C++ a postavy do hier
C++ a postavy do hier
Zdravím, začínam s programovaním v C++ a potrebujem poradiť nejaké knihy s C++, pre začiatočníkov v slovenčine, poprípade v češtine. A ďalej potrebujem vedieť, ako sa robia postavy do hier ? Existuje nejaký článok, tútorial ?
Naposledy upravil/-a Kami v Ut 19. Mar, 2013, 21:22, upravené celkom 1 krát.
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: C++ a postavy do hier
tak CSS ci C++? A to zacinas nejako zvlastne...
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: C++ a postavy do hier
Pardon, preklep. Ako zvláštne, na internete toho nejako extra veľa z čoho by sa dalo čerpať nieje, takže jedine knihy a tie doplňovať pomocou Netu.
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: C++ a postavy do hier
nuz, po prve:
nezacina sa s tym, ze budes robit postavy do hier. Zacina sa helloworldom a nejakymi uplne zakladnymi programikmi, aby si ten jazyk spoznal.
Nejake navody C++ urcite najdes. Je vhodne zozaciatku pouzivat STL (standard template library) a pouzivat stranku www.cplusplus.com pre referenciu. Je tam dobre napisane, co co robi. Ak by si nic nenasiel, tak mozes skusit tutorial pre iny jazyk a skusat si to v C++.
Co sa tyka tych postav do hier - je to velmi siroky pojem, je tam toho velmi vela. Nepocitaj s tym, ze sa k tomu dostanes moc skoro. Co konkretne ta zaujima z tych postav? Grafika, animacie, inteligencia,...?
nezacina sa s tym, ze budes robit postavy do hier. Zacina sa helloworldom a nejakymi uplne zakladnymi programikmi, aby si ten jazyk spoznal.
Nejake navody C++ urcite najdes. Je vhodne zozaciatku pouzivat STL (standard template library) a pouzivat stranku www.cplusplus.com pre referenciu. Je tam dobre napisane, co co robi. Ak by si nic nenasiel, tak mozes skusit tutorial pre iny jazyk a skusat si to v C++.
Co sa tyka tych postav do hier - je to velmi siroky pojem, je tam toho velmi vela. Nepocitaj s tym, ze sa k tomu dostanes moc skoro. Co konkretne ta zaujima z tych postav? Grafika, animacie, inteligencia,...?
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: C++ a postavy do hier
Nepochopili sme sa. Je pravda, napísal som to zle. Tie postavy ma zaujímajú, iba tak okrajovo, je mi jasne že ich tak skoro nebudem robiť. Zaujíma ma na nich hlavne grafika a umelá inteligencia, hlavne ako sa vytvárajú, proces výroby, ako sa robí umelá inteligencia, tiež cez C++ ?
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: C++ a postavy do hier
ja neviem o tom vsetko
postava graficky je nejaky 3D model, nejaka mriezka, ma texturu, atd. Vlastne by to asi malo byt viac modelov pospajanych, aby sa jej mohli hybat ruky a pod. No mozno sa to robi nejako pokrocilejsie a neviem o tom.
Ako sa vytvaraju zalezi na tom, kolko a v akom detaile ich potrebujes. No vacsinou to musi niekto v nejakom programe nakreslit. O animaciach neviem skoro nic. Na chodzu sa robia smycky, proste sa nasnima nejaky krok-dva, namodeluje v hre, a potom sa to opakuje.
Inteligencia sa vacsinou riesi v niecom na vyssej urovni ako je C++, casto v specialnych skriptovacich jazykoch. Plus je cast tej inteligencie vlozena do nejakych map - napr. navigacne mriezky, oblasti, grafy, atp. Moznych pristupov je naozaj vela. Ale dalo by sa to robit aj v C++, lenze to C++ je skor na graficky engine = vykreslovanie. K tej umelej inteligencii sa hodia aj nejake teoreticke znalosti, napriklad konecne automaty. Tie sa, ak sa nemylim, daju celkom slusne pouzit. Spociva to v tom, ze postava je vzdy v nejakom stave (nieco robi) a pri splneni nejakej podmienky sa dostane do ineho stavu (vidi nepriatela, tak nanho zacne strielat alebo co).
