monitor na pracu photoshop..
monitor na pracu photoshop..
cauko, potreboval by som nieco okolo 27" - 32" ,co mozno najlepsie farby zrejme 10 bit a aj ciernu musi byt peckova ,preferujem va panel . bude to na internet pracu a photoshop cena tak cca do 600e
zatial co som len tak v rychlosti pozeral , nemam to zbehane a nerozumiem moc vsetkym parametrom
https://www.displayspecifications.com/en/model/c33669b
https://www.displayspecifications.com/en/model/973a1165 tento ma asi viac verzii aj z hdr ale to ja nechcem bude sa robit aj pri slabsom svelte a nechem aby to svietilo ako besne
neviem napada vas nieco podobne
zatial co som len tak v rychlosti pozeral , nemam to zbehane a nerozumiem moc vsetkym parametrom
https://www.displayspecifications.com/en/model/c33669b
https://www.displayspecifications.com/en/model/973a1165 tento ma asi viac verzii aj z hdr ale to ja nechcem bude sa robit aj pri slabsom svelte a nechem aby to svietilo ako besne
neviem napada vas nieco podobne
Re: monitor na pracu photoshop..
nemyslím si že VA je vhodný na photoshop
Re: monitor na pracu photoshop..
Na Photoshop určite IPS. VA máš tak akurát na filmy.
Btw. máš grafiku čo ti zvláda 10 bit?
Pri uhlopriečkach 27" - 32" a s rozpočtom 600 EUR veľa vody nenamútiš. Ale takto z hlavy mi napadá napr. Viewsonic VP2768, ktorý by mal mať slušný obraz. Všeobecne najväčší problém týchto monitorov býva rovnomernosť (homogenita) podsvietenia. DELL ju má jednu z najhorších (testoval som prierezovo monitory od 25" - 32") a BENQ je tiež lotéria. Dokonca aj jedno EIZO ma sklamalo (myslím, že som o ňom písal aj tu na fóre).
Btw. máš grafiku čo ti zvláda 10 bit?
Pri uhlopriečkach 27" - 32" a s rozpočtom 600 EUR veľa vody nenamútiš. Ale takto z hlavy mi napadá napr. Viewsonic VP2768, ktorý by mal mať slušný obraz. Všeobecne najväčší problém týchto monitorov býva rovnomernosť (homogenita) podsvietenia. DELL ju má jednu z najhorších (testoval som prierezovo monitory od 25" - 32") a BENQ je tiež lotéria. Dokonca aj jedno EIZO ma sklamalo (myslím, že som o ňom písal aj tu na fóre).
WS Case Fractal Design Define Mini In/Out take 4x Noctua NF-S12B MB Asrock Z390M-PRO4 CPU Intel i5-9600K+ 2x Noctua NF-P12 PWM RAM Corsair DDR4 64GB SSD ADATA XPG SX8200 1TB + Crucial M500 256GB + Kingston UV400 240GB HDD 2x HGST 1TB v Himuro(mini) VGA Sapphire Nitro+ RX570 4GB PSU Corsair RM550 AUDIO Asus Xonar DGX DISPLAY EIZO CS2731 MOUSE Logitech G502 GAMEPAD Logitech G440 KEYBOARD HyperX Alloy Origins
SLR BODY Nikon D780 LENS Nikon AF-S 35 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 50 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 85 mm f/1.8 FLASH Godox V1
AUDIO ACM Fluid F5 DAC Audinst HUD-MX2 HEADPHONES Audio-Technica ATH-M50X
SLR BODY Nikon D780 LENS Nikon AF-S 35 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 50 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 85 mm f/1.8 FLASH Godox V1
AUDIO ACM Fluid F5 DAC Audinst HUD-MX2 HEADPHONES Audio-Technica ATH-M50X
Re: monitor na pracu photoshop..
to nebude nejake brutal spickove farebne podanie za tu cenu to mi je jasne ale proste tie farby aby boli co najlepsie a cierna tiez k rozpoctu ,ips nevedelo uplne dobre ciernu a kontrast pokial pametam a to tiez hadam suvisi z podanim farieb ale nehadam sa. to podsvietenie moze byt problem.
