Všeobecná diskusia
- Shairachaz
- Používateľ
- Príspevky: 1858
- Dátum registrácie: Ut 11. Mar, 2014, 12:04
- Bydlisko: Kráľovský Chlmec
Re: Všeobecná diskusia
Aký lak? Staré poničené disky, poškriabané, obyté, jeden je zvnútra zaebaný od asfaltu alebo farby. Tie už nič nezachráni a Cillit im rozhodne neuškodil. A style 28 za reštauráciu zrovna nestoja.
Trochu filozofovania, vždy ma fascinuje predstava ako sa tie disky/auto mohli takto doničiť. Nejde mi do hlavy ako môže niekto doviezť krásnu stock E36ku a potom ju doničiť nálepkami a chujovinami všade okolo. Čo spravil retard keď sa mu nálepky začali odlepovať? Napatlal na lak sekundové lepidlo. Disky tiež, poobíjané, všade ryhy. To ich skladoval spôsobom "zaebem to do kurníku"?! Nepochopím takých ľudí.
Trochu filozofovania, vždy ma fascinuje predstava ako sa tie disky/auto mohli takto doničiť. Nejde mi do hlavy ako môže niekto doviezť krásnu stock E36ku a potom ju doničiť nálepkami a chujovinami všade okolo. Čo spravil retard keď sa mu nálepky začali odlepovať? Napatlal na lak sekundové lepidlo. Disky tiež, poobíjané, všade ryhy. To ich skladoval spôsobom "zaebem to do kurníku"?! Nepochopím takých ľudí.
Hromy Hněvu podřimují na Severu. Podobny dubu, jehož větve jsou plny hnoje, a hnízd nářků, a pláče, snášených na Zemi které spalují Noc i Den a vyvrhují stáda škorpionů a vypouštějí síru smíchanou s Jedem. To jsou Hromy, které jsou okamžitě připraveny rozeřvat se stovkami mohutných Katastrof a statisíců Pohrom, po kterých nezůstane nic a nikdo zde nic nepozná. Jedna skála porodí tisíce, právě když Srdce Člověka dosáhne jeho Myšlenek.
Re: Všeobecná diskusia
idem menit brzdy...co okrem ECB ma zmysel? zimmerman, ATE, roadhouse, ferodo, textar?
nejake ine?
diiik
nejake ine?
diiik
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
hawkeye: Odpovedam trochu neskor, mam uplne rozbity den a noc. Do pondelka som spal 1,5 hodiny, vcera som bol v praci 15 hodin, a potom som rovno isiel do postele. Teraz som sa zase dostal domov. Takze ta diagnostika. Povodne som chcel nieco na citanie chyb zo vsetkeho (~200-240,- €), lebo vacsie jednotky, ktore dokazu aj zadavat prikazy do auta, su drahe (850-1100,- €). Nakoniec som nasiel asi jediny inzerat na nete s pouzitou Autel DS708 [link]. Je to uz starsia vec, bolo to z nejakeho servisu, posledna aktualizacia v roku 2014 (rocne to stoji 350,- GBP). Bola za 400,- €, tak som velmi rozmyslal, ale nakonie som do toho isiel. Predavajuci mi dopredu poslal verzie automobiliek, tak som si porovnal s netom. Velka vacsina znaciek bola v poslednej verzii. Nakoniec mozem povedat, ze som rad, ze som siel do tohto.
Nie je to nove, znamky pouzitia uplne v pohode, ziadne polamane rozbite veci. Maximalne som vsetko vyutieral a vydezinfikoval sanytolovymi utierkami. S novym Jeepom to komunikuje jedna radost. Na stary potrebujem este nejaky konvertor, co som nevedel. Uz som objednal z Ciny za 36,- USD. Na tretom aute (Mitsubishi Lancer) som to este neskusal. Naozaj sa teraz citim, ze mam realnu diagnostiku. Oproti tomuto su tie telefonove bluetooth srandicky naozaj len hracky. Uplne iny level diagnozovania (napr. aj ten ABS senzor, co som menil). A uplne inak sa da oscanovat auto, ked sa niekedy pojde kupit jazdenka. Taktiez udrzba... ked sa mi nieco nebude zdat, hned mozem pozriet napatie na roznych senzoroch a porovnat so servisnym manualom namiesto plazenia sa pod autom s multimetrom. Ked senzor ma davat 5-10V a bude tam 3V, asi bude nieco zle. Buducnost ukaze, ako to vyuzijem. Zatial neviem ani len pochopit vsetky funkcie.
