o podomovom predaji a zásielkovom predaji nepojednáva o tom, či je tovar, vrátený v zákonnej lehote, použitý alebo nie. Z toho vyplýva, že ak spotrebiteľ tovar rozbalí a vyskúša, teda podľa niektorých predávajúcich tovar „použije“, nestráca nárok na jeho vrátenie. Jedná sa o tovar, ktorý nie je vylúčený z možnosti vrátenia v zmysle vyššieuvedeného § 12 ods. 5 zákona o podomovom predaji a zásielkovom predaji.
Samozrejme áno, ale keď donesieš zdroj, ktorý si použil a poškriabal nikto Ti to nezoberie pretože de facto sa jedná o zničenie produktu teda jedná sa o poškodenie a zníženie jeho hodnoty. Plus nezabúdaj, že si obchodník na teba na budúce posvieti....však nie je normálne aby si niekto domov zobral LCD za 25000 ak bolo na objednávku trošku poskúša a odnesie to bez balenia späť...nepripadá TI to mierne povedané Blbé?

Ja osobne zákazníkov, ktorí objednajú na dobierku a bez naozaj pádneho dôvodu ju nepreberú dávam na Black List :) a takí už môžu objednať aj mater belavú a nedostanú nič, musia zaplatiť trovy z pred. objednávky tj. prepravu a tovar si zaplatiť vopred...dobierka pre nich padá...žiaľ, ja som korektní nech budú aj zákazníci...

Nabudúce toto do sekcie reklamácie...na to sa založila...potom presuniem
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

GABO napísal:Ta SOI tám síce píše pravdu, teda ona tam má že:
Zákon o podomovom predaji a zásielkovom predaji nepojednáva o tom, či je tovar, vrátený v zákonnej lehote, použitý alebo nie. Z toho vyplýva, že ak spotrebiteľ tovar rozbalí a vyskúša, teda podľa niektorých predávajúcich tovar „použije“, nestráca nárok na jeho vrátenie. Jedná sa o tovar, ktorý nie je vylúčený z možnosti vrátenia v zmysle vyššieuvedeného § 12 ods. 5 zákona o podomovom predaji a zásielkovom predaji.
Samozrejme áno, ale keď donesieš zdroj, ktorý si použil a poškriabal nikto Ti to nezoberie pretože de facto sa jedná o zničenie produktu teda jedná sa o poškodenie a zníženie jeho hodnoty. Plus nezabúdaj, že si obchodník na teba na budúce posvieti....však nie je normálne aby si niekto domov zobral LCD za 25000 ak bolo na objednávku trošku poskúša a odnesie to bez balenia späť...nepripadá TI to mierne povedané Blbé?
ad poskriabany zdroj (alebo hocico na com vidno zanmky pouzivania) jasne ze to je blbe
teda ze sa vobec pokusa nieco take vratit
ale ved nech sa pokusa, ty nie si povinny to prebrat (nevyznam sa v terminologii), ale v podmienkach urcite mas osefovane ze mechanicky poskodeny tovar nepreberes, cize si zakaznik moze piskat a svoj poskrabany zdroj si dat na policku ak s nim nie je spokojny
ad LCD
no jasne, aj ked podla zakona nemusis uz mat original balenie, ale ak chces produkt nejako reklamovat, je dobre ho mat
reklamoval som prepatovku v X-ku a sami mi povedali ze musim najst krabicu (po hodke som ju nasiel) a ked som reklamoval LCD vo Focuse aoutomaticky isiel do povodnej krabice s povodnymi polystyrenmi, lebo mi nie je jasne ako inac by som ho mohol zabalit aby to bolo bezpecne
cize mas s tym zas len ty ako predajca problem ze ako to posunut dalej a tiez to je s prepacenim v*jebanie s predajcom
GABO napísal: Ja osobne zákazníkov, ktorí objednajú na dobierku a bez naozaj pádneho dôvodu ju nepreberú dávam na Black List :) a takí už môžu objednať aj mater belavú a nedostanú nič, musia zaplatiť trovy z pred. objednávky tj. prepravu a tovar si zaplatiť vopred...dobierka pre nich padá...žiaľ, ja som korektní nech budú aj zákazníci...
plne suhlasim, ty hras na ferovku a ides takpovediac v ustrety zakaznikom (napr v Xku to v podmienkach maju osefovane a teda sa nemusia riadit zakonom ak som to spravne pochopil (je to tak??? :help: )) a tak by aj zakaznik mal byt fer a neo*ebavat ta


