ale nezdá sa my že by to mal byť smer ktorým by sa výrobcovia resp AMD a NV mali uberať

Zabratych 150mb vram nad 3.5gb, dole 15% FPS oproti vyprazdnenej vram pod 3.5gb.Pro lenochy znova postuju a už naposled:
cca 5 minut hraní WD 1440p @ 4xMSAA: http://abload.de/img/watch_dogs_2015_01_11w4sxz.jpg
Po vyčištění VRAM: http://abload.de/img/watch_dogs_2015_01_11mmsqt.jpg
Takze dobra praca. Ziadny bug, featura od Nvidie ktora posiela vykon karty pod zemjo chapes to dobreTak jenom pro ujasnění jeslti to chápu dobře:
tyhle 2 screeny = identický nastavení? (scéna stejná je, kromě zabraný VRAM):
http://abload.de/img/acu_2014_12_31_00_09_dtslm.png
http://abload.de/img/acu_2014_12_31_00_11_50sov.png
UPDATE 25.1:
Nvidia se prý údajně vyjádřila k problému, i když někteří toto prohlášení zpochybňují a přímo tvrdí, že na přímý dotaz na Nvidii, odpověděli, že o tomto textu nemá tušení odkud přišel a oficiální prohlášení vyjde až příští týden. Přesto jej přinášíme ...
The GeForce GTX 970 is equipped with 4GB of dedicated graphics memory. However the 970 has a different configuration of SMs than the 980, and fewer crossbar resources to the memory system. To optimally manage memory traffic in this configuration, we segment graphics memory into a 3.5GB section and a 0.5GB section. The GPU has higher priority access to the 3.5GB section. When a game needs less than 3.5GB of video memory per draw command then it will only access the first partition, and 3rd party applications that measure memory usage will report 3.5GB of memory in use on GTX 970, but may report more for GTX 980 if there is more memory used by other commands. When a game requires more than 3.5GB of memory then we use both segments. We understand there have been some questions about how the GTX 970 will perform when it accesses the 0.5GB memory segment. The best way to test that is to look at game performance. Compare a GTX 980 to a 970 on a game that uses less than 3.5GB. Then turn up the settings so the game needs more than 3.5GB and compare 980 and 970 performance again. Here’s an example of some performance data:
Volně přeloženo: GTX 970 je vybavená 4GB paměti. GTX 970 má ale jinou konfiguraci SMM než GTX 980 a méně spojení řadiče pamětí s paměťmi. K optimalizaci využití paměti byla paměť rozdělena na dva segmenty 3,5GB a 0,5GB. Větší segment má vyšší prioritu, pokud hra nepotřebuje více než 3,5GB je využíván jen tento segment a aplikace třetích stran mohou ukazovat využitou kapacitu paměti jen 3,5GB. Pokud hra potřebuje více paměti, jsou využívány oba segmenty. Chápeme, že se uživatel ptá, jak se podepíše na výkonu využití 0,5GB segmentu. Nejlépe je to změřit, podívejte se na výsledek:
(UPDATE) Má GeForce GTX 970 problém s dostupnou pamětí? - Zřejmě nemá!
Nejprve bylo měřeno s využitím pouze prioritního segmentu (do 3,5 GB), druhé měření ukazuje dopad na výkon u GTX 980 a GTX 970 při použití i druhého segmentu. U první hry je dopad na výkon rozdílný o 1 procento, v druhém případě je rozdíl 3 procenta a u poslední hry pak 3 procenta. Rozdíl je tedy velmi malý a tvůrce tabulky a textu nám říká, že nestojí za řeč. Zde je ale otázka, jestli se u jiných her neprojeví penalizace výkonu více, pravděpodobně ale asi o moc ne.
V této chvíli je závěr tento: GeForce GTX 970 umí využít celou paměť 4GB, což dokládají i testy na této stránce a mnoho jiných. Přístup do druhého segmentu je pro GPU pomalejší a jistý dopad na výkon má, ten je ovšem zcela malý a zanedbatelný. Uvidíme, zdali Nvidia pošle oficiální vyjádření veřejně příští týden a pak se uvidí.
Zdroj: Reddit/Obermaier