3DFX
Re: 3DFX
mnohe hry maju zabudovany FPS counter,staci ho zapnut.
Re: 3DFX
zavisi od prislusnej hry,obvykle je nutne aktivovat konzolu a v hre zadat prislusny prikaz.google is your friend..
-
- Používateľ
- Príspevky: 642
- Dátum registrácie: So 25. Feb, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dúbravka
Re: 3DFX
3dfx som mal vzdy rad, tie ich karty boli v tych casoch famozne.
Sam vlastnim starsi pocitac, P2 400 Mhz, s voodoo 3 3000 AGP. Presne na stare hry som si ho ponechal, no asi som mal volit lepsi procesor, nejaky Duron/AThlon 750 Mhz.
V tych casoch okolo r.1998 som drtil jak manik, takze si pamatam prechod z pixlatej grafiky, co vzdy sekala, na plynuly a vyhladeny chod 3dfx kariet... v tom case sme kupili (teda rodicia kupili presnejsie povedane ) Diamond Monster 3D II 8MB. Sice to slo "iba" 800x600, ale pamatam si, ze CPU Pentium 133 Mhz vtedy aj tak utiahol hry plynule tak maximalne na 400x300 (Quake 1, Hexen II)... V tom case som hraval NHL 98, Hexen II, Mortal Kombat 4 a viem, ze po kupe akceleratora som ostal v uzase, z rozlisenia 400x300 pri nejakych 25-30 FPS, skok na 800x600 pri 50-60 FPS, plus vsetko vyhladene a neskutocne pekne efekty. To bol najvacsi jednorazovy skok vo vylepseni vizualnej stranky hier v celej historii, aku som zazil. Toto moderne predbiehanie sa v grafike a directX verziach mi prijde usmevne, nema to ani zdaleka na to, co sa dalo zazit v tych casoch, hlavne vdaka 3dfx.
Myslim, ze ten Diamond Monster 3D stal vtedy skoro 6000 sk, co je cenovo po zapocitani inflacie akoby dnesne karty za 300-400 eur.
Tiez som dost riesil ake drivre na to voodoo3 dam, ale uz sa mi velmi ten stary pocitac nechce zapinat, je tam stary 14'' monitor so 60 Hz, aby bola zachovana maximalna vierohodnost pri nostalgickom spominani.
Sam vlastnim starsi pocitac, P2 400 Mhz, s voodoo 3 3000 AGP. Presne na stare hry som si ho ponechal, no asi som mal volit lepsi procesor, nejaky Duron/AThlon 750 Mhz.
V tych casoch okolo r.1998 som drtil jak manik, takze si pamatam prechod z pixlatej grafiky, co vzdy sekala, na plynuly a vyhladeny chod 3dfx kariet... v tom case sme kupili (teda rodicia kupili presnejsie povedane ) Diamond Monster 3D II 8MB. Sice to slo "iba" 800x600, ale pamatam si, ze CPU Pentium 133 Mhz vtedy aj tak utiahol hry plynule tak maximalne na 400x300 (Quake 1, Hexen II)... V tom case som hraval NHL 98, Hexen II, Mortal Kombat 4 a viem, ze po kupe akceleratora som ostal v uzase, z rozlisenia 400x300 pri nejakych 25-30 FPS, skok na 800x600 pri 50-60 FPS, plus vsetko vyhladene a neskutocne pekne efekty. To bol najvacsi jednorazovy skok vo vylepseni vizualnej stranky hier v celej historii, aku som zazil. Toto moderne predbiehanie sa v grafike a directX verziach mi prijde usmevne, nema to ani zdaleka na to, co sa dalo zazit v tych casoch, hlavne vdaka 3dfx.
Myslim, ze ten Diamond Monster 3D stal vtedy skoro 6000 sk, co je cenovo po zapocitani inflacie akoby dnesne karty za 300-400 eur.
Tiez som dost riesil ake drivre na to voodoo3 dam, ale uz sa mi velmi ten stary pocitac nechce zapinat, je tam stary 14'' monitor so 60 Hz, aby bola zachovana maximalna vierohodnost pri nostalgickom spominani.
Re: 3DFX
jj,ta zmena zo software renderingu na hardware 3d akceleraciu bola sleha,popri nej dnesne navysovanie verzii directx v style "ak sa dobre prizriete,uvidite ze ta voda je trochu ligotavejsia,a ten dym trocha priesvitnejsi" posobi usmevne..ad voodoo3,nieje dovod nic vymyslat,posledny oficialny win9x ovladac V1.07.00 postaci bohate.
