jazdenka do 16-17k

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2082
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa Miso122 »

Hej no, a preto benzínové atmosfery ktoré majú viac kw a nižší krutak porážajú v zrýchlení tedeicka s menej kw a dvojnásobným krutakom :)
ITX >>> ATX
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa shajek »

co ja viem, o tom po tom ... to je momentalne jedno uz "konkretne auta"

mne ide o to, aby sa konecne pochopilo ako motor funguje ..... proste generuje krutiaci moment, a od jeho priebehu potom zavisi vykon ...
vid priklad co som dal, ako prve z pamati moje stare TDS .. 230 * 3,14 * 4400 / 30 = 105 922,66W = 105,922kW .. TADAAAAA .. len proste kazdy ma iny priebeh krutiaceho momentu .. tot je cely zazrak benzin vs diesel ... (a to ze ma benzin o dost dalej limiter, to mu nahana to carovne kW)

PS: len tak nahodne som otvoril nejake bmwwww 3kovej rady 2015roku a 320d 0-100 - 7,3s a 320i 0-100 - 7,2s , 330d - 5,6s , 330i - 5,8s atd atd ... takze easy ..
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
CageJ
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 7988
Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 01:43
Bydlisko: Presov

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa CageJ »

No nejde porovnavat diesel a benzin a ich krutiaky, pretoze diesel ma dlhsiu ojnicu, takze vykona vacsiu pracu :)...
Dolezity je krutiaci moment na koleso.
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa shajek »

vravim, o auto tu nejde, to je nepodstatne

wingo napísal: Po 26. Okt, 2020, 13:12 Autom samozrejme hýbe výkon a krúťák šoférovi reálne hovorí len to pri akých otáčkach ;)


islo o toto, ze tvrdenie nieje spravne ani po fyzikalnej ani po realnej stranke ...

nakolko plati
shajek napísal: Po 26. Okt, 2020, 16:26 ......... Mechanicky vykon je len vypocitana velicina

konkretne plati

Vykon (W) = T(Nm) * π * n(rpm) / 30

nech sa ti to paci ako chce , ale "silu motora" (slovo vykon tu nemoze zazniet) mozu kludne vyrobcovia pisat 230Nm@4400rpm ... lebo kadzy jeden motor na svete generuje tocivy moment, nie vykon .... prevodovky, diferenencialy a ine prislusenstva menia len pomer Nm vs RPM
tot vse co som chcel povedat, ako je samotna ECU motora naprogramovana, ake davky paliva pri akych otackach dava (v preklade, kolko Nm vie dat), je uz na vyrobcoch


ver mi ... ci ti diesel da 100Nm@1000Rpm, alebo ti da benzin 100Nm@1000Rpm, jedna sa o uplne rovnaku pracu :) s akou efektiviou, a kolko paliva sa pri tom spalilo, je vec druha
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa stanomx »

Dlhsia ojnica :)
Hadam dlhsi zdvih myslis
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6146
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa wingo »

Tou vetou som chcel povedať že akceleráciu ti napovie výkon, a to sám osebe aj bez otáčok, a nie krútiaci moment, ktorý ti sám osebe povie akurát tak veľké hovno keď nevieš pri akých otáčkach. A keď už k tomu pridáš otáčky, už je to výkon, takže nemôžeš hovoriť že z krútiaceho momentu zistíš akceleráciu, no lebo ju nezistíš.

Áno, všetko to vychádza z vykonanej práce, pretože sila sama osebe ti nepomôže nič ak nedokáže vykonať dostatok užitočnej práce. A akú prácu dokáže sila vykonať za jednotku času ti povie práve výkon.

shajek si sa zameral ako býk na červenú farbu ktorá sa ti nepáči a ušiel ti celý zmysel tej vety. Ale aby sme to už ďalej nenaťahovali tento offtopic, ospravedlňujem sa že som to napísal možno trošku nezrozumiteľnejšie ako som chcel, a pravdepodobne myslíme podobne len sa nechápeme. Peace out.
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB Plus
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5827
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Ide o vykon. Bodka. Tocivy moment ti akurat povie v akych otackach ho najdes

koho to zaujima do podrobnosti tak odporucam
https://www.autoforum.cz/technika/vykon ... predevsim/
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa shajek »

wingo napísal: Ut 27. Okt, 2020, 08:42 Tou vetou som chcel povedať že akceleráciu ti napovie výkon, a to sám osebe aj bez otáčok, a nie krútiaci moment, ktorý ti sám osebe povie akurát tak veľké hovno keď nevieš pri akých otáčkach. A keď už k tomu pridáš otáčky, už je to výkon, takže nemôžeš hovoriť že z krútiaceho momentu zistíš akceleráciu, no lebo ju nezistíš.

