Elektromobilita a vsetko okolo nej

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2737
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa patro16 »

https://youtu.be/mWTlLJkZW6U?t=4929

5 minut a mozes ist, to je fajn :D
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

Ekonomicky nezmysel, možno aj preto má NIO loss 19tisíc na auto. Táto technologia mala zmysel tak pred 5-10r kedy este nebolo isté či sa dopracujeme k 18-25min nabíjaniam. Očakávam že tuto vetvu Nio bude musiet odseknut a sustredit sa čisto na autá. Neviem dokedy bude vediet vyrabať do mínusu.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

Tu vymenu baterky vyvinuli v izraeli, fungovalo to uz od nejakeho 2008, firma skrachovala. Potom to propagoval sam Musk pri Sku, do produkcie to neslo. Tak isto to skonci s Nio.
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nemusi - raz to niekto moze dokazat. Priklad : GM EV1, vtedy to nedokazali, dnes to funguje.

Inak samozrejme uzasne - moj tatko uz 50 rokov dokaze nabit na 1200km za minutu a pol a tu za 5 minut dokazeme "nabit" na 300km. Hops, dokazeme... Cinania dokazu, nie my - ukazte mi toto v Europe, ukazte mi to pre Skodovku, ukazte mi to pre Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Daciu... kazda znacka bude mat vsade v kazdom okresnom meste svoje vlastne výmenníčky ? To mi pride investicne efektivne, drzim palec !


Zaroven houbelec nabit, ale nevadi. Pokrok nezastavis.

Tron : autoforum pisalo cisto o Mercedese a ceskych predajoch kdezto tvoja tabulka je globalna, ano s ceskymi cislami... nie su to nahodou aj plug-in hybridy ? Pozri, oni si tie cisla nevycucaju z prsta - odniekade ich maju.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 682
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

Uvádzajú u niektorého EV rozdiel životnosti a počet cyklov batérie pri rýchlom a pomalom nabíjaní ?
Ja odhadujem že pri tých veľmi rýchlych nabíjaniach to bude viac ako 2x menej
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

Opto: pride to coskoro, povinne v eu, tusim sa to vola preukaz baterie, ktory bude vraviet o vyrobcovi baterie, zdroji materialov, projektovanej zivotnosti (pokles kapacity na 70%) poctom cyklov pri nabijani rychlostou 1C.
Priklad, NMC bateria v Model Y od LG (82 kWh, v zasade vsetky eu predaje) ma projekciu 1200 cyklov pri 1C (plny cyklus 0-100%).
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Uvádzajú u niektorého EV rozdiel životnosti a počet cyklov batérie pri rýchlom a pomalom nabíjaní ?

nie som si vedomy. Prakticky vsetci uz dnes hovoria ze kvoli vydrzi baterky nechodte nad 80%.
Prax KVALITNYCH aut a baterii vsak ukazuje ze rychlonabijanie az tak hrozne moc nevadi.
Takisto prax ukaxuje, ze vozy bez thermal managementu su v prdeli aj bez rychleho nabijania (Leaf, Leaf2 "rapidgate") cize ono zrejme v praxi nejde ani tak o rychlonabijanie samotne, skor o teploty ktore sa pri nom dosahuju a s tym suvisiace lithiumproblemy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

mp3turbo napísal: So 29. Apr, 2023, 17:51 nie su to nahodou aj plug-in hybridy ? Pozri, oni si tie cisla nevycucaju z prsta - odniekade ich maju.
nie
20230419_PRPC_2303-FINAL.pdf
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

"Nie všetky aktívne bezpečnostné systémy sú rovnaké. Aj v rámci 5-hviezdičkovej kategórie môžu existovať značné rozdiely v účinnosti asistenčných systémov"

https://twitter.com/elektrotimmy/status ... 8201539586
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1639
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa werwest »

Och, mal som hned trosku poskrolovat aby som videl ze sa jedna o video na pohonenie si nad teslami, usetril by som 3 minuty zivota
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem
Používateľov profilový obrázok
Xeigen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2332
Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2012, 12:47
Bydlisko: Trávnica

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa Xeigen »

si v zlej téme, kabínka na honku nad fosilákmi je hned vedla :D
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1639
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa werwest »

Nic, uz to neslo zmazat
Naposledy upravil/-a werwest v So 29. Apr, 2023, 20:58, upravené celkom 1 krát.
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3007
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa yesper »

bez senzorov takto

maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

Asi tak, keby ma napadlo stlacit zaznam dashcamu, vedel by som poskytnúť video, ako sa ma snazi tesla vyhodit z vlastneho pruhu do ineho smeru. Asistenti su nejaky, maju pomahat, pomahalmi aj Superb a pomohla mi uz aj Tesla v niektorych situaciach.

Yesper: vision only park assist neviem povedat (tesla mala park assist vzdy zly), ale sused ma 3jku s vision only a kvazi parkovacie senzory uz su celkom pouzitelne.
FVE 12.45 kWp V/Z
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 682
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

mp3turbo napísal: So 29. Apr, 2023, 18:44 >> Uvádzajú u niektorého EV rozdiel životnosti a počet cyklov batérie pri rýchlom a pomalom nabíjaní ?

nie som si vedomy. Prakticky vsetci uz dnes hovoria ze kvoli vydrzi baterky nechodte nad 80%.
Prax KVALITNYCH aut a baterii vsak ukazuje ze rychlonabijanie az tak hrozne moc nevadi.
Takisto prax ukaxuje, ze vozy bez thermal managementu su v prdeli aj bez rychleho nabijania (Leaf, Leaf2 "rapidgate") cize ono zrejme v praxi nejde ani tak o rychlonabijanie samotne, skor o teploty ktore sa pri nom dosahuju a s tym suvisiace lithiumproblemy.
Odhadujem že to záchranné chladenie batérií pri extrémne rýchlom dobíjaní v lete zožerie aj o 50% viac a ventilátory dvíhajú dievčencom sukne :? .
Ináč v mobiloch už existuje aj múdre dobíjanie ktoré sa naučí koľko danému užívateľovi stačí napr. cez noc doplniť.
Niečo podobné s doplnením tlačítka "dobiť na max" bude asi aj v EV.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"