@loleq: Áno, ide to. Treba trochu trpezlivosti, ale dá sa to. Na vytvarovanie som použil dremel a pílový list na kov. Nič viac.
@mino: Už som to skúšal, sedí to pekne takto. Je to už nalepené na foto. Lepil som čo najviac od jadra aby boli pasívy za rovno s hranou RAM.
Tento týždeň by mohli dôjsť tie pady... Nenahneval by som sa. Dosť dlho už na ne čakám a už som nedočkavý...
Asus 1080 Ti Strix + Prolimatech MK-26 + "urob si sám" VRM pasív
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Asus 1080 Ti Strix + Prolimatech MK-26 + "urob si sám" VRM pasív
Ja len pre istotu.
No jo, viem si predstaviť, už sa s tým babreš nejaký ten čas.
No jo, viem si predstaviť, už sa s tým babreš nejaký ten čas.
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Asus 1080 Ti Strix + Prolimatech MK-26 + "urob si sám" VRM pasív
Konečne som sa do toho dokopal, takže dnes si dáme porovnávačku Noiseblocker Multiframe M12-2 vs. Noctua NF-A12x25 FLX
VGA: Asus GTX 1080Ti Strix
Chladič: Raijintek Morpheus II Core edition
Metodika testovania:
- 30 min. záťaž Heaven 4 - nastavenia
Testované v dvoch režimoch nastavenia grafiky:
1. deafult - takty GPU automaticky podľa teploty a PL/11000 MHz VRAM
2. OC - 2012 MHz GPU/12000 MHz VRAM
Meral som pri pevných otáčkach:
1. Multiframe @ 1000 rpm vs. A12x25 @ 1100 rpm (podľa ucha subjektívne rovnaký hluk)
2. Multiframe @ max (1300 rpm) vs. A12x25 @ 1450 rpm (dtto subjektívny pocit rovnakej hlučnosti)
Výsledky:
1. Deafult režim:
- Mutiframe 1000 rpm ... 64°C (1941 1949 MHz GPU)
- A12x25 1100 rpm ... 59°C (1961 MHz GPU)
- Multiframe 1300 rpm ... 59°C (1961 MHz GPU)
- Sterrox 1450 rpm ... 57°C (1961 MHz GPU)
2. OC režim:
- Mutiframe 1000 rpm ... 68°C
- A12x25 1100 rpm ... 63°C
- Multiframe 1300 rpm ... 62°
- Sterrox 1450 rpm ... 60°C
NB Multiframe teda strácajú výrazných 5°C pri otáčkach na ktorých ich bežne prevádzkujem, ako v deafultnom, tak v OC režime. Pri vyšších otáčkach sa ten rozdiel skresal na 2°C, takže tam naberajú na efektivite. Príčina ale môže byť aj v dizajne chladiča, je to tenký pasív, takže pri vyšších otáčkach ho aj fan so slabším tlakom dokáže efektívne prefúknuť. Iné by to možno bolo na hrubej veži typu Scythe Ninja. Určite ale Sterroxy spravili super dojem pri nižších otáčkach, tam sú výrazne efektívnejšie.
Čiže výsledok je, že čakám na čierne Sterroxy? Asi hej, ale spravil som ešte jeden zaujímavý záver... či zanedbateľných cca 50 MHz na jadre po OC stojí za relatívne vysoký nárast teploty... 3-4°C, asi skôr nie. V princípe ale pri kvalite toho chladenia je to naozaj jedno.
VGA: Asus GTX 1080Ti Strix
Chladič: Raijintek Morpheus II Core edition
Metodika testovania:
- 30 min. záťaž Heaven 4 - nastavenia
Testované v dvoch režimoch nastavenia grafiky:
1. deafult - takty GPU automaticky podľa teploty a PL/11000 MHz VRAM
2. OC - 2012 MHz GPU/12000 MHz VRAM
Meral som pri pevných otáčkach:
1. Multiframe @ 1000 rpm vs. A12x25 @ 1100 rpm (podľa ucha subjektívne rovnaký hluk)
2. Multiframe @ max (1300 rpm) vs. A12x25 @ 1450 rpm (dtto subjektívny pocit rovnakej hlučnosti)
Výsledky:
1. Deafult režim:
- Mutiframe 1000 rpm ... 64°C (
- A12x25 1100 rpm ... 59°C (1961 MHz GPU)
- Multiframe 1300 rpm ... 59°C (1961 MHz GPU)
- Sterrox 1450 rpm ... 57°C (1961 MHz GPU)
2. OC režim:
- Mutiframe 1000 rpm ... 68°C
- A12x25 1100 rpm ... 63°C
- Multiframe 1300 rpm ... 62°
- Sterrox 1450 rpm ... 60°C
NB Multiframe teda strácajú výrazných 5°C pri otáčkach na ktorých ich bežne prevádzkujem, ako v deafultnom, tak v OC režime. Pri vyšších otáčkach sa ten rozdiel skresal na 2°C, takže tam naberajú na efektivite. Príčina ale môže byť aj v dizajne chladiča, je to tenký pasív, takže pri vyšších otáčkach ho aj fan so slabším tlakom dokáže efektívne prefúknuť. Iné by to možno bolo na hrubej veži typu Scythe Ninja. Určite ale Sterroxy spravili super dojem pri nižších otáčkach, tam sú výrazne efektívnejšie.
Čiže výsledok je, že čakám na čierne Sterroxy? Asi hej, ale spravil som ešte jeden zaujímavý záver... či zanedbateľných cca 50 MHz na jadre po OC stojí za relatívne vysoký nárast teploty... 3-4°C, asi skôr nie. V princípe ale pri kvalite toho chladenia je to naozaj jedno.
Naposledy upravil/-a mino_85 v Ne 24. Nov, 2019, 15:59, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Asus 1080 Ti Strix + Prolimatech MK-26 + "urob si sám" VRM pasív
A dokonca v defaulte to nebolo len o 5°C lepšie pri Sterroxoch, dosiahlo to ešte aj vyšší boost, čo je super.
No taká testovačka s PL limitom max/default, def/oc bez zmeny napätia, bolo by to zaujímavé.
No taká testovačka s PL limitom max/default, def/oc bez zmeny napätia, bolo by to zaujímavé.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Asus 1080 Ti Strix + Prolimatech MK-26 + "urob si sám" VRM pasív
Sorry tie prvé takty mali byť 1949, preklep. Je to teda o jeden krok nižšie na krivke než so Sterroxami, ale to je fakt kozmetická záležitosť. Každopádne je to super vrtuľa, 5°C rozdiel na podobných otáčkach a hlavne hlučnosti je super. Samozrejme hlučnosť len podľa ucha, ale to je v princípe tá najdôležitejšia.
Skôr keď vidím to nezmyselné OC, tak rozmýšľam, že radšej podvoltujem tých 1950 jak to len pôjde, mohlo by to mať zaujímavý efekt na teploty. Ale fany sa mi už prehadzovať nechce, to bude musieť počkať až na čierne verzie.
Skôr keď vidím to nezmyselné OC, tak rozmýšľam, že radšej podvoltujem tých 1950 jak to len pôjde, mohlo by to mať zaujímavý efekt na teploty. Ale fany sa mi už prehadzovať nechce, to bude musieť počkať až na čierne verzie.
Spoiler: ukázať