tie 2 co ste postli ked dam do porovnania stym co som postol ja tak vypada ze nie su bohvie jak lepsie ako VA je to mozne
vga mam gtx1060 ale rozmyslam nad ryzen 3400g a vela a rychlu ram ,pripadne 3600 a vga si neham alebo upgradnem ale to uz je vedlajsie..
cekni obrazok
tie 2 co ste postli ked dam do porovnania stym co som postol ja tak vypada ze nie su bohvie jak lepsie ako VA je to mozne
vga mam gtx1060 ale rozmyslam nad ryzen 3400g a vela a rychlu ram ,pripadne 3600 a vga si neham alebo upgradnem ale to uz je vedlajsie..
cekni obrazok
Re: monitor na pracu photoshop..
Výber (kvalitného) monitora je veľmi náročná vec tzn. nedá sa riadiť iba podľa čísel a tabuliek a hlavne kusová variabilita je v tomto segmente celkom značná. Treba sa skôr zamerať na kvalitné, detailné recenzie a potom ich doplniť skúsenosťami užívateľov.
VA bude mať vždy lepší kontrast ako IPS, ale IPS vyniká vernosťou podania farieb a zároveň netrpí ich posunom aj pri miernej zmene uhla tak ako je to pri VA. Preto na úpravu fotiek a grafiku sa VA neodporúča - keby táto technológia bola lepšia, tak EIZO sa jej hneď chytí.
Inak NVidia používa pre 10 bit knižnicu DirectX a pokiaľ viem, tak Photoshop používa rozhranie OpenGL, takže pre využitie zobrazenia 10 bitových farieb v PS musíš mať grafickú kartu rady Quadro.
Na tvojom mieste by som si naštudoval viac vecí ohľadom monitorov a až potom sa púšťal do výberu. Na druhej strane, pri lacnom, kancelárskom monitore v cene 150 EUR takéto veci riešiť nemusíš a dokáže ho kúpiť hocikto aj bez hlbších znalostí.
VA bude mať vždy lepší kontrast ako IPS, ale IPS vyniká vernosťou podania farieb a zároveň netrpí ich posunom aj pri miernej zmene uhla tak ako je to pri VA. Preto na úpravu fotiek a grafiku sa VA neodporúča - keby táto technológia bola lepšia, tak EIZO sa jej hneď chytí.
Inak NVidia používa pre 10 bit knižnicu DirectX a pokiaľ viem, tak Photoshop používa rozhranie OpenGL, takže pre využitie zobrazenia 10 bitových farieb v PS musíš mať grafickú kartu rady Quadro.
Na tvojom mieste by som si naštudoval viac vecí ohľadom monitorov a až potom sa púšťal do výberu. Na druhej strane, pri lacnom, kancelárskom monitore v cene 150 EUR takéto veci riešiť nemusíš a dokáže ho kúpiť hocikto aj bez hlbších znalostí.
WS Case Fractal Design Define Mini In/Out take 4x Noctua NF-S12B MB Asrock Z390M-PRO4 CPU Intel i5-9600K+ 2x Noctua NF-P12 PWM RAM Corsair DDR4 64GB SSD ADATA XPG SX8200 1TB + Crucial M500 256GB + Kingston UV400 240GB HDD 2x HGST 1TB v Himuro(mini) VGA Sapphire Nitro+ RX570 4GB PSU Corsair RM550 AUDIO Asus Xonar DGX DISPLAY EIZO CS2731 MOUSE Logitech G502 GAMEPAD Logitech G440 KEYBOARD HyperX Alloy Origins
SLR BODY Nikon D780 LENS Nikon AF-S 35 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 50 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 85 mm f/1.8 FLASH Godox V1
AUDIO ACM Fluid F5 DAC Audinst HUD-MX2 HEADPHONES Audio-Technica ATH-M50X
SLR BODY Nikon D780 LENS Nikon AF-S 35 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 50 mm f/1.8 LENS Nikon AF-S 85 mm f/1.8 FLASH Godox V1
AUDIO ACM Fluid F5 DAC Audinst HUD-MX2 HEADPHONES Audio-Technica ATH-M50X
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: monitor na pracu photoshop..
