Aku mate spotrebu?

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aj WV 1.6tdi je velmi citlive - kazdy maloobjemovy vysokovyspickovany motor proste bude, zakonom fyziky sa neda ujst. Cim mensie turbo a vacsi tlak, tym bude mat vacsie otacky, viac sa zahrievat, bude citlivejsie na vymeny oleja a 30.000km intervalom sa mozem len strasne smiat. Ale to je o inom.

Chcel som povedat k tej vode : prosim vas kazdeho jedneho, co mate take vyborne napady ze vodou riedia benzin alebo naftu, aby ste si kupili dva litre prislusneho paliva, vyliali do barsjakej misky doma na balkone a "naliali do toho" vodu. Ukrutne vas ziadam, aby ste potom sem verejne napisali vysledok ako to dopadlo a uplne idealne aj s fotografiami.

Tie sracky ze benzin riedeny vodou pocuvam cely zivot... a uz ma to proste nebavi. Takze, kto to prvy vyskusa ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Kyselinka
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7265
Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
Bydlisko: SC

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa Kyselinka »

scarinko napísal:V sobotu som tankoval na lukoile 1,414 takze sa mi neoplati ani do wolfstahlu ist
Asi rok od kupy noveho auta som tankoval len na SK shell, potom som zacal tankovat vo wolfstahle a na nadrz som v priemere spravil o 100-150km viac, cize je otazne ci sa to oplati a cim to je :rolleyes:
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa hawkeye »

no a cim je sposobeny ten rozdiel?

Preco niekto prejde viac na jednu nadrz, kde sa beru info ze jurki ma horsi benzin, preco niekto vravi ze diesle su citlive na kvalitne/nekvalitne palivo ak vsetci beru od slovnaftu a zaklad je ten isty?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5236
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa Chris »

ked som mal este benzinoveho civica, tak ak som raz tankoval v hypernove, tak mi zacali neprijemne klepat ventily.
Akonahle som tankoval ako stale bude v Rahjchu alebo shell tak to prestalo.

Teraz na CR CTDI tiez len v Rajchu a ak musim na SK tak len Shell. Minule som skusal na Slovnafte 2 nadrze spotreba +- rovnaka, ale zacalo mi svieti, ze klapka na sani je zatuhnuta. Samozrejme po Shell a prefuknuti prestalo. Musim aj tak komplet cele s EGR precistit.
Ale to stale davam VIF a vraj na Slovnafte je najkvalitnejsia nafta, tak kde je pravda ? :?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aj taketo informacie mam rad a vzdy som ich hltal :) na nadrz najazdis povedzme 700km az 900km, som zarucene presvedceny ze ked vyjazdis jednu nadrz na slovensky a jednu na finsky benzin, ze vzdy jazdis uplne rovnake trasy na centimeter, absolutne rovnakym stylom, absolutne rovnako pritlacas plyn a brzdu, absolutne rovnako vyfasujes cervene na semaforoch, absolutne rovnako jazdis obsadeny (pocet ludi, hmotnost nakladu)...

proste porovnanie tohoto stylu je nezmysel. Ja tiez najazdim z jednej jedinej pumpy na nadrz bud radovo 700km alebo kludne aj 1000km !! Zdoraznujem jedna a ta ista pumpa, dokonca jeden a ten isty stojan co je vsak absolutne nepodstatne. Akurat raz je december a druhy raz je marec...

mam kamarata co tvrdil rovnaku vec s nadrzami. Ked som ho upozornil ze tu slovensku naftu tankoval a jazdil februar/marec kedy bolo rano dva stupne pod nulou a cez den sotva desat a tu rakusku naftu tankoval a jazdil april/maj kedy bolo desat stupnov rano a cez den dvadsat, tak mu to vobec neprislo podozrive :)

ty si takuto chybu vo vypocte neurobil, ze nie ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kukaj sa ako som ojebal partiu informatikov : http://forum.autobazar.eu/na-margo-kval ... 29067.html

co sa k tomu da dodat... lepsia nafta a horsia nafta ze ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
xsi69
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3601
Dátum registrácie: Pi 07. Apr, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa xsi69 »

Lepšia alebo horšia nafta môže byť aj kvôli pridanej bio-nafte.
Nikde som nenašiel, že na ktorej čerpačke je jej koľko (pomer%).
Článok napr z cr tu: http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... ticleStart
Tie prémiové palivá obsahujú najmnenej bio zložky čo znamená, že je to čistejšia nafta z ropy.
A keďže je nafta z ropy drahšia ako nafta BIO tak sa to premieta aj na cene(+marketing).
Napríklad keď som tankoval na ukraine tak sa mi zdal chod motora kultivovanejší a tichší oproti bežným palivám na SR.