Áno, všetko to vychádza z vykonanej práce, pretože sila sama osebe ti nepomôže nič ak nedokáže vykonať dostatok užitočnej práce. A akú prácu dokáže sila vykonať za jednotku času ti povie práve výkon.
jasne pohoda, ako vidiet, nesnazim sa to tu flame-it ale chcem nech sa to uz konecne da na pravu mieru, aby kazdy nenahanal kW a Nm s vidinou ze z toho vydedukuje zrychlenie, nebodaj pruzne zrychlenie

wingo napísal: Ut 27. Okt, 2020, 08:42 Tou vetou som chcel povedať že akceleráciu ti napovie výkon, a to sám osebe aj bez otáčok, a nie krútiaci moment, ktorý ti sám osebe povie akurát tak veľké hovno keď nevieš pri akých otáčkach.
tato veta ma v sebe matematicke caro

Vykon (W) = T(Nm) * π * n(rpm) / 30 <--- ako vidiet, vystupuju tu otacky

T(Nm) = (Vykon(W)*30) / (π * n(rpm)) <--- ako vidiet, aj tu vystupuju otacky

treba sa zahladiet napriklad na tento obrazok
Obrázok

neexistuje ze vidis nieco bez otacok, vzdy je cely vykon motora spojeny pevne s otackami, lebo prave ten tocivy pohyb vykonava celu pracu. Na tom obrazku, mozes vidiet to co robia bezny chipperi alla profituning kde proste zoberu mapu vstrekovania paliva, a pridaju na kazdom stlpci + X%(niektori su este horsi, niektori pridaju len na konci, aby sa zdvihlo carovne kW cislo, skoda len ze na 100otackach )

preco je asi vykon najvacsi kusok pred limiterom ? no lebo tam je najviac otaciek ....


cize to zhrniem ... ked ti pred nos postavim dve identicke auta, s identickym motorm a identickym vykonom 100kW@4300RPM, budu auta rovanko rychle ? budu auta rovnako zrychlovat ? dokonca to mozeme zahrat do extremu, budu mat rovnaku spotrebu ?

odpoved do predu je ze nebudu, lebo vsetko zavisi od priebehu tociveho momentu (z ktoreho dostanes po vynasobeni otackami a konstantou ten carovny vykon - ktory ako pisem, sami vyrobcovia vypocitavaju ako teoreticku hodnotu)

a cele to zavisi od mapy v ECU. vid obrazky
Obrázok

Obrázok

ECU je zhluk map, cez seba prelozenych, z ktorych ti vyjde vo vysledku kolo paliva mozes vstreknut (to je IQ), alebo napriklad mapa torque limitera ktora ti proste povie, kolko mozes maximalne z motora dat, ci uz kvoli prevodovke alebo emisnym limitom ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
CageJ
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 7988
Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 01:43
Bydlisko: Presov

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa CageJ »

ešte raz, je to pravda len u spaľovacích motorov, nie u elektro
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5827
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa SKiLEX »

jasne, pre elektromotor fyzika neplati, to vie predsa kazdy
CageJ
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 7988
Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 01:43
Bydlisko: Presov

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa CageJ »

presne vid Tesla a ostatny :D
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5827
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Obrázok
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa shajek »

ach jaj, vidim ze to zas uslo pointe

nie, plati to aj pre elektro motor
ze je ho vykon je urceny poctom otacok na ktorych bezi a tocivy moment aky dava

len sa ten tocivy moment nepocita z paliva (to sa da lahko spocitat kolko mg paliva je kolko Nm) ale pocita sa z prudu a konstanty
ale tocivy moment, ktory dava spalovaci/elektricky motor, pasuje do tej istej rovnice vykonu UPLNE ROVNAKO, ale s inym priebehom.

vid priklad
1000 rpm, 6 Voltov, a prud 220 mA (0.22 A):

τ = (0.22 * 6 * 0.1 * 60) / (1000 * 2 * 3.14) = 0.00126 Nm

Vykon (W) = 0.00126 * π * 1000 / 30 = 0,14W cca ....

je to proste furt to iste dookola ... dolezity je priebeh tociveho momentu od otacok ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
ANONYM_a7

Re: jazdenka do 16-17k

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

nejak nam to tu rastie a okrem toho ze je to silno OT anilen sa necitate ocividne navzajom tak dajme lock :D

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"