Po singleplayer vám následující informace budou platné jako mrtvému zimník, pro multiplayer jsou naopak velmi důležité. Vývojáři z DICE se podívali na způsob, jakým se tradičně v týmových střílečkách profilují jednotlivá povolání a pro Battlefield 3 je mírně překopali. Primárním motivem všech úprav je, aby hráč mohl bez ohledu na volbu povolání vyrazit do akce na vlastní pěst a představoval pro soupeře hrozbu. Ať už zvolíte inženýra, průzkumníka, útočníka nebo podporu, tak budete na bojišti k užitku a vaše šance na úspěch bude v závislosti na situaci stejná, jako pro soupeře s jakoukoli jinou postavou.
Sekundárním motivem pro veškeré úpravy byla logika. Dokáže voják v první linii vytáhnout příruční lékárničku a poskytnou první pomoc raněnému kolegovi? Jistěže dokáže. Když si to vývojáři řekli, tak už byl jen krok k tomu, aby útočníka a medika sloučili pod jedno povolání. Takže útočník nyní může léčit zranění, aniž by nějak přišel o svou útočnou a palebnou sílu. Nakonec je čistě na hráči, jak bude schopnosti svého vojáka používat: jestli se zaměření na likvidaci soupeře nebo přijme roli polního felčara. Změny potkaly i další povolání.
Inženýři v BF3 budou primárně určeni k opravování a ničení vozidel, ale díky karabinovým zbraním se lehce uplatní i v přímé konfrontaci se soupeřem, zejména nablízko. Představa tvůrců je taková, že inženýr bude poletovat od jedné aktivity k další jako motýl a ničit jednotlivé cíle jako vosa (bodne a poletí pryč). Zajímavé přirovnání.
Podpora v boji je nesmírně důležitá, v Battlefield 3 tomu nebude jinak. Pokud si zvolíte tohle povolání, budete protipólem útočníka. Namísto běhu směrem vpřed a střelby po všem, co se hne, bude vašim úkolem výběr správného místečka, odkud budete útočníkům poskytovat podporu cílenou palbou. A za tímto účelem má právě tohle povolání dvě nové „schopnosti“. Může svoji zbraň hodit na dvojnožku, což umožní i při rychlé palbě přesně mířit. Druhou novinkou je krycí palba. Když podpora spustí soustředěnou palbu na nepříliš vzdáleného nepřátele, tak mu doslova rozmázne pohled (blur efekt), což třeba kolegovi z týmu umožní rychlý přesun z krytu do krytu a podobně.
Posledním povoláním je průzkumník, kterého vývojáři z DICE pro účely BF3 zkřížili se sniperem. Poněkud kontroverzní volba, protože snipery všichni krom těch, co tohle povolání vždycky volí, vyloženě nesnáší. Ale v tomto případě je to křížení v zájmu logiky, opět. Sniper je obvykle usazen tak, aby měl přehled o bojišti a nepřátelských pozicích. Kromě postupného odstřelování jednoho po druhém, což bude moci i nadále dělat, bude schopen informaci o rozestavění nepřítele předat ostatním členům svého týmu, čímž se z něj zároveň stává průzkumník. Proč to nikoho nenapadlo dříve? Díky výše popsané a dalším unikátním schopnostem se tak ze snipera, tradičního povolání pro solitéry a misantropy, stává užitečný člen týmu. A o tom týmový multiplayer je – každé povolání dokáže nějak obstát samo o sobě, ale jen když se všichni vzájemně doplňují, tak to přináší výsledky a je to také zábava.
zdroj :
http://www.games.cz