-
- Používateľ
- Príspevky: 642
- Dátum registrácie: So 25. Feb, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dúbravka
Re: 3DFX
Hej, presne o tom co je na obrazku to bolo.
Mam tam nejaky special driver, lebo som to skusal aj taktovat. Ale nakoniec som to nechal tak, kedze to ma len pasivny chladic.
Vidis, mozno sa pozriem, aky driver tam je a popripade upgradnem. Diky.
Mam tam nejaky special driver, lebo som to skusal aj taktovat. Ale nakoniec som to nechal tak, kedze to ma len pasivny chladic.
Vidis, mozno sa pozriem, aky driver tam je a popripade upgradnem. Diky.
Re: 3DFX
v3 ma heatspreader pcb na ktore 3dfx davalo dozivotnu zaruku,takze toho znesie pomerne hodne-ale v kazdom pripade,ak chces tahat frekvencie nad 180MHz,aktivny vetrak by bodol.
- eFatal2ty
- Používateľ
- Príspevky: 1426
- Dátum registrácie: So 03. Máj, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: 3DFX
Veru jedina r/e-volucia bola Glide od 3dfx, 8800GTX na DX10 a este Ageia PhysX-skoda ze sa malo pouziva v hrach, s nPhysX to ma smrnc.ps47 napísal:jj,ta zmena zo software renderingu na hardware 3d akceleraciu bola sleha,popri nej dnesne navysovanie verzii directx v style "ak sa dobre prizriete,uvidite ze ta voda je trochu ligotavejsia,a ten dym trocha priesvitnejsi" posobi usmevne..
Spoiler: ukázať
Re: 3DFX
glide je low-level api,a aj ked k uspechu 3dfx jednoznacne prispelo,na to aby sa spomenuta revolucia spustila,bolo treba viac nez len to,viz http://3dfx.cz/history1.htm
ad dx10 a physx,obe zdielaju spolocnu crtu-dobry napad,ktory ale skoncil ako prepadak,a ani v jednom pripade nemoze byt o nejakej revolucii ani reci.
ad dx10 a physx,obe zdielaju spolocnu crtu-dobry napad,ktory ale skoncil ako prepadak,a ani v jednom pripade nemoze byt o nejakej revolucii ani reci.
-
- Používateľ
- Príspevky: 642
- Dátum registrácie: So 25. Feb, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dúbravka
Re: 3DFX
Seria kariet 8800 bol sice asi najvacsi skok odvtedy, ale na zavedenie akceleratorov okolo r. 97-98 to nema ani zdaleka.eFatal2ty napísal:Veru jedina r/e-volucia bola Glide od 3dfx, 8800GTX na DX10 a este Ageia PhysX-skoda ze sa malo pouziva v hrach, s nPhysX to ma smrnc.
- eFatal2ty
- Používateľ
- Príspevky: 1426
- Dátum registrácie: So 03. Máj, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: 3DFX
Zohnal som si iP3 500MHz/100
Tak to bolo uplne jasne vsetko brzdil procesor, vtedy to islo plynule teraz to ide uplne ze uplne plynule.
Fakt ze viditelny narast vykonu.
Od tohto compu neodsadnem ani na novy Take hry!!!
to SSE vazne pomaha.
Po pretakte 3DM99 (575MHz) 4525/9025
A NFS5 lahodka fuuuu
Este to skusim taktnut
Tak to bolo uplne jasne vsetko brzdil procesor, vtedy to islo plynule teraz to ide uplne ze uplne plynule.
Fakt ze viditelny narast vykonu.
Od tohto compu neodsadnem ani na novy Take hry!!!
to SSE vazne pomaha.
Po pretakte 3DM99 (575MHz) 4525/9025
A NFS5 lahodka fuuuu
Este to skusim taktnut
Naposledy upravil/-a eFatal2ty v Pi 29. Apr, 2011, 09:32, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
Re: 3DFX
jj,v2 je cpu limited,a vykon bude skalovat az niekam k 2GHz,takze cim rychlejsi procak,tym rychlejsie to pofici..
-
- Používateľ
- Príspevky: 642
- Dátum registrácie: So 25. Feb, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dúbravka
Re: 3DFX
Do kelu normalne Vam zavidim, tiez som sa kedysi vedel tesit z takych malickosti, a myslel som si, ze vzdy to tak bude, ale proste pre ten moj stary pocitac uz nemam nadsenie piplat sa s tym. Uz som moc prakticky mysliaci.
Ale ked som to skladal, tiez som tuzil, ze radsej som k tomu mohol zobrat PII 500 a bolo by to lepsie.
Ale ked som to skladal, tiez som tuzil, ze radsej som k tomu mohol zobrat PII 500 a bolo by to lepsie.