
Raytracing je na RTX aktuálne iba pre early adopters - teda tých čo si ho kúpia, aby tým zafinancovali vývoj, ale plne použitelný zatiaľ nie je.
Dá sa očakávať, že jeho výkon bude výrazne vyšší u RTX 3xxx a jeho zapnutie bude mať menší dopad na výkon. V tej dobe výjdu nové hry, ktoré budú vyžadovat vyšší výkon a raytracing na 2xxx kartách si nikto nezapne, aby mal ešte nižšie FPS, takže hovoriť si, že RTX 2xxx je teraz viac futureproof, pretože podporuje DXU je dosť naivné.
Aby si dohnal výkon 5700XT potrebuješ 2070 SUPER, ktoré sú aktuálne cenovo skoro o 50% vyššie, to si myslím si už každý 2-krát rozmyslí.
Black screeny som mal tiež - z časti som podozrieval moj Samsung C27HG70(predošlý C24FG70 sa choval podobne, čiže issue Samsungov), ktorý má otrasnú kompatibilitu DP aj HDMI - so staršími PC/NTB vôbec nechodí, v minulosti na iných doskách mal problém nabehnúť v BIOS-e. Aktuálne sa tvári, že funguje ok, ale tak môžeš si vybrať - backlight bleeding a vadné pixely, alebo toto, proste odpady dnešné LCD.
Problém s black screen sa kompletne stratil s posledným ovládačom, ale či to bolo naozaj ním, alebo som nevedomky urobil na PC v medzičase nejakú inú zmenu neviem na isto.
Než začneš podozrievať GK je potreba si overiť, že je to naozaj ňou a nie niečím iným, alebo blbou kombináciou komponentov - každý dnes taktuje na doraz a nemá to stabilné, alebo má sračky vo Windows a potom je na vine GK, pretože si to prečítal na reddite, alebo to počul od kámoša, dnes sa rýchlo na internete šíri kadejaká dezinformácia.
Neviem, aká je nVidia značka, keď má potrebu šifrovať BIOS-y a blokovať taktovanie, pokiaľ si nekúpiš nejakú predraženú verziu s vyšším PL - to u AMD nahodíš vodný blok na ref kartu a máš z toho XOC kartu, minimálne na vodu, alebo DICE jak nič.
Spomeniem ďalšie triumfy nV:
GTX 970 3.5GB+0.5GB RAM
GTX 780 Ti, ktorú v DOOM Eternal porazí mainstream z HD 7xxx

Fakt nechápem zahľadenosť niektorých ľudí na nejaký raytracing - ako taká ma tá technológia absolútne nezaujíma - neviem jak ti raytracing pomôže pri hraní nejakej online multiplayer hry, tam ďaleko viac zaváži FPS, než nejaký trápny raytracing, ktorý pri tom hraní nikto ani absolútne nepostrehne - viď trend high refreshrate monitorov a ústup šitných zasekaných 60Hz 4K panelov dobrých akurát tak na kancelársku prácu.