Rad by som nacal debatu o elektromobiloch. Co si o tom myslite, aky bude vyvoj, atd. Hohico, co sa tyka temy. Velmi rad by som sa vyhol OT ako sa riesi v teme globalneho oteplovania.
Nejake zakladne fakty:
Vieme, ze je mozne urobit elektromobil s poriadnym dojazdom a vsetkymi vlastnostami normalneho (aj luxusneho auta). Vid Tesla Model S.Velmi uspesne auto, ktore ma oficialne s najvacsou bateriou (85Kwh) zvladnut 300 mil pri rychlosti 55 mph. To jest necelych 483km pri rychlosti 88.5 km/h, takze skoro tej nasej 90-ke. Takze by to malo zvladnut na 1 nabitie (pred cestou) cestu z Prahy do Ziliny, no bolo by to velmi tesne. Pripajam video, podla ktoreho to takto Model S dal z LA do Vegas. Na zaciatku spominaju, ze sa im podarilo prejst 238 mil na jedno nabitie pred tymto testom.
Ropa raz dojde. Resp. jej bude tak malo, ze si nebudeme moct dovolit pouzivat ju ako palivo do aut, pretoze bude potrebovana inde. Niekde, kde ju bude ovela zlozitejsie nahradit elektrinou. Taktiez aj ine fosilne paliva. Pravdepodobne ale budeme schopni (ved uz aj sme, ci nie?) vyrabat nejake palivo, takze to nemusi nutne znamenat smrt spalovacich motorov.
Jednou z hlavnych vyhod elektromobilov je, ze neznecistuju prostredie. Avsak pozor. Netreba zabudat, ze miera znecistenia velmi zavisi na tom, ako sa vyraba elektricka energia a ako sa vyraba samotne auto. Pri tej elektrine by som strach velmi nemal. Sice su "spinave" sposoby, ale casom sa to urcite zlepsi a snad budeme velmi vela elektrickej energie dostavat zo Slnka. Skor ma trapi ta vyroba, konkretne baterie. Su nejake cisla, ktore hovoria o tom, ako to vyzera na pipeline od tazby litia az po namontovanie baterky do auta? Teda tazba, spracovanie, vyroba baterky a par krat medzi tym prevoz a mozno este daco. Mozno pri tom Modeli S je to v pohode, pretoze to je velka bateria, ide to vo vacsich mnozstvach. Ale co take Priusy a podobne hybridy, ktore maju malicke baterky. Nemozu byt pre prostredie este skodlivejsie ako nejake auto so spalivacim motorom s nizkou spotrebou? No celkom urcite by rosirenie elektromobilov znamenalo ciastocne precistenie vzduchu v mestach, co je podla mna dost pozitivne.
V jednom interview, tuna http://www.latenightwithjimmyfallon.com ... c.facebook
Elon Musk hovori o nabijacich staniciach zadarmo, kompletne fungujucich na solarnej energii z clankov (asi na streche stanice). Krasna myslienka. Zo zaciatku to urcite moze fungovat. Ale co ak sa pridaju aj ine firmy a budu chiet, aby ich auta sli nabijat na takych staniciach? A co ked sa elektromobily masovo rozsiria a taketo stanice nebudu stihat? Zhustit ich siet? Pripadne terajsie cerpacky upravit, aby sa na nich dalo nabijat aj elektricky?
Dalsi problem je s casom. To nabijanie nejaky cas trva. Sice sa to da skratit, ale to chce pokroky v baterkach aj poriadne silnu pripojku elektriny. Nebude to problem na takychto staniciach, ked sa elektromobily rozsiria? Bude clovek cakat s autom v rade, kym sa nabiju ludia pred nim? Na stranke pisu nieco o polovici kapacity za pol hodiny pre Model S supercharging stanice. Dalej nabijanie doma. Pokial clovek nema specialnu pripojku, myslim, ze si nenabije 85kWh Model S len tak. Alebo mu to aspon bude trvat dost dlho. Totiz 20kW zasuvka, uhm...alebo tomu zle rozumiem.
