Samsung UE40MU6172 je TV a nie monitor. Nie som zastanca pouzivania TV namiesto monitora, pretoze narazas na kopec veci a nie vzdy sa daju vyriesit (napr. nemoznost vypnut vselijake "vylepsovace" obrazu). Taktiez na relativne nizka cena oproti monitoru s podobnymi parametrami je niecim vykupena (kvalita obrazu/podsvietenia).
Pozrel som tie obrazky before/after, a teda neviem, ktory je ktory, ale ak tie tmavsie su after, tak to mas naozaj zle - black crush ako svina. Pri kalibracii nemozes prist o detaily v tmavych a svetlych scenach - to je jeden z cielov kalibracie.
Neviem, aky si zbehly v kalibracii, takze budem pisat, ako pre blbych. Treba si uvedomit 3 moznosti, ako sa da kalibrovat obraz (pri vsetkych pouzijes sondu):
1) Upravou farebneho profilu vo Windowse -- toto je zvycajne vysledok nejakeho kalibracneho softwaru. Takto dokazes velmi presne naladit vsetky odtiene. Je to softwarova LUT tabulka, kedy (zjednodusene) grafika nahradi farbu X za farbu Y, aby na tvojom monitore vyzerala tak, ako ma.
2) Hrubymi nastaveniami na monitore v OSD -- toto su take tie zakladne nastavenia RGB, jas, gamma, teplota bielej a podobne. Tymto vies nastavit len velmi priblizne spravny obraz a nie jemne detaily.
3) Hardwarova LUT tabulka v monitore -- je to vlastne prvy bod, ale LUT tabulku nemenis vo Windowse, ale priamo v monitore. 99,9% monitorov nic take nema. Pohybujeme sa v triede profi grafickych monitorov (drahe Eizo a NEC).
V realnom svete kalibracia prebieha asi takto (a aj tvoje kroky by mali takto smerovat):
a) Pouzijes druhu moznost - zacnes nastavenim zariadenia tak, aby si sa co najviac priblizil k spravnemu obrazu.
b) Zvysne nezrovnalosti sa doladia prvym krokom a profilom vo Windowse.
Teraz newsflash! Farebny profil vo Windowse (tj. vysledok prveho kroku) sa neaplikuje vo full-screen (exclusive) aplikaciach a 3D veciach! Ked mas nejaky nakalibrovany profil vo Windowse, tak ten funguje vo Windowse a v aplikaciach, ktore to podporuju (browser, Photoshop, atd). Ked spustis hru, ostane ti akoby iba nastavenie z druheho bodu, tj. co mas hardwarovo nastavene na tej TV v menu. Ak mas tam zle nastavenia, tak to potom bude vyzerat. Ano, existuju rozne patlalske workaroundy, ako injectnut farebny profil do 3D hry, ale... to nie je nativna podpora, ale len taky hack. Mnoho hier pocita s defaultnou LUT tabulkou, pripadne aplikuje vlastne nastavenie gammy. Ak chces skusat...
prosim.
K tvojej kalibracii.
Bod a) vyssie: Na TV mas asi
Game a
PC mod. Obidva maju "nizky" input lag (~20 ms oproti ~80 ms), ale myslim, ze by si mal pouzivat PC mod, aby si mal spravne zobrazenie farieb (4:4:4). Dalej musis v menu TV povypinat vsetky tie "vylepsenia" obrazu ako "Digital Clean View", "Auto Motion Plus", "Contrast Enhancer", vsetky De-noisery (3DNR, Mosquito), power saving mody a podobne. Chces ziskat ten najpovodnejsi obraz. Je dost mozne, ze mnoho tychto veci ani nebude dostupnych v PC mode.
Dalej musis nastavit tie zakladne veci (ako RGB a gamma) v TV na spravnu hodnotu. Toto sa lahko povie a tazsie vykona, lebo ti neviem napisat presny postup. Zvycajne kalibracny software pre sondu ma nejaky rezim, kedy kontinualne cita data. Takze si nastavis jas, aky pouzivas a zlozku RGB (v TV sa moze volat White Balance) doladis tak, aby si mal vyrovnane farby (z
tohto na
toto).
Bod b) vyssie: Tu nie je az tak co hovorit. Pouzijes nejaky kalibracny nastroj. Ak nemas nic (dobre) dodane k sonde, odporucam
displayCAL. Je zadarmo, sice tazko nastavitelny (ma mnoho nastaveni), ale podla nejakeho navodu to hadam zvladnes.
Je to cela veda. Pockam si, az do toho spadnes viac a budes kalibrovat madVR, aby si mal pekne videa

.