Presne na toto chytila Alza aj mna. Uz som siel objednal Kingstone V200+ aj ked ma SandForce a v tom pozeram tu zaruku. Zistil som ze ak je tovar do ceny 70€ stoji to len 8€, nad tu cenu to stoji 16€. Kazdopadne
sa asi viac oplati kupit 64GB SSDcko, ved system, programy a jedna hra nebudu mat viac ako 34GB, nainstalovy optimalizovany Win7 ma cca 12GB. A za 8€ som isteny na 5rokov, a potom bude nove.
Ono, viem velmi dobre s cim rataju. Prijem z tej predlzenej zaruky im zabezpeci financie na vymenu komponentov pre tych co im to odide. Ono, cenovo je to cca 10% z ceny vyrobku. Takze asi rataju ze zo 100 odide v tej zaruke menej ako 10 komponentov.
Jasne, SSD je ina vec, ale aj tu predpokladaju ze odide max 10%. Kazdopadne, zatial su SSD na trhu kratko a podla mna nikto presne nevie kedy zacnu SSD odchadzat. Pri tych problemoch s radicmi je mozne ze akonahle po vela zapisoch odide 1-2bunky, cele SSD zacne byt nestabilne a teda nepouzitelne.
Btw, opotrebenie? Pri SSDku Ti alza tazko dokaze ze si ho opotreboval. Podla mna to skor myslia na vetrak - zacne hucat. Ak kupis disk, a pouzivas ho, ako mozes "ovladat" opotrebovanie. Hah, inak bolo by dobre poslat im e-mail a opytat sa na to, ako bude posudzovana reklamacia disku SSD s predlzenou zarukou ak na nom odide pamatove bunky
Lebo potom je predlzena zaruka na SSD na ho..., lebo kazdemu povedia ze ho opotreboval.
dexter napísal:hlavne že alza často nevyreklamuje ani to čo by mala
už vidím jak niekomu po 8 rokoch vymenia SSD
ani doživotná záruka nieje vždy to čo si niekto myslí že po 50r pošle Kingstonu DDR a oni mu dajú za to holografickú pamäť
No podla mna tie dozivotne zaruky Kingstonu a Corsairu pri niektorych veciach, a aj inych vyrobcoch ucel plnia. Totiz, nie kazdy je taky charny ako sme my Slovaci, ze ked im odide nejaka vec za 50€ po 2rokov zakonnej zaruky, ze sa s tym budu drbat a posielat to vyrobcovi. V zahranici je pre toho co zaraba 5000€ 50tka ako pre nas 5€. Kvoli 5€ by som sa tiez nehandrkoval s postovnym a podobne. Tu skor ide o princip. Psychologicky efekt na zakaznika - aaa dozivotna beriem. Btw mam vlastnu skusenost, poslal som do corsairu 16gb kluc ktory mohol mat cenu 40€ uz po 2r zaruke, kedze vyrobca dava 5r a poslali mi novy kluc. Myslis si ze sa ich to dotkne? Ziskaju verneho zakaznika lebo odvtedy iny kluc ako Corsair nekupim kedze mam istotu, a im sa vrati mozno 0,5% toho co predaju na reklamacku, dovolim si povedat ze zo statov ako SR, CR, a podobne.. Proste statov kde 50€ nenajdeme na zemi.
Takze verim ze po 50rokoch by Ti poslali bud taku istu RAMKu - sklady budu mat plne aj po skonceni vyroby presne na reklamacky, alebo nieco ine. No otazka je kto bude po 50rokoch posielat bezcennu RAMKu na reklamacku? Keby mi ten USB kluc odisiel teraz ked stoja take 16GB kluce 8€, tak to urcite neriesim. No uz mam istotu ze to tak funguje. Jasne, Corsair je Corsair, alza je alza. To porovnanie co si dal k sebe nejak nejde. Alza ide za ziskom, nic nevyraba. Vyrobca ma take marze ze je mu ukradnute ci Ti to vymeni, nepotrebuje zle meno. Aj ked je to sposobene aj tym ze to uz nieje na Slovensku, a ako vieme, mimo nasich hranic sa kazdy jeden vyrobca/predajca k zakaznikovi sprava inak v pripade reklamacie.
Takze doverujem zarukam velkych vyrobcov ako je Kingstone a pod. ale Slovenskym/Ceskym predajcom neverim nic
Skor doverujem takym malym obchodikom 8*5metrov, ako nejakym velkoretazcom, kde je im ukradnuty jeden nespokojny zakaznik.