Tak som si pre vas pripravil minitest a na vlastnu kozu odskusal, akoze je to s nechvalne znamym nizsim vykonom CrySis pod Vistou:
Test prebiehal na mojej zostave v podpise CPU a RAM na uvedenych taktoch, takty grafickej karty pre porovnanie zamerne na default 777/1126 MHz.
ucelom testu je porovnanie vykonnosti CrySis v1.1 pod operacnymi systemami Vista Ultimate 64-bit, XP Professional 32-bit a XP Professional 64-bit.
Ovladace boli pouzite Catalyst 7.12 CCC s rovnakym nastavenim Catalyst Control Center pre vsetky OS:
Anti-Aliasing: kontrolovany aplikaciou (v hre manualne vypnuty)
Adaptive Anti-Aliasing: vypnuty
Anisotropic Filtering: kontrolovany aplikaciou
Catalyst AI: vypnuty
Mipmap Detail Level: maximalna kvalita
CrySis vo vsetkych troch OS nastaveny vo vsetkych pripadoch rovnako na HIGH 1024x768 kvoli rovnakym podmienkam pre DX9 renderer.
- DX10 32-bit HIGH - 33,7 fps - Vista Ultimate 64-bit 4GB RAM
- DX10 64-bit HIGH - 31,9 fps - Vista Ultimate 64-bit 4GB RAM
-- DX 9 32-bit HIGH - 38,6 fps - Vista Ultimate 64-bit 4GB RAM
-- DX 9 64-bit HIGH - 39,6 fps - Vista Ultimate 64-bit 4GB RAM
-- DX 9 32-bit HIGH - 43,5 fps - XP Professional 32-bit 2GB RAM
-- Dx 9 32-bit HIGH - 42,5 fps - XP Professional 64-bit 4GB RAM
-- Dx 9 64-bit HIGH - 44,4 fps - XP Professional 64-bit 4GB RAM
Je teda jasne, ze prechadzat z XP na Vistu nema ziaden vyznam, ak chcete co najvyssie FPS, XP je v CrySis o 10% rychlejsia.
Rozdiely v kvalite zobrazenia pod DX10 a DX9 su nepatrne a absolutne nezodpovedaju vykonnostnemu prepadu.
Idealne je hrat teda v XP a nastavit CrySis na Very High (ano, ide to) alebo High s Anti-Aliasingom. Ziskate tak najlepsi pomer kvalita/vykon.
Musim vsak este spomenut obrovsku spotrebu RAM pri 32-bit renderovani pod Vistou: 1300 MB a este vacsiu pri renderovani 64-bitovom: 1700 MB.
Na Vistu teda s menej ako 3 GB operacnej pamate radsej neprechadzajte.
A este porovnanie vo VERY HIGH 1024x768:
- DX10 32-bit VERY HIGH - 22,6 fps - Vista Ultimate 64-bit 4GB RAM
- DX10 64-bit VERY HIGH - 22,0 fps - Vista Ultimate 64-bit 4GB RAM
-- DX 9 32-bit VERY HIGH - 28,5 fps - XP Professional 32-bit 2GB RAM
-- DX 9 32-bit VERY HIGH - 28,0 fps - XP Professional 64-bit 4GB RAM
-- DX 9 64-bit VERY HIGH - 27,6 fps - XP Professional 64-bit 4GB RAM
Tu sa zasa ukazuje, akoze je to s vykonom pod Vistou.
Nenechajte sa oklamat Renderom D3D10, vizualne je tazko najst vyssiu kvalitu aj na Screenshotoch, v hre toboz nie.
Hra samozrejme vo VERY HIGH nieje hratelna ani na jednom systeme, rozdiel 5,5 fps (teda 25% vykonu) v prospech Windows XP vsak hovori svoje.
MAX FPS CrySis (HIGH)-Vista Ultimate 64-bit vs XP PRO 32/64
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
MAX FPS CrySis (HIGH)-Vista Ultimate 64-bit vs XP PRO 32/64
Naposledy upravil/-a ujo Andydúla v Po 14. Jan, 2008, 08:55, upravené celkom 7 krát.
Spoiler: ukázať
- agrashi
- Používateľ
- Príspevky: 510
- Dátum registrácie: Pi 22. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
andydul pekne od teba ze si si nasiel cas . taketo daco som si robil osobne pre seba ked mi bolo dost cudne ze HD3850 256MB na XP v crysis benchmark mala lepsie skore ako HD3850 512MB vo Viste ultimate i ked DX10 very high.
