Elektromobilita a vsetko okolo nej

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Ale nebude musiet dochladzovat, a to je vyhoda.
Môj Premiér, môj premiér, drž sa. Milujeme ťa. Celé Slovensko ti drží prsty a drž sa. Tento súboj musíš zvíťaziť pre našu krajinu, pre nás všetkých. Držíme ti prsty. Sme s tebou. Milujeme ťa. Môj Premiér, máme ťa radi a nech sa uzdravíš. Si náš najväčší politik akého sme kedy mali. Môj premiér, drž sa. Zvládni to pre nás.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hlavne nemusi vymienat ziadne hadice ani "pavr stíring flujid"
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1585
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa lopo1 »

Váš nazor na nove fauvé ID.7 (turbov asi poznam :D) ? Ten 700km dojazd už znie zaujímavo aj keby to bolo v reálne 600km
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Uvidime ked bude realne na cestach. Zatial to vyzera fajn, kto vie ci im bude fungovat elektronika.
Môj Premiér, môj premiér, drž sa. Milujeme ťa. Celé Slovensko ti drží prsty a drž sa. Tento súboj musíš zvíťaziť pre našu krajinu, pre nás všetkých. Držíme ti prsty. Sme s tebou. Milujeme ťa. Môj Premiér, máme ťa radi a nech sa uzdravíš. Si náš najväčší politik akého sme kedy mali. Môj premiér, drž sa. Zvládni to pre nás.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1942
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

lopo1 napísal: Ut 18. Apr, 2023, 12:29 Váš nazor na nove fauvé ID.7 (turbov asi poznam :D) ? Ten 700km dojazd už znie zaujímavo aj keby to bolo v reálne 600km
S velkou baterkou a wltp dojazd. Velka baterka bude vraj 86 kWh dostupna kapacita, Bjorn testoval na nemeckej dialnici a spotrebu mal okolo 20 kWh/100km (povedzme trosku chladnejsie pocasie, tak to este pojde kusok dolu)... 400km asi na plnu baterku da, kludne aj 450 km (predsalen su na dialniciach spomalenia), od jari do jesene. V zime tych 300km s prehladom ak tam maju TC.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Ja mam napad ako vyriesit problem s dojazdom elektromobilov. Obmedzme nadrze v spalovacich autach na 30l. Tym padom tam bude dojazd tak 400km a nikto nebude moct tvrdit elektromobil ma mensi dojazd ako spalovak...

S cenou aut to fungovalo, nevidim dovod preco by to nefungovalo aj s dojazdom.
Môj Premiér, môj premiér, drž sa. Milujeme ťa. Celé Slovensko ti drží prsty a drž sa. Tento súboj musíš zvíťaziť pre našu krajinu, pre nás všetkých. Držíme ti prsty. Sme s tebou. Milujeme ťa. Môj Premiér, máme ťa radi a nech sa uzdravíš. Si náš najväčší politik akého sme kedy mali. Môj premiér, drž sa. Zvládni to pre nás.
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 692
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa michalesku »

A ja mam este lepsi napad.. Na pumpach znizme prietok paliva do nadrze na liter/minuta..
Heureeeka!
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Uvidime ked bude realne na cestach. Zatial to vyzera fajn, kto vie ci im bude fungovat elektronika.

jakoze s realnym dojazdom !~450km uz je pohoda, proste aby som isiel po dialnici 126.4km/hod a raz za tri a pol hodiny na nejaku silnejsiu polhodinku zastal na vyondievačke a oddychoval, tak to sa da zvladnut.

700km nedufaj, to mozno v meste v idealnych podmienkach blablabla ale nevadi, to naozaj nie je treba. Bude to drahe. Ak si tolko dukatov ochotny napichat do posrateho auta, hajde vpred. Snad im nebude blbnut software.

.
.

>> Ja mam napad ako vyriesit problem s dojazdom elektromobilov. Obmedzme nadrze v spalovacich autach na 30l.
>> A ja mam este lepsi napad.. Na pumpach znizme prietok paliva do nadrze na liter/minuta..

vy ste hotoví génijusovja :) na hrad s vami obidvomi, na hrad !!



