Skúsenosti s RMA cez výrobcov
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Ja som im ho tiež minulý týždeň posielal uvidíme čo na to povedia. Horšie je že na mojom nemam ani polepy lebo som tam dával heatsink
Ale Tak SN/PN sa dá vyčítať softwarovo tak uvidíme.
Ale Tak SN/PN sa dá vyčítať softwarovo tak uvidíme.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4276
- Dátum registrácie: Po 27. Jan, 2014, 21:38
- Bydlisko: Košice
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Na tomto konkrétnom čo som reklamoval bol tiež AKASA chladič a dal som to krásne dole a neviem teda, ale z mŕtveho disku ako vyčítajú SN?
Mám pocit, že pri poškodení nálepky všeobecne človek prichádza o záruku
Mám pocit, že pri poškodení nálepky všeobecne človek prichádza o záruku
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
On nieje úplne mŕtvy, pripojiť a vyčítať ide ale nejde nám už nič zapísať a čítať data. Ale tak uvidím, ja som im to písal že to nemá nálepky a aj tak vytvorili RMA.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Tak dnes došiel v krabici nový MX500 1TB. Super support of crucialu, keď vezmem že ten môj nemal ani nálepky ani doklad nič, proste len PCB
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Logitech
Ešte 2018 som riešil RMA jednej myšky. Používaná asi 1/2 roka, odišiel senzor. Henry.sk, či vtedy ešte ITTSK, prevzal RMA. Po ~2 týždňoch som dostal myš späť s vyjadrením, že PL RMA stredisko nedokázalo zistiť poruchu. Tak som sa obrátil na Logitech (prvý krát v živote). Najprv sa len vyhovárali a odďaľovali. Nakoniec mi poslali novú myš (z NL). Po ani nie 7 dňoch znovu začal nereagovať senzor. Po 3 klávesniciach a 4 myškách u mňa tým pádom Logitech skončil. Pre info, tú myš už nepredávajú. Od kamoša z DE som dostal málo používanú Zowie FK1 a od vtedy spokojnosť.
Ešte 2018 som riešil RMA jednej myšky. Používaná asi 1/2 roka, odišiel senzor. Henry.sk, či vtedy ešte ITTSK, prevzal RMA. Po ~2 týždňoch som dostal myš späť s vyjadrením, že PL RMA stredisko nedokázalo zistiť poruchu. Tak som sa obrátil na Logitech (prvý krát v živote). Najprv sa len vyhovárali a odďaľovali. Nakoniec mi poslali novú myš (z NL). Po ani nie 7 dňoch znovu začal nereagovať senzor. Po 3 klávesniciach a 4 myškách u mňa tým pádom Logitech skončil. Pre info, tú myš už nepredávajú. Od kamoša z DE som dostal málo používanú Zowie FK1 a od vtedy spokojnosť.
s pozdravom, crux.
- Matej.T
- Používateľ
- Príspevky: 1868
- Dátum registrácie: Pi 11. Mar, 2011, 22:09
- Bydlisko: Piešťany/Brno
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Reklamoval niekto z vás už priamo u EVGA? Nejaké skúsenosti?