Tiez som dosiel k zaveru ze DX10 sa momentalne absolutne neoplati, na to minimum efektov, ktore je tam pridane je ale framedrop neumerne velky voci kvalite obrazu. Preto treba stale hrat pod XP i ked pri tejto hre stale zaraza fakt ze max rozlisenie pri ktorom je ta hra hratelna s normalny frameraterom (30-40fps) je 1024*768 bez AA . Na mojej 17tke to vyzera ok ale lutujem ludi s 20 a viac palcovymi monasmi, ktori bez riesenia CF alebo SLI tuto hru nemaju sancu v High pripadne very high detailoch rozbehat na rozlisku nad 1280*1024
Dalsia vec je, ako spravne andydul poznamenal obrovska spotreba ramky pod Windows Vista kde 32bit verzia skutocne zozere 1300MB ram, Win XP si zoberie obycajnych 800 - 950 MB co v dnesnej dobe je uplne normalne a prijatelne vzhladom na nizke ceny pam. modulov,doma ma snad uz kazdy 2GB ram.
preto....
....do certa s crysis nech zije Gears of War
Tiez som dosiel k zaveru ze DX10 sa momentalne absolutne neoplati, na to minimum efektov, ktore je tam pridane je ale framedrop neumerne velky voci kvalite obrazu. Preto treba stale hrat pod XP i ked pri tejto hre stale zaraza fakt ze max rozlisenie pri ktorom je ta hra hratelna s normalny frameraterom (30-40fps) je 1024*768 bez AA . Na mojej 17tke to vyzera ok ale lutujem ludi s 20 a viac palcovymi monasmi, ktori bez riesenia CF alebo SLI tuto hru nemaju sancu v High pripadne very high detailoch rozbehat na rozlisku nad 1280*1024
Dalsia vec je, ako spravne andydul poznamenal obrovska spotreba ramky pod Windows Vista kde 32bit verzia skutocne zozere 1300MB ram, Win XP si zoberie obycajnych 800 - 950 MB co v dnesnej dobe je uplne normalne a prijatelne vzhladom na nizke ceny pam. modulov,doma ma snad uz kazdy 2GB ram.
preto....
....do certa s crysis nech zije Gears of War
uuuuuuuuuuuuplne suuuuhlasim..
akurat som sa chcel zalozit new thread na tuto temu..
mal som na chvilu doma 8800GTS512 a spustil som Crysis pod WIN XP s 2GB ram.. nastavenia si uz presne nepametam ale rozlisenie som mal 1680x1050 (alebo 1440x900) AA na 4x a vsetko na High okrem tienov a bolo to plynulo hratelne.. fps som nepozeral
pri viste so 4GB ram som pri 1440x900 a nastavenia ako na XP nemohol zapat AA ani na 2x lebo to uz nestihalo v tabulke pri nastaveni detailov.. :8O:
take Crysis jednoznacne len na XP.. tie o nieco lepsie detaily pri dx10 nestoja za to..
akurat som sa chcel zalozit new thread na tuto temu..
mal som na chvilu doma 8800GTS512 a spustil som Crysis pod WIN XP s 2GB ram.. nastavenia si uz presne nepametam ale rozlisenie som mal 1680x1050 (alebo 1440x900) AA na 4x a vsetko na High okrem tienov a bolo to plynulo hratelne.. fps som nepozeral
pri viste so 4GB ram som pri 1440x900 a nastavenia ako na XP nemohol zapat AA ani na 2x lebo to uz nestihalo v tabulke pri nastaveni detailov.. :8O:
take Crysis jednoznacne len na XP.. tie o nieco lepsie detaily pri dx10 nestoja za to..
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Veru, zhodneme sa, DX10 na hry, ktore ho momentalne podporuju (patchom, jedina nativna hra je CrySis) nema zmysel vyuzivat. Framedrop je neumerny tomu takmer nebadatelnemu zlepseniu kvality obrazu.
Ja mam 21" CRT, takze CrySis v jedinom hratelnom rozliseni 1024x768 DX9 64-bit HIGH bez AA (39,6 fps) vyzera naozaj dost zle.
Pri zapnuti AAx2 (ktory ma od dokonalosti velmi Daleko) klesne framerate o 8 fps a najnizsie fps sa dostane az na 16 - teda Daleko pod unosnou hranicou.
Pri zapnuti AAx8 uz je framerate o 11 fps nizsi.
Tak momentalne uvazujem, ze sa vratim na XP 64-bit, kedze mam 4GB RAM.
DX10 necham na ine hry s inou grafickou kartou, keDze sucasne niesu schopne ho zvladat hratelne a vyvojari aj tak ziadnu DX10 (okrem CrySis) hru zatial nenaprogramovali.
Ja mam 21" CRT, takze CrySis v jedinom hratelnom rozliseni 1024x768 DX9 64-bit HIGH bez AA (39,6 fps) vyzera naozaj dost zle.
Pri zapnuti AAx2 (ktory ma od dokonalosti velmi Daleko) klesne framerate o 8 fps a najnizsie fps sa dostane az na 16 - teda Daleko pod unosnou hranicou.
Pri zapnuti AAx8 uz je framerate o 11 fps nizsi.
Tak momentalne uvazujem, ze sa vratim na XP 64-bit, kedze mam 4GB RAM.
DX10 necham na ine hry s inou grafickou kartou, keDze sucasne niesu schopne ho zvladat hratelne a vyvojari aj tak ziadnu DX10 (okrem CrySis) hru zatial nenaprogramovali.
Spoiler: ukázať