C++ a postavy do hier

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Zdravím, začínam s programovaním v C++ a potrebujem poradiť nejaké knihy s C++, pre začiatočníkov v slovenčine, poprípade v češtine. A ďalej potrebujem vedieť, ako sa robia postavy do hier ? Existuje nejaký článok, tútorial ?
Naposledy upravil/-a Kami v Ut 19. Mar, 2013, 21:22, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6653
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

tak CSS ci C++? A to zacinas nejako zvlastne...
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Logitech G513 Carbon linear, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Pardon, preklep. Ako zvláštne, na internete toho nejako extra veľa z čoho by sa dalo čerpať nieje, takže jedine knihy a tie doplňovať pomocou Netu.
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6653
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

nuz, po prve:
nezacina sa s tym, ze budes robit postavy do hier. Zacina sa helloworldom a nejakymi uplne zakladnymi programikmi, aby si ten jazyk spoznal.
Nejake navody C++ urcite najdes. Je vhodne zozaciatku pouzivat STL (standard template library) a pouzivat stranku www.cplusplus.com pre referenciu. Je tam dobre napisane, co co robi. Ak by si nic nenasiel, tak mozes skusit tutorial pre iny jazyk a skusat si to v C++.

Co sa tyka tych postav do hier - je to velmi siroky pojem, je tam toho velmi vela. Nepocitaj s tym, ze sa k tomu dostanes moc skoro. Co konkretne ta zaujima z tych postav? Grafika, animacie, inteligencia,...?
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Logitech G513 Carbon linear, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Nepochopili sme sa. Je pravda, napísal som to zle. Tie postavy ma zaujímajú, iba tak okrajovo, je mi jasne že ich tak skoro nebudem robiť. Zaujíma ma na nich hlavne grafika a umelá inteligencia, hlavne ako sa vytvárajú, proces výroby, ako sa robí umelá inteligencia, tiež cez C++ ?
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6653
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

ja neviem o tom vsetko
postava graficky je nejaky 3D model, nejaka mriezka, ma texturu, atd. Vlastne by to asi malo byt viac modelov pospajanych, aby sa jej mohli hybat ruky a pod. No mozno sa to robi nejako pokrocilejsie a neviem o tom.

Ako sa vytvaraju zalezi na tom, kolko a v akom detaile ich potrebujes. No vacsinou to musi niekto v nejakom programe nakreslit. O animaciach neviem skoro nic. Na chodzu sa robia smycky, proste sa nasnima nejaky krok-dva, namodeluje v hre, a potom sa to opakuje.
Inteligencia sa vacsinou riesi v niecom na vyssej urovni ako je C++, casto v specialnych skriptovacich jazykoch. Plus je cast tej inteligencie vlozena do nejakych map - napr. navigacne mriezky, oblasti, grafy, atp. Moznych pristupov je naozaj vela. Ale dalo by sa to robit aj v C++, lenze to C++ je skor na graficky engine = vykreslovanie. K tej umelej inteligencii sa hodia aj nejake teoreticke znalosti, napriklad konecne automaty. Tie sa, ak sa nemylim, daju celkom slusne pouzit. Spociva to v tom, ze postava je vzdy v nejakom stave (nieco robi) a pri splneni nejakej podmienky sa dostane do ineho stavu (vidi nepriatela, tak nanho zacne strielat alebo co).

Co sa tyka grafiky, musis sa naucit daco z DirectX alebo OpenGL - ako to tam funguje a ako sa s tym robi.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Logitech G513 Carbon linear, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Aha, ďakujem. Myslíte že by stačila táto kniha http://www.martinus.sk/?uItem=67984 ? Alebo existuje niečo v slovenčine, keďže toto je v CZ.
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6653
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

ahaho
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
v anglictine
bez anglictiny o programovani ani neuvazuj
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Logitech G513 Carbon linear, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Tak, akože po Anglický viem, no nechce sa mi :D Tak, s mojou lenivosťou celkom zvládal HTML CSS a JS, takže to problém nebude.
Edit: V akých jazykoch sú hry ako Crysis a podobne ? :D
Používateľov profilový obrázok
filuS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 548
Dátum registrácie: Ut 26. Aug, 2008, 13:14
Bydlisko: Presov, Slovakia

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa filuS »