Macbook Pro 2.4/8/256 (Late 2013) + Samsung Galaxy S9 Midnight Black DUOS
Gaming: Intel i5 8600k | delid by Gabo |+ Barrow CPU block | EVGA GTX 1080 SC + EKWB nickel plated block | ASRock Z370 Extreme4 | Corsair Dominator 16GB DDR4 3200Mhz | Corsair RM650i | Fractal Design Define R6 TG | Samsung EVO 850 250GB | EK-DuraClear + EK D5+ EKWB PE 360 + EKWB XE 240 + LG 27GL850 + Corsair K70 RGB + Logitech G403
HTPC: Intel Xeon 1225v3 | MSI H87I | Crucial 8GB | Fractal Node 304 | Seasonic G Series 360
Gaming: Intel i5 8600k | delid by Gabo |+ Barrow CPU block | EVGA GTX 1080 SC + EKWB nickel plated block | ASRock Z370 Extreme4 | Corsair Dominator 16GB DDR4 3200Mhz | Corsair RM650i | Fractal Design Define R6 TG | Samsung EVO 850 250GB | EK-DuraClear + EK D5+ EKWB PE 360 + EKWB XE 240 + LG 27GL850 + Corsair K70 RGB + Logitech G403
HTPC: Intel Xeon 1225v3 | MSI H87I | Crucial 8GB | Fractal Node 304 | Seasonic G Series 360
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
RHA
Slúchadlá RHA T20 za vyše 200eur kupované na IČO v Muzikeri. Už mali vyše roka, čiže reklamácia bola mimo. Začali sa mi objavovať praskliny(aj keď som ich používal sporadicky) na povrchu "háčikov", ktoré sú tvarovateľné podľa ucha a v nich je uložený kábel. Na nete som našiel, že to bolo RHA priznané ako chyba, a teda to uznávali ako reklamáciu aj keď to bolo mechanicky poškodené. Napísal som na support do GB, či sa s tým niečo dá robiť aj keď je to kupované na firmu. Hneď zareagovali na ticket a požiadali ma o foto dokladu a poškodenia(minimálna kozmetická vada) slúchadiel. O týždeň mi kuriér doniesol nové slúchadla s iným typom "háčikov" za uši, čiže mám dvoje funkčné slúchadlá za cenu jedných.
Slúchadlá RHA T20 za vyše 200eur kupované na IČO v Muzikeri. Už mali vyše roka, čiže reklamácia bola mimo. Začali sa mi objavovať praskliny(aj keď som ich používal sporadicky) na povrchu "háčikov", ktoré sú tvarovateľné podľa ucha a v nich je uložený kábel. Na nete som našiel, že to bolo RHA priznané ako chyba, a teda to uznávali ako reklamáciu aj keď to bolo mechanicky poškodené. Napísal som na support do GB, či sa s tým niečo dá robiť aj keď je to kupované na firmu. Hneď zareagovali na ticket a požiadali ma o foto dokladu a poškodenia(minimálna kozmetická vada) slúchadiel. O týždeň mi kuriér doniesol nové slúchadla s iným typom "háčikov" za uši, čiže mám dvoje funkčné slúchadlá za cenu jedných.
Spoiler: ukázať
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
SanDisk
reklamoval som usb ultra flair 64GB ktore umrelo skoro presne po dvoch rokoch pouzivania, napisal som na support SanDisk, vymenili sme si par e-mailov s tym, ze sa im to posle, oni zadali cislo zasielky do systemu UPS, usb sa zabalil do bublinkovej obalky - dnu sa vlozila A4 s kopiou emailu kde bolo cislo RMA, nalepil sa vygenerovany stitok od UPS ktory mi poslali emailom a dohodlo sa vyzdvihnutie balicka kurierom UPS; posielalo sa to do mesta Bydgoszcz v Polsku, pytali blok/fa ale kto by si to nechaval od 15€ usb tak akurat napisali citujem "replaced as one-time courtesy" . RMA vybavena cca za tyzden dodanim takeho isteho usb. Vsetko islo na naklady SanDisk.
na zaver aj ked to vybavili ako zarucnu opravu poslali aj fakturu s rozpocitanymi nakladmi za usb a dopravu na cenu 40,48 USD
reklamoval som usb ultra flair 64GB ktore umrelo skoro presne po dvoch rokoch pouzivania, napisal som na support SanDisk, vymenili sme si par e-mailov s tym, ze sa im to posle, oni zadali cislo zasielky do systemu UPS, usb sa zabalil do bublinkovej obalky - dnu sa vlozila A4 s kopiou emailu kde bolo cislo RMA, nalepil sa vygenerovany stitok od UPS ktory mi poslali emailom a dohodlo sa vyzdvihnutie balicka kurierom UPS; posielalo sa to do mesta Bydgoszcz v Polsku, pytali blok/fa ale kto by si to nechaval od 15€ usb tak akurat napisali citujem "replaced as one-time courtesy" . RMA vybavena cca za tyzden dodanim takeho isteho usb. Vsetko islo na naklady SanDisk.