teraz sa ale opytam inac, co by si robil ak by zakaznik po 3 dnoch doniesol dane 25k LCD nazad v originalnom obale, bez jedineho skrabanca, nezaprasene, proste vidno ze ho "nezneuzival" ale proste ho chce vratit

alebo napr take RAMky (ked som kupoval ja, tak boli v plastovych vyliskoch a bola cez to papierova paska) teda ak ich niekto vybral, poskodil originalny obal a uz ich nemoze vratit, lebo sa nedaju predat ako nove (hovorim spravne?, je to len moj nazor)

ale ak niekto kupi nejaku maticnu dosku, ktora je v normalnej skatuli s kopou prislusenstva a v antistatickom saciku, na ktorom nie je ziadna "pecat" a ta doska je samozrejme uplne neposkodena, nezaprasena, proste v originalnom stave, len ju chce vratit, tak ju vezmes alebo nie? (podla mna sa da opat predat ako nova, kedze nie su na nej ziadne znamky pouzivania)


PS: sorry, myslel som ze tu to uvidi viac ludi, mozes to presunut
a dakujem za tvoje vyjadrenie
...
Používateľov profilový obrázok
pEpinko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 850
Dátum registrácie: Po 19. Máj, 2008, 09:31
Bydlisko: BA/NR

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa pEpinko »

jcdenton12 napísal:plne suhlasim, ty hras na ferovku a ides takpovediac v ustrety zakaznikom (napr v Xku to v podmienkach maju osefovane a teda sa nemusia riadit zakonom ak som to spravne pochopil (je to tak??? :help: )) a tak by aj zakaznik mal byt fer a neo*ebavat ta
Samozrejme, ze nemozu mat nic osefovane, kazdy sa musi riadit zakonom a ty ani nemozes suhlasit s niecim co je v rozpore so zakonom. (Sak si predstav ze by si niekto dal do podmienok, ze nereklamuje...)
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

pEpinko napísal:
jcdenton12 napísal:plne suhlasim, ty hras na ferovku a ides takpovediac v ustrety zakaznikom (napr v Xku to v podmienkach maju osefovane a teda sa nemusia riadit zakonom ak som to spravne pochopil (je to tak??? :help: )) a tak by aj zakaznik mal byt fer a neo*ebavat ta
Samozrejme, ze nemozu mat nic osefovane, kazdy sa musi riadit zakonom a ty ani nemozes suhlasit s niecim co je v rozpore so zakonom. (Sak si predstav ze by si niekto dal do podmienok, ze nereklamuje...)
ok
dik za vysvetlenie
cize pre mna z toho vyplyvajuce zavery

* podmienky X-ka su protizakonne
* ak ale nieco objednam, suhlasim s protizakonnymi podmienkami a teda uz dane pravo nemam, či?


// P.S.: prosim GABA nech sa vyjadri k mojmu predchadzajucemu postu, ci su moje uvahy spravne
dakujem
...
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa GABO »

Takto ak proste nejaví známky používania tak by to mali prijať no, ja napr. môžem takýto tovar do 10dni vrátiť dodávateľovi ak je všetko to čo bolo v balení aj pri donesení zákazníkom. Teda ja napr. bežne robím to, že zákazník berie chladič a nie je si istý až tak či sadne...tak mu poviem, že nech s ním robí tak aby nejavil známky použitia, nech si ho prirovná najprv a keď nesadne už len s prirovnania tak nech to dá späť a môže doniesť a vymeniť.