Presne tak. Nie je náhoda, že všetky naozaj profi grafické monitory sú IPS. VA má čiernu, ale farby lietajú kvôli off-cener contrast shift. A často trpia aj na zlievanie v tmavých odtieňoch, plus tzv. olejový efekt na hranách medzi tmavou a svetlou plochou /aj keď toto sa dnes celkom dobre potláča/. Jasné, bolo by fajn ak by IPS vedeli tmavšiu čiernu, ale z pohľadu grafiky to nie je tak podstatné, jednoducho najtmavšia čierna je daná aká je, podstatné je aby všetky ostatné odtiene s tou čiernou adekvátne škálovali, teda plynule prechody v tmavých aj svetlých odtieňoch a presnosť farieb. To je z pohľadu grafika priorita. Lebo tak či tak pre webové účely bude výstup u zákazníka vždy závisieť od kvality jeho obrazovky, to neovplynvíš, dôležité je aby vstup /teda to čo ty vyprodukuješ ako grafiku/ bol presný. A na toto sa proste najviac hodí IPS. Bohužiaľ zatiaľ lepšiu alternatívu nemáme.
10 bit tak ako sa píše vyššie, herné karty to vedia v DX režime, teda fullsize 3d prostredie /hry/, ale v desktope je to blokované na báze ovládačov, tam bez ohľadu na panel je najlepší výstup v 8 bit. Je to zámerné riešenie kvôli tomu aby sa predávali profi karty /Quadro, FirePro/, inak by mali problém ich predať. Samo neznamená to, že netreba kupovať 10 bit panel, monitor sa kupuje na dlho a vždy je lepšie ak je to futureproof riešenie, nikdy nevieš či sa politika nezmení alebo nekúpiš profi kartu. Skôr ide o to aby si vedel, že v desktop nasadení 10 bit z hernej grafiky nevytlačíš.
10 bit tak ako sa píše vyššie, herné karty to vedia v DX režime, teda fullsize 3d prostredie /hry/, ale v desktope je to blokované na báze ovládačov, tam bez ohľadu na panel je najlepší výstup v 8 bit. Je to zámerné riešenie kvôli tomu aby sa predávali profi karty /Quadro, FirePro/, inak by mali problém ich predať. Samo neznamená to, že netreba kupovať 10 bit panel, monitor sa kupuje na dlho a vždy je lepšie ak je to futureproof riešenie, nikdy nevieš či sa politika nezmení alebo nekúpiš profi kartu. Skôr ide o to aby si vedel, že v desktop nasadení 10 bit z hernej grafiky nevytlačíš.
Spoiler: ukázať
Re: monitor na pracu photoshop..
Preco mu pchate 10bit ked ani neviete na aky use case to je. Co robis v PS?
//edit: aha, teraz som si vsimol ze on CHCE 10bpc, to zabudni kamos to si nachystaj tak dvojnasobok plus quadro. s VAckom ho strasit nemusite, ja som poldekadu fungoval na dvoch CG301W a nic im nebolo (bol to 16bit LUT).
//edit: aha, teraz som si vsimol ze on CHCE 10bpc, to zabudni kamos to si nachystaj tak dvojnasobok plus quadro. s VAckom ho strasit nemusite, ja som poldekadu fungoval na dvoch CG301W a nic im nebolo (bol to 16bit LUT).
.
Re: monitor na pracu photoshop..
robím potlače na tričko alebo na nazehlovaci papier chcem len čo najväčšiu zhodu že čo uvidím na display musí byť aj na papiery asi to ips bude lepšie kaslat na čiernu .. dík chlapi
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: monitor na pracu photoshop..
V tom prípade do toho vstupuje oveľa viac vecí než je presné podanie farieb na monitore. Pokiaľ sa hýbeš v čisto webovom použití, tak hej, vieš mať s presným monitorom referenciu, aby si mal istotu, že to čo fyzicky vidíš sa zhoduje s tým čo si reálne vytvoril. A pokiaľ je na druhej strane /u konzumenta/ podobne kvalitné zobrazovadlo, tak máš garanciu, že to uvidí v rovnakej kvalite ako to vzniklo. Ale v reále je to samozrejme inak, lebo konzument má celú škálu displejov od úplného lowednu po top veci /lowendu je z podstaty veci oveľa viac/. Teba musí len zaujímať, že dodáš presný vstup, na ostatné nemáš dosah. Ale akonáhle sa bavíme o tlači, tak sa dá povedať, že vizuálny výstup na displeji je "druhoradý".
