Čo potrebujete?
1. Programovateľnú spúšť, napríklad phottix(pozor! táto je pre Nikon)
2. Fotoaparát DSLR
3. Adobe Phototshop a Adobe After Effects
4. Veľa, veľa RAM, miesta na HDD a silný procesor
Postup, ako to robím ja som zakomponoval do videa:
Timelapse video z fotoaparátu
Timelapse video z fotoaparátu
We'll bang, ok?
Re: Timelapse video z fotoaparátu
Nice video ale prečo si fotil do rawu? Neviem ešte nikdy som timelapse nerobil ale z princípu mi pripadá lepšie fotiť jpeg.
Re: Timelapse video z fotoaparátu
V podstate je to jedno či RAW, či JPEG, pokiaľ nejdeš fotiť nejaké veľmo dlhé videá, máš veľkú a rýchlu kartu. Ja preferujem RAW, pretože Adobe PS Camera RAW má jednoduchšie možnosti úpravy než fotošop sám(napríklad taká vignetácia sa dá celkom jednoducho nastaviť, na druhej strane vignetácia v AfterFX má viac nastavení), lebo aby som priamo vo fotošope upravil obrázok, musel by som ho otvoriť, piplať sa pol hodinky s vrstvami a nastavovať dlhé automatické akcie, čo nemám rád a čo nemá rád ani môj počítač, preto timelapsovky, ktoré sú krátke(do 500 fotiek) fotím do RAW, tam stačí iba otvoriť ich do Camera RAW a upraviť všetky naraz, inak niečo ako toto:
fotím do JPEG, pretože karta by nestíhala. Akurát je dobré na JPEGu, že, teda aspoň môj Pentax, lepšie odstraňuje šum, než v RAWe, takže sa s ním nemusím hrať v PC, ale timelapsovky sa dajú celkovo fotiť pri veľmi vysokom šume a nevadí im to, ono to zmizne pri kompresii vo videu a pri zmenšovaní. Ale inak je RAW lepšia kvalita pri nižšom ISO a dá sa zoomnuť celkom pekne a vytvoriť umelý pohyb a vyhrať sa s tým. Čo už je ale na fotografovi, čo zvolí, či si dá nízke ISO a dlhšiu expo, prípadne vysoké ISO a krátku, keď je to už na statíve, je to jedno.
Ono by som ich ani nemusel otvárať, stačilo by synchronizovať a nastaviť akciu, ale zvyk je železná košeľa.
Takisto sa niekedy pozabudnem a fotím do RAW aj to, čo by mohlo byť v JPEG, ako ten Mesiac, ale aspoň bolo čo točiť, v podstate ak by sa mi nenapadlo vytvoriť to video vyššie, asi by som ich pomazal.
Na nasledujúce video však bolo potreba vynaložiť viac roboty, pretože to bolo fotené na dosť veternom mieste(počkám, či niekto uhádne kde) s 300mm telezoomom a aj keď mikroskopické, pohyby fotoaparátu bolo vidno. Takže bolo treba stabilizovať obraz, čo trvalo dve hodiny pre jedno video(originál bol 6MPx, tento som fotil do JPEG so zníženou kvalitou, na každé video vyšlo tuším 1500 fotiek, celkovo 10min každé) a viditeľný odpor hardware voči takejto práci plus srandičky ako vignetácia, saturácia, defenestrácia a hneď pol dňa zabitý renderingom...
fotím do JPEG, pretože karta by nestíhala. Akurát je dobré na JPEGu, že, teda aspoň môj Pentax, lepšie odstraňuje šum, než v RAWe, takže sa s ním nemusím hrať v PC, ale timelapsovky sa dajú celkovo fotiť pri veľmi vysokom šume a nevadí im to, ono to zmizne pri kompresii vo videu a pri zmenšovaní. Ale inak je RAW lepšia kvalita pri nižšom ISO a dá sa zoomnuť celkom pekne a vytvoriť umelý pohyb a vyhrať sa s tým. Čo už je ale na fotografovi, čo zvolí, či si dá nízke ISO a dlhšiu expo, prípadne vysoké ISO a krátku, keď je to už na statíve, je to jedno.
Ono by som ich ani nemusel otvárať, stačilo by synchronizovať a nastaviť akciu, ale zvyk je železná košeľa.
Takisto sa niekedy pozabudnem a fotím do RAW aj to, čo by mohlo byť v JPEG, ako ten Mesiac, ale aspoň bolo čo točiť, v podstate ak by sa mi nenapadlo vytvoriť to video vyššie, asi by som ich pomazal.
Na nasledujúce video však bolo potreba vynaložiť viac roboty, pretože to bolo fotené na dosť veternom mieste(počkám, či niekto uhádne kde) s 300mm telezoomom a aj keď mikroskopické, pohyby fotoaparátu bolo vidno. Takže bolo treba stabilizovať obraz, čo trvalo dve hodiny pre jedno video(originál bol 6MPx, tento som fotil do JPEG so zníženou kvalitou, na každé video vyšlo tuším 1500 fotiek, celkovo 10min každé) a viditeľný odpor hardware voči takejto práci plus srandičky ako vignetácia, saturácia, defenestrácia a hneď pol dňa zabitý renderingom...
We'll bang, ok?