Vrátil som už aj niekoľko bežných komponentov - síce ma to po prijatí (to vrátenie dodávateľovi sa posudzuje ako reklamácia a žiaľ vrátenie stojí ak to uznajú 7€ bez DPH) stojí nejaké peniaze, ale proste to zahraničie zoberie späť. Neviem ako to majú naše VO ako ATComp, alebo EDsystem...rozhodne ja ale vrátiť viem.

Vieš presne povedať o čo vlastne v tvojom prípade ide?
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

u mna by islo o HDD

vyberam totiz tiche HDD
http://www.pretaktovanie.sk/phpBB3/view ... 29&t=59793" onclick="window.open(this.href);return false;

a vyrobca tvrdi ze seagate je najtichsi no v kazdej recke co som cital vysiel samsung alebo WD tichsie

konkretne Samsung F2 EcoGreen vs Seagate 7200.12 LP (vs Samsung F3 mozno, ale skor ne, kedze to je 7200RPM disk)

jasne ze disky by som vobec nedaval do case aby sa neposkrabali, boli by polozene na militane dole v case (teda ziadne mechanicke poskodenie)

lebo jediny fan co mam v kompe je v zdroji (Seasonic S-12 380W tiez od teba) a najhlucnejsia vec je prave HDD, po odpojeni HDD a bootovani z usb kluca bol komp luxusne tichy :music:
...
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa GABO »

No myslím, že zrovna pevný disk by Ti zobrať späť mohli, ale teda neviem ako a čo medzi vami prebehlo už... ;)
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
scarinko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2695
Dátum registrácie: Po 08. Nov, 2004, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa scarinko »

vo VO (ATComp, Edsystem, Asbis atd) je to na posudeni PM
ak je to tvoj kamarat a chodite spolu chlastat a robis mu velky business tak ti to zoberie
ak nie tak vacsinou ta posle do pecka
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13796
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

zdar,
kupoval som tovar cez net
máte právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru, alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote Váš list o odstúpení od zmluvy doručený predávajúcemu
-ten list,staci to aj mailom ?
-musim do 7 dni poslat aj tovar,ci ten sa moze omeskat den,dva..(kedze hore pisu o liste nie o tovare..)
Nikrolino
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 468
Dátum registrácie: Ne 15. Júl, 2007, 08:00
Bydlisko: Nitra

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa Nikrolino »

Zdravím vás,
chcel by som vás poprosiť o radu.
Objednal som si fotoaparát Nikon D3100 (predtým som mal Canon 1000D, chcel som lepšie iso,video..) zaplatil som ho(včera),vybral z krabice skusil s nim fotiť,avšak najradšej by som ho vymenil za Canon, pre viac dôvodov.

S fotoaparátom a ani s príslušenstvom nieje prakticky nič. Maximalne je folia z displaya dole, ale dá sa dať naspäť.
Môžem ho zabaliť ako bol a všetko príslušenstvo dať do krabice plus pripojiť aj písomné vyjadrenie odstúpenia od zmluvy?


Ďakujem veľmi pekne za skorú odpoveď
Apple MacBook Retina | 5D2 | 35L | 85 | www.marekhambalek.com
Používateľov profilový obrázok
ujo Andydúla
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5412
Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely

Re: vratenie tovaru do 7 prac. dni aj pri osobnom odbere

Príspevok od používateľa ujo Andydúla »

Tovar musí byť do 7 pracovných dní odoslaný, nie doručený predajcovi.
Sprievodný list musí byť v balení spolu s výrobkom.
Je treba, aby v ňom boli uvedené kontaktné údaje, teda meno zákazníka, adresa, telefonický kontakt, mailový kontakt, bankové spojenie, dátum, podpis, číslo faktúry, objednávky, prípadne názov tovaru.
Dôvod na odstúpenie od kúpnej zmluvy v 7-dňovej lehote tam rozpisovať nemusíte, ak chcete, stačí napísať, že "tovar nevyhovuje".
Balík treba označiť ako RMA a číslo objednávky/faktúry.

