ujo Andydúla napísal:dexter:
Tebe sa zdá nelogické, že pokiaľ CPU nie je vyťažený na 100%, tak má stále výkonnostnú rezervu?
je tam logicka chyba, predpoklad,ze aplikacie dokazu vytiahnut z kazdeho cpu maximum
Potom je zákonite logická chyba meniť CPU za výkonnejší, ak ten zostávajúci nie je v požadovaných aplikáciách vyťažený na 100% - brzda bude zrejme niekde inde.
Keď mi nejaká hra dáva v benchmarku minimálne FPS 30 pri 50% vyťažených jadrách C2Q, mám ho vymeniť za i7, ktorého jadrá budú dajme tomu vyťažené len na 25% a minimálne FPS v danej hre pôjdu zásadne hore, hej?
ujo Andydúla napísal:dexter:
Tebe sa zdá nelogické, že pokiaľ CPU nie je vyťažený na 100%, tak má stále výkonnostnú rezervu?
je tam logicka chyba, predpoklad,ze aplikacie dokazu vytiahnut z kazdeho cpu maximum
Potom je zákonite logická chyba meniť CPU za výkonnejší, ak ten zostávajúci nie je v požadovaných aplikáciách vyťažený na 100% - brzda bude zrejme niekde inde.
Keď mi nejaká hra dáva v benchmarku minimálne FPS 30 pri 50% vyťažených jadrách C2Q, mám ho vymeniť za i7, ktorého jadrá budú dajme tomu vyťažené len na 25% a minimálne FPS v danej hre pôjdu zásadne hore, hej?
finta je vtom ze si prave uhodil klincek pohlavicke. preto nie je nove fx herne cpu lebo ani na vysokych frekvenciach nedava lepsie fps ako intel, prave naopak.
mrkni na testy v SLI. tam kde su pomaly vsetky cpu v jednom rade pri single karte tratia niektore cpu zrazu aj 100%
tyka sa to ipc. proste na hry potrebujes cpu z vysokym ipc kedze multi je tam dost biedne.
takisto pomaha silna fpu ktoru ma i7 priblizne 2x silnejsiu ako c2. povedane inak hruba sila vitazi
a ako som uz napisal atom vytazis na 100% ako nic a lepdie fps mat nebudes aj ked bude mat napr c2 iba 10%
btw za c2q si kto chce moze dosadit aj phenom2
motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Brzdenie karty/zostavy CPUckom si pekne mozete porovnat v 3dm. Skus pustit nejaky test ci prekona ta 7950 v fps, heaven benchu/3dm s c2d aspon moju 7850 dobre pretaktovana 7950 s vykonnym cpu prekona bez problemov podla mna aj gtx670-680 po oc. Uvidi sa co to bude s final verziou catalystou
Intel i5 4670k 4.6ghz 1.22V, Corsair h100i, Asus Maximus VI Hero, Kingston Hyperx predator 2*4gb 2400mhz cl11 XMP, Kingston HyperX 3k SSD, ST Barracuda 2TB (ST2000DM001), Asus GTX670 DCUII 1307boost/7100 1.2V,Corsair HX650, NZXT Phantom 630, repro: Logitech Z-5500, PSP 3004 black nejaky FHD Asus 22" :D
Momentálne mám dobré merania dokazujúce že I7-920 má o 20 percent vyšší výkon ako moje Q9550/X3360 a omnoho vyššiu priepustnosť cez "socket", ale zároveň mám merania dokazujúce že bez ohladu na frekvenciu Q9550 bola brzdou väčšiny podobných systémov RAMka a nie FSB ako sa zvykne tvrdiť. To čo v tomto prípade hrá rolu je to že som si tie DDR3 zohnal a nenechal sa ukecať na DDR2. Rozhodne nikdy nebolo brzdou jadro samotné, také výkony nepodávajú dnes skoro žiadne aplikácie.
1. Je nesporným faktom že novšie procesory od Core2 dajú lepšie výsledky v lubovolnom benchmarku vrátane tých 3D.
2. Je ale rozhodne faktom aj to že pokial nebudem mať aplikáciu ktorá bud je jednothreadová a k spolupráci s grafikou využije Core 0 naplno, alebo je štvorthreadová a nevyužije CPU naozaj na 100 percent tak potenciál procesora v danej aplikácii nebude nikdy využitý.
OCCT je jednoduchý test kde sa neposielajú do grafiky žiadne textúry, len velmi jednoduchý wireframe, a grafika má naložený jednoduchý shader ktorý ju ale naplno zaťažuje. Ak ale na vygenerovanie 580 FPS v tomto prípade stačí len jeden core zo štyroch tak pokial sa bavíme o OCCT kludne by som mohol do systému prihodiť tri dalšie 7970 a vtedy by bolo CPU plne vyťažené aj OCCTčkom.
