nVidia GeForce 8. - SC sa bude dat nezavisle taktovat

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

nVidia GeForce 8. - SC sa bude dat nezavisle taktovat

Príspevok od používateľa crux2005 »

Novy ForceWare 163.67 priniesol potesujucu novinku:
Uniwider - RivaTuner napísal:Guys, I've got very good news for G80 owners. I've just examined overclocking interfaces of newly released 163.67 drivers and I was really pleased to see that NVIDIA finally added an ability of independent shader clock adjustment. As you probably know, with the past driver families the ForceWare automatically overclocked G80 shader domain synchronicallly with ROP domain using BIOS defined Shader/ROP clock ratio. Starting from 163.67 drivers internal ForceWare overclocking interfaces no longer scale shader domain clock when ROP clock is adjusted and the driver now provides completely independent shader clock adjustment interface. It means that starting from ForceWare 163.67 all overclocking tools like RivaTuner, nTune, PowerStrip or ATITool will adjust ROP clock only.
However, new revisions of these tools supporting new overclocking interfaces will probably allow you to adjust shader clock too. Now I've played with new interfaces and upcoming v2.04 will contain an experimental feature allowing power users to definie custom Shader/ROP ratio via the registry, so RT will clock shader domain together with ROP domain using user defined ratio.
And v2.05 will give you completely independent slider for adjusting shader clock independently of core clock.

Note:

By default this applies to Vista specific overclocking interfaces only, Windows XP drivers still provide traditional overclocking interface adjusting both shader and ROP clocks. However, XP drivers also contain optional Vista-styled overclocking interfaces and you can force RivaTuner to use them by setting NVAPIUsageBehavior registry entry to 1.
Link ...

moznost (pre)taktovat ShaderCore nezavisle od TMUs/ROPs
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22017
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Príspevok od používateľa dexterav »

to je mile po roku :E
ja som sa s tym natrapil cez nibitor, aby som nakoniec zistil ze SC mi koncia zaroven z jadrom
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X32GB6,8GHz CL32 Vengeancel, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s+A50s+T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

tak rok este nepresiel ... :)
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22017
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Príspevok od používateľa dexterav »

crux2005 napísal:tak rok este nepresiel ... :)
to nie ale daleko nieje... :wink:
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X32GB6,8GHz CL32 Vengeancel, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s+A50s+T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
xaircon
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 74
Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
Bydlisko: Nová Dubnica

Príspevok od používateľa xaircon »

by ma zaujimalo ako solidne pretaktovat G80 pod Vistou x64?
som si stiahol coolbits a v ovladacoch mi nepribudla moznost taktovat ako pod XP, nasiel som RivaTuner co ide aj pod touto Vistou. kartu v pohode pretaktujem ale akonahle restartnem komp a znovu nabehnem do Visty tak mam zase defauldne takty a musim znovu nastavovat.

nedalo by sa to nejako vyriesit?
ovladace mam 162.22.

skusal som aj tie co su v nazve topiku ale tam mi preistotu vobez nezmenilo takty v RivaTunery.

(riesil som taktovanie v topiku o G80, ale tam som to ukoncil ze som nasiel funkcny RivaTuner, tu mi to pride lepsie)
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

zaskrtol si moznost "pouzit takty pri kazdom spusteni OS" ?
s pozdravom, crux.
xaircon
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 74
Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
Bydlisko: Nová Dubnica

Príspevok od používateľa xaircon »

jj, zaskrtol aj ulozil (zapisalo si to do pamati), ale po restarte idu stale default hodnoty
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC
Používateľov profilový obrázok
kOsTi
VIP
VIP
Príspevky: 2887
Dátum registrácie: Ne 08. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: BKK, Thailand

Príspevok od používateľa kOsTi »

A nebezi ti este sucasne nejaky iny program s moznostou taktovania? Nejaka utilitka od Asusu alebo co...?
xaircon
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 74
Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
Bydlisko: Nová Dubnica

Príspevok od používateľa xaircon »

nie nie, od asusu nemam teraz nic nainstalovane, aj driver mam orig. z nvidie.

co sa taktovania tyka tak som dal akurat ten coolbits (ziadny efekt) a ten RivaTuner, ktory sa spusta spolu s OS.

