Virtual reality (VR) hardvér

Ostatný HW, ktorý nepatrí do iných sekcií­, problémy s týmto HW ich riešenia...
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Vaše skúsenosti ma celkom prekvapili, ak ste zachytili intrigy okolo Reverb G2, tak práve tam sa riešili sweet-spoty a podobne, kde sa ale ukázalo, že problém bol hlavne s tým, že nováčikovia (ako napríklad aj ja) nevedeli, čo čakať a tak niečo, čo nie je VRku tak cudzie spôsobilo ten zmätok..veď aj ja som o tom písal vyššie ale nepísal už update:
- okrem toho vyššie som mal potom obavy aj o FOV - bol som si istý, že aj ja mám problém, že mám malé FOV...až kým som nekúpil TestHMD a konečne si to aj sám neodmeral a nezistil, že to je blud a mám nejakých 94° horizontálneho FOV, čo je úplne v pohode, ba až na tej ideálnej strane - stále by som rád nejako magicky mal gasket, ktorý by sedel tak ako keď skúšam headset bez neho a doslova si ho len naštelujem ku ksichtu - strašne by som taký gasket chcel, lebo bez neho to je úžasné, skoro úplne sa odstráni "ďalekohľad"-ový efekt a aj klasický stereo bug ako keď si vidíme každým okom koniec nosa
- minule som v robote skúsil pôvodný Vive...fuj, prišiel som domov a vymojkal som G2, že som krivdil, ako niekto toto mohol používať, ako keby som pozeral cez sieťku (screen-door effect), rozlíšenie, ostrosť, G2 bola iná liga
- sweet-spot - áno, ak by som chcel čítať texty alebo používať PC vo VR (ako seriózne ako používam napríklad teraz na písanie príspevku), tak určo nie ale neviem prečo, no v hrách som to ani raz neriešil a okrem toho si už zvykám na to, že nemôžem mať hlavu na jednom mieste a analyzovať text len očami v rámci celého zorného poľa a tak som sa ustálil niekde v strede, ak čítam text, tak hýbem hlavou viac a lietam očami menej po krajoch a je to lepšie
- a to o zvyku platí aj pre godreje, tie síce G2 nemá ale ten taký flare bieleho na čiernom stále má..napríklad, čomu doteraz nerozumiem, mám napríklad čierny obraz a mám bielu bodku - mám ju mimo zorného poľa v headsete a stále vidím ako sa mi z toho "odráža" do zorného poľa.
G2 ale má iné problémy - VKUSE sa mi soft reštartujú ovládače (odpoja sa vo Wine a znovu pripoja), ten kábel do headsetu stále po čase prestane dobre držať, tak buď dostanem error pri zapnutí alebo napríklad nemám audio a stále ho zatlačujem (a stále káblom hýbem, keď vyklápam strap). Spotreba batérií ovládačov je tiež divná, divne to deteguje úroveň batérie, úroveň skáče, raz mi už vypína FF, lebo nízka batéria - ovládač reštartujem a mám znovu trebárs 40% batérie. Ja si už spisujem veci, za 50€ kupón od predajcu som zainvestoval do "care pack" od HP, tak keď spíšem všetkých 8, či 9 vecí, ktoré robia neplechu, tak som zvedavý, čo za premium RMA dostanem.

error7 napísal: Ne 14. Mar, 2021, 00:59Čo mi avšak robí dosť problém je chromatic aberation a god rays ... prvý deň som to nejako nepozoroval, no to rozmazávanie všetkého čo nie je presne v strede zorného poľa mi už dosť ide na nervy ... keď sa mi podarí poriadne očistiť šošovky tak je to lepšie, no s tým čistením to nie je zas taká sranda a je problém to očistiť suchou handrou ako kážu v oculuse, hlavne bez alkoholu... neviem do akej miery je to normal a popravde aj rozmýšľam či to kvôli tomu vrátiť alebo nie, bol by som rád ak by sa tu tiež našiel niekto kto má quest 2 a vyjadril sa :)
Toto ma ale dostalo a nerozumiem - bola v balení handrička na štýl handričiek pre čistenie okuliarov alebo objektívov? Ja som si kúpil
https://www.aliexpress.com/item/1005001720876894.html
a nič iné nepoužívam, no ja napríklad čistím aj tak len občas rohy šošoviek - mám podozrenie, že sa mi tam ošuchuje obočie.

Keď už hovoríš o glare/godray-och, tak ak sa nemýlim, pri Q2 sa hovorí o tom, že tam sú dva ja rôzni výrobcovia optiky a že pri jenom z nich sú tieto problémy a pri inom by byť nemali, tak neviem, error, či to nie je aj tvoj prípad.