Co ked sa elektromobily rozsiria. Mozno by sa podarilo statu(om) alebo nejakym inym nenazrancom presadit nieco take, ze by sa dalo nabijat iba na specialnych staniciach za nejaku extra spoplatnenu energiu, cim by to vobec nemuselo byt vyhodnejsie ako benzin ci nafta. Co myslite, dalo by sa niecomu takemu v pripade potreby predist?
To by snad zatial stacilo, pripadne pridajte nieco vy. Ja si myslim, ze elektromobily su nadejne a bude ich pribudat. Technologia pojde dopredu a nebude dovod Keby som mal tie peniaze a boli by tu podmienky, Model S by som si s radostou kupil. Ale mozno by som si miesto toho kupil Porsche...aj ked, to by mi nevyslo, to by som potreboval este dosetrit
Elektromobily
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Elektromobily
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobily
Ja by som problém v nabíjaní nevidel proste stačí aby automobilky používali štandardizovaný model batérie a baterka by sa na stanici menila a človek by si len vybral kapacitu. Čiže baterku by nik nevlastnil len by sa používala a na čerpačke by ti ju proste vymenili, vybitú za plnú za cca. 3 min. Samozrejme že by si ju vedel človek doma nabíjať aj sám zo siete. Horšie je to s cenou ktorú ropné korporácie tlačia strašne vysoko.
Možno troška OT ale nemal náhodou pán Tesla postavený elektromobil ktorý išiel na energiu z vesmíru. Proste tam by človek už len investoval do údržby.
Možno troška OT ale nemal náhodou pán Tesla postavený elektromobil ktorý išiel na energiu z vesmíru. Proste tam by človek už len investoval do údržby.
CPU: AMD FX 8370 BE @4,5GHz + Thermalright Ultra-120 Extreme, MB: ASUS Crosshair V Formula-Z (AM3+), RAM: 2x Crucial 8GB KIT DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical, PSU: Corsair TX650W, VGA: ASRock Radeon RX580 8G + ARCTIC Accelero Xtreme IV, LCD: ACER ED 273, DISKY: ADATA Ultimate SU650 SSD 240 GB, WD Blue 3D SSD NAND 1TB, HDD 500GB WD5003AZEX 64MB, WD Gold 2 TB , NoteBook: Acer Nitro 5 Shale Black
WOT - YouTube - Twitch - NoteBook
WOT - YouTube - Twitch - NoteBook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Elektromobily
nie z vesmiru ... ale bola to par metrova antena , a cucal z podstate "elektro smogu" ... great idea keby ju neskupili americania a nepochovali
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Elektromobily
Americania uz toho pochovali.
Napriklad, troska davnejsie (cca 2 roky) som si cital, za chlapik vyvinul a patentoval si bateriu, ktora bola tvorena tekutou zapornou elektrodou, nebolo to tam (kvoli tajomstvu) dobre vysvetlene. Jeho princip nabijania, tekuta zaporna elektroda sa vybije (neobsahuje volne zaporne elektorny), tak ju jednoducho vypustime a natankujeme si novu Nekonecny dojazd + pre moderne benzinky, eleketorda sa jednoducho nabije trva to sice pre 40 l asi 4 hodky ale to je jedno, nakolko stacionarne mi to je jedno auto ma novu. Dosahoval na to, ze mal slabe skolske laboratorium slusnej kapacity = dojzd cca 150 - 220 km. nieje zle + jednoducha 5 max 10 min vymena.
Co sa stym stalo? Jednoduche patent bol zablokovany a stiahnuty pre ohrozenie NARODNEJ BEZPECNOSTI
Zalsie nedavno som si cital a tom, ze uhlik by vedel zdvihnut kapacitu baterie asi 10 X. Nuz neocakavam, pokial budu mat oprate moci v rukach asudovia a arabovia, ze sa nieco zmeni, jednoducho to pochovaju a vytiahnu az ked ropa bude stat aspon 500 dolcov za barel.