Pre účely tlače v podstate nikdy nedosiahneš zhodné zobrazenie farieb, keďže monitor pracuje s RGB škálou a tlačiarne s CMYK, prípadne direktnými Pantone. Toto samé o sebe určuje, že monitor ti nikdy nezobrazí absolútne presný CMYK výstup, iba nejakú konverziu do CMYK zobrazenú v RGB škále. Podobne jak z bežnej CMYK tlačiarne nikdy nevytlačíš povedzme R:0/G:255/B:0. Jednoducho sú to principiálne rozdielne farebné škály s rozdielnym gamutom, ktoré "miešajú" farby diametrálne odlišným spôsobom a sú navzájom dá sa povedať nekompatibilné.
V tomto celom je skôr dôležitá korektná konverzia do CMYK profilu pre konkrétnu tlačiareň odkiaľ bude výstup. Inak môže byť tlačový výstup šialene mimo /ak sa profil tlačiarne nezhoduje s profilom v pracovnom priestore/. Plus do toho vstupuje aj materiál, rôzne druhy papiera podajú identický tlačový motív inak, dtto nažehľovačky, tie väčšinou idú mierne do žlta, atď... tlač je celá veda a v rámci procesu sú veci, ktoré vplývajú na výstup omnoho viac než to či máš presne nakalibrovaný monitor.
Pravidlo č. 1 je mať fyzické vzorky tlače, to neobabreš, alebo aspoň nejaký základný vzorkovník CMYK z konkrétnej tlačiarne na ktorej sa bude tlačiť. Lebo rôzne tlačiarne majú tiež rôzny výstup. Pokiaľ tlačíš foto, tak jedinú istotu máš len s fyzickými vzorkami pred samotnou tlačou, pokiaľ tlačíš logotypy a pod., tak od toho sú design manuály, kde máš presne špecifikované farby pre webové, tlačové použitie atď... Čiže máš aspoň vodítko, že to vieš korektne zadať na vstupe. Ale aj tam je podmienka zadať správny CMYK profil pre tlač.
Záver je, že jednoducho monitor ti nikdy neukáže ako to fyzicky bude vytlačené, lebo medzi grafickým vstupom a tlačovým výstupom je XY vecí, ktoré na to majú omnoho väčší dosah. Presný panel ti len uľahčí prácu v tom, že máš istotu, že to čo vytvoríš vidíš aj na obrazovke, teda že nenastane posun už v prvom kroku /vidíš niečo, ale reálne to vyzerá inak, lebo monitor je mimo/. to je základ, lebo to už potom neošetríš žiadnym profilom ani laborovaním s tlačiarňou, len sa budeš točiť v bludnom kruhu prečo ti to z tlačiarne lezie iné než si predstavuješ.
Ak máš extrémne problémy s kvalitou tlače, tak treba hľadať príčinu aj v tom do akého profilu exportuješ tlačové dáta a s akým pracuje tlačiareň. To je omnoho častejší dôvod než to, že je monitor úplne mimo.
Pri bežnej amatérskej tlači povedzme fotiek sa v princípe odporúča nechať to v RGB a nechať samotnú tlačiareň nech si to konvertuje do bežného štandardu. To sa ale potom spoliehaš na tlačiareň a nemáš nad procesom plnú kontrolu. Ak naozaj potrebuješ absolútnu presnosť a konvertuješ do CMYK, prípadne priamo do Pantone, tak musíš byť doma v práci s farebnými profilmi.
Ak tlačíš externe, tak vždy pred tlačou treba odkomunikovať s tlačiarňou v akom profile potrebujú dodať podklady. Že to veľa z nich ani nevie je už iná pesnička a potom sa treba pripraviť na problémy.
