Ake graficke karty ste doteraz vlastnili ?

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
Woody33
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 31
Dátum registrácie: So 01. Dec, 2007, 08:00

Príspevok od používateľa Woody33 »

S3 netusim aka
TNT 2 32bit
Geforce mx 200 32bit
Geforce mx 400 64bit
Geforce FX 5200 128bit
Geforce NX 6200 256bit
ATi X1650 512bit
Používateľov profilový obrázok
guess2k6
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 438
Dátum registrácie: Št 28. Okt, 2004, 14:00
Bydlisko: Prešov (23)

Príspevok od používateľa guess2k6 »

S3
Riva TNT2 Pro 32MB
FX 5600 128MB
FX 5700 128MB
6600GT 128MB

na notase:
Ati Mobility Radeon 200
nVidia 7200
Desktop:MB: MSI K7n2 Delta, CPU: Athlon XP 2600+@3400+ + AC Copper Silent, Ram: PQI 2x512mb 400mhz, Gk: Inno3d GeForce 6600GT 500/1000@540/1120 + Zalman VF700AlCu, Zdroj: Delux 420W, DVD-RW: LG 4166B, HDD: Maxtor 80GB 7200ot., 19" LCD LG L194WT-SF
Laptop: Apple MacBook 13,3 Unibody Cpu: Intel Core2Duo 2Ghz, 2Gb DDR3, 160Gb 5400ot., GeForce 9400M
Používateľov profilový obrázok
PenSivE
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 135
Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Bratislava/Petržalka

Príspevok od používateľa PenSivE »

kedze doba roku 1997-2003 bola na grafiku strasne uboha a ja som sa nemohol divat na tie "oci vypalujuce efekty", teda placate textury na geometrii viz Half-life a vobec hry skarede ako tato, tak som nemal problem s upgradom, lebo som ani tie hry nechcel vidiet...a preto som mal 7 rokov fajny 2d/3d akcelerator Velocity 100 3Dfx, ktory bol asi naj accele. na 2d ukony...no a teraz, 2roky dozadu to islo takto:

2. GeForce2 MX 400 - bieda
3. GeForce4 MX 440 - bieda taka ista
4. Daaky GeForce 3 intg. na doske - celkom zvladal
5. GeForce 6600GS - nedostacujuce
6. GeForce 7600GS - za malo penazi vela muziky (when O.C.)
7. Cakam na normalnu VGA, lebo tieto novinky s tymi unifikovanymi shadermi je velmi zla myslienka...
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

PenSivE napísal:7. Cakam na normalnu VGA, lebo tieto novinky s tymi unifikovanymi shadermi je velmi zla myslienka...
:? tak tomu nerozumiem ... co si tym chcel povedat ?
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
PenSivE
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 135
Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Bratislava/Petržalka

marketing

Príspevok od používateľa PenSivE »

ufff....som cital uz vselijake pre a proti...tazko to teraz vysvetlit...ale jedine, co si teraz tak matne na to spominam bol fakt, ze tie shadery si kazde datove vlakno maju rozdelit napoli a pracovat...co je super, lenze asi tak 30 percent vlakien sa dalo rozdelit na dve, a preto tuto grafiku nikdy nevyuzijes na 100percent...priemerne sa to pohybovalo pri Crysis okolo 60-70 percent....secky grafiky pred ati2xxx a Geforce8xxx mali specializovane jednotky pre jednotlive ukony...tym padom kazda jednotka a cast mala vzdy co robit a nelenit...preto napr 7950 dava takyisty vykon v hrach a ko dava povedzme 2900pro...co je smutne...prave preto cakam, nech to okamzite vratia spat alebo nech pekne sa to vylepsi....jednoduch ta karta sa oplati len koli hram s DX10, inac cela tato rada u mna skoncila....DX9 staci, casu dost....marketing vy******....
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Používateľov profilový obrázok
fobos
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3762
Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice

Príspevok od používateľa fobos »

Ale vezmi si to z druhej strany, ze pre tuto architekturu sa jednoduchsie pisu hry

Btw.: 7950 urcite nie je vykonna ako HD2900Pro :D
Xbox Series X...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Používateľov profilový obrázok
sheen
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 12
Dátum registrácie: So 01. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Okolí Uh.Hradištì

Príspevok od používateľa sheen »

tak jak jsem je menil..
TnT2,gef2MX,Gef4Ti4200,Ati 8500,Ati 9700pro,Ati x800pro@xt PE a tedka HD3870
Používateľov profilový obrázok
PenSivE
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 135
Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Bratislava/Petržalka

