Mensie vysledky v hrach predstavuju relativne mensi vykon FPU jednotiek v procesore. To znamena ze pre herny sektor spotrebitelov to bude nezaujimave. Malo vykonu per clock...
Na druhej strane som bol ohromeny tym ake skvele vysledky tento CPU dosahoval s ramkami. Tam kde sa intel nevie dostat cez CAS8 vie AMD dat CAS 6. V praxi to znamena mensie straty v komunikacii.
Pokial ide o CoreI7 architekturu tak od 2600vky davaju procesory ohromne vysledky nielen v pomere ku Core 2 ale aj v pomere k I7 9x0, aj za situacii kde je evidentne neoptimalne narabanie s ram, pamatovym radicom a o "pseudo" podpore 64bit ani nehovorim...
Realne porovnavanie Intelu s AMD mi prislo vzdy ako porovnavanie hrusiek s jablkami. To by sme do testu mali zahrnut aj Via procesory a merat nasledovne:
- Rovnake ram a skusat ktory pamatovy radic zvladne stabilne rozne CAS na defaultnej frekvencii RAM udanej vyrobcom.
- zobrat nejaky stary test pisany nadsencom - napriklad Testcpu 0.96
http://testcpu.webz.cz/
Tento test vie separatne otestovat cache, "transportny" vykon procesoru a aj FPU jednotky separatne a hodi z toho vysledok. Je to jednothreadova aplikacia nevyuzivajuca grafiku, takze vysledok hovori ciste o CPU. Aj ked to nepozna moderne procesory a rozsirene instrukcie vzdy to vratilo vysledok ktory zodpovedal realnemu vykonu. V dobe ked som pouzival Pentium III s tym ze P4 sa mohli schovat tak vzdy sa naslo dost ludi co mi tvrdilo ze predsa P4 musia byt vykonnejsie. Uprimne - nikdy neboli napriek vyssim frekvenciam.
Pre ilustraciu
1600Mhz Pentium III-S "Tualatin" 440Mflops
3000Mhz P4 "Cedar Mill" 430 Mflops
1000Mhz P III "Coppermine" 220 Mflops
2400Mhz P4 Celeron "Northwood" 320 Mflops
3400Mhz Core 2 Quad 9550 1340Mflops.
3000Mhz Core I7 920 1520 Mflops.
3000Mhz AMD Phenom x6 1100 - 1400Mflops
2400Mhz Core I5-2520m - 1335Mflops
(je to test len na jednom core - realny vykon treba nasobit mnozstvom fyzickych jadier)
Urobit tento test na frekvenciach 1500 az 3000 Mhz + default frekvencia jadra a urobit krivku ako s frekvenciou stupa vykon. k AMDckam som sa ale velmi nedostal...
Pre ucely 3d zobrat hru ktora je sice pisana pre DirectX, ale je aspon 7 rokov stara aby sa grafika neprejavovala tak intenzivne a tak aby engine samotny bol pisany optimalne. Pre tento ucel by som asi navrhoval hru Prey beziacu na 8 rokov starom engine z Doom 3.
Pre ucely 64bit kompatibility zobrat nejaky novy program, najlepsie asi video encoding, a nastavit ho aby data bral a sypal do RAMky o maximalne dostupnej kapacite... Linx 64 by pre tento ucel nebol dobry.