Prvy priklad: Od kupy Commandera, fukanie na nohy vodica nedavalo uplne studeny vzduch, primiesaval tam teply. Neriesil som to zatial, nie je to Skoda 120, ze by to uplne kurilo v lete. Myslel som, ze tam bude bud pokazeny motorcek, pripadne zlomene dvierka, alebo nejaky bordel, ktory neumoznuje dovriet dvierka v potrubi. Popri hrabani sa v diagnostike som nasiel fintu pre HVAC jednotku -- kalibracia vsetkych dvierok kurenia. Reku okej... *klik*. Auto si postupne otvorilo a zatvorilo vsetky dvierka v kureni do maximalnych poloh, naslo hranice, naladilo motorceky. Hmmm. Skusam fukanie na vodicove nohy... celkom studeny vzduch, rovnako ako spolujazdcova strana. Ci to je naozaj fixnute, to ukaze az leto. Teraz v chlade sa mi aj mierne letny vzduch mohol zdat studeny. Uvidime.
Druhy priklad: Budem cca o mesiac vymienat brzdovu kvapalinu, kedze to asi nikto nerobil zatial na tom aute. Kupil som nejaku hadam dobru (Ate DOT4 SL.6), kupil som vakuovu pumpickuna penis na vysatie kvapaliny cez odvzdusnovak na strmeni. Takto vieme natiahnut novu kvapalinu do hadiciek, ale ako ju vymenit v ABS systeme? No samozrejme cez moju novu diagnostiku, pretoze ma funkciu Bleed brakes. Takze ABS modul potom naruzivo pumpickuje a odvzdusni (=vymeni) kvapalinu aj v jeho systeme. Vyzera to potom nejako takto.
Inak je to stara haraburda, Windows CE na nejakej ARM platforme, takze to nie je uplne svizne, ale zase to nie je ani take pomale, ako som cakal. Realne sa s tym da robit. Pri komunikacii s autom vo vnutri cvakaju relatka, takze to aj vyzera byt dobre spravene. Aktualizacia do roku 2014 mi staci, najblizsie roky nebudem mat novsie auto a ked budem kupovat dalsie auto, tipujem to na 2011-2013. Takze spokojnost. Uz si ju zajednali aj ludia okolo mna... ale jasnee, 10,- € jednorazovo. Aspon cast penazi dostanem nazad . Chyba mi uz len somarinka, co cita TPMS senzory (ich ID a stav).
Nie je to nove, znamky pouzitia uplne v pohode, ziadne polamane rozbite veci. Maximalne som vsetko vyutieral a vydezinfikoval sanytolovymi utierkami. S novym Jeepom to komunikuje jedna radost. Na stary potrebujem este nejaky konvertor, co som nevedel. Uz som objednal z Ciny za 36,- USD. Na tretom aute (Mitsubishi Lancer) som to este neskusal. Naozaj sa teraz citim, ze mam realnu diagnostiku. Oproti tomuto su tie telefonove bluetooth srandicky naozaj len hracky. Uplne iny level diagnozovania (napr. aj ten ABS senzor, co som menil). A uplne inak sa da oscanovat auto, ked sa niekedy pojde kupit jazdenka. Taktiez udrzba... ked sa mi nieco nebude zdat, hned mozem pozriet napatie na roznych senzoroch a porovnat so servisnym manualom namiesto plazenia sa pod autom s multimetrom. Ked senzor ma davat 5-10V a bude tam 3V, asi bude nieco zle. Buducnost ukaze, ako to vyuzijem. Zatial neviem ani len pochopit vsetky funkcie.