Pre účely tlače v podstate nikdy nedosiahneš zhodné zobrazenie farieb, keďže monitor pracuje s RGB škálou a tlačiarne s CMYK, prípadne direktnými Pantone. Toto samé o sebe určuje, že monitor ti nikdy nezobrazí absolútne presný CMYK výstup, iba nejakú konverziu do CMYK zobrazenú v RGB škále. Podobne jak z bežnej CMYK tlačiarne nikdy nevytlačíš povedzme R:0/G:255/B:0. Jednoducho sú to principiálne rozdielne farebné škály s rozdielnym gamutom, ktoré "miešajú" farby diametrálne odlišným spôsobom a sú navzájom dá sa povedať nekompatibilné.
V tomto celom je skôr dôležitá korektná konverzia do CMYK profilu pre konkrétnu tlačiareň odkiaľ bude výstup. Inak môže byť tlačový výstup šialene mimo /ak sa profil tlačiarne nezhoduje s profilom v pracovnom priestore/. Plus do toho vstupuje aj materiál, rôzne druhy papiera podajú identický tlačový motív inak, dtto nažehľovačky, tie väčšinou idú mierne do žlta, atď... tlač je celá veda a v rámci procesu sú veci, ktoré vplývajú na výstup omnoho viac než to či máš presne nakalibrovaný monitor.
Pravidlo č. 1 je mať fyzické vzorky tlače, to neobabreš, alebo aspoň nejaký základný vzorkovník CMYK z konkrétnej tlačiarne na ktorej sa bude tlačiť. Lebo rôzne tlačiarne majú tiež rôzny výstup. Pokiaľ tlačíš foto, tak jedinú istotu máš len s fyzickými vzorkami pred samotnou tlačou, pokiaľ tlačíš logotypy a pod., tak od toho sú design manuály, kde máš presne špecifikované farby pre webové, tlačové použitie atď... Čiže máš aspoň vodítko, že to vieš korektne zadať na vstupe. Ale aj tam je podmienka zadať správny CMYK profil pre tlač.
Záver je, že jednoducho monitor ti nikdy neukáže ako to fyzicky bude vytlačené, lebo medzi grafickým vstupom a tlačovým výstupom je XY vecí, ktoré na to majú omnoho väčší dosah. Presný panel ti len uľahčí prácu v tom, že máš istotu, že to čo vytvoríš vidíš aj na obrazovke, teda že nenastane posun už v prvom kroku /vidíš niečo, ale reálne to vyzerá inak, lebo monitor je mimo/. to je základ, lebo to už potom neošetríš žiadnym profilom ani laborovaním s tlačiarňou, len sa budeš točiť v bludnom kruhu prečo ti to z tlačiarne lezie iné než si predstavuješ.
Ak máš extrémne problémy s kvalitou tlače, tak treba hľadať príčinu aj v tom do akého profilu exportuješ tlačové dáta a s akým pracuje tlačiareň. To je omnoho častejší dôvod než to, že je monitor úplne mimo.
Pri bežnej amatérskej tlači povedzme fotiek sa v princípe odporúča nechať to v RGB a nechať samotnú tlačiareň nech si to konvertuje do bežného štandardu. To sa ale potom spoliehaš na tlačiareň a nemáš nad procesom plnú kontrolu. Ak naozaj potrebuješ absolútnu presnosť a konvertuješ do CMYK, prípadne priamo do Pantone, tak musíš byť doma v práci s farebnými profilmi.
Ak tlačíš externe, tak vždy pred tlačou treba odkomunikovať s tlačiarňou v akom profile potrebujú dodať podklady. Že to veľa z nich ani nevie je už iná pesnička a potom sa treba pripraviť na problémy.
Spoiler: ukázať
Re: monitor na pracu photoshop..
Prepac ale toto je taka sprostost az to o zem trieska. Preco sem tahas relative color space a potom to ides argumentovat absolute color spacom?Pre účely tlače v podstate nikdy nedosiahneš zhodné zobrazenie farieb, keďže monitor pracuje s RGB škálou a tlačiarne s CMYK, prípadne direktnými Pantone. Toto samé o sebe určuje, že monitor ti nikdy nezobrazí absolútne presný CMYK výstup, iba nejakú konverziu do CMYK zobrazenú v RGB škále. Podobne jak z bežnej CMYK tlačiarne nikdy nevytlačíš povedzme R:0/G:255/B:0. Jednoducho sú to principiálne rozdielne farebné škály s rozdielnym gamutom, ktoré "miešajú" farby diametrálne odlišným spôsobom a sú navzájom dá sa povedať nekompatibilné.
