presne to som isiel napisat, ale je to nabeton paradny chrobak. Ani 1900 v ziadnom pripade nie je uplne bezne pre 5600x...
Neviem posudit cisla tohoto MemBench programu, ale 41.6GB/s priepustnosti je urcite prilis malo. Skus nahodit Aida64, to je taky bezny standard v tejto oblasti :
https://www.guru3d.com/articles_pages/a ... ew,20.html
krasne napise aj memory bus frekvenciu a hlavne vieme posudit tie cisla. Pri dobre utiahnutych kohutikoch (casovani) by som ocakaval volakde okolo 51-52GB/s read memory ale latencie budu zle, zrejme az okolo 70ns pretoze CL19.
Inak bacha, na volaktorom tvojom obrazku som videl CL20, mozno mas zapnuty GearDown mode ktory ta zbytocne okrada o vykon - zase ale prispieva samozrejme k stabilite, keby nieco nechodilo 4000/CL19 tak to moze chodit 4000/CL20. Inak uprimne, vobec nic nestratis ked tym pamatiam zabijes 3600/CL16 a pritiahnes aspon sekudarne parametre casovania, alebo kludne aj 3733/CL17. Vykon neškáluje vyhradne s frekvenciou pamati, silno zavisi od aplikacie, jej optimalizacie na architekturu AMD 5000 atd, atd, aj hry sa spravaju rozlicnym sposobom. Niekde sa frekvencia prejavi viac ako inde, niekde je dolezitejsie casovanie nez frekvencie cize sa kludne moze stat ze 3600/CL16 predbehne realnymi fpskami v hre 4000/CL19.
Hentie latencie (CAS Latency) su totiz vzdy relativne k pouzitej frekvencii, cize 3600MHz/CL16 je identicke s 4000MHz/CL17.77. Preco ? Lebo 4000MHz - spravne by sme mali pouzivat jednotku MT, pretoze toto naozaj nie su megahertze - je 1.11x viac nez 3600MHz, takze CL16 x 1.11 = CL17.77 cize prakticky CL18.
Je to cele taka mala veda, a ajtak je vysledny vplyv v hrach dost minimalny. Daleko viacej je to o psychologickom pocite nez o realnom vyzname.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.