Podla mna je anglictina prave pre lenivych ludi - kto uz by sa len sr*l s tym, aby hladal tutorialy v sk/cz jazyku, ked v anglictine ich je nepomerne viac a vo vacsine pripadov su aj lepsie napisane. Nehovoriac o tom, ze terminologia v pokrocilych fazach programovania nie je v slovencine/cestine to prave orechove a moze byt zavadzajuca (stacilo mi ked som pisal diplomovku, trpko som olutoval, ze som ju nepisal v anglictine). Ak sa chces programovaniu naozaj realne a aktivne venovat, tak cim skor zacnes studovat tieto veci v anglictine, tym to budes mat lahsie.
Desktop
Spoiler: ukázať
Specs:
- AMD Ryzen 5 5600X + Noctua NH-U12S Chromax.black
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6700XT
- ASUS TUF Gaming B550M-PLUS
- Crucial Ballistix 32GB (4x8GB) 3600 MHz CL16
- Be Quiet! Pure Base 500DX Black + 5x Noctua fans
- Corsair RM650x + CableMod PRO ModMesh C-Series Kabel Kit (Black/Red)
- Samsung 970 EVO Plus 500GB + ADATA XPG SX8200 Pro 1TB
- Sound Blaster Z
OS: Windows 10 Home 64bit
Monitor: Zowie by BenQ XL2546K + Eizo FS2333
Peripherals:
- Logitech G PRO Superlight + Artisan Hien L Mid Wine Red
- Logitech G915 TKL (red)
- Audio-Technica ATH-G1WL
Používateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2269
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Prešov

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa materik »

k postavam v hre:
potrebujes minimalne model s animaciami, definicny subor a kod pre dane jednotky. Hotovy model by mal mat viacero animacii (beh, chodza, skakanie, utok...). V definicnom subore (najlepsie xml) mas zadane atributy postavy (cize health, attack a hlavne nazvy animacii + vsetky ine potrebne veci). Vyhodou XML suboru pre postavy je, ze setovanie atributov sa obmedzi na samostatne otvoritelny subor a teda bez nutnosti rebuildu kodu vies menit atributy. Nie za behu, ale predsa je to jednoduchsie ako to mat hardcoded.

V samotnom kode uz riesis samotne spravanie postavy. Teda akou animaciou ma reagovat na aky event ( zabitie postavy -> killAnim, beh -> runAnim...), uberanie heatlhu, kontrola stavu (vytvorenie, existencia, likvidacia...). Ak si to vies dobre nastavit, lahko potom mozes dedit od takej classy a prisposobovat si jednotky. Basic spravanie maju rovnake, v oddenych classach riesis specifika.

Jo a samozrejme, potrebujes nejaky engine. Proste postavy by mali existovat a kooperovat v ramci nejakeho sveta. Tak vies potom riesit pohyb (zmena x,y,z pozicii), kolizie, pripadne fyziku. Osobne nemam skusenost s free enginom, ale co som si robil taky mini research, tak by som ti odporucal Unity, pripadne Torque 3D.

A ak ti mozem odporucit, skus si najprv nakodit program v ktorom hojne vyuzijes dedenie, smerniky a citanie zo suboru. To je zaklad ;)
Naposledy upravil/-a materik v St 20. Mar, 2013, 12:22, upravené celkom 2 krát.
PC -> Topping E30 -> Topping L30 -> Beyerdynamic Amiron Home / Microlab B77
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6653
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

WTF su smerniky? pointre? :D
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Logitech G513 Carbon linear, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Používateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2269
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Prešov

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa materik »

to ako vazne nepoznas vyraz "smernik"?

Edit: @post podo mnou
mozno v cestine, u nas by to bol ukazovatel.
Naposledy upravil/-a materik v St 20. Mar, 2013, 14:36, upravené celkom 1 krát.
PC -> Topping E30 -> Topping L30 -> Beyerdynamic Amiron Home / Microlab B77
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6653
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

ukazatel mi pride ako ovela lepsi preklad :)
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Logitech G513 Carbon linear, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Aha, tak zatiaľ ďakujem za odpovede.

materik: Nevieš v akom jazyku sa robí umelá inteligencia a všetky pohyby, reakcie a podobne ? :D

Návrat na "Programovanie"