Pri podomovom a zásielkovom predaji si netreba mýliť fakty, čo je tovar nepoužívaný a čo vyskúšaný.
Samozrejme, že tovar máte právo riadne vyskúšať, ale nie tak, aby niesol známky používania, to znamená, že napríklad v kávovare necháte sajrajt z kávy, v pekárni na chlieb zbytky chleba, hoci zdravého, celozrnného... :-D
Ak je na tovare vidieť, že je používaný, resp je poškodený, nemusí vám ho predajca prevziať a vrátiť kúpnu sumu.
Treba pochopiť, že taký tovar sa už nedá predať ako nový, ale len ako bazárový.

Tovar treba poslať predajcovi v pôvodnom obale, s kompletným príslušenstvom, inak ho predajca nemusí prebrať.

A čo sa týka možného zistenia doma, že po rozbalení zistíte, že je tovar poškodený, alebo mu chýba príslušenstvo, máte vo väčšine prípadov smolu, pretože ste povinný pri pred zaplatením tovaru žiadať od kuriéra rozbalenie a prezretie tovaru.
To, že vám ujo kuriér povie, že sa ponáhľa a podobne môžete omočiť, je to jeho starosť a jeho zamestnanie.
Bez rozbalenia a dôkladného prezretia povrchu výrobku a stavu príslušenstva tento nepreberte a pošlite kuriéra kade ľahšie, samozrejme treba poslať okamžite sťažnosť na konkrétneho kuriéra danej prepravnej službe.
Kuriéri sú svine, majú tovar preniesť za prvé uzamykateľné dvere, ale chcú vám tovar vyložiť kľudne aj do mláky na parkovisku, prípadne, aby ste si tovar sami odniesli.
Nie.
Maximálne mu podržte dvere, aby prešiel.
Ak je poškodená krabica, prípadne pásky balenia, tovar neprevziať a spísať s kuriérom záznam o škode.
Ak je balenie ok, tovar rozbaliť, dôkladne prezrieť.
Prípadné mechanické poškodenia vám totiž predajca nemusí akceptovať.
Iná vec je, ak tovar doma zapojíte a nefunguje, alebo vám z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje.
Nasleduje bežné odstúpenie od zmluvy v 7-dňovej lehote.

Pre tých, čo to ale zneužívajú, napr si kúpia HiEnd grafiku, do 7 dní dohrajú svoju obľúbenú hru a vrátia tovar odstúpením od zmluvy mám dobrú správu, od budúceho roka to už bude 14 dní - môžete sa hrať dlhšie. :laugh:

Kedže pracujem aj na reklamačnom oddelení, čosi o tom viem a ak vidím, že zákazník je chuj, nejaké to mechanické poškodenie alebo známky používania na tovare si už nájdem, 7-dňovku neuznám a môže sa ísť sťažovať akurát tak na SOI-ku, prípadne na mňa. :laugh:
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,7 GHz @ 1.36v + Prolimatech Megahalems Rev.B + Thermal Grizzly Kryonaut + Noctua NF-F12 PWM MB: MSI P67A-GD55 VGA: EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX2.0 + Prolimatech MK-26 + 2 x Noctua NF-A14 PWM + Gelid Solutions Extreme GC1 + RAM: Crucial 16GB DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical LP HDD: Samsung 256GB SSD + WDC WD1003FBYX-01Y7B0 1TB + Samsung EcoGreen F4 2TB DVD-RW: Samsung SH-S223F PSU: Superflower 550W Golden King - SF-550P14PE Mouse: Logitech G3 Display: Hewlet Packard HP w2408h Case: Antec 300 + Intake: 2 x Nexus D12SL-12@800 RPM / Outtake Nexus D12SL-12@800 RPM + Noctua NF-A15 PWM Sound: ASUS Xonar DX + Yamaha AX-892 + B&W 602s3 + B&W ASW CDM

Návrat na "Reklamácie a paragrafy"