Sak ak mam RGB 0-255-0 tak to je relativne a v cmyku to mam stale 100-0-100-0. Ked uz riesim gamut v CIE pripadne volumetric volume, tak sem nejake veci ktore su relativne ani netahaj.
Ak si tym chcel povedat ze jeho monas ta viac modru nez tlaciaren, to taktiez nie je pravda, nakolko ide vzdy o tlaciaren samotnu, medium a pouzitu technologiu, a na to sa robi proofing ako to bude vyzerat. Konvert bude robit vzdy, nakolko medium mu znesie max 300% inku. Ak sa bavime cisto o web nasadeni, tak tam je tiez limitovany dakym 72% srgb co ma bezny plebs doma (bavime sa o gamute).
A nie, farby sa inak nemiesaju, nakolko ak raz mam urobeny profile tlacky, tak mam jej gamut, mam jej CIE hodnoty a tie si transformujem v ABSOLUTNEJ rovine do toho co vie vytlacit, ot ze mi to PS zobrazi v relativnej hodnote (RGB/CMYK), to je uplne jedno a s monitorom to vela spolocne nema
.
Re: monitor na pracu photoshop..
fuha díky za vyčerpávajúcu odpoveď , nechcem sa tu strapnovat ale budem si to musieť viac krát prečítať lebo priznám sa sú tam pasáže ktorým až tak nerozumiemmino_85 napísal: ↑Št 18. Júl, 2019, 11:54 V tom prípade do toho vstupuje oveľa viac vecí než je presné podanie farieb na monitore. Pokiaľ sa hýbeš v čisto webovom použití, tak hej, vieš mať s presným monitorom referenciu, aby si mal istotu, že to čo fyzicky vidíš sa zhoduje s tým čo si reálne vytvoril. A pokiaľ je na druhej strane /u konzumenta/ podobne kvalitné zobrazovadlo, tak máš garanciu, že to uvidí v rovnakej kvalite ako to vzniklo. Ale v reále je to samozrejme inak, lebo konzument má celú škálu displejov od úplného lowednu po top veci /lowendu je z podstaty veci oveľa viac/. Teba musí len zaujímať, že dodáš presný vstup, na ostatné nemáš dosah. Ale akonáhle sa bavíme o tlači, tak sa dá povedať, že vizuálny výstup na displeji je "druhoradý".
Pre účely tlače v podstate nikdy nedosiahneš zhodné zobrazenie farieb, keďže monitor pracuje s RGB škálou a tlačiarne s CMYK, prípadne direktnými Pantone. Toto samé o sebe určuje, že monitor ti nikdy nezobrazí absolútne presný CMYK výstup, iba nejakú konverziu do CMYK zobrazenú v RGB škále. Podobne jak z bežnej CMYK tlačiarne nikdy nevytlačíš povedzme R:0/G:255/B:0. Jednoducho sú to principiálne rozdielne farebné škály s rozdielnym gamutom, ktoré "miešajú" farby diametrálne odlišným spôsobom a sú navzájom dá sa povedať nekompatibilné.
V tomto celom je skôr dôležitá korektná konverzia do CMYK profilu pre konkrétnu tlačiareň odkiaľ bude výstup. Inak môže byť tlačový výstup šialene mimo /ak sa profil tlačiarne nezhoduje s profilom v pracovnom priestore/. Plus do toho vstupuje aj materiál, rôzne druhy papiera podajú identický tlačový motív inak, dtto nažehľovačky, tie väčšinou idú mierne do žlta, atď... tlač je celá veda a v rámci procesu sú veci, ktoré vplývajú na výstup omnoho viac než to či máš presne nakalibrovaný monitor.
