Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
Tak ono popravde, W12 sme kupovali tuším za 10k, starú bučoru, a nemal som od toho nejaké extra očakávania, chcel som proste len náhradu 600vky. Nesadlo mi moc to auto. Motor super, hlavne štart, ale napríklad ten pedál bol na začiatku až komicky citlivý oproti tej 600vke, spolujazdci si mysleli že nevIem robiť so spojkou
Viem si predstaviť prečo stojí výmena žiarovky 450e, mne pôvodne jeden exot poradil, "že stačí dať dole filtre"
Skončilo to samozrejme tak, že auto išlo na zdvihák, a nárazník dole, a skončil som o 2 hej v noci...
Ale celkovo som na tom najazdil asi len 13k km, potom to išlo preč, nezvykol som si na MMI, a tie sedačky boli pre mňa nejaké tvrdé.
To auto som samozrejme nebral do autorizáku, zdvihák na firme a "relax".
V podstate som bol pripravený na to, že to bude ťažká pakáreň, lebo legendárny nepodarok 400 CDI som vyše 250k km z celkových 400k km servisoval tiež sám, a to je tiež slušná pakáreň čo sa týka prístupu, v podstate na čokoľvek motor von, alebo aspoň pohnúť.
Ale k audi som nemal poriadnu diagnostiku, nevedel som s tým proste normálne robiť, už odblokovať ručnú brzdu pri výmene motorčeka bol problém.
K mercedesu som si vždy vedel keď bolo treba aspoň požičať prípravok, prípadne si vypýtať od kamoša čo tam robil manuál alebo pokecať ako na to.
No a tam nastal niekde problém, že som auto potreboval ako pracovný prostriedok a nie pod ním ležať a študovať na fórach ako opraviť hydraulický podvozok za drobné
No veď toto, Popcorn.Po 8me, som chvíľku ešte skúšal STI s 3 palcovým výfukom, ale to mi tiež nesadlo, to je proste peklo na to chodiť niekam, 400km a bol som pripravený ísť do kúpeľov na liečenie.
Ale zase susedia aj naši vždy vedeli kedy prichádzam domov Následne som sa dozvedel, že už nikdy také auto ak chcem bývať doma.
Fuh, 2 roky, no to je teda riadne na... Pre niekoho v podstate totálka už dnes pri staršej S8. Platničky k tej keramike tak 5-6 kíl?
Viem si predstaviť prečo stojí výmena žiarovky 450e, mne pôvodne jeden exot poradil, "že stačí dať dole filtre"
Skončilo to samozrejme tak, že auto išlo na zdvihák, a nárazník dole, a skončil som o 2 hej v noci...
Ale celkovo som na tom najazdil asi len 13k km, potom to išlo preč, nezvykol som si na MMI, a tie sedačky boli pre mňa nejaké tvrdé.
To auto som samozrejme nebral do autorizáku, zdvihák na firme a "relax".
V podstate som bol pripravený na to, že to bude ťažká pakáreň, lebo legendárny nepodarok 400 CDI som vyše 250k km z celkových 400k km servisoval tiež sám, a to je tiež slušná pakáreň čo sa týka prístupu, v podstate na čokoľvek motor von, alebo aspoň pohnúť.
Ale k audi som nemal poriadnu diagnostiku, nevedel som s tým proste normálne robiť, už odblokovať ručnú brzdu pri výmene motorčeka bol problém.
K mercedesu som si vždy vedel keď bolo treba aspoň požičať prípravok, prípadne si vypýtať od kamoša čo tam robil manuál alebo pokecať ako na to.
No a tam nastal niekde problém, že som auto potreboval ako pracovný prostriedok a nie pod ním ležať a študovať na fórach ako opraviť hydraulický podvozok za drobné
No veď toto, Popcorn.Po 8me, som chvíľku ešte skúšal STI s 3 palcovým výfukom, ale to mi tiež nesadlo, to je proste peklo na to chodiť niekam, 400km a bol som pripravený ísť do kúpeľov na liečenie.
Ale zase susedia aj naši vždy vedeli kedy prichádzam domov Následne som sa dozvedel, že už nikdy také auto ak chcem bývať doma.
Fuh, 2 roky, no to je teda riadne na... Pre niekoho v podstate totálka už dnes pri staršej S8. Platničky k tej keramike tak 5-6 kíl?
