reklamácia notebooku, ďalšie možnosti??

Všetko o reklamáciách a skúsenostiach s predajcami ...
Používateľov profilový obrázok
Fanthomass
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1328
Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Žiar nad Hronom

reklamácia notebooku, ďalšie možnosti??

Príspevok od používateľa Fanthomass »

Ahojte,

potreboval by som prosím poradiť, ale dôkladne, priam na expertnej úrovni v tomto: :red: (trošku sa rozpíšem)

Rozhodol som sa kúpiť Asus G73JH :rolleyes: , nakoľko sa hrávame s otcom kadejaké hry po sieti a na tomto sa malo dať papierovo naozaj pekne zahrať.

Kupoval som v Datacome, nakoľko aj keď občas niekto na tento obchod frfle, vždy je to lepšie (a lacnejšie) ako keby som ho kupoval napr. z alzy, či tak..

Obchod prebehol korektne, prial som si zabalený kus, všetko prišlo podľa mojich požiadaviek, v tomto maximálna spokojnosť.

Už po pár dňoch však začal notebook vykazovať tieto závady:

1- velmi vysoke prevadzkove teploty IDLE 63,LOAD cez 100 stupnov C.
2- notebook neprijemne huci, jemne piska / aj v idle režime.
3- pri hrani hier obcas zamrzne, objavia sa hnede, ci zelene pasy.
4- obcas zacnu samovolne hlasno chrcat a praskat reproduktory.
5- plast notebooku začal po pár dňoch na lavej strane pod klávesnicou pri aj miernom stlačení vydávať "cvakavý" zvuk, čoho následkom teraz občas nepríjemne rezenuje subwoofer.

notebook som používal sotva asi 20 dní a už teda musel ísť s týmito závadami do servisu. Tieto závady sú reálne, ani jednu som neprikrášlil, závady 3 a 4 som zdokumentoval aj na videozáznam a pribalil. Navyše tu som závady uviedol veľmi stručne, servis má omnoho podrobnejší a špecifikovaný opis týchto závad. Písal som aj do DATACOMU, že čo mám robiť, keď notebook ma toľko závad naraz, no odkázali ma, že to mám poslať priamo do servisu cez kuriera, ktorý zabezpečuje servis. Napriek tomu, že som mal pochybnosti, či už nemám nárok na odstúpenie od zmluvy som notebook predsa len poslal kurierom rovno do servisu. Viete, nie je pre mňa priorita sa naťahovať s nejakým Datacomom a robiť nepríjemnosti im aj mne. Ale, nie som si istý, či mi servis dokáže všetky závady opraviť riadne a k spokojnosti, nakoľko po prečítaní XY fór k tomuto notebooku zisťujem, že napr.práve závada 3 a 4 sa objavuje aj po opravách.

a teraz už otázky:

postupoval som správne? Tým, že som to poslal rovno do Asus autorizovaného servisu SIL, nejak som si uškodil? Pretože poviem úprimne, stratil som dôveru v tento výrobok, mám obavu, že niektoré závady sa prejavia aj po oprave. Ako mám postupovať, ak sa závady opätovne prejavia aj po oprave? oficiálne oprava notebooku v sil.cz bola zahájená od 6.9.2010, ešte sa spolieham, že by sa možno nestihla 30 dňovka, tá je presne do 6.10.2010, že?.. môžem potom, t. j. 7.9.2010 žiadať okamžite vrátanie peňazí z datacomu? majú totiž nejaké divné veci uvedené v reklamačnom poriadku, ale zo zákona mám nárok na vrátenie peňazí, nie? Kupoval som to samozrejme ako fyzická osoba, nie na firmu. Ak by mi aj vznikol nárok na vrátenie peňazí, asi si rovno vyberiem iný v sume, ktorú som zaplatil, ale tento rozhodne už nie. Môžu mi inak poslať z datacomu v prípade, že servis pretiahne 30 dňovku nový kus daného booku? Mám právo takéto riešenie odmietnuť a žiadať iný book v cene, ktorú som zaplatil, alebo žiadať vrátenie peňazí?

Prepáčte za množstvo a rozsah otázok, ale chcem sa prpraviť na čokoľvek.

Ďakujem za pomoc.
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Acer Predator XB323QKNV, 4K IPS, 144Hz //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)
Používateľov profilový obrázok
Erazer
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1135
Dátum registrácie: St 11. Aug, 2010, 11:00
Bydlisko: Trenčín

Re: reklamácia notebooku, ďalšie možnosti??

Príspevok od používateľa Erazer »

Mám tiež asus G73JH a po dvoch týždňoch mi v ňom odišiel disk tak som ho zaniesol do predajne (Shark Trenčín) Reklamácia bola vybavená do dvoch týždňov čo nieje podla mňa také strašné. Nechápem prečo ti dali zaslať NB do servisu osobne keď sú za to ako predajca zodpovední oni. V tvojom prípade to vypadá fakt na smolu lebo to pískanie a vŕzganie plastov značí mizerné továrenské spracovanie poprípade možno notebook utrpel nejaké poškodenie počas doručenia. To prehrievanie je ťažké identifikovať ale určite to nieje v poriadku. Ja som s továrenským spracovaním spokojný nič nevŕzga a spracovanie je celkom solídne. Uvidíš čo príde z reklamácie, ak neodstránili čo i len jeden bod problémov ktoré uvádzaš tak by som na tvojom mieste žiadal o opätovnú opravu alebo v najlepšom prípade výmenu kus za kus...Hovorím ja som s ním spokojný, možno si fakt natrafil na mizerný model...daj vedieť ako dopadla reklamácia...
PC: Ryzen7 7800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI, G.SKILL 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5,ASUS TUF RTX 4070, Kingston KC3000 2TB, Corsair RM850x, Jonsbo D41,Noctua NH-U12A Chromax Black, 7xNF-A12x25 black
Audio: GSP 500+GSX 1000 Notebook: Lenovo P50,Phone:GalaxyS21,
Diablo III battletag: Sorrow#2622, Star Citizen Handle: Erazer1
Vytvorte si účet v Star Citizen pomocou tohto ref. linku a získajte 5,000 in game kreditov zdarma
>>> STAR-K3QT-JHMS<<<
Používateľov profilový obrázok
Fanthomass
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1328
Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Žiar nad Hronom

Re: reklamácia notebooku, ďalšie možnosti??

Príspevok od používateľa Fanthomass »

ďakujem za informácie..

začína byť veľmi aktuálne iba to, že sa nestihne 30 dňová lehota a budem mať nárok na odstúpenie zmluvy. Prosím Vás, tento nárok je zákonný? teda, že či nemôže po prekročenej 30 dňovke obchod/predávajúci vybaviť reklamačku inak? hoc ja by som nesúhlasil?! Chcem výlučne vrátiť peniaze a pak si kúpiť iný. Ide o to, že či si na tomto môžem zo zákona trvať keby mal aj obchod nejaký inak postavený reklamačný poriadok?

dííík
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Acer Predator XB323QKNV, 4K IPS, 144Hz //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)
faugusztin
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 15053
Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava/Štúrovo

Re: reklamácia notebooku, ďalšie možnosti??

Príspevok od používateľa faugusztin »

Pravo vyberu medzi vymenou produktu alebo odstupenim od zmluvy a vratenim sumy je volba zakaznika, nie predavajuceho.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6831
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: reklamácia notebooku, ďalšie možnosti??

Príspevok od používateľa stefan222 »

ako si to poriesil? 7.10 si mohol ist po prachy ked ot nestihli
hry- ps5
doma-HP probook

Návrat na "Reklamácie a paragrafy"