Takze tolko k teme.
Iste strasne by som bral elektricke auto, ale nie za taku cenu + nie take baterie, len aby na mne niekto zarabal. Mam 100 chuti si spravit take auto sam, len chybaju prachy + slovenska legyslativa je svina
Mozno by sa to dalo, len odkial ziskat baterie, ktore nebudu vazit 1 T aby som mal dojazd aspon 150 km a nestalo ma to tolko ako novy dom na slavine v BA ?
Napriklad, troska davnejsie (cca 2 roky) som si cital, za chlapik vyvinul a patentoval si bateriu, ktora bola tvorena tekutou zapornou elektrodou, nebolo to tam (kvoli tajomstvu) dobre vysvetlene. Jeho princip nabijania, tekuta zaporna elektroda sa vybije (neobsahuje volne zaporne elektorny), tak ju jednoducho vypustime a natankujeme si novu Nekonecny dojazd + pre moderne benzinky, eleketorda sa jednoducho nabije trva to sice pre 40 l asi 4 hodky ale to je jedno, nakolko stacionarne mi to je jedno auto ma novu. Dosahoval na to, ze mal slabe skolske laboratorium slusnej kapacity = dojzd cca 150 - 220 km. nieje zle + jednoducha 5 max 10 min vymena.
Co sa stym stalo? Jednoduche patent bol zablokovany a stiahnuty pre ohrozenie NARODNEJ BEZPECNOSTI
Zalsie nedavno som si cital a tom, ze uhlik by vedel zdvihnut kapacitu baterie asi 10 X. Nuz neocakavam, pokial budu mat oprate moci v rukach asudovia a arabovia, ze sa nieco zmeni, jednoducho to pochovaju a vytiahnu az ked ropa bude stat aspon 500 dolcov za barel.
Takze tolko k teme.
Iste strasne by som bral elektricke auto, ale nie za taku cenu + nie take baterie, len aby na mne niekto zarabal. Mam 100 chuti si spravit take auto sam, len chybaju prachy + slovenska legyslativa je svina
Mozno by sa to dalo, len odkial ziskat baterie, ktore nebudu vazit 1 T aby som mal dojazd aspon 150 km a nestalo ma to tolko ako novy dom na slavine v BA ?
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Elektromobily
doma to asi nespravis...kazdopadne vylepsenie bateriek je podla mna klucova zalezitost dnesnej doby, nie len pre elektromobily. Ale aj pre vsetky tie mobilne zariadenia, plus by sa potom mozno dali pouzivat aj niekde, kde sa teraz nedaju.
Tesla je velka nadej pre elektricke auta, tak uvidime, co vymyslia do buducna. Vraj maju v plane sa posunut do Nemecka s tymi nabijacimi stanicami. Coskoro pride Model X a urcite uz maju kus prace odvedenej aj na nejakom tom lacnejsom aute. Navyse v Tesla motors ma podiel aj Mercedes (teda Daimler) a Toyota. Niekedy 2014/15 ma prist elektricky Mercedes B-class s pohonnou jednotkou Tesla a kto sleduje, urcite uz pocul o elektrickom SLSku...
Inak Model S nie je o moc tazsi ako napr. porovnatelny Mercedes E-class kombi novej generacie...asi 200 az 300 kg.
Tesla je velka nadej pre elektricke auta, tak uvidime, co vymyslia do buducna. Vraj maju v plane sa posunut do Nemecka s tymi nabijacimi stanicami. Coskoro pride Model X a urcite uz maju kus prace odvedenej aj na nejakom tom lacnejsom aute. Navyse v Tesla motors ma podiel aj Mercedes (teda Daimler) a Toyota. Niekedy 2014/15 ma prist elektricky Mercedes B-class s pohonnou jednotkou Tesla a kto sleduje, urcite uz pocul o elektrickom SLSku...