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
tie brembo kotuce su vsak ceske koruny a nie eura
inac poznate niekoho kto by servisoval/vedel servisovat 65rocny mustang? zmurka na mna jeden a chcem si to logicky z hlavy vytriast ze sak ani oelj mi nikto nevymeni
inac poznate niekoho kto by servisoval/vedel servisovat 65rocny mustang? zmurka na mna jeden a chcem si to logicky z hlavy vytriast ze sak ani oelj mi nikto nevymeni
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
praveze si vymenis aj sam
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
ja mam v KE sikovneho chlapca na Ameriky, sam ma swapnuty small block neviem ani v akej kasni (peknej...) a celkom sa tomu venuje. takze nie, logikou nevyhovoris
Tiez si myslim ze to su jednoduche veci co sa procesov tyka.
Tiez si myslim ze to su jednoduche veci co sa procesov tyka.
Re: Všeobecná diskusia
Amerika zvykne byť relatívne jednoduchá na údržbu, a najmä tie staršie, hlavne vzhľadom k európskym značkám... ale tiež je pravda že dať to Jožovi v garáži čo pozná iba VAG fakt nie je dobré riešenie
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
@Snake, ďakuejm za follow-up
Vidím, že som podcenil francúzkcyh súdruhov, myslel som že to robia oni...
Vidím, že som podcenil francúzkcyh súdruhov, myslel som že to robia oni...
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Všeobecná diskusia
Jak vravel moj cesky kamarat - Ty vole ti francouzi, at tam pijou vino, zerou syr, ale do aut at se neje*ou.
A mal pravdu no
A mal pravdu no
.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Ved valeo robi automotive veci v Rumunsku nie?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Sorry za wall of text, ale tak nechce sa mi spat.
Neviem ti poradit nejaky konkretny servis, ale viem sa vyjadrit celkovo k servisovaniu americkych aut a mam pre teba zle spravy. Servisovat original americke auta je jednoduche a lacne. Original amerika je napr. Jeep Grand Cherokee. Naopak nejaky Jeep Compass je vlastne FIAT. Podobne Ford F-150 je US vozidlo a Ford Focus nema s amerikou nic spolocne. 1965 Mustang je very much US vozidlo s US motorom. Aspon dufam, ze tam je nejaky V8 motor, lebo inak to nie je Mustang.
Vo vseobecnosti je USA jedna z poslednych krajin, kde je v spolocnosti este taky ten duch toho, ze si sam opravis doma auto. US auta cca do 2010-2015 urcite su lahsie servisovatelne nez ine vozidla. To znamena dostupne a lacne nahradne diely a hlavne dobry pristup a jednoduchost pri servisovani. Je naozaj rozdiel vyberat poloos z auta, kde musis rozobrat aj diferencial, aby si uvolnil poloos, alebo len dal dole koleso, naboj a vytiahol poloos z tisichranu. Taktiez sa mi paci dimenzovanie dielov a suciastok. Viacmenej co ma drzat aj drzi, lebo US auto musi zniest nejaku michigansku zimu aj leto v Texase. Takze chladic chladi, chladic oleja prevodovky je naozaj chladic oleja prevodovky a nielen zahnuta rurka, ked je na aute tazne, tak potiahne aspon tie 3 tony a nie je to len na nejaky vozik s par zemiakmi a tak dalej.
Nemyl si to s tvrdenim, ze US auta su najlepsie. Nie su. To ti hovorim ako vlastnik a milovnik US aut, v rodine ich je este viac, bol som pri servisovani motorov a vsetkeho. Ak chces spolahlivost, tak jedine Japonec. Ak chces jazdne vlastnosti, vykrajovat zakruty, dobry podvozok, tak tiez nie US. Ten vtip, ze americke auta vedia ist len rovno je pravdivy. Tak preco US auto? Lebo je to kusok starej Ameriky s nezmyselne predimenzovanym motorom a velkostou. Nebude to najspolahlivejsie auto, ale ten servis bude jednoduchy a lacny. A autu staci malo a odvdaci sa bezproblemovym chodom. Nepokazi sa ti tam turbo a ine kraviny, lebo tam nie su. Danou za to je komfort a za vsetko platis benzinom. Benzin tam pohana hadam vsetko. Moj Jeep ma taku spotrebu, ze benzin musi ist aj do ostrekovacov, svetla musia byt na benzin, vykurovanie sedaciek na benzin, radio na benzin, vsetko na benzin.
Dalej len bodovo klady a zapory US auto vo vseobecnosti:
Klady
- Samoopravy aut v spolocnosti = dobry pristup k servisnym manualom US aut, kopec rad a tipov co ako spravit, kopec videi na YouTube, atd.
- Stare ameriky su kult, takze najdes kopec fanusikovskych for, kde sa docitas zname chyby, co treba prve opravit/vymenit, na co dat pozor, atd.
