Zdarky! Takže, moje C2D E4400 vlastním už niečo cez rok a rozhodol som sa ho potaktovať "tak ako sa patrí". Toto spojenie som použil preto, lebo ho mám už pretaktovaný, ale nie cez BIOS ale cez Easy Tune 6 ( predtym 5 ) čož je program pre základné dosky gigabyte na tweakovanie CPU. Mám ho teraz naskočený na 2.6Ghz( box chladič), napatia ani nič také som ja nemenil, jediné čo som znížil v BIOSe bol násobič mojich ramiek ( snáď sa to tak volá ) na 3.33. CPU ide na 260x10 a ramky cca 870mhz ( overil som, stabilitu strácajú pri 1000Mhz bez zvyšovania napätia).
No, cez BIOS som čistý začiatočník, kto vie, môžemi hodiť nejaké linky na pretaktovania C2D, pripadne podobného CPU E4300 v sk/cz. Niečo si určite naštudujem a prečítam. Krok za krokom môžete nechávať vaše rady . Dopočul som sa, že by mi pomohlo vypnutie C1E a EIST ( snáď je to dobre napísané ) z čoho myslim jedna je na automaticke podtaktovanie v necinnosti a druha asi niečo s napätím. Snáď to niekde v biose nájdem.
Čo sa týka chladenia, je mi jasné, že s BOXom to vyššie nepôjde ( už aj tak mal nehorazne teploty), kúpil som si starú známu klasiku v obore ceny a výkonu - AC Freezer 7 Pro, doplnené o 2 fany Rasurbo Basic 120mm ( vpredu+vyfuk). Miestnosť v ktorej je PC je pomerne chladná. Chladič budem montovať v blízkej dobe.
Chcel by som sa s procesorom dostať na 3Ghz, prípadne na 3,2Ghz. To by mi stačilo ( teda, ak mi to dovolí ). Inak by ma tiež zaujímalo maximum tohoto CPU na vzduchu a podobnom chladiči.Zostava platí ako v podpise.
Zo softwareveho vybavenia pouzivam Thermal analysis Tools pre digital temp. v jadrách, ORTHOS na stabilitu.
Snáď som nič nezabudol, keby niečo potrebné áno - tak mi to prosím napíšte.
Neviem temer nič o napätí a takých veciach ako je vcore, už som spomínal že som ozaj amateur
Budem vďačný za každú radu, čo i len prkotinu a detail ktorý mi môže pomôcť.
-terajšie screeny z CPU-Z
http://obrazok.eu/viewer.php?file=0fj8f ... z1i6ia.jpg
-snáď z nich zistíte všetko čo treba
Ešte raz thanks