na grafiku sa este spustaju casti ovladacov:
NVIDIA driver help service
NVIDIA compatible windows 200 display driver
NVIDIA media center library

ale aj ked tie casti dam pri starte vypnut tak stale ziadny efekt.
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC
Používateľov profilový obrázok
kOsTi
VIP
VIP
Príspevky: 2887
Dátum registrácie: Ne 08. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: BKK, Thailand

Príspevok od používateľa kOsTi »

Skus preinstalovat ovladace... mozno sa to dokaslalo tymi coolbits
xaircon
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 74
Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
Bydlisko: Nová Dubnica

Príspevok od používateľa xaircon »

skusal som nahodit aj stare (tusim 158.28) aj najnovsie beta ovladace a stale rovnaky efekt, dokonca v beta ovladacoch mi ani nechcelo nastavit frekvenciu.

tiez ma trochu zarazilo ze v RivaTuneri co mam v XP je moznost na otestovanie zadanych frekvencii a tu to nie je.
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC
Používateľov profilový obrázok
kOsTi
VIP
VIP
Príspevky: 2887
Dátum registrácie: Ne 08. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: BKK, Thailand

Príspevok od používateľa kOsTi »

V ovladacoch mas zapnutu moznost taktovania? Ak ano tak ju vypni ked pracujes s RivaTunerom.
xaircon
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 74
Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
Bydlisko: Nová Dubnica

Príspevok od používateľa xaircon »

praveze v ovladacoch nic take nieje (na taktovanie), a oproti XP su podstatne "chudobnejsie", co sa tyka volieb na nastavovanie.

myslel si "v ovladacoch" na ovladaci panel dufam
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

RivaTuner 2.05

Obrázok

:D
Minor bugfixes:

- Fixed I2C write routine for ATI R600 graphics processors family, which has been erroneously commented the previous version's source code.
- Minor UI and localization fixes.


What's new:

- Updated databases for Detonator and ForceWare drivers. Added databases for ForceWare 163.69 and 163.71.
- Improved driver-level overclocking module for NVIDIA display adapters:
- Added new user interface for independent G8x GPU family shader clock control interfaces of the ForceWare 163.67 and newer drivers. New UI includes:
- New independent slider for adjusting shader domain clock.
- New "Link clocks" option allows you to use either traditional shader/ROP clock ratio based overclocking or completely asynchronous shader/ROP clock overclocking. Now you may either tick "Link clocks" options and adjust ROP clock only, allowing RivaTuner to overclock shader domain using VGA BIOS default shader/ROP clock ratio similar to pre-163.67 drivers, or untick "Link clocks" options and adjust domain clocks fully independently.
- New overclocking profile format supporting independent shader clocks. Please take a note that old overclocking profiles are not supported by RivaTuner, so you must recreate previously existing overclocking profiles.
- Previously available power user oriented ShaderClockRatio registry entry is now obsolete and it no longer exists in RivaTuner's database. Previously available ratio based shader domain overclocking functionality is now fully covered by new independent shader clock slider and new "Link clocks" option.
- New user interface is provided by default under ForceWare 163.67 and newer drivers under Windows Vista, however Windows XP owners can also force Vista specific overclocking interfaces usage by setting NVAPIUsageBehaviour to 1. If needed, shader clock control can be forcibly disabled and old traditional overclocking module UI appearance can be forced by setting NVAPIShaderClockControl to 0.
- Power user oriented adjustable minimum and maximum clock slider limits have been expanded from 25%-300% to 10%-800%.
- Added experimental SLI overclocking for Vista. Please take a note that I have no SLI rig for testing and development, so this feature has been added blindly and RivaTuner still doesn't provide official SLI support.
- Minor UI changes and improvements.
Link
s pozdravom, crux.
xaircon
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 74
Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
Bydlisko: Nová Dubnica

Príspevok od používateľa xaircon »

neviem ako je to na ostatnych GPU, ale ASUS ma sikovnu utilitku SmartDoctor a cez nu sa da tiez taktovat jadro, pamate aj shader-y, pod Vistou funguje bezproblemovo.
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC

Návrat na "Grafické karty"