- Dostupne a lacne nahradne diely. Otvor si www.rockauto.com a najdi si, co stoja nejake zakladne diely na toho Mustanga. Na old timery bude aj kopec vylepsenych dielov (ak bolo nieco zle navrhnute, niekto vyrobil diel, co drzi).
- US auta su robene na vysoky najazd km. 300-400 tisic km nie je nic extra. Nikoho tam neohuri najlepsi držák vsetkych cias 1.9 TDI, ktory niekomu vydrzal az 250 tisic km a furt ide. Mali sme rozobraty 4.7L V8, mal po 400 tisic km, malo karbonu a stale bolo vidno povodne honovanie valcov. Nekonecne kovadliny. A keby nahodou prislo na generalku, pohybujes sa v stovkach eur za material. Preco sme teda museli rozoberat nekonecnu kovadlinu? Lebo ho niekto predaval ako pokazeny (vysvitlo, ze asi nejaky servis niekoho odrbkal a motor posiel na malo oleja). Dalsie 4 Jeepy idu ako hodinky (samozrejme maju US motory, nie Mercedes alebo VM Motori dieslove somariny).
- Hrdza. Motor cely rozoberies a zrepasujes, spotrebny material vymenis, este aj tu prevodovku celu zrepasujes, ale hrdza je killer. Viem si predstavit, ze na takychto old timeroch bude zdravie karoserie urcovat predajnu cenu. Ak kupis nejaku hrdzavu kasnu, mozes to osetrovat, brusit, gitovat, ale je to len oddialenie nevyhnutneho. Koho by zaujimal fajn nemecky test prostriedkov proti hrdzi, odporucam citat tu (dole na stranke su 3 linky).
- Objednavanie dielov z US. Neviem, co vsetko zozenies u nas a za ake ceny. Kazdopadne castokrat je cena dopravy+clo z US lacnejsie nez diel u nas. Priklad: odisiel starter na starom Jeepe. U nas 300 evri ci kolko. Z US of A original Mopar (vyrobca Mitsubishi) za 70 eur (z RockAuto). Objednal som 2 a nechal si ich poslat FedExom. Ten druhy som predal za 150 eur a to mi zaplatilo postu a clo toho prveho. Majitel druheho to mal sice drahsie, ale stale original za polovicnu cenu.
- Parkovanie a uschova? Neviem. Nemam rad auto, pri ktorom sa musim bat, ci ho do rana neukradnu, alebo mi niekto neobije dvere. Preto mam rad stare Jeepy. Doskrabane z offroadu, blato vsade, visiace trsy travy z podvozku a tak. Niekto tresne dverami do mojich? Tak mu treba, mne je to jedno. Niekto ho ide ukradnut? Kto? Naco? Auto co zerie 24 litrov na sto? Alebo mi ho da na tehly a ukradne tie vysokoprofilove balonove pneu cele od blata? Asi nie . Tipujem, ze takehoto Mustanga uz bude treba aj niekde garazovat a trosku sa strachovat.
- Kopec mudrlantov naokolo. Ti budu tvrdit, naco taku zbytocnost, do kufra sa nezmesti ani 5 vriec cementu, dozadu nedas 2 detske sedacky, jezis aku to ma spotrebu, je to este hlucnejsie nez ich dieslovy zazrak a tak dalej. Ale ty budes mat svoj ostrovcek slobody. Ty si v peknom pocasi sadnes do starej ameriky, nakopnes motor (lebo to je motor), pustis si hudbicku a potom ju vypnes, lebo sa zapocuvas do toho krasneho zvuku aj so zimomriavkami. Budes si len tak cruisovat po okoli, pretoze ta to bude bavit. Pre benzin obetujes vsetko. Predas zenu, deti, len aby si mohol natankovat. Budes mat nahovno den? Sadnes do auta a ides niekam a zaroven nikam. Budes sa usmievat na babenky vonku, babenky sa nebudu usmievat na teba (aspon na mna sa neusmievaju, ale ja nie som nic extra a Jeep nie je magnet na zeny ). Pozri si toto video a od 42. sekundy si predstav seba. A ked ho raz budes mat, dozadu si das nalepku "BECAUSE FUCK YOU, THAT'S WHY".
- Bonusovy bod: Ford Mustang sa vyrabal od 1964 (alebo skor 1965), takze by si mal prvy rocnik. Tie mavaju najviac nevychytanych much, tak by som si naozaj precital, cim vsetkym trpia uvodne rocniky Mustangu.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
vyzera to paradne hej, len teraz musim tu krizu vyckat bo kebyze miniem 20ku na auto ta mi zena doma neotvori dvere. uz i tak spim na gauci
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia
ale ako pise zoom, doma ti dvere nik otvarat nemusi lebo doma nebudes
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
krasne napisane zoom!