Lenže ked sa z idealizovaného sveta OCCT znesieme, tak CPU vykonáva viac operácií, generuje zložitejšie wireframe tak je rozhodne fakt aj to že zložitejšie wireframe vyťažia CPU omnoho viac než OCCT.
Podstatou umenia je optimalizácia na výstup. V mojom prípade 1920x1080@60Hz. To znamená že ak mám toto rozlíšenie, vsync a ani GPU ani CPU niesú vyťažené na 100 percent tak vždy ked dosahujem presne 60FPS tak som na úplne ideálnom stave.
Ak by GPU nebolo vyťažené na 100 percent, ale všetky štyri jadrá procesora by šli naplno tak vtedy to znamená že CPU nestíha vykrmovať hru.
A presne naopak - Ak GPU beží na 100 percent, ale CPU nie tak brzdou je grafická časť procesu.
Tento pomer sa vždy mení podla toho na aké detaily je hra/aplikácia nastavená a kolko percent svojich operácií vykonáva pomocou OpenCL alebo CUDy.
Starcraft II mi beží stále na 60 FPS bez ohladu na to kolko jednotiek mám na obrazovke. Witcher 2 má miesta kde padajú FPS, ale zároveň v tom mieste padne aj využitie procesoru a využitie grafickej karty = tj to čo tam brzdí systém nieje ani procesor ani grafika, ale iná časť použitého HW, prípadne nejaká neoptimálnosť v kóde.
To že 3Dmark dáva viac-menej čísel v závislosti na hrubej sile použitého hardware je normálne, pretože tam nepoužívajú vsync. Od toho ten benchmark je, aby porovnával potenciál zostáv. Lenže to či dáš viac alebo menej 3dmarkov nevypovedá nič o tom či ťa nejaká časť systému brzdí. V súčastnosti má najviac ludí brzdu v monitore pretože väčšinu času tolko FPS kolko zostavy generujú niesú schopné monitory zobraziť.
Kopa ludí 3D mark priam zbožňuje a pritom hru spúšťajú z bežného "plechového" disku. Potom sa čudujú prečo sa im hra občas seká a škŕka disk.
o že 3Dmark dáva viac-menej čísel v závislosti na hrubej sile použitého hardware je normálne, pretože tam nepoužívajú vsync. Od toho ten benchmark je, aby porovnával potenciál zostáv. Lenže to či dáš viac alebo menej 3dmarkov nevypovedá nič o tom či ťa nejaká časť systému brzdí.
A co to potom znamena? Ked mas 2 identicke zostavy s rozdielnou platformou medzi kt. uvidis rozdiel v FPS?
Znamena to ze jednej platforme sa kazdy den lepsie spi a preto dava vacsie cisla ako ta druha?
Uvedom si ze existuje brzda GK v ramci platformy, ina vec je to ze cpu nestiha GK.
Intel i5 4670k 4.6ghz 1.22V, Corsair h100i, Asus Maximus VI Hero, Kingston Hyperx predator 2*4gb 2400mhz cl11 XMP, Kingston HyperX 3k SSD, ST Barracuda 2TB (ST2000DM001), Asus GTX670 DCUII 1307boost/7100 1.2V,Corsair HX650, NZXT Phantom 630, repro: Logitech Z-5500, PSP 3004 black nejaky FHD Asus 22" :D
Zdarec, chcem sa spytat Vas majitelia 7950/7970, mali ste z kartami nejake vazne problemy? Ovladace a pod ? Mozno zvazujem kupu po dlhych rokoch u zelenych Diki
Laro22 napísal:Zdarec, chcem sa spytat Vas majitelia 7950/7970, mali ste z kartami nejake vazne problemy? Ovladace a pod ? Mozno zvazujem kupu po dlhych rokoch u zelenych Diki
Ja so svojou Sapphire 7950 nemám žiaden problém, som s ňou veľmi spokojný.
Pokiaľ chceš kartu výraznejšie pretaktovať, treba zvážiť kúpu výkonného chladiča Alpenfohn, Prolimatech alebo Accelero.
Aj tak by som pre lepsi pocit isiel do 7950tky vaporky, 2* 8pin napajanie, budu vyssie takty ak to dovoli pustit viac V a mna to vzdycky potesi Aj tak odporucam skor 7950, pretoze kym sa clovek z tohto fora rozhodne taktovat 7970 koli nedostatku vykonu nie na par benchov tak ju uz davno mat nebude
Intel i5 4670k 4.6ghz 1.22V, Corsair h100i, Asus Maximus VI Hero, Kingston Hyperx predator 2*4gb 2400mhz cl11 XMP, Kingston HyperX 3k SSD, ST Barracuda 2TB (ST2000DM001), Asus GTX670 DCUII 1307boost/7100 1.2V,Corsair HX650, NZXT Phantom 630, repro: Logitech Z-5500, PSP 3004 black nejaky FHD Asus 22" :D