Co sa tyka grafiky, musis sa naucit daco z DirectX alebo OpenGL - ako to tam funguje a ako sa s tym robi.
postava graficky je nejaky 3D model, nejaka mriezka, ma texturu, atd. Vlastne by to asi malo byt viac modelov pospajanych, aby sa jej mohli hybat ruky a pod. No mozno sa to robi nejako pokrocilejsie a neviem o tom.
Ako sa vytvaraju zalezi na tom, kolko a v akom detaile ich potrebujes. No vacsinou to musi niekto v nejakom programe nakreslit. O animaciach neviem skoro nic. Na chodzu sa robia smycky, proste sa nasnima nejaky krok-dva, namodeluje v hre, a potom sa to opakuje.
Inteligencia sa vacsinou riesi v niecom na vyssej urovni ako je C++, casto v specialnych skriptovacich jazykoch. Plus je cast tej inteligencie vlozena do nejakych map - napr. navigacne mriezky, oblasti, grafy, atp. Moznych pristupov je naozaj vela. Ale dalo by sa to robit aj v C++, lenze to C++ je skor na graficky engine = vykreslovanie. K tej umelej inteligencii sa hodia aj nejake teoreticke znalosti, napriklad konecne automaty. Tie sa, ak sa nemylim, daju celkom slusne pouzit. Spociva to v tom, ze postava je vzdy v nejakom stave (nieco robi) a pri splneni nejakej podmienky sa dostane do ineho stavu (vidi nepriatela, tak nanho zacne strielat alebo co).
Co sa tyka grafiky, musis sa naucit daco z DirectX alebo OpenGL - ako to tam funguje a ako sa s tym robi.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: C++ a postavy do hier
Aha, ďakujem. Myslíte že by stačila táto kniha http://www.martinus.sk/?uItem=67984 ? Alebo existuje niečo v slovenčine, keďže toto je v CZ.
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: C++ a postavy do hier
ahaho
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
v anglictine
bez anglictiny o programovani ani neuvazuj
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
v anglictine
bez anglictiny o programovani ani neuvazuj
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: C++ a postavy do hier
Tak, akože po Anglický viem, no nechce sa mi Tak, s mojou lenivosťou celkom zvládal HTML CSS a JS, takže to problém nebude.
Edit: V akých jazykoch sú hry ako Crysis a podobne ?
Edit: V akých jazykoch sú hry ako Crysis a podobne ?
- filuS
- Používateľ
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: Ut 26. Aug, 2008, 13:14
- Bydlisko: Presov, Slovakia
Re: C++ a postavy do hier
Podla mna je anglictina prave pre lenivych ludi - kto uz by sa len sr*l s tym, aby hladal tutorialy v sk/cz jazyku, ked v anglictine ich je nepomerne viac a vo vacsine pripadov su aj lepsie napisane. Nehovoriac o tom, ze terminologia v pokrocilych fazach programovania nie je v slovencine/cestine to prave orechove a moze byt zavadzajuca (stacilo mi ked som pisal diplomovku, trpko som olutoval, ze som ju nepisal v anglictine). Ak sa chces programovaniu naozaj realne a aktivne venovat, tak cim skor zacnes studovat tieto veci v anglictine, tym to budes mat lahsie.
