Server ExtremeTech zveøejnil posledni cast serialu rozhovorù na tema DirectX 10. Zatimco pøedchozi dily byly urceny spise pro hardcore technicke maniaky, v poslednim dile se i menì znaly ctenaø dozvi, co mu vlastnì koupì graficke karty s podporou DirectX 10 pøinese.
Prvnim odpovidajicim byl Tyler Thompson z Flagship Studios a interview se tykalo pøipravovane RPG Hellgate: London.
ExtremeTech: "Umozni vam DX10 nìco, co nelze udìlat se silnìjsi DX9 kartou?"
Thompson: "DirectX 10 zmìnil vsechna pravidla. Vyvojaøi musi pøedìlat temìø kazdou cast herniho enginu, pokud pisou hru pro DirectX 10. Co nam DX10 umozni? Mame par napadù, jak vykreslit vice a vykreslit rychleji, ale take mame par napadù, jak pouzit geometry shader pro efekty, ktere jsou na DX9 kartì nemozne."
Vlastnimi slovy shrnul Thompson vyhody DirectX 10 takto:
"Graficka karta s podporou DirectX 10 je velky technologicky pokrok od pøedchozi generace karet. Nejen ze zde opìt bude skok v poctu polygonù a pixel fill-rate, vyvojaøi budou mit daleko vice trikù, ktere budou moci uplatnit. Myslim si, ze u vìtsiny her bude obrovsky rozdil mezi tim, co hrac uvidi na DirectX 9 kartì a tim, co uvidi na kartì s DirectX 10."
Cevat Yerli je prezident Cryteku. Far Cry, pocin tohoto tymu z roku 2003, byla ve sve dobì velmi technologicky vyspìlou hrou (a na 3 roky starou hru vypada grafika vskutku uzasnì). Volne pokracovani s nazvem Crysis bude podle vseho minimalnì takovou peckou, jako Far Cry.
Klikny pre zvatsenie
ExtremeTech: "Crysis ma uz nyni ohromujici grafiku. Umozni vam DX10 nìco, co nelze udìlat se silnìjsi DX9 kartou?
Yerli: "Uz se Shader Modelem 2.0 bylo mozne temìø vsechno, ale nedoporucovalo se to kvùli problemùm s vykonem. V kontrolovanych situacich (technologicka dema) se to vyøesit dalo, ve velkem, zijicim hernim svìtì ne."
ExtremeTech: "DX10 pøidava nìkolik docela dùlezitych novych vìci a zmìn v API (a v hardwarovych narocich) - vìci ktere by teoreticky mohly zmìnit zpùsob, jak se dìlaji hry. Ktera nova vymozenost vas zajima nejvice?"
Yerli: "Geometry shader spolecnì s texture arrays mohou velmi zjednodusit nìktere render-to-texture operace. To mùze urychlit vìci jako vypocty stinù, odrazy a lom svìtla."
Carl Edlund z ACES Studia, interniho vyvojaøskeho tymu Microsoftu, odpovidal na otazky ohlednì pøipravovaneho Flight Simulatoru X. Narozdil od Hellgate: London a Crysis, ktere budou DirectX 10 podporovat od zacatku, Flight Simulator X vyjde jako DX9 hra a podpora DX10 bude pøidana az pozdìji prostøednictvim patche.
Klikny pre zvetsenie pre 1. obrazok a tu pre 2.
K otazce vyuziti DirectX 10 Edlund øekl, ze nove rozhrani vyuziva GPU k vice grafickym vypoctùm a tak se CPU bude moci vice vìnovat napøiklad AI nebo vypoctùm fyziky. Drivery pro DirectX 10 pry take budou stabilnìjsi a tak nebude herni zazitek pøerusovan pady ovladacù.
Gaute Godager, ktery ma na starosti vyvoj MMORPG Age of Conan, ma take co øici k DirectX 10.
ExtremeTech: "Umozni vam DX10 nìco, co nelze udìlat se silnìjsi DX9 kartou?"
Godager: "Diky rozdilne architektuøe DX10 rozhrani si myslim, ze nejvìtsi rozdil bude v detailech prostøedi. Bude vice objektù, vice postav, vice castic, delsi vzdalenost dohledu, vice travy a listi."
ExtremeTech: "Proc by se hraci mìli zajimat o DirectX 10 a proc by mìli utracet za DX10 karty, az vyjdou?"
Godager: "DX10 neni jen dalsi stupinek v evoluci DirectX platformy. Podle mì se Microsoft hodnì pøiucil z vyvoje pro Xbox 360 a nyni lepe rozumi, co hraci a vyvojaøi potøebuji. DirectX 10 je zamìøen na efektivitu a zaroven nabidne lepsi vizualni kvalitu - pro hrace je to velky pøinos."
Cely clanek:
ExtremeTech