Inak Model S nie je o moc tazsi ako napr. porovnatelny Mercedes E-class kombi novej generacie...asi 200 az 300 kg.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobily
Toto myslim, ze chce prevadzkovat renault. Kde bateria je len prenajata a tebe vymenia celu bateriu na spodu auta, cez automaticku stanicu.kramer napísal:Ja by som problém v nabíjaní nevidel proste stačí aby automobilky používali štandardizovaný model batérie a baterka by sa na stanici menila a človek by si len vybral kapacitu. Čiže baterku by nik nevlastnil len by sa používala a na čerpačke by ti ju proste vymenili, vybitú za plnú za cca. 3 min. Samozrejme že by si ju vedel človek doma nabíjať aj sám zo siete. Horšie je to s cenou ktorú ropné korporácie tlačia strašne vysoko.
Možno troška OT ale nemal náhodou pán Tesla postavený elektromobil ktorý išiel na energiu z vesmíru. Proste tam by človek už len investoval do údržby.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Elektromobily
Tam je zase cely problem. Bateria je prenajata.
Preco jednoducho nemozem zaplatit za nabitu baterku ako za plnu nadrz?
Jednoducho lebo, ak by som chcel setrit tak si ju nabijam doma = 0 zist pre automobilku + 0 zisk pre nabijaciu stanicu.
Takto musi platit mesacne za baterku? Nie dakujem radsej pojdem peso.
Preco jednoducho nemozem zaplatit za nabitu baterku ako za plnu nadrz?
Jednoducho lebo, ak by som chcel setrit tak si ju nabijam doma = 0 zist pre automobilku + 0 zisk pre nabijaciu stanicu.
Takto musi platit mesacne za baterku? Nie dakujem radsej pojdem peso.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Elektromobily
Tuto technologiu uz ma Tesla spravenu. Mas plnu kapacitu za 30 sekund, no nie je to zadarmo. Za ten luxus si musis zaplatit. No este vzdy mas moznost nabijat zadarmo superchargerom, co ti za nejakych 30 min. dobije celkom slusne.lacikaboss napísal:Toto myslim, ze chce prevadzkovat renault. Kde bateria je len prenajata a tebe vymenia celu bateriu na spodu auta, cez automaticku stanicu.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7931
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Elektromobily
no ale ten model s vyzera fajnovo co som si minule pozeral videjka
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Elektromobily
Michal, vsetky otazky a uvahy ktore si polozil su spravne. Technologia baterie je ale stavana na to, ze vie ten naboj v sebe udrzat dlhodobo. Mozno pouzitie ultrakondenzatorov by bolo vhodnejsie. Moznostou je tiez nedobijat baterie na mieste ale pocas jazdy, napr aj tie solarne clanky (i ked... efektivita je o nicom). Vodik bola slusna alternativa, napr ako bola v aute FCX Clarity. Bohuzial technologia je draha a zatial sa nejako nechystaju do toho investovat. Boli aj sposoby na auto na vzduch, vcelku zaujimava myslienka a su aj funkcne prototypy, obavy boli len z bezpecnosti (tlakova nadrz). Pokial by zavislost ludi na osobnom automobile nebola az taka vysoka ako je dnes, tie technologie by stacili. Lenze... clovek je clovek.
CPU:Sempron 2600+ 64bit Palermo, RAM:512 MB
Kingston, GPU:ASUS Radeon X550 256 MB RAM, MB: MSI K8N Neo3-F, DVD RW:LG GSA 4167-B, HDD:Hitachi 80GB,Maxtor 10GB Case:Mercury KM87 350W
Kingston, GPU:ASUS Radeon X550 256 MB RAM, MB: MSI K8N Neo3-F, DVD RW:LG GSA 4167-B, HDD:Hitachi 80GB,Maxtor 10GB Case:Mercury KM87 350W