Datacomp

Všetko o vašich skúsenostiach s predajcami HW ...
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa loleqboleq »

sleduj edit2, už som to doplnil

vadí mi to o to viac, lebo u mňa bol datacomp only choice, no teraz ? kupoval som tam Cambridge DacMagic 100 - bolo mi to jedno, 2 roky záruka (bol telefón, čakal som len 5 dní) a dobrá cena ale tam to končí, veci do PC by som odtiaľ už s najväčšou pravdepodobnosťou nebral
a vec s dlhšou, než 24mesačnou zárukou už vôbec
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Datacom

Príspevok od používateľa Pein »

ako je to tam so zaruzkou ak ma produkt 36 mesiacov ? Oni to nevezmu pri pripadne RMA po tych 2 rokoch ?
Používateľov profilový obrázok
wanthom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 218
Dátum registrácie: Ut 10. Apr, 2001, 20:00
Bydlisko: Košice - Malá Ida

Re: Datacom

Príspevok od používateľa wanthom »

Ak dodávateľ toho produktu poskytuje záruku 36 mesiacov (čo väčšinou áno) tak to prevezmú.
PC1:Intel Pentium G3258 , Noctua NH-D14 , Asrock Z97 Anniversary , Cooler Master K280 , zdroj Fortron Raider 550W , DDR3 8 GB Crucial Ballistix 1600 MHz (2x4GB), SSD Crucial MX100 256GB + HDD Seagate ST2000DM001 - 2TB, 64 MB cache, 7200rpm SATA3, MSI R6970 Lighting 2GB , DVD-RW Toshiba/Samsung , LCD 24" Dell P2414H , myš v stádiu hľadania stálej myšky, zatiaľ obyčajná eBlue , klávesnica Logitech Internet Pro Keyboard
PC2:Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz , Chladič CPU Arctic Cooling Freezer 7 Pro , Asus P5K3 Deluxe , Case : Coller Master Elite 335 , zdroj Fortron 400W , DDR3 4GB Kingston 1333MHz (2x2GB), HDD Seagate ST2000DM001 - 2TB, 64 MB cache, 7200rpm SATA3, Sapphire Readeon HD4870 512MB , DVD-RW LG GH22LS30 (fw region free, removed riplock) , LCD 24" Acer S240HLbid , Eblue Cobra Junior , klávesnica Eblue Cobra
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Tak kvôli tomu, že týchto bludov okolo datacompu mám dosť som sa už minulý týždeň rozhodol ísť priamo ku zdroju a zistiť, kde je vlastne pravda...

poslal som na reklamacie@datacomp.sk takýto mail:
Spoiler: ukázať
Dobrý deň,

rád by som sa opýtal na fakt, ktorý sa už dlhšiu dobu dostáva do popredia hlavne v porovnaní s ostatnými obchodmi a je dosť dôležitá pre spotrebiteľa. Ide o dĺžku záruky, resp. o dĺžke, po ktorú je možné uplatňovať u predávajúceho.

Ak nevadí, uvediem jednoduchý príklad ako Alza, kde je údaj o záruky vždy ako jeden a totožný - dĺžka záruky u predajcu = dĺžka záruky ako u dodávateľa (keďže niekedy aj v prípade alzy a ostatných obchodov sa aj pri danej politike dĺžka záruky nezhoduje s tou, ktorú uvádza výrobca napríklad na webovej stránke), avšak Datacomp má už po dlhé roky (pokiaľ pamätám, tak vždy to tak bolo) na stránke produktu dva údaje a to (pokiaľ informácii uvedených pri každom "políčku") znamená - predajca, teda Datacomp poskytuje na každý produkt (hovoríme teraz o tých, ktorých dĺžka záruky je vyššia ako 24 mesiacov + nepočítajme pár produktov od MSI, ktoré majú teraz (teda pamätám, že niekedy mali) záruku už len ako jednu kolónku a nie je to rozdelené na dĺžku u predajcu a výrobcu/dodávateľa) 24 mesačnú záruku, pričom v druhej kolónke je už niečo v zmysle, že spôsob záruky "potrebné uplatni podľa podmienok výrobcu".
Síce to nie je potrebné ale pre každý prípad tu linknem grafickú kartu od MSI (ktorá mala ešte donedávna jednotnú dobu záruky 36 mesiacov), ktorú môžeme použiť ako referenčnú vzorku:
http://datacomp.sk/msi-gtx-950-gaming-2g_d284763.html

Avšak tento údaj je trochu mätúci, preto by som sa rád opýtal, čo to znamená ?

