Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

Je to bezpečné
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4559
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

Alebo to daj na balkon. Ale s otvorenym oknom a dobrou poistkou na byt by som sa nebal :D
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2138
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa zoom »

Hello, auto zahlásilo, že chce ísť do servisu po intervale, ktorý som mu sám navolil, takže idem pokúpiť rôzne čačky-mačky a poservisujem ho trošku. Vysvetlím "problém". HEMI motory majú tzv. HEMI tick, tj. tiká to tam. Nie všetky, ale robí to na fungl nových aj tých, čo majú stovky tisíc miľ. Je to by design a vedú sa dlhé diskusie, čo to spôsobuje. Chybový stav môže byť urvatá šroba na exhaust manifolde alebo ošúpaná vačka, keď sa niekomu dodrbkalo hydrozdvihátko. Nechybový stav sa pripisuje hydrozdvihátkam a ten nás zaujíma.

Vo všeobecnosti sa dá HEMI tick do značnej miery potlačiť iným olejom a asi najlepšie hodnotený v tomto smere je Red Line olej. U nás nezohnateľný a objednávať ho niekde z UK za 140,- € dokopy sa mi nechce. Red Line olej má vysoký (vyšší) obsah molybdénu a určite aj iné veci, ktoré tomu pomáhajú.

Čiže teraz hľadám olej - skúsim 5W30 - ktorý má vysokú hodnotu HTHS (~3,5), t.j. obetujem fuel economy a získam hrubší film na kovových povrchoch a ideálne vysoký obsah molybdénu. HTHS viem nájsť, či už v špecke alebo podľa ACEA hodnotenia (chcem A3/B4). Horšie je to však s hľadaním high-moly oleja. Podľa tejto starej tabuľky, možno Eneos by mohol byť OK a je u nás dostupný.

Bonusová otázka: Liqui Moly prísada do oleja (pevné častice MoS2). Nerád pridávam čokoľvek do oleja a tobôž pevné častice. Ono aditíva do oleja fungujú, nie je to žiadny zázrak, ale majú aj temnú stránku, ktorú si veľa ľudí neuvedomuje a to je riziko väčšej korózie motora. Stotožňujem sa s názorom, že pokiaľ treba liať aditíva do oleja, tak treba kúpiť lepší olej. Ale z haluze by som to vyskúšal. Názory?

Študoval to niekto do takejto miery? Ako celý HEMI tick mi je u prdele, ale keď už idem meniť olej, rád sa pohrám a poskúšam.
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1639
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa werwest »

Videl som nejake testy na liqui moly, a otvaral som usta na vysledkoch.
Kazdopadne ale netusim ake by to malo "dlhodobe nasledky"
Ja som volakedy do stareho auta nalial xado, a pomohlo mu to decentne dozit o 2 roky viac.
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Oleje som sice tak do hlbky nestudoval ale podla mojho skromneho nazoru tam nieje co pokazit ak pouzijes 5W30.
V manuale sa akurat pise ze system odpajania valcov nemusi potom spravne fungovat, ale to mozno posunie akurat tak teplotu kedy bude urcite fungovat.

Ked si kupil Commandera tak som ti pisal ze ten 5W20 olej je dost riedky a duplom ked sa dobre zahreje.
Ale vidim ze chces predsalen dat sancu hustejsiemu oleju.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2138
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa zoom »

O tom systéme odpájania valcov (MDS) sa hovorí, že musí mať 5W20, ale mnoho ľudí jazdí s 5W30 a všetko funguje. Ono todáva zmysel, keďže 5W20 a 5W30 sú podobné a MDS musí vedieť pracovať aj so studeným (hustejším) olejom a v rôznom počasí. Má to hádam 10 podmienok, čo musia byť splnené, aby sa to aktivovalo (teplota motora, rýchlosť, jazda do kopca, teplota okolitého vzduchu, tow režim a neviem čo ešte). Takže tu problém nie je a keby náhodou hej, nie je problém olej vymeniť.