Príspevok od používateľa PenSivE »

fobos napísal:Ale vezmi si to z druhej strany, ze pre tuto architekturu sa jednoduchsie pisu hry

Btw.: 7950 urcite nie je vykonna ako HD2900Pro :D
pravda je, samozrejme ma vacsi takt a vobec tych jednotiek je viac (texture pipelines, shader processors atd), ale zial testy ukazuju ziadny rozdiel pri DX9 hrach...a videl som to aj nazivo a rovnake FPS....rovnaky vysledok...islo to rovnako, teda rada 2xxx u mna skoncila...ani 3xxx sa mi nepaci, uvidime, aky krok spravi nVidia...ide
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: marketing

Príspevok od používateľa crux2005 »

PenSivE napísal:ufff....som cital uz vselijake pre a proti...tazko to teraz vysvetlit...ale jedine, co si teraz tak matne na to spominam bol fakt, ze tie shadery si kazde datove vlakno maju rozdelit napoli a pracovat...co je super, lenze asi tak 30 percent vlakien sa dalo rozdelit na dve, a preto tuto grafiku nikdy nevyuzijes na 100percent...priemerne sa to pohybovalo pri Crysis okolo 60-70 percent....secky grafiky pred ati2xxx a Geforce8xxx mali specializovane jednotky pre jednotlive ukony...tym padom kazda jednotka a cast mala vzdy co robit a nelenit...preto napr 7950 dava takyisty vykon v hrach a ko dava povedzme 2900pro...co je smutne...prave preto cakam, nech to okamzite vratia spat alebo nech pekne sa to vylepsi....jednoduch ta karta sa oplati len koli hram s DX10, inac cela tato rada u mna skoncila....DX9 staci, casu dost....marketing vy******....
unifikovane shadery (D3D 10) sa nerovnaju unifovanej architekture, ale predpokladam, ze myslis unifikovanu architekturu.
vies co znamena unifikovana architektura ? pravdepodobne nie

unifikovana architektura znamena to, ze mame vypoctove jednotky (je jedno ako su pomenovane) a vypocitavaju to, co im zadame. Pixel, vertex alebo geometry shader. Im je to jedno. To je ich najvacsia vyhoda. KeD treba hlavne fixel shading, tak vypocitavaju hlavne pixel shading a Dalsie to co je potrebne - napr. vertex shadery. Prave vDaka tejto unifikacii dosahuju lepsie vytazenie ako keby boli PS-ALUs a VS-ALUs oddelene. Priklad: PS-ALUs su maximalne vytazene a VS-ALUs nie - klasicka architektura bez unifikacie. S rovnakym poctom ALUs = PS+VS ALUs by dokazal mat unifikovana architektura lepsi vykon lebo by si "spravila" jednoducho viac PS-ALUs, lebo kazda vypoctova jednodtka dokaze to iste a pre vertex shadery by pouzila len potrebny pocet ALUs. Znazorneny je to na nasledujucich obrazkoch:

Obrázok
Obrázok

samozrejme, potreba pomer pixel/vertex shaderov sa meni od sceny k scene:

Obrázok

to o com si sa pokusil napisat je skor rozdiel medzi Vec a skalarnymi ALUs. To vsak nema nic s unifikovanou architekturou.
Napriek tvrdeniam nV ma G80 unifikovanu architekturu a R600 tiez - zaujimava zhoda nie ? Keby bola unifikovana architektura "zla", myslis ze by ju vyuzivali obaja hraci na poli consumer grafickych kariet ?

Vytazenie akych jednotiek bolo pri Crysis medzi 60-70% ?

Napr. buduconost je taka, ze ROPs ako samostatne vypoctove jednotky zaniknu a budu sucastou ALUs. AMD/ATi zacala s tymto krokom trochu priskoro (mozme sa tesit, ze aspon blender je samostatne), ale skor ci neskor bude takto smerovat aj nVidia. Je to otazka casu.

aka 7950 ? GeForce 7950X2 ? GeForce 7950GT ?
fobos napísal:Ale vezmi si to z druhej strany, ze pre tuto architekturu sa jednoduchsie pisu hry
to nema nic spolocne s unifikovanou architekturou, ale s unifikovanymi shadermi (D3D 10, SM4, SM 4.1)
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
PenSivE
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 135
Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Bratislava/Petržalka

Príspevok od používateľa PenSivE »