Inak, Marek, vy ako Quesťáci hlavne môžete používať Virtual Desktop, keďže VD Vám vie bez problémov (alebo by mal) bez problémov streamovať bezdrôtovo a tak osobne by som skôr preferoval namiesto Link kábla (za tie prachy) kúpiť Wifi6 router a používať ho čisto pre Quest 2 a mať ho pár metrov od seba - tam by teoreticky nebolo cítiť už žiadnu latenciu - proste vstup net, výstup káblom do PC a cez Wifi Quest 2 a bum, máš všetko, Oculus platformu, stand-alone režim a zároveň hráš PC...samozrejme, ideálne je mať Elite strap, aby si mal extra batériu a nebol obmedzený na 2 hodiny.

werwest napísal: Ne 14. Mar, 2021, 01:07Oculus je prave na tom najlepsie a ma ich najmensie, aspon rift s mal a co vsetci hovoria quest 2 neni o nic horsi co sa sosoviek tyka. Na indexe to je strasne a v podstate keby ma index nestal menej penazi ako rift s tak som neskutocne z neho sklamany. Ale zvykol som si
Index zase exceluje inde, trackovanie stanicami 120Hz, široké FOV. Nemáš byť prečo sklamaný, Rift S je už teraz mŕtvy produkt a nevyzerá to, že mu ešte ostáva veľa HPčok predtým ako dostane poslednú ranu od Questu a aj samotného FB, ktorému je Rift u riti.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1678
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa werwest »

Tych 144hz som si ani tak nevsimol, fov je super, ale hovorim, ten glare to uplne vsetko zabil a mal som z toho zly pocit, a keby ma stal tych 1100, tak ho asi refundnem. Mozno keby to bol moj prvy headset tak som z neho paf :D
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa Marek125 »

Loleq ja mám dobrý router dokonca má aj wifi6 ale kábel je kábel ja už VD nepoužívam hodnú dobu hlavne keď si beriem helmu na týždňovky nechce sa mi brat router a doma to už tiež zapájame len na kábel proste tá kvalita a latencia je niekde úplne inde. A poslednu dobu naozaj trávim najviac času iba čisto na Queste bez PC. Za mňa super kauf lebo sa človek zabaví aj bez PC.
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Ak by ste náhodou hľadali nejaké rečky relevantné pre VR, tak tu je plno dobrého contentu
https://babeltechreviews.com/category/virtual-reality/ .
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Nemáme tu niekoho s Quest2, s Virtual Desktop a RTX3080+?
Mím už aj Q2, už testujem bezdrôtové streamovanie na Ultra kvalite a 120Hz mám pri hrách stuttering (s tým, že vidím, že karta nerobí naplno, reprojection je vypnutý) a ako stále s AMD by som chcel zistiť, či je to zatiaľ nedokonalosť SW alebo je problém u mňa s kartou. Kábel pre porovnanie nemám, nerobil som to preto, aby som znovu mal pridrbaný kábel, nehovoriac o fakte, že USB-C je okupované Elite strapom s extra batériou.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa Marek125 »

Neskúšal si aj Oculus riešenie na stream? AirLink ja som skúšal minule a prišlo mi to troška lepšie, mimochodom hráš cez steamVR?

Keď si zaones vo VD nech ti ukazuje akú máš latenciu lietajú ti tam dáke veľké čísla?

Inak ma aj napadlo stíha ti to dobre router? Ja mám Xiaomi AX3600 a ten to moc dobre nedáva ide to lepšie ako pôvodný Asus ale kamarát ma doma všetko od ARUBA a jemu to ide na plný bitrate a žiadne moc veľké latencie som nepociťoval.
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Airlink nepoužívam, do Oculus SW sa prihlasovať nebudem, VD potrebuje daný softvér len nainštalovaný.

Zvyšok mám všetko pokryté, latencia v overlay-i, router, poloha, rýchlosti.
Je nejaké podozrenie, že to je problém s v30 update, preto ma zaujímalo, či tu je niekto s týmito možnosťami s možnosťou testu (musí to by 3080+, lebo to musí byť bez reprojection, ani 3070 nestačí).
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa Marek125 »

Tak ti moc nepomôžem tak výkonné železo nemám :D ja akorat čo som vypozoroval niektoré hry idú omnoho lepšie keď sa spúšťajú cez ten Oculus SDK či ako to volaju, mimo steamVR. Ja to už ani nepúšťam tak ani neviem aký je ten nový update
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Pohoda, ono ako dá sa s tým žiť, či Ultra/90hz alebo High/120Hz. Už ani nehľadám kandidáta, už som si to rozbehal na druhej zostave s 1080Ti a v SteamVR (v tom prázdnom priestore keď ti načítava hru) som si testol ten jav (tam viem mať bez problémov 120fps) a tam to ide ako po masle, takže skúsim prehodiť karty, či to je fakt len kartou a ak, tak skúsim zbúchať niekoho s RX6800+.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa Marek125 »

Ak sa smiem spýtať mimo tvoj problém prečo si prešiel na Quest2 nemal si ine VR ak si dobre spomínam Reverb G2?
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Mal a mám, experimentujem, skúšam nové veci, chcem sa VRku venovať viac, takže zbierať rôzne skúsenosti, prehľad, možnosť porovnania sa zíde vždy.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa Marek125 »

Keď už teda máš čo porovnávať a čo to si skúsil, vieš mi poradiť čo zapnúť čo vypnúť čo pomôže čo naopak uberie na kvalite trebárs v SteamVR a VD? Mám v pláne kupovať NB s RTX3070 a ja doteraz moc nerozumiem tým veciam v Steam VR. V oculuse je to je to "jednoduché" nastaviť rozlíšenie a bitrate cez ten ich tool a to je asi tak všetko.

