stiv napísal:Tak to bude uplne idealne. Herna bomba. Krmit 1080 na FHD ryzenom...M1ch4l napísal:Tak idealne by to podla mna chcelo Ryzen + GTX 1080
A teraz sa pokúsim nejak dať dohromady, prečo si myslím, že Ryzen je dobrý CPU na hry, a to hlavne do budúcnosti. Konkrétne teda lepší ako ľubovoľná Intel i3 a i5 momentálne na trhu, a samozrejme hovorím aj o Ryzen 5. Ešte tie 4C/8T i7 budú v pohode. Prakticky to vidím tak, že od vydania Ryzen 5 sa terajšie Intel i3 a i5 stávajú nepredajnými.dexterav napísal:k ryzenu toľko, zdá sa vám že si FX alebo stará 6c od intelu vedú nejak zázračne dneska?
mne teda nie tak prečo by ryzen mal byť o pár rokov delo? to vývoj po ryzene zastal?
TL;DR: Ryzen je lepší lebo má viac jadier a vlákien, a zároveň jeho jednojadrový výkon je slušný.
Začnime bottleneckovaním. Hovorí sa, že Ryzen bottleneckuje GTX 1080 v 1080p. Pozrieš na testy a Intely dávajú viac FPS ako Ryzen a to usúdiš. Použiť však v tomto prípade slovo "bottleneck" je veľmi nešťastné, vlastne až nepravdivé. Keby Ryzen bottleneckoval tieto karty, čiže Ryzen by ich nedokázal dostatočne rýchlo kŕmiť dátami, videli by sme rozdiely vo výkone aj vo vyšších rozlíšeniach. Tam sa ale tie rozdiely strácajú, takže Ryzen jednoznačne stíha bez problémov kŕmiť aktuálne najvýkonnejšie grafiky. Takže žiaden bottleneck v čistom slova zmysle to nie je. Správne by bolo povedať, že Ryzen nestíha za GTX 1080 v 1080p. Grafika v priemere pri kreslení snímku skončí svoju prácu skôr ako Ryzen a potom sa musí trošku flákať. Intel vďaka vyššiemu jednojadrovému výkonu s mnohými procesormi za GTX 1080 ešte stíha, a preto má vyššie FPS. Vo vyšších rozlíšeniach sa rozdiely zmazávajú, pretože prestáva stíhať tá grafika. To je snáď jasné, ide mi len o to podľa mňa nešťastné použitie slova. GTX 1080 tiež časom začne dochádzať dych aj v 1080p, dosť na to aby sa to momentálne spomaľovanie Ryzenom vytratilo. To bez problémov v roku 2019.
Pozrime sa na hry dnes. Intelácke i5ky so svojimi 4C/4T už prestávajú stíhať. Síce tie najnovšie majú super jednojadrový výkon, v hrách už tie 4 jadrá prestávajú stačiť. A toto je pointa. Čisté 4-jadrá už teraz prestávajú stačiť a bude to len horšie. Ryzen to rieši za super cenu. i7 ešte pomôže HT, ale tiež to s nimi nemusí byť úplne ružové. Sky/Kaby Lake ako-tak ešte zachraňujú frkvencie a nejaký čas to postačí. Ale nebol by som prekvapený, keby 6-jadro Ryzen si v hrách vydaných v 2019 dávalo aj Sky/Kaby i7. Celé je to o počte jadier a vlákien.
Uvediem test https://www.computerbase.de/2017-03/amd ... 00-test/4/
Majú tam prakticky všetko, aj malé aj vysoké rozlíšenia a dobrý výber CPU. Vidieť hry, kde je dosť výrazný rozdiel medzi i5 7600K a i7 7700K. Tými 300 MHz to asi úplne nebude, aj keď aj tie spravia nejaký rozdiel. Vidieť, že najnovšie hry podstatne lepšie škálujú s jadrami aj v porovnaní s hrami z 2016 a 2015. A toto sa bude diať ďalej. Hry sa budú čím ďalej tým viac orientovať na viac vlákien. Vývoj po Ryzene vôbec nezastaví. Pointa nie je v tom, či Ryzen bude alebo nebude o pár rokov v hrách delo. Pointa je v tom, že tá i5ka chudák so svojimi 4 jadrami nebude stíhať. Samozrejme také faily ako Bulldozer to nezachráni, ale to sa čakať nedá. 8 krát shit je stále shit. Ale aj k tomu sa dostanem s pomocou videjka.
Ako hovorím, hry budú viac a viac o vláknach. Pre vývojárov bude ľahšie tie vlákna používať, a zároveň budú chcieť robiť väčšie a hustejšie hry, čo dá viac záťaže aj na CPU aj na GPU. Samozrejme, omnoho viac pôjde na GPU. To ako vždy. Ale to že GPU bude robiť viac neznamená že ho Ryzen bude brzdiť. Keď sa pozrieme na nejaké merania kde vidieť vyťaženie CPU, je jasne vidieť že Ryzen má veľké nevyužité rezervy, takže nebude mať ako niečo brzdiť. Dôležité bude to, aby stíhal kŕmiť GPU dátami. Dnes nič nepoukazuje na taký problém. Zároveň na to, aby robili tie väčšie hry alebo hry s väčšou hustotou, budú musieť využiť viac vlákien. Žiaden iný spôsob na to nebude. Bude zaujímavé sleodvať ako konkrétne sa bude vyvíjať počet jadier/vlákien v CPU. AMD zmenilo hru a zmenilo trh. Zatiaľ dali počet dostupných vlákien v danej cenovej relácii tak 2x/3x. Na toto Intel aj vývojári hier časom (čoskoro) budú reagovať. Intel na to bude musieť reagovať, nebude mať moc na výber. Otázkou je len to, ako dlho im to bude trvať. Znamená to, že ten klasický 1080p herný PC sa začína dosť výrazne meniť. Zrazu sa tam začína objavovať viac jadier a vlákien. Vzhľadom na ceny teraz si vývojári nemohli úplne dovoliť napísať, že hra potrebuje aspoň niečo ako 4790K alebo nebodaj 6-jadro. Takú hru by si moc ľudí úplne dobre nezahralo a nič by sa nepredalo. Ryzen toto mení.
Ako príklad, videl som video z BF1, i7 7700K vs. nejaký Ryzen 7. Intel mal vyťaženie 95%+. Ryzen bol nejak okolo 40 - 50%. Keď ho nájdem, linknem. Takže i7 ide prakticky na hrane, ale Ryzen má ešte miesto, aby potiahol väčšiu záťaž. Plus Ryzen má ešte nejaké rezervy v možných optimalizáciách a pod.
V tomto videjku chlapík trochu o tom hovorí a pozerá sa aj na i5 2500K vs. FX-8350. Nespomínam si už presne čo hovorí a nechce sa mi to pozerať znovu. Myslím že som s ním prekticky 90%+ súhlasil. Poukazuje aj na to, ako FX kedysi od i5 dostávalo v hrách nakladačku, ale dnes väčšinou nad 2500K vyhráva.
Asi som tu nenapísal úplne všetko čo som chcel, ale nechcem tu robiť nejaké romány. Môžeme diskutovať.