



Moja zostava: komponenty v podpise
BLCK: @20x180=3600Mhz (VCore: 1,26V)
UnCore: 17xblck=3060MHz (v testoch je aj verzia s UnCore=3600Mhz)
RAM: TripleChannel 3x1GB, 8xblck=1440MHz Cl8 (1,64V, QPI/VTT: 1,340V)
GPU: Core: @675MHz / Shader (linked): 1458MHz / Memory: @1052MHz
Čo sa týka UnCore, s HToff ide stabilne (Prime95) aj na 3600MHz, s HTon ide stabilne na tých 3060MHz (som nemyslel, že tam bude nejaký rozdiel, keďže Uncore, ako názov napovedá nemá mať na core nejaký vplyv). V testoch sú výsledky aj HTon a UnCore 3600MHz - na účel porovnania.
Čo sa týka "Turba" (zvyšuje násobič CPU na 21x) je tiež v testoch iba na porovnanie a stabilné to neni (aj keď je pravda, že som testoval turbo on a UnCore na 3600MHz a s UnCore na 3060MHz som ešte nerobil)
K obrázkom: výsledok podčiarknutý červenou je najlepší výsledok v danej kategórii, modrá=najhorší (prekvapivo

.......................................................................................................................................................

1. 3DMarkV, HT-off, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

2. 3DMarkV, HT-on, Turbo-off, Uncore-3600Mhz

3. 3DMarkV, HT-on, Turbo-off, Uncore-3060Mhz

V podstate tu nevidno žiadne veľké prekvapenie, HT-on je čo sa týka CPU výsledku na tom o dosť lepšie ako HT-off, je však treba dodať, že to platí iba v prípade, že daná aplikácie vie využívať nie len 4jadrá i7, ale v prípade HT on aj 4+4Jadrá. Čo sa týka herných testov, nejaký rapídny pokles v fps som s HT-on nezaznamenal. Čo sa týka UnCore: z výsledkov sa môže zdať, že s UnCore 3060MHz sú výsledky najhoršie, ide však iba o skutočne minimálne rozdiely oproti UnCore 3600Mhz. Výsledok HT-on, Turbo-on tam nie je, lebo okamžite po štarte CPU testov prišla BSOD.

1. FarCry2, DX9, HT-off, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

2. FarCry2, DX9, HT-on, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

3. FarCry2, DX9, HT-on, Turbo-off, UnCore-3060Mhz

4. FarCry2, DX9, HT-on, Turbo-on, UnCore-3600Mhz

1. FarCry2, DX10, HT-off, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

2. FarCry2, DX10, HT-on, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

3. FarCry2, DX10, HT-on, Turbo-off, UnCore-3060Mhz

4. FarCry2, DX10, HT-on, Turbo-on, UnCore-3600Mhz

Najprv treba povedať, že prepnutie z DX10 na DX9 mi veľmi nepomohlo a rozdiel v fps bol v zásade do 3-4fps. Keď sa pozerám na DX9 tak je celkom zaujímavý prepad v fps pri zmene UnCore z 3600MHz na 3060MHz celých 6fps, čo je viac ako zmena DirectX. V porovnanich DX10 už skoro žiadne rozdiely nie sú. Je známe, že FC2 je zdrovna hrou, ktorá vie využiť 4jadro a tak si oné "žiadne rozdiely" medzi HT-on a HT-off vysvetlujem tým, že hra vie dobre pracovať aj s pridanými 4+4 jadrami. Uvidíme, aká bude situácia pri Crysis Warhead, ktorá využíva max. 2 jadrá.

1. CrysisW, DX9, HT-off, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

2. CrysisW, DX9, HT-on, Turbo-off, UnCore-3060Mhz

3. CrysisW, DX9, HT-on, Turbo-on, UnCore-3600Mhz

1. CrysisW, DX10, HT-off, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

2. CrysisW, DX10, HT-on, Turbo-off, UnCore-3600Mhz

3. CrysisW, DX10, HT-on, Turbo-off, UnCore-3060Mhz

4. CrysisW, DX10, HT-on, Turbo-on, UnCore-3600Mhz

V Crysis sa už celkom oplatí prepnúť na DX9 v tomto prípade to môže mať dopad aj na hrateľnosť (niekomu stačí 40fps, ale nedávno som si opäť zahral Half-life 2 kde som mal okolo 250fps a musím povedať, že sa mi hralo oveľa pohodlnejšie ako v Crysis so 60fps - aj keď 60fps sa už zvykne označovať ako úplne plynulé hranie. Skúste si to sami a uvidíte.) rozdiel je už okolo 10fps, čo nie je celkom zanedbateľné. v rámci DX9 dávam do pozornosti výsledok s HT-on, Turbo-off a znížením UnCore, ktorý prekonal HT-on, Turbo-on a UnCore 3600MHz ...skôr to ale pripisujem chybe merania. Čo sa týka HT výsledky sa on a off sa v podstate rovnajú (v niektorých je dokonca HT-on lepšie). v DX10 má prekvapivo nastavenie s HToff najhorší výsledok z 1.kola (2. som nerobil, lebo neviem prečo

Záverom:
Na jednej strane možno súhlasiť so všetkými čo povedia, že Hyper-Threading má na hry negatívny dopad (nehovoriac o teplote, ktorá s jeho zapnutím stúpne) ale na strane druhej: ak sa pozrieme na čísla tak tie rozdiely (aspoň v mnou testovaných hrách) sú skutočne minimálne (ak nejaké). Ako protiargument si pozrite napr. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/di ... html#sect0 porovnanie je aj na tejto stránke a rozdiely, napr. v Left 4 Dead sú väčšie, na druhej strane ten prepad čo majú pri FC2 som ja nezistil). Plus, ak zapnete HT tak aplikáciám iným ako hrám sa otvoria nové možnosti, slovom 4 nové možnosti, (napr. DVD encoding +25% oproti HT-off). Na tretej strane, ak by sme tento prínos vyvážili peniazmi: Core i7 bez HT je viac menej (nehovorím rovná sa) Core i5, na Core i5 dosť ušetríte (a to nie len na CPU, ale aj doske)
Skúsme sa však na tie namerané rozdiely pozrieť aj cez testy iných komponentov, napr RAM (obľúbené to téma). na tom's hardware sa napr. riešilo, aký vplyv má časovanie a frekvencia Triple channel kitov na výkon v hrách, výsledky ukázali, že či už idete na 1066Mhz (default pre i7), alebo 2000Mhz je to v podstate jedno a prínos pre hry je asi 2fps (na tomto mieste spomeniem, že taký rozdiel som nameral aj len samotnou zmenou UnCore). Ak by som sa pre nákup PC rozhodoval teraz, bral by som asi i5 a nejaké štandardné ramky. To čo by som ušetril oproti i7 sa dá vraziť do GPU a zostava by bola oproti i7 vlastne výkonnejšia. Čisto z pohľadu i7: HT si zatiaľ nechám zapnuté, hry dramaticky neovplyvní a prínos pre aplikácie tu predsa len je.
Možno by sa ale oplatilo urobiť podobný testík na viacerých GPU, či by to malo nejaký vplyv.