Prvy priklad: Od kupy Commandera, fukanie na nohy vodica nedavalo uplne studeny vzduch, primiesaval tam teply. Neriesil som to zatial, nie je to Skoda 120, ze by to uplne kurilo v lete. Myslel som, ze tam bude bud pokazeny motorcek, pripadne zlomene dvierka, alebo nejaky bordel, ktory neumoznuje dovriet dvierka v potrubi. Popri hrabani sa v diagnostike som nasiel fintu pre HVAC jednotku -- kalibracia vsetkych dvierok kurenia. Reku okej... *klik*. Auto si postupne otvorilo a zatvorilo vsetky dvierka v kureni do maximalnych poloh, naslo hranice, naladilo motorceky. Hmmm. Skusam fukanie na vodicove nohy... celkom studeny vzduch, rovnako ako spolujazdcova strana. Ci to je naozaj fixnute, to ukaze az leto. Teraz v chlade sa mi aj mierne letny vzduch mohol zdat studeny. Uvidime.
Druhy priklad: Budem cca o mesiac vymienat brzdovu kvapalinu, kedze to asi nikto nerobil zatial na tom aute. Kupil som nejaku hadam dobru (Ate DOT4 SL.6), kupil som vakuovu pumpicku
Inak je to stara haraburda, Windows CE na nejakej ARM platforme, takze to nie je uplne svizne, ale zase to nie je ani take pomale, ako som cakal. Realne sa s tym da robit. Pri komunikacii s autom vo vnutri cvakaju relatka, takze to aj vyzera byt dobre spravene. Aktualizacia do roku 2014 mi staci, najblizsie roky nebudem mat novsie auto a ked budem kupovat dalsie auto, tipujem to na 2011-2013. Takze spokojnost. Uz si ju zajednali aj ludia okolo mna... ale jasnee, 10,- € jednorazovo. Aspon cast penazi dostanem nazad . Chyba mi uz len somarinka, co cita TPMS senzory (ich ID a stav).
Re: Všeobecná diskusia
Bol by som celkom zvedavy co dokaze ta diagnostika v porovnani s cinskou kopiou delphi za stovku. Toto co si spomenul sa da urobit aj na nej, okrem tych brzd to som neskusal/nevidel. Tiez by som skusil nieco zaujimave s cim sa daju robit aj trocha pokrocilejsie veci/programovanie na viac druhov aut, tak aby som nepotreboval zvlast napr. na opel tech2, opcom alebo na bmw ista-p/d, ncs atd...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Spoiler: ukázať
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
Yaris GR 210hp 1.8 s kompresorom
https://youtu.be/Rl8XdG4Ckn4?t=168
hawkeye - cele brzdy?
ak platnicky tak kludne Textar, ak nemas vyslovene dake nobl brzdy
https://youtu.be/Rl8XdG4Ckn4?t=168
hawkeye - cele brzdy?
ak platnicky tak kludne Textar, ak nemas vyslovene dake nobl brzdy
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Ta Yariska je riadne sexi. Uz len cenu okolo 20 to asi bude?
a tu pre dialnicnych sampionov niekto natocil ich kamosa:
Exemplární případ řidičské omezenosti, z České republiky, bohužel
http://www.autoforum.cz/bleskovky/ridic ... ebe-video/
a tu pre dialnicnych sampionov niekto natocil ich kamosa:
Exemplární případ řidičské omezenosti, z České republiky, bohužel
http://www.autoforum.cz/bleskovky/ridic ... ebe-video/
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3376
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Skús popozerať fóra, lebo čo model auto to iné chovanie. Napr. u Opel Astra H zimerman 308mm kotúče sa krútili rovnako aj ferodo, ale 280mm už boli v pohode. Ja dávam všetko v súvislosti s brzdami od ATEhawkeye napísal:idem menit brzdy...co okrem ECB ma zmysel? zimmerman, ATE, roadhouse, ferodo, textar?
nejake ine?
diiik
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Re: Všeobecná diskusia
Ale toto sa pouziva iba za predpokladu, ze ABS system je uplne prazdny, nie ked sa odvzdusnuju brzdyzoom napísal:Druhy priklad: Budem cca o mesiac vymienat brzdovu kvapalinu, kedze to asi nikto nerobil zatial na tom aute. Kupil som nejaku hadam dobru (Ate DOT4 SL.6), kupil som vakuovu pumpickuna penisna vysatie kvapaliny cez odvzdusnovak na strmeni. Takto vieme natiahnut novu kvapalinu do hadiciek, ale ako ju vymenit v ABS systeme? No samozrejme cez moju novu diagnostiku, pretoze ma funkciu Bleed brakes. Takze ABS modul potom naruzivo pumpickuje a odvzdusni (=vymeni) kvapalinu aj v jeho systeme. Vyzera to potom nejako takto.