No, spravne tvrdis, toto ja absolutne chapem, to prispieva a vsetko, co tvrdis pravda je...ale ten taky maly faktor, preco sa musia tie datove thready delit dvoma?....kua musim najst tu recenziu a napisat ju sem...fakt lebo trochu par veciam nerozumiem...a uz vobec ne vykonnostny rozdiel v hrach 7950 (je to jedno, ktory model) rozidel medzi touto a povedzme 2900 (tiez jedno) bol na moje prekvapenie 3 percenta v testoch hier...mna nezaujimaju synteticke testy typu 3dmark....hry same ukazuju, co ta grafa vie...a bola to teda bieda...no nic, ja najdem...
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Používateľov profilový obrázok
killswitch
VIP
VIP
Príspevky: 4594
Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA-Okolie

Príspevok od používateľa killswitch »

no radsej rychlo pohladaj, kde si to cital. :wink:

rozdiel medzi 7950 a 2900 urcite nie je 3 percenta.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

PenSivE napísal:No, spravne tvrdis, toto ja absolutne chapem, to prispieva a vsetko, co tvrdis pravda je...
zdalo sa mi, ze nie
PenSivE napísal:ale ten taky maly faktor, preco sa musia tie datove thready delit dvoma?....kua musim najst tu recenziu a napisat ju sem...fakt lebo trochu par veciam nerozumiem...

delit dvoma ? :?

PenSivE napísal:a uz vobec ne vykonnostny rozdiel v hrach 7950 (je to jedno, ktory model) rozidel medzi touto a povedzme 2900 (tiez jedno) bol na moje prekvapenie 3 percenta v testoch hier...mna nezaujimaju synteticke testy typu 3dmark....hry same ukazuju, co ta grafa vie...a bola to teda bieda...no nic, ja najdem...
urcite to nie je jedno

GF 7950X2 = 2xGF 7950GT

ale tak ci tak, 3% rozdiel tam nie

a aby som sa vratil k tvojmu prispevku:
PenSivE napísal:
fobos napísal:Btw.: 7950 urcite nie je vykonna ako HD2900Pro :D
samozrejme ma vacsi takt a vobec tych jednotiek je viac (texture pipelines, shader processors atd), ale zial testy ukazuju ziadny rozdiel pri DX9 hrach...a videl som to aj nazivo a rovnake FPS....rovnaky vysledok...islo to rovnako, teda rada 2xxx u mna skoncila...ani 3xxx sa mi nepaci, uvidime, aky krok spravi nVidia...ide
ano, pracovne frekvencie su rozdielne, ale nie je vlastne vsetko rozdielne ? a keD porovnavas 7950X2 s HD 2900Pro - tak ma 7950X2 urcite viac "TMUs" a keD si to tak vezmes aj ALUs ...
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
PenSivE
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 135
Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Bratislava/Petržalka

Príspevok od používateľa PenSivE »

Ad 1: 3d mark a taketo benche su najnepresnejsie (teda neberiem v uvahu)

Ad 2: Zistim, preco sa to ma delit dvoma

Ad 3: Ano, secko je tam rozdielne, ale vysledok rozdielu bohovy teda rozhodne neni...
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Používateľov profilový obrázok
Scorp
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2225
Dátum registrácie: So 09. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Krankenhaus

Príspevok od používateľa Scorp »

Mohli by ste potom tieto bla bla presunut do zvlastneho threadu? Toto tu bolo take pekne, bez zbytocnych kecov.. :red:
Me like Pentium
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

PenSivE napísal:Ad 1: 3d mark a taketo benche su najnepresnejsie (teda neberiem v uvahu)
kto tu hovori o 3Dmarku ? alebo o nejakom syntetickom benchmarku ? zda sa mi, ze len ty

pokial by si sa aspon pozrel na ten link, ktory som v predchadzajucom prispevku napisal:

ale tak ci tak, 3% rozdiel tam rozhodne nie

tak by si zistil, ze to je suhrnne vykonnostne zhodnotenie grafickych kariet v danom rozliseni s AA, AF z
hier, ktore testuje CB.de

nazdravie

PenSivE napísal:Ad 3: Ano, secko je tam rozdielne, ale vysledok rozdielu bohovy teda rozhodne neni...
^^
PenSivE napísal:Ad 2: Zistim, preco sa to ma delit dvoma
uz som zvedavy co myslis :)
Scorp napísal:Mohli by ste potom tieto bla bla presunut do zvlastneho threadu? Toto tu bolo take pekne, bez zbytocnych kecov.. :red:
aku hodnotu ma cisto len zoznam grafickych kariet, ktore maju uzivatelia ? bez diskusie k nim imho ziadnu a preto je momentalna podoba pre mna esteticka :wink: keD ti ide o to
s pozdravom, crux.

Návrat na "Grafické karty"