Študoval som ACEA dokumenty [tu, strana 4] a viem, že chcem olej s vyššou (normálnou) HTHS viskozitou (>= 3,5). Ďalej tu máme tento pekný obrázok a zo všetkého mi vychádza:

A3/B4, tj. High HTHS, High SAPS olej, vysoké TBN = hrubý olejový film, vysoké TBN (olej je trvácny)
C3, možno C4, tj. High HTHS, Mid/Low SAPS olej, nižšie TBN = hrubý film, ale olej skôr degraduje

Neviem, či je lepšie pre môj hlúpy benzín bez DPF ale s RKAT zobrať A3/B4 (lepšie vlastnosti, ale väčšie opotrebenie katu?), alebo C3/C4 (kat má vačší kľud, ale olej treba skôr vymeniť, čo mi nevadí, lebo ja mením po 6-7 tisic km).

Totižto nemám vôbec predstavu, čo ako pôsobí na motor. Či C3 predĺži život katu o 30% na úkor skoršej výmeny, alebo je to len novodobý výmysel, kde spôsobíme o 20% väčšie opotrebenie motora, aby sme ušetrili 2% na emisiách, lebo duuuh emisieeee, gréta, emisieeeeee.

Edit: Fast forward deň dopredu a už som to vymyslel k mojej spokojnosti a dúfam, že aj k spokojnosti motora. Na BITOG fóre som našiel super topic, kde týpek pastuje kopec výsledkov z testovania európskych (ruských) olejov, originálne z oil-club.ru/forum/. Na prvej strane sú hneď výsledky ACEA C3 mid-SAPS aj ACEA A3/B4 full SAPS olejov. Na tretej strane sú zase 0W-30 A3/B4.

Zo všetkého mi vychádza, že EU oleje skôr nemajú pridaný molybdén a niektorí nemajú ani bór, čo je spolu s molybdénom taká náhrada pri low ZDDP olejoch. Zo všetkých tabuliek som si vybral Shell Helix Ultra, lebo obsahuje aj molybdén, aj bór a mohol by to byť vlastnosťami fajn olej. Vezmem ACEA A3/B4 olej (nie C3), takže akoby viac uškodím katom, ale... a) nie je to taká katastrofa na tých pár tisíc km na skúšku, b) taký olej škodí katom len keď sa spaľuje, c) možno časom vytuzím motor a dám za PCV ventil catch can na olej, d) Shell Helix Ultra ACEA C3 nemá žiaden molybdén, ale má o dosť viac bóru. A tento olej sa mi hodí aj do ďalšieho auta, takže vezmem viac a mám pokoj. Tak... fajn samoštúdium, naučil som sa niečo do budúcna.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5506
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10035
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stiv »

Sa ani necudujem ze nikto nema doveru v tento policajny stat. Uz len cakam ci zajtra zacnu merat. vcera min 60 a zajtra max 50
.
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1633
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa d3Xter »

lenze toto plati od aprila a znacky su tam stale ci uz tie modre alebo rychlostne takze merat mohli uz skor ale nemozu kym tam budu znacky; po obchvate pojdem 50 ale okolo lunika 80, to dava zmysel

edit: dokonca Ersek ten usek urcit na odpis uz po otvoreni noveho dialnicneho useku po Bidovce v decembri, ze je to tam zbytocne ked mame dialnicu :hysterical:
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10035
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stiv »

Hej ale nejak nevedeli co maju robit. Teraz to uz je real. Aj na presovskej smer PO uz zaciernili 90tku.
.
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1633
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa d3Xter »

naco su tam potom dva pruhy? uplne nanic teraz...kludne tam mohli ostat rychlosti, ved cesta ma nato štandardy, od optimy po kvp pojdem rychlejsie ako po obchvate kosic, v kazdom pripade to bude teraz zlata bana od Sace po Budimir
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5506
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Nech sa rovno vyseru na to pokutovanie, a daju rampy a myto

Nebude to aspon vyvolavat take znechutenie
Používateľov profilový obrázok
butcher
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Po 17. Jún, 2013, 13:04
Bydlisko: Trebišov

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa butcher »

toz, ta zmenena znacka vyzera kusok inak, v detailoch
aspon tak tomu chapem
co uz; cez mesto sa bude presuvat viacej aut, lebo to daju skorej ako po "obchvate"

je to system:
Sice je to dookola, ale je to dalej!
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10035
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stiv »

Uz sa nemusia skryvat za krikom. Staci ze zmenia rychlost a nikto o tom nevie. :-D
Obrázok
.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4559
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

Chsčim? Sa pomenila vyhlaska tak, ze stare znacenie sa uz nepouziva na cestu pre motorove vozidla alebo cesta pre motorove vozidla uz ma max 90km/h a v meste 50km/h?
Som sa v rom nejak stratil.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"