.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
zoom: ukazuje ti priamo v diagnostike aj ake hodnoty ma mat senzor, alebo to mas pdfko v pc a tak si listujes a hladas ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
stevo891: S cinskou kopiou by som radsej nechcel zapisovat do riadiacich jednotiek v aute. Jasne, asi sa nic nestane, ale tak... Ono tych diagnostik je vela, ale tie originalne stoja $800-$2500 USD, ak vedia takuto obojsmernu komunikaciu serioznejsiu. Tuto ponuka za 400,- € bola dobra a hlavne sa mi pacil Autel v tom, ze ma dokumenty, ake veci na ktorom aute podporuje. Akoze konkretne operacie, co sa daju robit, takze som si dopredu pozrel, co to vie na mojom aute a podla toho sa rozhodol. Napr. Foxwell ma diagnostiku GT80, ktora hadam aj bude lepsia, ale co z toho, ked ma takuto marketingovu stranku, kde sa nic realne nedozviem?
Snake: No nechcem sa pytat, ci si si isty, lebo ja sa do tohto nevyznam, ale tak... vsade po nete to citam ako beznu proceduru na kompletne odvzdusnenie brzd. Okej, autickarske fora nie su autorita, ale tak spomina to napriklad aj stranka StopTech (vyrobca brzd) alebo servisny manual Pontiacu (GM), co som narychlo nasiel. Vsade inde po internete sa tato procedura spomina pri beznom bleedovani ABS systemu. Tak hadam tam nemozem nic pokazit, ked to urobim tak ako planujem (natiahnut novu kvapalinu do hadiciek, odvzdusnit ABS, znovu natiahnut novu kvapalinu do hadiciek)...?
Chris: Nie, tato diagnostika to neukazuje. Zvolis si, ake zive data chces pozorovat a ono to proste len ma tabulku, kde sa kazdu sekundu menia hodnoty. Musis vediet, co hladas. Nie je to take, ze by zrazu nieco svietilo na cerveno, lebo je to mimo rozsah. Jasne, nie je to spasa vsetkeho. Minule som meral senzory, co idu do oboch diferencialov, mali mat tusim 16 Ohm. Nic jednoduchsie ako ich pod autom odpojit a multimetrom odmerat. Ale tak su veci, kedy je toto lepsie (za behu parametre v motore, dajme tomu pri roznych otackach a tak).
Snake: No nechcem sa pytat, ci si si isty, lebo ja sa do tohto nevyznam, ale tak... vsade po nete to citam ako beznu proceduru na kompletne odvzdusnenie brzd. Okej, autickarske fora nie su autorita, ale tak spomina to napriklad aj stranka StopTech (vyrobca brzd) alebo servisny manual Pontiacu (GM), co som narychlo nasiel. Vsade inde po internete sa tato procedura spomina pri beznom bleedovani ABS systemu. Tak hadam tam nemozem nic pokazit, ked to urobim tak ako planujem (natiahnut novu kvapalinu do hadiciek, odvzdusnit ABS, znovu natiahnut novu kvapalinu do hadiciek)...?
Chris: Nie, tato diagnostika to neukazuje. Zvolis si, ake zive data chces pozorovat a ono to proste len ma tabulku, kde sa kazdu sekundu menia hodnoty. Musis vediet, co hladas. Nie je to take, ze by zrazu nieco svietilo na cerveno, lebo je to mimo rozsah. Jasne, nie je to spasa vsetkeho. Minule som meral senzory, co idu do oboch diferencialov, mali mat tusim 16 Ohm. Nic jednoduchsie ako ich pod autom odpojit a multimetrom odmerat. Ale tak su veci, kedy je toto lepsie (za behu parametre v motore, dajme tomu pri roznych otackach a tak).
