Vsetky napady, navrhy a myslienky v tomto clanku su zapricenene chorou myslou autora, neodporucam vam ma napodobovat, vsetko, co so svojim chladicom spravite na zaklade tohoto clanku, robite na vlastnu zodpovednost.
Nedalo mi pokoja nieco spravit s chladiacim
![Very mad :furious:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile58.gif)
ucinkom na mojej Ninji, tak som ju odinstaloval z dosky a pocal sa skumat, co a ako by sa na nej dalo vylepsit. Bohuzial na fotodokumentaciu som zasa akosi pozabudol... :around:
Kdesi na webe som nasiel "navod", na rozobratie zakladne a prepastovanie Heat-Pipe rurok kvalitnejsou termopastou.
Uz viem, ze dotycny (bol to nejaky "recenzent" chladicov na nejakom ceskom fóre) to veru rozhodne neskusal, bola to len jeho teória.
Tvrdil, ze medzi zakladnou a Heat-Pipe rurkami je adhezivna pasta, ktora sa da (po oskrutkovani 4 skrutiek spojujucich zakladnu s Heat-Pipe rurkami, samozrejme) prekonat silou paky. Kedze som pri pohlade zblizka videl, ako su medzi niektorymi rurkami a zakladnou drobne medzery, pojal som sa rozobrat svoj zaroven nenavideny i milovany chladic.
Po odskrutkovani som si nasiel miesto na pacenie prave tam, kde boli medzeri medzi rurkami a zakladnou najvacsie. Pacim, pacim...zakladna sa mirene nadvihne, s vitazoslavnym vyrazom :o a vyplazenym jazykom si vravim: "vyhral som, hor sa do pastovania", ale omyl! ziadna adhezivna pasta tam nieje!
Rebra su k sebe vzajomne a k zakladni priletovane, ale tak neuveritelne slendriansky, az som neveril vlastnym ociam! :8O:
Vieme, ze Ninja ma 6 Heat-Pipe rurok ohnutych do tvaru U. Len 2 rurky boli priletovane kvalitne, ale len na jednej strane zakladne, ostatne buD neboli vobec, alebo len na niekolko milimetrovych castiach. Kedze su HP rurky pod zakladnou zlisovane, ich tvar ma od rovneho velmi Daleko a prave preto som ocakaval kvalitne letovane spoje po celej ploche kontaktu so zaklaDnou, alebo aspon pouzitie termopasty. Pri Dalsom odklapani zakladne som teda narazil na problem, ako oddelit 2 kvalitne naletovane rurky?
![??? :?:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/question.gif)
Nijako, prilis velkou silou som akurat vytahoval HP rurky, ktore by sa nakoniec odtrhli, alebo zlomili. Musel som teda zakladnu vypacit aspon tak, aby som sa dostal pastou do vsetkych potrebnych miest. Predchadzalo tomu cistenie a vyplachovanie riedidlom, vodou a nakoniec niekolkonasobne preplachovaie isopropylalkoholom.
Po vysuseni som na znacne podnapity chladic zacal velmi tenkou ihlou nanasat v hrubych vrstvach pastu Arctic Silver 5, ktora uz veru do spicky nepatri, ale stale je to vysokokvalitna pasta a inu momentalne nemam v potrebnom mnozstve. Pastu som aplikoval na vsetky spojenia HP so zakladnou, ako aj ich samotne prepojenia a prepojenie s pasivom na zakladni.
Po uspokojivom napastovani som zacal premyslat, ako mojimi pocinmi mierne zdeformovane HP rurky napchat na povodne miesta k zakladni. Opat som radsej pouzil silu ako rozum a pocal sa tvrdymi udermi paste :bash: (dnes ma neuveritelne boli prava ruka, netusim preco
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
) stlacat HP rurky spat na povodne miesto. Nakoniec sa mi mozno aj koli tomu, ze vazim metrak
![Piskanie :whistle:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/whistle.gif)
podarilo ako-tak zatåct rurky na svoje miesta a postupnym dotahovanim skrutiek ich nakoniec vratit do povodneho stavu.
Nasledovalo dolestenie zakladne Sidolom a niekolkonasobne utieranie handrickou namocenou v isopropylalcohole. Rovnako dopadol aj IHS procesora.
Po vycisteni som na zakladnu aj na IHS naniesol ukazkovo Coolaboratory Liquid Pro
(detaily v tejto prislusnej sekcii).
Po nainstalovani na paticu a zlozeni pocitaca nasledovali testy mojho experimentu, uvediem dolezite informacie:
Intel Pentium 2160 1MB L2Cache, Tjunction 100°, 1,8 GHz, 1.3v @ 3 GHz, 1,288v.
Ventilator na Ninji: povodny Scythe, rychlost 880 otacok za minutu.
Teplota miestnosti v oboch testoch: 26°C.CPU: Tjunction 100°
Teplota merana programom Intel Thermal Analysis Tool.
BIOS napatie: 1,400v
Napatie v Idle .....................: 1.360v (CPU-Z)
Napatie v Burn cez Intel TAT: 1.288v (CPU-Z)
Napatie v Burn cez Prime 95: 1.304v (CPU-Z)
Pred rozobratim chladica a s aplikovanou pastou Arctic Silver 5:
Maximalna teplota v zatazeni Intel TAT po dobu 30 minut:
85°C
Maximalna teplota v zatazeni Prime 95 po dobu 30 minut:
75°C
Po rozobrati a uprave chladica a aplikovani Coolaboratory Liquid Pro:
Maximalna teplota v zatazeni Intel TAT po dobu 30 minut:
75°C
Maximalna teplota v zatazeni Prime 95 po dobu 30 minut:
67°C
Conclusion:
![LOL :lol:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/lol_sign.gif)
Som prekvapeny obrovskym rozdielom teplot, pred upravou chladica som pouzival Coollaboratory Liquid Pro a rozdiel oproti Arctic Silver 5 bol "len" 4°C, aj keD priznavam, ze nebola aplikovana tak dokonale, ako teraz. Stale vsak verim, ze otvorenie a zapastovanie Ninji spravilo priblizne o 4°C nizsie teploty. Profik by sa s tym vedel vyhrat lepsie, ale ja bohuzial nemam ani cas, ani potrebnu vybavu a som lavak, tak pochopte...
![Crazy :crazy:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/crazy.gif)
[-X
Dakujem za vas cas obetovany citaniu tohoto blabolu. ![Beeee :P](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/bleh.gif)