No hlavne ten obrazok v DX10 stoji za to, co povieteServer ExtremeTech zveøejnil posledni cast serialu rozhovorù na tema DirectX 10. Zatimco pøedchozi dily byly urceny spise pro hardcore technicke maniaky, v poslednim dile se i menì znaly ctenaø dozvi, co mu vlastnì koupì graficke karty s podporou DirectX 10 pøinese.
Prvnim odpovidajicim byl Tyler Thompson z Flagship Studios a interview se tykalo pøipravovane RPG Hellgate: London.
ExtremeTech: "Umozni vam DX10 nìco, co nelze udìlat se silnìjsi DX9 kartou?"
Thompson: "DirectX 10 zmìnil vsechna pravidla. Vyvojaøi musi pøedìlat temìø kazdou cast herniho enginu, pokud pisou hru pro DirectX 10. Co nam DX10 umozni? Mame par napadù, jak vykreslit vice a vykreslit rychleji, ale take mame par napadù, jak pouzit geometry shader pro efekty, ktere jsou na DX9 kartì nemozne."
Vlastnimi slovy shrnul Thompson vyhody DirectX 10 takto:
"Graficka karta s podporou DirectX 10 je velky technologicky pokrok od pøedchozi generace karet. Nejen ze zde opìt bude skok v poctu polygonù a pixel fill-rate, vyvojaøi budou mit daleko vice trikù, ktere budou moci uplatnit. Myslim si, ze u vìtsiny her bude obrovsky rozdil mezi tim, co hrac uvidi na DirectX 9 kartì a tim, co uvidi na kartì s DirectX 10."
Cevat Yerli je prezident Cryteku. Far Cry, pocin tohoto tymu z roku 2003, byla ve sve dobì velmi technologicky vyspìlou hrou (a na 3 roky starou hru vypada grafika vskutku uzasnì). Volne pokracovani s nazvem Crysis bude podle vseho minimalnì takovou peckou, jako Far Cry.
Klikny pre zvatsenie
ExtremeTech: "Crysis ma uz nyni ohromujici grafiku. Umozni vam DX10 nìco, co nelze udìlat se silnìjsi DX9 kartou?
Yerli: "Uz se Shader Modelem 2.0 bylo mozne temìø vsechno, ale nedoporucovalo se to kvùli problemùm s vykonem. V kontrolovanych situacich (technologicka dema) se to vyøesit dalo, ve velkem, zijicim hernim svìtì ne."
ExtremeTech: "DX10 pøidava nìkolik docela dùlezitych novych vìci a zmìn v API (a v hardwarovych narocich) - vìci ktere by teoreticky mohly zmìnit zpùsob, jak se dìlaji hry. Ktera nova vymozenost vas zajima nejvice?"
Yerli: "Geometry shader spolecnì s texture arrays mohou velmi zjednodusit nìktere render-to-texture operace. To mùze urychlit vìci jako vypocty stinù, odrazy a lom svìtla."
Carl Edlund z ACES Studia, interniho vyvojaøskeho tymu Microsoftu, odpovidal na otazky ohlednì pøipravovaneho Flight Simulatoru X. Narozdil od Hellgate: London a Crysis, ktere budou DirectX 10 podporovat od zacatku, Flight Simulator X vyjde jako DX9 hra a podpora DX10 bude pøidana az pozdìji prostøednictvim patche.
Klikny pre zvetsenie pre 1. obrazok a tu pre 2.
K otazce vyuziti DirectX 10 Edlund øekl, ze nove rozhrani vyuziva GPU k vice grafickym vypoctùm a tak se CPU bude moci vice vìnovat napøiklad AI nebo vypoctùm fyziky. Drivery pro DirectX 10 pry take budou stabilnìjsi a tak nebude herni zazitek pøerusovan pady ovladacù.
Gaute Godager, ktery ma na starosti vyvoj MMORPG Age of Conan, ma take co øici k DirectX 10.
ExtremeTech: "Umozni vam DX10 nìco, co nelze udìlat se silnìjsi DX9 kartou?"
Godager: "Diky rozdilne architektuøe DX10 rozhrani si myslim, ze nejvìtsi rozdil bude v detailech prostøedi. Bude vice objektù, vice postav, vice castic, delsi vzdalenost dohledu, vice travy a listi."
ExtremeTech: "Proc by se hraci mìli zajimat o DirectX 10 a proc by mìli utracet za DX10 karty, az vyjdou?"
Godager: "DX10 neni jen dalsi stupinek v evoluci DirectX platformy. Podle mì se Microsoft hodnì pøiucil z vyvoje pro Xbox 360 a nyni lepe rozumi, co hraci a vyvojaøi potøebuji. DirectX 10 je zamìøen na efektivitu a zaroven nabidne lepsi vizualni kvalitu - pro hrace je to velky pøinos."
Cely clanek: ExtremeTech
Direct3D 10 - co nam moze ponuknut ?