Desktop
Spoiler: ukázať
Re: C++ a postavy do hier
k postavam v hre:
potrebujes minimalne model s animaciami, definicny subor a kod pre dane jednotky. Hotovy model by mal mat viacero animacii (beh, chodza, skakanie, utok...). V definicnom subore (najlepsie xml) mas zadane atributy postavy (cize health, attack a hlavne nazvy animacii + vsetky ine potrebne veci). Vyhodou XML suboru pre postavy je, ze setovanie atributov sa obmedzi na samostatne otvoritelny subor a teda bez nutnosti rebuildu kodu vies menit atributy. Nie za behu, ale predsa je to jednoduchsie ako to mat hardcoded.
V samotnom kode uz riesis samotne spravanie postavy. Teda akou animaciou ma reagovat na aky event ( zabitie postavy -> killAnim, beh -> runAnim...), uberanie heatlhu, kontrola stavu (vytvorenie, existencia, likvidacia...). Ak si to vies dobre nastavit, lahko potom mozes dedit od takej classy a prisposobovat si jednotky. Basic spravanie maju rovnake, v oddenych classach riesis specifika.
Jo a samozrejme, potrebujes nejaky engine. Proste postavy by mali existovat a kooperovat v ramci nejakeho sveta. Tak vies potom riesit pohyb (zmena x,y,z pozicii), kolizie, pripadne fyziku. Osobne nemam skusenost s free enginom, ale co som si robil taky mini research, tak by som ti odporucal Unity, pripadne Torque 3D.
A ak ti mozem odporucit, skus si najprv nakodit program v ktorom hojne vyuzijes dedenie, smerniky a citanie zo suboru. To je zaklad
potrebujes minimalne model s animaciami, definicny subor a kod pre dane jednotky. Hotovy model by mal mat viacero animacii (beh, chodza, skakanie, utok...). V definicnom subore (najlepsie xml) mas zadane atributy postavy (cize health, attack a hlavne nazvy animacii + vsetky ine potrebne veci). Vyhodou XML suboru pre postavy je, ze setovanie atributov sa obmedzi na samostatne otvoritelny subor a teda bez nutnosti rebuildu kodu vies menit atributy. Nie za behu, ale predsa je to jednoduchsie ako to mat hardcoded.
V samotnom kode uz riesis samotne spravanie postavy. Teda akou animaciou ma reagovat na aky event ( zabitie postavy -> killAnim, beh -> runAnim...), uberanie heatlhu, kontrola stavu (vytvorenie, existencia, likvidacia...). Ak si to vies dobre nastavit, lahko potom mozes dedit od takej classy a prisposobovat si jednotky. Basic spravanie maju rovnake, v oddenych classach riesis specifika.
Jo a samozrejme, potrebujes nejaky engine. Proste postavy by mali existovat a kooperovat v ramci nejakeho sveta. Tak vies potom riesit pohyb (zmena x,y,z pozicii), kolizie, pripadne fyziku. Osobne nemam skusenost s free enginom, ale co som si robil taky mini research, tak by som ti odporucal Unity, pripadne Torque 3D.
A ak ti mozem odporucit, skus si najprv nakodit program v ktorom hojne vyuzijes dedenie, smerniky a citanie zo suboru. To je zaklad
Naposledy upravil/-a materik v St 20. Mar, 2013, 12:22, upravené celkom 2 krát.
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: C++ a postavy do hier
WTF su smerniky? pointre?
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: C++ a postavy do hier
to ako vazne nepoznas vyraz "smernik"?
Edit: @post podo mnou
mozno v cestine, u nas by to bol ukazovatel.
Edit: @post podo mnou
mozno v cestine, u nas by to bol ukazovatel.
Naposledy upravil/-a materik v St 20. Mar, 2013, 14:36, upravené celkom 1 krát.
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: C++ a postavy do hier
ukazatel mi pride ako ovela lepsi preklad
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: C++ a postavy do hier
Aha, tak zatiaľ ďakujem za odpovede.
materik: Nevieš v akom jazyku sa robí umelá inteligencia a všetky pohyby, reakcie a podobne ?
materik: Nevieš v akom jazyku sa robí umelá inteligencia a všetky pohyby, reakcie a podobne ?