na zaver aj ked to vybavili ako zarucnu opravu poslali aj fakturu s rozpocitanymi nakladmi za usb a dopravu na cenu 40,48 USD
Spoiler: ukázať
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Adata
Reklamácia SSD priamo cez nich - proces celkom priamočiary:
- vyplníš formulár
- odporučia ti reklamáciu u predajcu ale nenútia, pokojne to vieš riešiť priamo s nimi
- poskytneš údaje (myslím, že ani faktúru nemusíš, trvanie záruky si vedia overiť podľa SN, chceli základné info + fotky disku spredu/zozadu)
- odosielaš na vlastné náklady do Holandska ale pri váhe celej krabičky som sa bez problémov zmestil pod 100g, takže som platil za poistený list cca 5€, takže to ani nezabolelo
- vybavenie trvalo pár dní - 26.10. som dostal email, že prijali disk, 3.11. som už dostal email od TNT, že mi príde zásielka -- žiadna iná komunikácia medzitým nebola
- TNT to doručilo za 2 dni, dostal som nový kus.
T.j. v pohode proces ale také WD/Sandisk (ako spomína aj patro16 vyššie) sú v tomto predsa len lahôdkoví, tí vybavia aj odvoz zdarma. Adata je skôr podobná Corsair/EVGA, u tých tiež posielaš do ich servisného centra (ak reklamuješ priamo s nimi) na svoje náklady.
Reklamácia SSD priamo cez nich - proces celkom priamočiary:
- vyplníš formulár
- odporučia ti reklamáciu u predajcu ale nenútia, pokojne to vieš riešiť priamo s nimi
- poskytneš údaje (myslím, že ani faktúru nemusíš, trvanie záruky si vedia overiť podľa SN, chceli základné info + fotky disku spredu/zozadu)
- odosielaš na vlastné náklady do Holandska ale pri váhe celej krabičky som sa bez problémov zmestil pod 100g, takže som platil za poistený list cca 5€, takže to ani nezabolelo
- vybavenie trvalo pár dní - 26.10. som dostal email, že prijali disk, 3.11. som už dostal email od TNT, že mi príde zásielka -- žiadna iná komunikácia medzitým nebola
- TNT to doručilo za 2 dni, dostal som nový kus.
T.j. v pohode proces ale také WD/Sandisk (ako spomína aj patro16 vyššie) sú v tomto predsa len lahôdkoví, tí vybavia aj odvoz zdarma. Adata je skôr podobná Corsair/EVGA, u tých tiež posielaš do ich servisného centra (ak reklamuješ priamo s nimi) na svoje náklady.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Logitech (11/2020)
25.10.2020 - napísal som ticket na RMA, keďže myška G900 začala mať problém s rýchlym poklesom kapacity batérie.
12.11.2020 - nevydržal som to, žiadna odpoveď, ani ťuk, tak som zavolal na českú podporu, kde mi automat oznámil, že už neposkytujú podporu v českom jazyku, a že či si chcem pokecať s operátorom po anglicky. Objasnil som mu situáciu, on mi zaslal nejaké postupy ktoré treba vyskúšať (aktualizovať ovládače, vyskúšať na inom PC,...). Hneď v ten istý deň, t.j. 12.11.2020 som zaslal odpoveď, že uvedené postupy nepomohli a problém pretrváva.
20.11.2020 - prišla odpoveď od Logitechu, že na myš poskytujú 2 ročnú záruku, a keďže tá uplynula, mám sa obrátiť na nejakého opravára vo svojom okolí, nakoľko Logitech nemá servisné centrum na opravu tohto druhu produktov.
Za mňa veľké sklamanie, dúfal som v o niečo lepší prístup.
25.10.2020 - napísal som ticket na RMA, keďže myška G900 začala mať problém s rýchlym poklesom kapacity batérie.
12.11.2020 - nevydržal som to, žiadna odpoveď, ani ťuk, tak som zavolal na českú podporu, kde mi automat oznámil, že už neposkytujú podporu v českom jazyku, a že či si chcem pokecať s operátorom po anglicky. Objasnil som mu situáciu, on mi zaslal nejaké postupy ktoré treba vyskúšať (aktualizovať ovládače, vyskúšať na inom PC,...). Hneď v ten istý deň, t.j. 12.11.2020 som zaslal odpoveď, že uvedené postupy nepomohli a problém pretrváva.