Skúsenosti rôznych ľudí sa naozaj líšia, stretol som sa s niekoľkými prípadmi:
1. Reklamácia produktu s 60 mesačnou zárukou u dodávateľa/výrobcu pri uplatnení cca v 27. mesiaci bola neprijatá s tým, že si spotrebiteľ má danú vadu riešiť s výrobcom, prípadne servisným strediskom výrobcu poskytujúci záručný predaj, resp. že to už musí ísť mimo predajcu
2. Reklamácia produktu približne rovnakej dĺžky záruky od výrobcu/dodávateľa, ktorú bolo avšak možné podať a vybaviť, avšak so slovami, že bude vybavená obchodom, avšak náklady na dopravu musia byť hradené spotrebiteľom
3. Reklamácia RAM pamätí so 120 mesačnou zárukou, ktoré boli cca v 38. mesiaci bezproblémovo prijaté a vybavené

Sú toto príklady práve tej formulky, ktorá hovorí o tom, že nad rámec zákonnej lehoty (24 mesiacov) sa uplatňuje/neuplatňuje reklamácia podľa podmienok výrobcu(dodávateľa?) ?

Ak by ste mi mohli daný systém vysvetliť, tak by to bolo skvelé, pretože nie je nič horšie ako rôzne nezrovnalosti s procesmi pri reklamácii, čo bol vždy strašiakom pre nás, spotrebiteľov.
žiaľ bez odpovede, dnes som poslal "reminder" mail, možno sa dočkám odpovede...
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa felipe25 »

Pochybujem, ze odpovedia..

Podla mna to riesia/neriesia/riesia po zaplateni posty prave podla toho, ktoremu odberatelovi/servisu to posielaju na RMA. Ak tam ide nejaky iny produkt tak to poslu s tym, ak tam neposielaju nic tak neriesia, a ak treba zaplatit postu tak pytaju tu.
Tu treba radsej nakupovat tam, kde to vyriesia a nebudu sa handrkovat.

Ja somv datacompe uz davno od isteho davneho roku nekupil nic drahsie ako za 50€, pretoze mali dlho /mozno aj maju/ v podmienkach info, ze v pripade vymeny tovaru daju kupujucemu PARAMETROVO rovnako vykonny HW aky bol reklamovany, tj, ak niekto kupil semprona 2200+ za 3500sk, a o 1rok a 11mesiacov tolko stoji intel core i3, oni mu daju maximalne celerona v hodnote 1000sk, lebo ma rovnaky vykon ako sempron. Moj znamy to osobne zazil, ked tam reklamoval VGA ktora sa uz nevyrabala v cene 7000sk, a ponukli mu bud vymenui za VGA v hodnote 4000sk, alebo cash 3500sk /napriek tomu ze nova stala 7000sk.../.
Pokial viem, ak predajca reklamuje tovar u dodavatela, a tovar je neopravitelny a nahradny nemaju vratia mu plny cash /samozrejme BEZ ZISKU - cize akokeby tu kartu nepredal/ - a on by mal vratit kupnu cenu, teda to co dostal + svoj zisk, takze nechapem, preco to mali v podmienkach a aj uplatnovali. (ved v podstate ak tu kartu kupili za 6000sk, predali za 7000sk, a pri reklamacii nukali 3500sk, este boli z celej karty v zisku 3500sk). Vyhrazky SOI a sudy nepomohli, kamos vzal tu za 4000sk, a viem, ze nebol jediny.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
ANONYM_a7

Re: Datacom

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Preto sa netreba vyhrazat SOI ale tam podať podnet, napísať, zavolať...
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa felipe25 »

Ja som raz zavolal SOI k predajcovi noveho auta, pretoze robili problem s reklamaciami. Nasli 3 nedostatky - nedostatky vo vedeni reklamacnych formalit kvoli comu som mal vlastne problem, lebo 3x reklamovanu vadu oni zacali nazyvat ze je stale ina.
Pricom, ANI RAZ som nedostal vyjadrenie ako doslo k oprave, alebo co sa opravilo. Podla zakona ma vsak clovek narok vediet, akym sposobom sa vada odstranila. Oni to ani RAZ nedali na papier. A tak z ustnych vyjadreni, ktore boli povodne ze tri krat odstranili vadu rovnako vzniklo na papieri ktory dodatocne dali nieco uplne ine. A Pokuta od SOI? Napomenutie a 0€. Asi tolko.

A to uz ide o vec, na ktoru clovek robi par rokov, nie o notebook, alebo hw co stoji 500€...Takze aj SOI je v pri sucasnych zakonoch BEZMOCNA. (alebo znamosti, ktore znamenali nedatie pokuty?)
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Datacom

Príspevok od používateľa Pein »

Loleq - stále nič ? Sak aj tu jeden user je od datacomp zvláštne že sa k tomu nevyjadril.

