
Akurát sa nachádzam v takejto situácii. Objednal som ho v e-shope DATART.sk, no nakoniec vysvitlo, že je to nevhodný darček. Strojček bol len rozbalený, nepoužitý. Nuž tak som ho pekne krásne znovu zabalil a poslal späť (samozrejme v lehote 14 dní od jeho prevzatia podľa §7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z.).
Taktiež som ich informoval aj e-mailom, že odstupujem od kúpnej zmluvy a že im tovar zasielam späť. Oni mi ale odpísali, že:
"Výrobok môžete zaslať k odstúpeniu od kúpnej zmluvy iba v prípade, že je výrobok neotvorený, nerozbalený a v 100% stave.
Vami zakúpený výrobok spadá do kategórie výrobkov osobnej hygieny a v prípade, že bol rozbalený, nie sme schopní vyhovieť Vašej žiadosti."
S prvou vetou nesúhlasím, nakoľko ak si zákazník objedná tovar, musí ho predsa (logicky) rozbaliť, aby ho mohol odskúšať obdobným spôsobom

V druhej vete spomínajú, že výrobok spadá do kategórie osobnej hygieny, čo je síce pravda a aj §7 ods. 6 zákona 102/2014 Z.z. hovorí od čoho spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy. Konkrétne písmeno e):
"predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,"
No neplatí to skôr pre také produkty ako napr. ja neviem.... zubná pasta, voda po holení, tampóny, ženské vložky, lieky a podobne?? Aspoň si teda myslím. Tento strojček nemal žiaden ochranný obal, bol proste normálne zabalený v sáčku v krabici ako napr. grafická karta

Váš názor ??

PS: ak by bol záujem, mohla by sa táto téma nejako zviditeľniť/topovať a mohlo by sa to tu všeobecne riešiť ohľadom vrátenia tovaru
(taký návrh)