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
predpokladam ze konkurencie fieste st, takze asi anoJednoduska napísal: Ta Yariska je riadne sexi. Uz len cenu okolo 20 to asi bude?
skoda ze zatial nebude 5-dverova
inak video onicom, "nova 1.8", trt nova, z Lotusu Elise
a je to Yaris GRMN, nie GR
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Re: Všeobecná diskusia
Zoom: ano, aj VW to ma pisane na autach roku 2003, v podstate to vyzera tak, ze povinny bleed maju systemy Bosch 5.3. U 5.7 sa spomina takyto bleed iba ked je "ABS unit replaced or completely disassembled". Ono, ABS funguje tak ze povoluje tlak, tzn logicky cez neho musi brzdovka tiect, ABS unit skrti ventily, tym padom sa za zaskrtenym okruhom zrusi brzdny efekt a mozes urcovat smer, kedze nadobku mas velakrat vyssie nez samotny ABS unit, a nie pre srandu sa v manuale uvadza ze "reservoir must be under no circumstances go fully dry", tak ti musi byt jasne ze tato procedura je zbytocna, radsej tu brzdovku men kazde dva roky normalne (nie z dovodu varu, ale z dovodu aby si nemal pri odvzdusnovakoch prekvapenie v podobe jeho seknutia a zlomenia), nez tu vymyslat na jednoduchy proces dvojhodinovu blbost.
Konieckoncov ti to pise aj stoptech:
"retailer will perform a diagnostic bleed of these early ABS units, but this is not within the scope of this article."
Predstav si ze ja mam na A8 menenu brzdovku kazdy rok, spolu s cistenim brzd, cistenim valca a pod, nove voditka, a nikdy som ABS bleed na A8 neabsolvoval, a ABS mi funguje normalne, aj ESP. A kedze nemas manual jak vacsina opoludi, tak sa ta netykaju ani zvrhlosti typu zavzdusnena spojka.
Konieckoncov ti to pise aj stoptech:
"retailer will perform a diagnostic bleed of these early ABS units, but this is not within the scope of this article."
Predstav si ze ja mam na A8 menenu brzdovku kazdy rok, spolu s cistenim brzd, cistenim valca a pod, nove voditka, a nikdy som ABS bleed na A8 neabsolvoval, a ABS mi funguje normalne, aj ESP. A kedze nemas manual jak vacsina opoludi, tak sa ta netykaju ani zvrhlosti typu zavzdusnena spojka.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
abs odvzdušnujem bežne vždy je to cítiť potom, inak dá sa to odvzdušniť aj tak, že ABS využiješ, ideálne na ľade
niektore jednotky to v diagnostike nemaju neviem prečo
____
EDIT:
niesom si teraz istý ake ABS idu ake nie, ale poviem len tolko.. (brake electronic mk60... tušim bosch 5.3)
ESP v oktavke treba odvzdusnit
ESP v superbe niekedy hej niekedy nie je v tom guľaš
niektore jednotky to v diagnostike nemaju neviem prečo
____
EDIT:
niesom si teraz istý ake ABS idu ake nie, ale poviem len tolko.. (brake electronic mk60... tušim bosch 5.3)
ESP v oktavke treba odvzdusnit
ESP v superbe niekedy hej niekedy nie je v tom guľaš
Re: Všeobecná diskusia
hm...prave som mal divnu haluz, schadzam z dialnice, 1X0kmph, vypnem tempomat ze sa dogulam, zastavim, vyjdem na hlavu, pozeram, rucicka vody na 70°C, ze by si rocny termostat povedal dovi?
Vonku 7,5°C, cidlo reaguje, pri zvysenej zatazi teplota stupa, pri cruisingu klesa, klima vypnuta...
Vonku 7,5°C, cidlo reaguje, pri zvysenej zatazi teplota stupa, pri cruisingu klesa, klima vypnuta...
.