Jurki predával PHM ktoré boli vyradené po rokoch zo štátnej hmotnej rezervy núdzových zásob ropných výrobkov.

ámen :)
Spoiler: ukázať
PC:
CPU/Cooler: i5-4670K 3,4ghz@4,7Ghz 1,4V + Alpenföhn Brocken 2+XF140
MB: Asrock Z87M-Extreme4
RAM: 2x8gb Crucial Ballistix tactical@2133mhz 10-9-10-24 T1 1,4V
GPU: 1070ti Asus Turboblower
NVME: 512gb VPN100
SSD1: Samsung 860 qvo 512gb
SSD2: Samsung 840 EVO 250gb
SSD3: Hikvision C100 1TB (hot_backup)
HDD: 2x WD RED 3TB RAID 1 v silentmaxxoch (cold_backup)
PSU: Superflower Golden King 550w 80+platinum
CASE: Fractal Arc Mini
LCD: AOC Q3279VWF
Audio: Xonar DX , Microlab B77+solo6c , Fiio X3 64gb , Sony MDR-1R
OS: Win 10
Cooling: 4x120mm fractal silent@350rpm, cryorig XF140@ 400rpm, Enermax tb silence@ 300rpm, SS he01 140x38mm fan @ 400rpm

NB_Personal: HP elitebook 830 G5
CPU: i7 8650u
RAM: 32gb
GPU: Intel 620
SSD: 1tb nvme
LCD: fHD sureview 120hz
LTE: áno

NB_Work: HP elitebook 840 G5
CPU: i7 8650u
RAM: 32gb
GPU: Intel 620
SSD: 512gb nvme
LCD: fHD
LTE: áno


Phone: Xiaomi mi8 128gb weekly rom
Používateľov profilový obrázok
Kyselinka
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7265
Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
Bydlisko: SC

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa Kyselinka »

mp3turbo napísal:...
Je to priemer, ktory mam vypocitany: 1rok (32t km) na SK shell a necele 2roky (58t km) na Avanti Wolfstahl.
Cize nejde o to, ci je leto, alebo zima, ci chytim cervenu, alebo nie, stale jazdim rovnako a rovnake trasy (okrem par vynimiek). To auto poznam ako vlastne boty.
Osobne je mi to sumafuk cim to je a preco, len viem, ze na SK uz nenatankujem, teda pokial nemusim :bye:
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa shajek »

bolo tam spomenute aj VIFko :D ako argument na nižšiu spotrebu to nekaceptujem, ale zjavne si už videl rozobraté čerpadlo ktore používalo VIF a ktore nie , že ?

EDIT: myslím tak že to fakt neznižuje spotrebu a kto mi to povie neakceptujem to. Narážam na to že čerpadlo ktoré nepoužívalo VIF malo čerpadlo pokryté celé divnou čiernou hmotou mastno lepiacou. A to, ktoré používalo VIF bolo celé krásne lesklé bez nečistôt
Naposledy upravil/-a shajek v St 28. Máj, 2014, 14:34, upravené celkom 1 krát.
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5236
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa Chris »

S tym VIF som nenarazal na spotrebu, ale na precistenie vstrekov a podavajuceho cerpadla. Ci mas nejake osobne skusenosti alebo z internetu ? :-)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa Snake »

Slovnaft - 800 km
Shell - 900-1000km

tiež necháápem.

Ale napr. OMV diesel, kickdown a bliká mi žhavenie.