Teraz jedna ruka na bradavku a druha do treniek : kto z vas by si kupil naftak s dojazdom 156km a potom musis tri hodiny nabijat na dalsich 156km ?
Vobec nie na dialnici. Nisann Leaf ekvivalent. Ale uprimne. Fakt. Kto ? Pardon, este pridam cenovku : 37.000 eur plus zopar doplatkov :
https://www.auto-preisliste.de/download ... issan-leaf
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1942
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

Turbo, uz by sa patrilo s tym prestat. Davas sem cennik Leafu z r. 2012. BEV bolo v plienkach, ten Leaf mal kvantum problemov (air-cooled battery, nizka kapacita, ...). To nema s dnesnymi BEV nic spolocne.
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

len jednoduche uvedomenie.
Si zober ze niekto tie Leafy vtedy za tie ceny za vtedajsich podmienok kupoval. Uffff.

A hlavne si pozri uplne prvu vetu ktoru som napisal. Potom uz len taky maly povzdych, nic viac.


edit : a ked sa zamyslime, kolko ludi by s nadsenim dnes kupovalo spalovak s dojazdom 300km, tankovanim za polhodinu len za 50.000+ ? :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1942
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

Ten, kto ich vtedy kupoval, mal na to asi nejaky dovod, mozno sa mu to financne oplatilo, mozno to chcel kupit, lebo mal peniaze navyse a chcel ich tam minut.

Za tu vyssiu cenu mas moznost nabijat to auto doma z lacnej elektriky. Spalovak nemas moznost doma tankovat.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1637
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa werwest »

Kiezby to dalo 700km. Lenze kym tie auta budu zrat 20+kwh pri 130ke, tak neexistuje
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jakze nie - staci aby elektročudo malo 160kWh baterku a mas to aj s rezervou na jeden horekopec medzi Seredou a Galantou.

take lahke si nevedel ?


https://insideevs.com/news/662943/tesla ... ota-least/
nejdem verifikovat ale vsetci vieme ze Tesla sa zdraha zvolavat dost huste prusery.


styria z desiatich tvrdia ze bzučiak by mohol byt ich dalsie auto : https://insideevs.com/news/662932/poll- ... -car-next/


Porše hyperkchár ? to by šlo ! https://www.motor1.com/news/661506/pors ... n-battery/
nech aj 150kWh baterka, povedzme 600kW vykonu ked to ma byt hyper ... takze tomu pribijem na 15 minut a... eh ?

no dobre, tak to nebude mat 600kW ale nebude to mat ani 150kWh baterku lebo to ma mat aj nejake jazdne vlastnosti, nie ako A380 Airbus.
mam napad ! skratime motoristicky sport, proste sa bude jazdit len 32 minut preteky. Nieco na sposob Formula é.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ten, kto ich vtedy kupoval, mal na to asi nejaky dovod, mozno sa mu to financne oplatilo,

ked sa kuknem kolko typicky maju najazdene tie prve Leafy, kludne z roku 2014, 2015, tak sa to 99.9% majitelom fakt neoplatilo. Take najazdy ze 55.000km a podobne.

Skusim Leafy z bazosu :

uplne najlacnejsi https://auto.bazos.sk/inzerat/149428504/nissan-leaf.php nepise najazd
druhy najlacnejsi https://auto.bazos.sk/inzerat/148845316 ... -24kwh.php 100.000km iiiiha 2011ka, tak to je skoro rekordman
treti najlacnejsi https://auto.bazos.sk/inzerat/150233316 ... -80-kw.php 2013 a 70.000km
stvrty : https://auto.bazos.sk/inzerat/149375927 ... ove-sr.php 2014, 120.387km tak toto je absolutny rekordman
piaty nema napisane kilometre

siesty : https://auto.bazos.sk/inzerat/147911328 ... ateria.php 2017, 12.000km
Keby ho vozili vrtulnikom, mal by to lacnejsie ?


kedze nam to z financnej stranky nevyslo, skusime inu : mal proste rad prirodu.


ale čo to, WV ID3 sa uz neda konfigurovat na slovenskom webe : https://konfigurator.vw.sk/cc-sk/sk_SK_ ... models/044
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3007
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa yesper »

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"