Doteraz som bol s tým dáko spokojný ale mám pocit že minimálne v tom SteamVR môžem dosiahnuť aj lepšiu kvalitu či už cez VD alebo OculusLink.
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13017
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Default nastavenia majú zapnuté všetko, čo je potrebné, na tebe ostáva čisto voľba kvality, obnovovacej frekvencie, bitrate a samozrejme dopočet (SSW):
- kvalita - hlavne ide o SS rozlíšenie v SteamVR, ktoré VD takto zvolí - každá voľba má aj odporúčanie pre kartu (odporúčania sú robené pre 90Hz), takže High a keby si mal hru, kde nie je problém s výkonom, tak pokojne aj Ultra - ten rozdiel nie je gigantický ale ja ho stále ocením
- refresh rate - 90Hz alebo ak chceš, tak skús 120Hz
- bitrate - podľa toho, ako ti bude stíhať sieť ale inak pokojne maximum, teda 150Mbps - v desktop streamovacej appke by som ale osobne vypol automatickú zmenu bitrate - mne to neraz zhodilo bitrate
na nejaký grc bezdôvodne. Taktiež v tej streamovacej appke nemusíš meniť nič
- SSW - ako každý reprojection - ale osobne pre náročnejšie hry by som možno skúsil kombináciu 120Hz + SSW, takto dopočítavaš zo 60fps, nie 45fps ako pri 90Hz.
Vpravo-dole je potom tá možnosť zapnutia OSD s latenciami - zapol by som to a mrkol, že či niektoré čísla neskáču do oranžových čísel - napríklad ak networking skáče hore, tak to sa ošetrí zníženým bitrate-om - v tom okne navrchu taktiež vidíš, či si na 5Ghz pásme a aký je bandwidth.

V SteamVR nemusíš nastavovať vôbec nič. Problém samozrejme môže nastať, ak hra nemá binding pre Oculus touch ovládač - to je vždy bolehlav - už si sa s tým už niekedy hral? V podstate to otvoríš SteamVR overlay, ideš do controller settings, ak pre tvoj je nejaký "legacy" alebo nie je preset od nejakého používateľa, tak vieš skúsiť emuláciu iného ovládača. S tým som sa už trápil s Reverb G2, lebo HP sa rozhodolo, že ich ovládač bude "HP Motion Controller" a to nemusí mať identický binding ako iný, podobný ovládač. Už asi pol roka mám otvorený
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 08_9__2107
a doteraz som sa k tomu nedostal..
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
PROMETHEUS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2075
Dátum registrácie: Ne 23. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa PROMETHEUS »

v pondelok by mi uz konecne mala prist nova grafika tak ti mozem otestovat potom. ale inak aj na starej 3070 co mam teraz som si vsimol ze vykon vo vr je uplne random. raz grafika pekne vytazena a alyx islo krasne na 90fps (naposledy som hral este pred 120hz patchom) a o par metrov dalej fps drop na 45 riadna sekanica a grafika bezi na minimalnych taktoch a nerobi ani prd a nevyriesil som to nijako.
MB: MSI X570 Tomahawk CPU: Ryzen 5900X RAM: BL2K8G36C16U4BL 4x8GB 3733MHz 16-18-18-35 GPU: Gigabyte RTX 3080 Gaming OC Waterforce Monitor: LG Ultragear 27GL83A-B SSD: WD Black SN850 1TB, SN750 500GB, 4x1TB Samsung EVO CASE: Lian Li O11 Dynamic XL PSU: EVGA 850W G2 Klavesnica, mys: Logitech G915 TKL + Logitech G903 Chladenie: CPU block: EK Quantum Velocity D-RGB Rads: EK SE360mm + EK XE360mm Fans: 9x Noctua NF-A12x25 PWM Pump: EK QUANTUM KINETIC TBE 200 D5 PWM D-RGB
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Virtual reality (VR) hardvér

Príspevok od používateľa Marek125 »

Loleq: díky poskusam cez týždeň, akorat som chcel hrať včera Walking Dead a nemôžem tam rozbehať ovládače, a moc teda nechápem ako to tam upravovať. Už dlho som to nemal pustené a pozerám že mi blbne aj SteamVR ktorý mi pred tým fungoval na pohodu teraz sa mi to stále vypína alebo mi to nenajde headset potom ovládače nechápem.

Návrat na "Hardware všeobecne"