Direct3D 10 - co nam moze ponuknut ?
Asi len toto :o
Naposledy upravil/-a LoPiO v Št 25. Jan, 2007, 23:07, upravené celkom 2 krát.
I found paradise, it`s Ibiza.
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland
http://download.microsoft.com/download/ ... 2_WH06.ppt
origi microsoft dokument o D3D10 a +
oplati sa vidiet ,velkost (4.6MB)
origi microsoft dokument o D3D10 a +
oplati sa vidiet ,velkost (4.6MB)
s pozdravom, crux.
- Ledy
- Používateľ
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Po 11. Júl, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kalná nad Hronom, Dlhá 11
Myslim, ze s Lopiom sme to uz na ICQ rozoberali.
KeD budu taketo karty, co to zvladaju v cenovom mainstreame tak sa moze vyvoj kariet troska spomalit. Konieckoncov, tie obrazky vyzeraju fakt blizko realite. co bude ak takto budu vyzerat hry?
KeD budu taketo karty, co to zvladaju v cenovom mainstreame tak sa moze vyvoj kariet troska spomalit. Konieckoncov, tie obrazky vyzeraju fakt blizko realite. co bude ak takto budu vyzerat hry?
CPU: C2D Q8300@2500Mhz MB: ASUS Rampage Formula RAM: ADATA 2x2GB 1066MHz 5-5-5-15 VGA: Sapphire 4870X2 HDD: 2x320GB WD YS-series Mouse: Razer Copperhead Keyboard: Saitek Eclipse Monitor: IBM Thinkvision C190 Audio: Creative S750 7.1 PSU: Fortron Everest 800W
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
az na to su to len obrazky a tie vyzeraju vzdy uzasne, aj D3 na obrazkoch vyzeral o dost lepsie ako ked vysiel. kazdopadne to bude xciet krvavu dan na HW alias penazenkyLedy napísal:Myslim, ze s Lopiom sme to uz na ICQ rozoberali.
KeD budu taketo karty, co to zvladaju v cenovom mainstreame tak sa moze vyvoj kariet troska spomalit. Konieckoncov, tie obrazky vyzeraju fakt blizko realite. co bude ak takto budu vyzerat hry?
ako vzdy
Naposledy upravil/-a dexterav v St 19. Júl, 2006, 19:31, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
...imo to nie je tak tazke vysvetlit. v scenach, ktore su urcene na "vyrobu" takych obrazkov ako su tu prezentovane nie je problem naboostovat zopar modelov polygonmi a super hi-res texturami + nejake tie upravy v ps, aby to vyzeralo este "realistickejsie".l0k2 napísal:Jak pise Dex, obrazky su obrazky a pri hre si to tak neuvedomis, tam vsetko vyzera inak. Tazko povedat preco :idea:
...avsak implementovat toto vsetko do hry, kde su stovky objektov, fyzika, ai, je veeelmi takze. jednak velmi drahe na vyvoj (uz len na vymodelovanie tak detailnych objektov treba desiatky ludi) a na druhej strane maju enginy nejake obmedzenia (aj ked unreal 3.0 uz toho zvladne hodne).
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
ja si skorej myslim ze je to z velkes casti aj reklama.
alebo takto by sme xceli aby to vyzeralo, realita je samozrejme vzdy ina
pozri napr. oblivion a farcry, niekedy sa mi zda ze farcry vyzera lepsie alebo aspon rovnako ako oblivion, samozrejme na rovnakom HW ale hw naroky su uplne inde
p.s. co sa tyka pokroku graf. hw (a pc vseobecne) som velky skeptik, vzdy sa totiz ukaze ze je na 50% nejaky svindel alebo finta alebo krok vpred a 1.5 vlavo a 1.25 kroka vzad
ide totiz iba o prachy
alebo takto by sme xceli aby to vyzeralo, realita je samozrejme vzdy ina
pozri napr. oblivion a farcry, niekedy sa mi zda ze farcry vyzera lepsie alebo aspon rovnako ako oblivion, samozrejme na rovnakom HW ale hw naroky su uplne inde
p.s. co sa tyka pokroku graf. hw (a pc vseobecne) som velky skeptik, vzdy sa totiz ukaze ze je na 50% nejaky svindel alebo finta alebo krok vpred a 1.5 vlavo a 1.25 kroka vzad
ide totiz iba o prachy
Spoiler: ukázať
No ale pozri si nejake video a tam to nevyzera az tak super(samozrejme kvalita sa neda upriet Crysis ) Podla mna to je len reklama.matej21 napísal:aj toto je pekny obrazok v podani DX10,z hry crysis,ak bude hra v takejto grafike tak to aj x1900xtx SLI potiahne na 5 FPS :8O:
Amd Athlon 3000+,A8N SLI Deluxe socket 939,Geforce 6600GT 128 mb ddr3,1 GB ram