no, tiez som zistil, ze s 50Hz panelom v mojom obycajnom lacnom TV mozem ist akurat do prdele
v 48 ci 60fps bol tusim aj hobbit, ci nejaky iny tolkien
1. digitalne kamery su hadam od roku 1999, SW: episode 1 uz bola tocena digitalom
2. natacanie na celuloid vidim ako plus, hlavne pre pozdejsi upscale na 8k-16k. digitalne sa dnes toci na 8k ci ako, aby bol mozny pozdejsi re-release v novych formatoch pre 8k? upscaling pomocou fyzickeho skenovania filmovych policok pokladam za vzdy lepsie ako digitalny softwarovy upscaling digitalu. maximum celuloidu je dakde na 8-16k tusim.
spencer napísal: Št 06. Aug, 2020, 10:23
Viem , že v tom mám guľaš a asi tu pletiem všetko dokopy , ale preto som sa tu po dlhšom zvažovani vyjadril
Ano, pletieš. Už to veľmi dobre vysvetlil kllr007. Pri 120 Hz paneli nema 24p prečo sekať, kedže tam sa ti zobrazi ten isty obrazok, rovnako dlho 5x.
60 Hz samozrejme sekať musi, kedže 24p do 60 Hz bezo yvyšku nevtesnaš. Tam sa každy druhy raz jeden snimok vynecha a prave to spôsobuje to trhanie. SOE toto eliminovať nevie.
A netreba zabudať (ak sa nebavime o prehravani origo BD), že v eteri je enormne, ale že enormne množstvo sprasenych ripov a tam nepomôže ani 120 Hz ani SOE.
Točiť filmy na viac ako 24p je totalny nezmysel. To už nie je film.
Aj tych 24 fps malo kedysi zmysel preco je to presne tolko a nie 30 napr. Ono sa to muselo nastavit vzhladom na mnozstvo potrebneho materialu a vsebecne o mnozstve kotucov na jeden film a dalej aj dost zavazilo aj ked trebalo opravovat pas. 24 je krasne delitelne a da sa tak lahko upravovat pas ked sa strihal napr. ked sa pretrhol a sa upravoval. Prechadzat dnes na vyssie fps ako 24 by bol dost brutal ked vsetko je v 24 snimkoch. Ja mam dopocty pri filme vypnute uplne. A pri TV na minime. Ja to neznesiem proste. Neviem sa na to pozerat a vobec ako sa to niekomu moze este aj pacit je pre mna nepochopitelne. Je rozdiel natacat nejake svoje videa v 60fps a pozerat to doma. Tam to vitam a kto nie. Ale je rozdiel zachyhtit nejaky umelecky feel a podat divakovi svoju konecnu predstavu alebo tocit ako bikujem po lese ze? Cize za 24 fps moze premietacka... Nic ine. Tak sa to nastavilo uz dost davno a odvtedy to tak je. Pri filmoch. A uprimne aj som rad. Dost casu som stravil s premietacom v kabinke ked premietal a nanosil sa tych pasov. A taky dlhsi film mal aj 6 a viac kotucov. No nechcel by som tam makat na 60 fps a 20x za film menit kotuce na premietacke za mna 24 fps rulezz
Ked vynasli film, tak nik necakal, ze za 100r pride nejaka digitalna technologia
Zvyk-nezvyk, 60fps je proste neprirodzene plynule. Takisto ako stare chaplinovske filmy boli neprirodzene zrychlene, pretoze rucne krutenie klukou a mechanizmus kamery.
Sa skor divim, ze nikoho neirituje milion roznych pomerov stran. Akoby si kazdy musel vymysliet vlastny, inac by nebol dostatocne cool medzi kolegami v brandzi.
mne pride maximalne neprirodzene to, ze pri vysokom fps vidim presne obrysy ruky ked sa nou hybe kvoli vysokemu SS, alebo pri akomkolvek inom pohybe - akcne a sportove sceny su ako tak OK
kedze dnesne "moderne" filmy su plne CGI tak renderovat tolko snimkov by bolo casovo narocne aj financne
hobbit je v 48fps a je to zle
wingo napísal: Ut 11. Aug, 2020, 08:12
Prakticky všetko je to o tom že "Na toto som zvyknutý, takto to má byť a iné nechcem aj keby to bolo lepšie, lebo to už nebude presne to čo očakávam!"