3.0 TDI





.
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa undertaker007 »

-> mp3 turbo:
S jednou vecou si dovolím nesúhlasiť a to konkrétne so spomenutým aditívom VIF.
Spotreba? Žiadna zmena. Zvukové emisie? Žiadna zmena. Výfuk? Žiadna zmena. Čistota palivového systému? Netuším, nerozoberal som.
V čom som si ale rozdiel všimol zhruba po 800km od prvého použitia bola jazda na studený motor. Predtým lenivý gumák, teraz o troška lenivší, ako plne zahriaty. Nemyslím si, že je to len môj subjektívny názor - kamarát, ktorý moje auto šoféruje len sem-tam sa ma bez znalosti, že som začal používať VIF raz opýtal, že čo som robil s motorom, že kým je studený, tak je živší...
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neviem preco ma spominas v suvislosti s VIFom.

co sa tyka studeneho motoru : prosim ta odmeraj to stopkami. A okrem ineho, kvalitny motor vo vybornom stave predsa nemoze byt lenivy gumak, to co je za technicke ohodnotenie - jedine ze by studeny znamenalo -45 stupnov, to som ochotny pochopit.

Len tak zo srandy, nekukal som tvoje prispevky - ake mas auto a v akom stave tak celkovo ? Kompresie na motore niekedy merane ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Diablo1st
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 3375
Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
Bydlisko: MY

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa Diablo1st »

Ja tankujem väčšinou na Shell alebo OMV, spotreba vychádza od 5,3 - 5,8, v závislosti na počasí a mojom psychickom rozpoložení :laugh:

Čo sa kvality nafty týka, ja som si spravil taký malý testík na mojej Astre.

Natankoval som plnú nádrž, a keďže jazdím veľa dialnice, tak som skúšal zrýchlenie vozidla z tempomatových 110 km/h do 160 km/h na plný plyn.
Viem, že to nemusí byť úplne objektívne a presné, ale ako také malé porovnanie pre mňa to stačí.
Motor bol vždy zohriaty na prevádzkovú teplotu a do každej nádrže bolo pridané VIF.

V tomto smere najlepšie dopadla nafta od Shell a OMV, za nimi nasledovala nafta od Agip a Slovnaft a potom Tankuj lacno.

Ide o čisto len môj subjektívny pocit z ťahu motora ;)
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.

FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa undertaker007 »

mp3turbo napísal:neviem preco ma spominas v suvislosti s VIFom.
tvoj vlastný odkaz na tvoju tému na autobazár.eu. Tam VIFko spomínaš
mp3turbo napísal:co sa tyka studeneho motoru : prosim ta odmeraj to stopkami. A okrem ineho, kvalitny motor vo vybornom stave predsa nemoze byt lenivy gumak, to co je za technicke ohodnotenie - jedine ze by studeny znamenalo -45 stupnov, to som ochotny pochopit.
Stopkami ti to mám odmerať po akú teplotu? Hodnoty mám zapisovať do tabuliek počas akého dlhého obdobia? Rok? Dva? Naozaj ti nestačí moje subjektívne hodnotenie môjho vlastného auta a môjho motora v ňom, ktorý zažívam dosť často (= nie denno - denne)? Nestačí ti prečítať si, že kým vyleziem z parkoviska pred panelákom, 2× odbočím doprava, výjdem asi 150m do kopca (rozumej zdvih na tých 20m asi 2m), zasa doprava a idem rovno asi 500m, tak potom je to už úplne normálne?
Čo sa týka technického ohodnotenia "lenivý gumák", tak
  1. sa veľmi silno ospravedlňujem, že som si dovolil použiť, podľa teba technické ohodnotenie, takéhoto ľudového typu
  2. som tým myslel to, že motor nereaguje na plyn tak, ako plne zahriaty motor a jeho prejav je menej dynamický. Stačí takto? Teraz sa už dúfam chápeme.
mp3turbo napísal:Len tak zo srandy, nekukal som tvoje prispevky - ake mas auto a v akom stave tak celkovo ? Kompresie na motore niekedy merane ?
Opel Omega kombi 2.5TD 96kW. pôvod neznámy, km nájazd neznámy (reálny), 14 rokov a mesiac.
Ale mám technickú poznámku - prosím ťa, ak nemáš niečo k veci konkrétne na tento môj príspevok, tak prosím ťa - ani nereaguj. Zbytočne tu budem čítať o tvojom mega inter galakticky super aute Vojádžery, ktorý hneď po štarte ide ako hodinky, kompresie, výkony, priebehy nového auta a hlavne - nikdy nie je studené, pretože má nezávislé kúrenie a má 16metrov na dĺžku, 2 tony, je to x ročný krám (x=<14, 16>) no napriek tomu žerie 3.716l/100km. Ja ti svoju spotrebu nemám ako dokázať - nemám o tom video na Youtube...

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"