Mobile Workstation - Lenovo P16 vs. HP ZBook Fury

Sekcia primárne určená k radám o nákupe PC komponentov a príslušenstva...
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 839
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Mobile Workstation - Lenovo P16 vs. HP ZBook Fury

Príspevok od používateľa Easa »

Nazdar,


Okolo tohto obdobia minulý rok som sa rozhodol konečne poslať svoj starý HP ZBook 15 G1 po skoro dekáde do zaslúženého dôchodku. Vzal som ako náhradu Firefly 14 G10A, tj. Ryzen 7840HS, 64GB RAM, 2560x1600 displej, no defakto plná výbava. Keď to fungovalo, bolo to super, hrubý výkon bol skvelý. Vedelo sa to uchladiť a bolo to veľmi tiché. Inak tam boli neustále detské problémy, WHEA chyby, DPC latencie, POST trval zakaždým neskutočne dlho, sem tam to nabootovalo len na čiernu obrazovku a bol nutný tvrdý reset. Niekedy mrzlo, niekedy spomalilo. Ten Mediatek bluetooth tam bol čisté zlo hlavne po stránke komunikácie s audio zariadeniami. Po roku som ho predal a siahol som po rovnakom NTB, tentokrát nový Intel Core Ultra 165H a RTX A500.

S týmto to bolo o tom istom, tentokrát nie WHEA chyby ale rovno cca 4x bluescreen behom týždňa, POST trval ešte dlhšie. Na docku blikal ext. monitor. Ovládač iGPU pravidelne padal. A teda okrem toho, že sa to nonstop hrialo na 100°C aj na pracovnej ploche, to bolo v ľavej časti KBD tak horúce, že sa tam nedali dlhšie držať prsty. NTB som vrátil v rámci 14 dní.

=============================

TL;DR: Ultrabooky nie sú pre mňa a ideme naspäť k 16" WS notebooku na aký som zvyknutý. Poriadna konektorová výbava, chladenie, klávesnica, spoľahlivosť. Potrebujem aby to malo adekvátnu NBD záruku s On-Site pokrytím, od toho laptopu mi závisí robota. Takúto záruku u nás ponúka len Dell, HP a Lenovo. Zvyšné značky buď nemajú adekvátny produkt, službu alebo oboje.

Dell rovno škrtám, v ponuke len archaické 60Hz panely, hlúpy návrh chladiaceho okruhu, biedna výstupná kvalita posledné dve generácie. Lenovo som od čias T540 zatracoval, ale ten nový ThinkPad P16 Gen2 sa mi celkom pozdáva. Je tam úplne ideálna obrazovka - 2560x1600 @ 165Hz, GPU má k dispozícii 115W, klávesnica má jednoznačne najlepší layout aj akciu + je samostatne vymeniteľná. Trackpoint. Pekný dizajn so subjektívne lepším umiestnením portov. Podľa recenzií je to však hlučnejšie od Fury. Absencia RJ45, aj keď s tým tak nejak dokážem žiť. Len 2x M.2 slot. Na úrovni dosky je takmer každý BGA komponent fixovaný čiernym epoxidom - pozáručný servis komplikovaný, v niektorých prípadoch (defekt CPU) nemožný.

Špecifikáciou sa bavíme niečo okolo i7-14700HX / 13850HX, 64GB RAM, ADA 3500 alebo 4000, 1TB disk. Toto tu je cenovo cca 3800-4200€ bez DPH. Trojročná NBD záruka.

Na druhej strane, za cca 4500€ bez DPH je v ponuke ZBook Fury G10/G11 v úplnej plnke, 14900HX / 13950HX, 128GB RAM, ADA 5000, 2TB disk a 4K 16:10 120Hz DreamColor IPS. Štyri roky záruky. Priestor na 4x M.2. Má fyzický ethernet. Je tam však napájací limit pre GPU @ 90W, klávesnica má nešťastný layout, nie je tam trackpoint a mení sa s celým palmrestom. Displej pre mňa zbytočný až kontraproduktívny, aj keď mal som ho možnosť vidieť v G9 a bol naozaj skvelý po každej stránke. Záručná podpora zrejme najslabšia z menovanej trojice. Na úrovni dosky je všetko relatívne dobre opraviteľné, tj. pozáručný servis jednoduchší a lacnejší.

Prešiel som všetky dostupné články a recenzie, oba majú svoje pre a proti. Zaujímavé však je, že po vyhľadaní "ThinkPad P16 Problem" na Google, dostane človek cca 20 násobne viac výsledkov, ako pri hľadaní "ZBook Fury Problem". Tiež je však otázne, koľko kusov sa predalo P16 a koľko Fury, takže toto zrejme nebude relevantná metrika.

=============================

Takže, čo z toho? Úprimne mi až tak nejde o čo najvyšší výkon, už tá ADA 3500 je pre mňa dostačujúca. Potrebujem ale spoľahlivosť, stabilitu, záručnú podporu a hlavne kľud, lebo táto notebooková polygamia čo sa u mňa poslednú dobu deje nie je zdravá. Zároveň je tu požiadavka na to, aby to 100% spolupracovalo so svojou dock stanicou, žiadne odpájania, blikanie displejov a podobne. Rád by som počul praktické skúsenosti od ľudí, ktorí sa s týmito zariadeniami reálne stretli / stretávajú. Mne rukami prejde tona notebookov ročne, ale v 99% to nie sú zariadenia z tejto triedy, resp. sú to zariadenia už na pozáručný servis staré 2-3 a viac rokov.

P.S.: Áno, je tu možnosť proste oba zariadenia zobrať z Alzy na test a následne jedno vrátiť, ale nie som ten typ človeka ktorý vracia veci, nakoľko podnikám viem aké to je predávať použitý / rozbalený tovar.

Návrat na "Nákupná poradňa"