Pravidlo č. 1 je mať fyzické vzorky tlače, to neobabreš, alebo aspoň nejaký základný vzorkovník CMYK z konkrétnej tlačiarne na ktorej sa bude tlačiť. Lebo rôzne tlačiarne majú tiež rôzny výstup. Pokiaľ tlačíš foto, tak jedinú istotu máš len s fyzickými vzorkami pred samotnou tlačou, pokiaľ tlačíš logotypy a pod., tak od toho sú design manuály, kde máš presne špecifikované farby pre webové, tlačové použitie atď... Čiže máš aspoň vodítko, že to vieš korektne zadať na vstupe. Ale aj tam je podmienka zadať správny CMYK profil pre tlač.
Záver je, že jednoducho monitor ti nikdy neukáže ako to fyzicky bude vytlačené, lebo medzi grafickým vstupom a tlačovým výstupom je XY vecí, ktoré na to majú omnoho väčší dosah. Presný panel ti len uľahčí prácu v tom, že máš istotu, že to čo vytvoríš vidíš aj na obrazovke, teda že nenastane posun už v prvom kroku /vidíš niečo, ale reálne to vyzerá inak, lebo monitor je mimo/. to je základ, lebo to už potom neošetríš žiadnym profilom ani laborovaním s tlačiarňou, len sa budeš točiť v bludnom kruhu prečo ti to z tlačiarne lezie iné než si predstavuješ.
Ak máš extrémne problémy s kvalitou tlače, tak treba hľadať príčinu aj v tom do akého profilu exportuješ tlačové dáta a s akým pracuje tlačiareň. To je omnoho častejší dôvod než to, že je monitor úplne mimo.
Pri bežnej amatérskej tlači povedzme fotiek sa v princípe odporúča nechať to v RGB a nechať samotnú tlačiareň nech si to konvertuje do bežného štandardu. To sa ale potom spoliehaš na tlačiareň a nemáš nad procesom plnú kontrolu. Ak naozaj potrebuješ absolútnu presnosť a konvertuješ do CMYK, prípadne priamo do Pantone, tak musíš byť doma v práci s farebnými profilmi.
Ak tlačíš externe, tak vždy pred tlačou treba odkomunikovať s tlačiarňou v akom profile potrebujú dodať podklady. Že to veľa z nich ani nevie je už iná pesnička a potom sa treba pripraviť na problémy.
jop printer je cmyk na napier používam epson ecotank 3600 , tie farby a profil na tlaciarni som zatiaľ nejak neriešil iba bežné nastavenie a vecinou to čo vyšlo na papieri bolo celkom prijateľné ale nie vždy . už sai stalo že obrázok bol do modra a nevedel som tu modrú odstrániť aj keď som to upravoval až hádam čiernobiele aj tak to vytlačil modré ..
Budem sa musieť toto trochu doručiť
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: monitor na pracu photoshop..
Uznávam, že som to napísal dosť chaoticky.
@ pepek... skús si prejsť toto na začiatok https://www.epson.co.uk/viewcon/corpora ... 1104/20037
Na akom monitore bežíš teraz?
Išlo mi o to, že to čo vidí na monitore pri napr. R:0/G:255/B:0 /pred konverziou do CMYK/jednoducho na papieri také neuvidí. Čiže chcem zistiť či napr. takúto situáciu pripisuje nepresnosti displeja, lebo to sú veci na ktoré monitor nemá dosah . V princípe sa snažím povedať to čo ty, len som sa dosť zamotal.
@ pepek... skús si prejsť toto na začiatok https://www.epson.co.uk/viewcon/corpora ... 1104/20037
Na akom monitore bežíš teraz?
Spoiler: ukázať
Re: monitor na pracu photoshop..
robím na aoc q3279vwf , farby sa mi nezdajú dosť dobre ale kontrast a čierna je super ale hlavne v hornej časti je napr červená inak červená ako v dolnej ,takto to nevidno všimol som si to len keď scrolujem nieco v PS. ďalej to potom tlačím z laptopu yoga 510-14isk tam je tuším IPS nejaký panel ale nič moc farby a je to malé .čiže z tohto chcem upgrade a nahradiť to jednom monitorom z čo možno naj farbami a už vôbec nerozmýšľam nad VA .