Hlavná téma tohto threadu je ale, ako zapnúť SSAA v hrách. Ak vlastníte Direct3D 11 kartu od AMD alebo nVidie máte celkovo 3 možnosti. Prejdem ich postupne, pričom uvediem aj ich obmedzenia/nevýhody.
1.)"Vynútenie SG-SSAA od výrobcov"
Ak vlastníte Radeon HD 5000 kartu môžete vynútiť SG-SSAA cez CCC:

Funguje však len v Direct3D 9 hrách/aplikáciách.
Ak vlastníte GeForce kartu od 8000 série až GTX 400, môžete vynútiť SG-SSAA cez utilitku od nVidie:

Ak máte GTX 400 kartu môže fungovať vynútenie teoreticky v D3D 9 až 11 hrách. U starších čipoch len pochopiteľne D3D 9 až 10. Keďže sa využíva code hook (viac o ňom: http://www.pc.sk/modules.php?name=artic ... 1281726767) nemusí vynútenie vždy fungovať. Stiahnuť sa dá utilitka od nVidie z odkazu: http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvid ... faqid=2624
2.)"Vynútenie SSAA pomocou downsamplingu"
Downsampling síce nie je najpresnejší názov pre túto metódu, ale najviac výstižný. Tejto téme sa venuje FAQ: Návod: Ako na downsampling v hrách? - pre nVidia karty pod všetkými OS. Pozn.: s novými ovládačmi sa mierne zmenil CP a teda spôsob akým sa DS v nich zapína. Radeon karty majú túto možnosť s Windows XP - návod od yespera: http://www.pretaktovanie.sk/phpBB3/view ... 26#p536026
3.)"Vynútenie SSAA pomocou 3rd part utilitky"
Tretia a najuniverzálnejšia možnosť je vynútenie cez utilitku ToMMTi-Systems SSAA-Tool v1.0: http://www.tommti-systems.de/start.html. Priamy odwnload link: http://www.tommti-systems.de/temp/SSAA_Tool.rar
Utlitka umožňuje vynútenie SSAA na GeForce/Radeon karty pod Direct3D 10, 10.1 a 11.
Aj keď sa vám podarí napriek obmedzeniam úspešne vynútiť SSAA, môže následne vyzerať hra "rozmazane". To je jeden z nedostatkov vynútenia, spôsobený post-processing efektami, render targetmi alebo inými technikami používaných v hrách. Ako príklad môžem uviesť HL2.
Obrázky pre porovnanie:


vľavo - HL2 s 8xMSAA a 16xAF, vpravo - HL 2 s rovnakým nastavením a vynúteným 8xSG-SSAA (na HD 5870)