20.11.2020 - prišla odpoveď od Logitechu, že na myš poskytujú 2 ročnú záruku, a keďže tá uplynula, mám sa obrátiť na nejakého opravára vo svojom okolí, nakoľko Logitech nemá servisné centrum na opravu tohto druhu produktov.
Za mňa veľké sklamanie, dúfal som v o niečo lepší prístup.
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
NeRMAčkovali ste SSD u Samsungu? Neviete, či majú plne hradenú dopravu tam/späť ako WD?
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Gigabyte 04/2021
Obrátil som sa na podporu Gigabyte s otázkou, aká je hrúbka teplovodivej pasty v GK GTX 1080 Windforce OC 8GB. Keďže už má nejaký ten rok, a plánoval som robiť konečne údržbu PC, tak som si povedal, že rozoberiem aj grafiku, všetko pekne vyčistím, dám novú pastu a aj thermalpady.
21.02.2021 som zadal ticket s otázkou, aká je hrúbka thermalpadov, nakoľko sa mi túto informáciu nepodarilo získať z iných zdrojov. Odpoveď bola, že rozoberaním karty stratím záruku a pokiaľ mám problém s thermalpadmi, mám sa obrátiť na predajcu.
Zaslal som im odpoveď, že karta už nie je v záruke, a tak ma predajca pošle kade ľahšie a že nepotrebujem nič viac len informáciu o hrúbke thermalpadov.
07.04.2021 Odpoveď of gigabyte, že podľa sériového čísla už karta nie je v záruke (čo som vedel aj ja...) a požadovanú informáciu o hrúbke padov mi neposkytnú, zato ma odporučili na najbližší PC servis kde si mám nechať kartu opraviť / vyčistiť za poplatok.
Obrátil som sa na podporu Gigabyte s otázkou, aká je hrúbka teplovodivej pasty v GK GTX 1080 Windforce OC 8GB. Keďže už má nejaký ten rok, a plánoval som robiť konečne údržbu PC, tak som si povedal, že rozoberiem aj grafiku, všetko pekne vyčistím, dám novú pastu a aj thermalpady.
21.02.2021 som zadal ticket s otázkou, aká je hrúbka thermalpadov, nakoľko sa mi túto informáciu nepodarilo získať z iných zdrojov. Odpoveď bola, že rozoberaním karty stratím záruku a pokiaľ mám problém s thermalpadmi, mám sa obrátiť na predajcu.
Zaslal som im odpoveď, že karta už nie je v záruke, a tak ma predajca pošle kade ľahšie a že nepotrebujem nič viac len informáciu o hrúbke thermalpadov.
07.04.2021 Odpoveď of gigabyte, že podľa sériového čísla už karta nie je v záruke (čo som vedel aj ja...) a požadovanú informáciu o hrúbke padov mi neposkytnú, zato ma odporučili na najbližší PC servis kde si mám nechať kartu opraviť / vyčistiť za poplatok.
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Gigabyte klasika.
V princípe ti zostáva to buď naslepo rozobrať a pomerať, alebo nakúpiť 0,5 mm pady, resp. možno kombináciu 0,5 a 1,0 mm a vyskladať si z nich hrúbku podľa potreby. Neviem ako je tam riešené uchytenie chladiča, ale možno to zbytočne znásilňuješ a stačilo by len prepastovať GPU a pady nechať pôvodné. Ak sa teda dá zhodiť pasív bez toho aby zišli dole aj pady.
V princípe ti zostáva to buď naslepo rozobrať a pomerať, alebo nakúpiť 0,5 mm pady, resp. možno kombináciu 0,5 a 1,0 mm a vyskladať si z nich hrúbku podľa potreby. Neviem ako je tam riešené uchytenie chladiča, ale možno to zbytočne znásilňuješ a stačilo by len prepastovať GPU a pady nechať pôvodné. Ak sa teda dá zhodiť pasív bez toho aby zišli dole aj pady.
Spoiler: ukázať
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov
Presne tak by som to spravil - keď som pastoval svoje GPU nikdy som pady nemenil.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10