To nie je ani o zvyku. To je realita jednoducho. Zalezi na co to treba. Ja proti vyssiemu fps nie som ale urcite nie v kine. Oki nejake prirodopisne a kde to je potrebne a prinesie nejaky posun. Ale pozerat napr. Vojaka Ryana vo 60 a viac fps by som nechcel. Ze to je trochu pri pohybe prirodzene maznute je ok a to mi vobec nevadi. Horsie je to ako sa pise s 24 snimkovym kontentom a spracovanim samotnym hw a sw v TV. Ak to pravidelene trha napr. to neprekusnem teda. Tak isto ako soap neprekusnem.
Edit:
Wingo to je prave prirodzene pri 24snimkoch. To mne vobec nevadi. Tak to ma byt. Ale teraz myslim na normalnom platne. Nie zaprdene lcd kde sa pridava maznutie aj samotnym panelom.
ZDROJ: Seasonic PRIME 850W GOLD MB: ASUS TUF Gaming B550-PLUS WI-FI II CPU: Ryzen 5 5600@4,6 GHz cooled by NOCTUA NH-U12F RAM: 2x8 GB Crucial Ballistix Black 3600MHz cl16 VGA: Sapphire Pulse RX 5700 8 GB + 2x Noctua NF-A12x15 Chromax PWM HDD: Samsung SSD 860 EVO 500GB + Kingstone SSD Now 64GB + 1TB WD Caviar Blue WD10EALS SOUND: Asus Xonar DX MONITOR: 34" LG 34UM68 DRIVING WHEEL: Logitech G25 RECEIVER: KINO: Yamaha RX-V557 + CANTON set 5.0 GLE series + subwoofer VELODYNE VX-10 STEREO: ONKYO A-5VL + Tannoy M1 HEADPHONES: Superlux HD330, Focal Sphear, Soundmagic e50 + LG V30 TV: Plazma P50X60 R.I.P. now TX-P50UT50
Prirodzené je len jedno, tak ako to vnímajú oči naživo. Všetko ostatné je umelé
Práveže je to o zvyku. 24fps s motion blur je ten "filmový" feeling ktorý ťa navnadí do "filmovej atmosféry" aby si vypol mozog a vychutnal film, lebo si zvyknutý že takto vyzerajú filmy a nemáš pri nich hľadať realitu. Paradoxne ľuďom 200 rokov dozadu by sa pravdepodobne viac páčili plynulejšie filmy s vyšším FPS, keďže boli zvyknutí na očividné kulisy a plynulosť pohybov z divadla
wingo napísal: Ut 11. Aug, 2020, 08:12
Prakticky všetko je to o tom že "Na toto som zvyknutý, takto to má byť a iné nechcem aj keby to bolo lepšie, lebo to už nebude presne to čo očakávam!"
Nie, nie je to o tom. To ma viacere suvislosti. Percepcii je blizsie vnimanie bez SOE, plus vyssie fps nema velky prinos, kedze TV maju aj tak vlastnu nativnu frekvenciu. Navyse 24p a aj blur je prave prirodzeny, tvoje tvrdenie opaku je biologicky a fyzikalny nezmysel. Aj ked hybes hlavou, nevidis svet ako ostry, ale ako maznuty.