Felipe- to akože keď im povedal že nemá o iný produkt záujem a keďže mu to nevedia opraviť a žiada kúpnu cenu, tak ho poslali do Pcka ? To akože vážne si toto môže obchod dovoliť ? Ako tí môže nútiť iný tovar, buď oprava, nový kus a keď sa nedá ani jedno taj peniaze, aspoň tak je to v zakone.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa felipe25 »

jaaj, ze v zakone.. ten maju mnohi v pr.. ked si veria, ze nikto na sud nepojde. oni to tak mali dlho, a verili si. ved aj teraz, posielaju ludi do serv. strediska, aj ked si tovar kupili tu a tu. az ked sa clovek dozaduje, ho vezmu aj inde, co je tiez blbost.

oni maju na reklamaciu tovar prevziat tam kde ho clovek zakupil.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
sh4d0wko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1354
Dátum registrácie: Ut 08. Dec, 2009, 17:21
Bydlisko: Košice- Darg. Hrdinov

Re: Datacom

Príspevok od používateľa sh4d0wko »

no vyuzivaju jednu vec... neznalost zakaznika :)
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Pein:

19.10. od Erika Maščeníka (preberal reklamačky na tomášikovej, čo si pamätám) prišlo, že:
Spoiler: ukázať
Dobry den.

Dal som to preverit na PM odd.
Ked bude odpoved poslem Vam to .


S pozdravom,

Ing. Erik Maščeník
Servisný technik
možno sa človek aj dočká nakoniec, avšak ja to nijako extra dobre nevidím...aj keď, mne to môže byť ukradnuté, jediné, čo má dlhšiu záruku ako 36 mesiacov brané odtiaľ je pokryté nejakým autorizovaným servisom napríklad


ale oni aj účelne pripínajú stále k bločkom tie papieriky, že servisné a reklamačné stredisko je už výlučne na moldavskej, akurát si dávajú pozor a nenapíšu, že majú chodiť ľudia tam reklamovať a berú to tak, že neznalí to tak pochopia a nebudú vedieť, že im to môže byť jedno
Naposledy upravil/-a loleqboleq v Ne 25. Okt, 2015, 18:07, upravené celkom 1 krát.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Datacom

Príspevok od používateľa Pein »

Dik, keby dosla nahodov odpoved nezabudni ju sem vlepit :good:
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Budem, lebo vidím ako datacomp spôsobuje, že sa mi otvára nožík vo vrecku, ešte keď začnú s touto sra*kou

http://datacomp.sk/_e/_20151009_noctua/index.html

ale ak kliknete na produkt, tak samozrejme 24/72 mesiacov
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
Leon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7115
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa Leon »

s týmto by možno vedel poradiť Gabo, že ako to je vlastne https://www.facebook.com/171179716826/p ... =3&theater
.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Datacom

Príspevok od používateľa felipe25 »

toto je v sulade so zakonom? :D
http://datacomp.sk/default.asp?inc=inc/ ... iadok.html

Upozorňujeme, že od 1.1.2015 je možné uplatnenie reklamácie a servisného úkonu výlučne už len na novej adrese Datacomp s.r.o. so sídlom Moldavská cesta II. 49/2413 v Košiciach. :E :E

tu je nejasne, ci to v sulade so zakonom je ci nie, lebo :
S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
podla toho oni mozu povedat ze v tejto prevadzke reklamacie nerobia. ale inde som cital, ze reklamovat mozem tam, kde som tovar zakupil..

2.7. Ak vec predávaná za nižšiu cenu, ako je bežná cena má vadu, za ktorú zodpovedá predávajúci, má kupujúci v zmysle § 624 OZ namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

cize, ak kupim book v specialnej eshop akcii za 199e, a bude mat vadny, tak mi ho proste nevymenia. :D dalsi fail. v alze neriesia, ci je vec kupena v black friday a pod.


___________________________________________
inac s tou zarukou nad ramec 24mes kona v sulade so zakonom:
http://www.pravaspotrebitela.sk/?page=b ... s&itemid=9


POZOR: Ak predajca stanoví záručnú dobu dlhšiu, než určuje zákon, môže si tiež stanoviť podmienky a rozsah záruky. Znamená to, že ak je na vec záruka napr. 5 rokov, po uplynutí 24 mesiacov môže obmedziť možnosť uplatnenia reklamácie (napr. požiadavkou predložiť vec v originálnom obale apod.).

Do tohto podla mna spada aj to, ze "poslite si to vyrobcovi sami"... CI nie? Treba napisat na SOI.




komu sa chce citat:
http://www.soi.sk/sk/Informacie-pre-ver ... .soi?ind=8
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro

Návrat na "Skúsenosti s predajcami"