Keď sa pozerám na divadlo naživo vidím ho podobne ako v TV "soap opera", nie ako film. Alebo mi tu chceš tvrdiť že film je prirodzenejší ako divadlo naživo? Však potom to už nemá ten "filmový feel"
Oko nie je kamera, nemá blur a v žiadnom prípade nespracuváva obraz 24 krát za sekundu (nemá uzávierku) takže to čo tvrdíš ty je biologický nezmysel. Všetko je to postprocessing mozgu. To je podobná kravina ako že je teraz v FPS hrách v móde pridávať chyby optickej sústavy kamier ako lens flare a chromatic abberation. Oko tieto chyby nemá lebo nie je kamera takže to do FPS logicky nepatrí, ale podaktorým sa to páči lebo to má potom "filmový feel"
TV samozrejme natívne zvládajú viac ako 24hz a TV vysielanie to aj desaťročia využíva, a nielen na telenovely
Ty tu popieras uplne vsetko. Prirodne zakony, bilogiu, fyziku.... Oko nema blur.
Prosim dostuduj si ako to tvoje oko funguje, lebo tu taras absolutne nezmysly.
Doštuduj si ty lebo si očividne zle pochopil čo si čítal. Blur je hlavne výsledkom postprocessingu mozgu a funguje inak ako v kamere a netýka sa len pohybu, blur máme prakticky nonstop keď veci na ktoré sa nesústredíme vnímame matne a pohyb očí dokonca nevnímame ani ako blur ale mozog tento čas automaticky ignoruje/vynecháva, vidíme ostro/ostro a ten časový úsek medzitým nevnímame. Áno blur vo filme uľahčuje pozeranie filmu lebo mozog nedostáva tak veľké množstvo informácii na spracovanie (čo môže viesť k preťaženiu a "divnému pocitu", bolestiam hlavy či nevoľnosti), možno to myslíš tým "prirodzenejšie", ale ak slovom prirodzenejšie myslíme "tak ako to vnímame naživo" tak prirodzenejšie než rozmazať celý obraz jednotným framerate je ostrejší obraz v oblasti fokusu s miernym rozmazaním v periférii, tak ako to štandardne spracováva mozog.
To že oko nefunguje ako 24fps kamera je jednoducho dokázateľné, skús zachytiť kamerou bežiacou 24fps obrázok ktorý sa zobrazí na 1/200s tak aby bol aspoň zbežne rozoznateľný, človek naživo to dokáže, leteckí piloti konzistentne dokázali správne rozoznať typ lietadla ktoré sa im zobrazilo na 1/200-1/250s. Druhá vec je že mozog nedokáže takto spracovávať obraz donekonečna a keď budeš zobrazovať dookola 200 rôznych obrázkov rýchlosťou 1/200s tak sa na to mozog vykašle a vnímame to ako rozmazaný obraz. No a samozrejme, zase, čo vyzerá viac ako naživo? Video natočené 24fps alebo video natočené 60fps? Samozrejme že to 60fps, ale ak je roztiahnuté na celé zorné pole a kamera sa pohybuje môže pôsobiť neprirodzene/divne z rôznych dôvodov. Ak je kamera statická človek s tým nemá absolútne žiadny problém.
lebo v divadle vidis vsetko ostre a plynule ty si chlapce nerealny rovno zburaj vsetky standardy ved naco ich tu mame, nech sa paci chod tocit na f22 a rovno 120fps aby si mal vsetko osre a plynuje a hlavne "realne" rovno zburaj aj celu kompoziciu ... robis mi den lepsim
Oči sú dosť dômyselný orgán a spolu s mozgom veľmi účinne a rozumne zakrývajú svoje nedostatky (slepé miesto, to že reálne nevidíme farby v perifernom videnii a najlepšie že pri pohybe okom obraz nevidíme, je tam proste nič v ten moment, no mozog rozozná objekty v pohybe a následne ten medzičas vytvorí, čo je zaujímavé lebo pri statických to nefunguje čo sa dá overiť na rucickovych hodinách a sekundovke), keď si toto človek nastuduje zistí že je to niečo neuveriteľné. Či je viac prirodzene 24 alebo 60 je ťažko povedať, ako vieme veľa veci si oko s mozgom domyslaju, atď