3d hra
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8868
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Ide to aj v Delphi + DelphiX unity, a 3DSMAX 

Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi 14T 256GB
Xiaomi 14T 256GB
kedysi som chcel aj ja daku fun 3d gamesu spravyt (taku podla vlastnej chuti..) Aby sa tu nasiel daky fajn sposob ako na to tak by som sa k tomu rad vratil 
V 3D maxe robyt viem, to neije problem, ale C++ ? Delphi ? To by uz chcelo slusnejsiu znalost kodovania ,nie ?
Som mal akysi 3D Game Creator ci jak sa to volalo, ale to nemalo ani hlavu ani petu...proste chaos,nevedel som z toho programu ani prT ,ale zda sa mi ,ze by to mohlo funguvat s 3D maxom v ktorom sa vymodeluju postavy,lvlely atd. a potom sa tieto modely len osadia do enginu (na nete je dostatok free enginov)
Slo by to takto ? Su tie free engini dost "inteligentne" aby som tam mohol "len" nahadzat svoje modely nastavit fyziku/vlastnosti hry a hotovo ?

V 3D maxe robyt viem, to neije problem, ale C++ ? Delphi ? To by uz chcelo slusnejsiu znalost kodovania ,nie ?
Som mal akysi 3D Game Creator ci jak sa to volalo, ale to nemalo ani hlavu ani petu...proste chaos,nevedel som z toho programu ani prT ,ale zda sa mi ,ze by to mohlo funguvat s 3D maxom v ktorom sa vymodeluju postavy,lvlely atd. a potom sa tieto modely len osadia do enginu (na nete je dostatok free enginov)
Slo by to takto ? Su tie free engini dost "inteligentne" aby som tam mohol "len" nahadzat svoje modely nastavit fyziku/vlastnosti hry a hotovo ?
CPU: Intel Pentium Dual Core E2180 2Ghz@3010Mhz CPUz | RAM: DRR2 2G 667Mhz@758Mhz Kingston | HDD: 250G Seagate 16M cashe SATA2 | MB: MSI P35 Neo2-FIR | GPU: ATi HD4850 512 DDR3 ,Saphhire
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8868
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Akoze, rozne game creatory a podobne kraviny su pre lama deticky co si chcu naklikat nejake hopsacky v style "jazz jackrabbit" a pod.
Co sa tyka enginov, tak to tiez neni len nejake okno s nastaveniami, kde tomu nahadzes modely, textury, fyziku atd.
Treba vediet bud skript ktory ten engine pouziva na rozhybanie modelov, nacitanie levelu atd. alebo tomu priamo pises v programovacom jazyku (rovnakom v akom je ten engine). Lebo jenak tam musis model nacitat, ale musis tomu aj nejako povedat co ma dalej robit...dokumentacia k enginom byva pomerne rozsiahla. Ovsem neocakavaj, ze s nejakym free enginom vyrobis hru typu Quake 4...
Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
Co sa tyka enginov, tak to tiez neni len nejake okno s nastaveniami, kde tomu nahadzes modely, textury, fyziku atd.
Treba vediet bud skript ktory ten engine pouziva na rozhybanie modelov, nacitanie levelu atd. alebo tomu priamo pises v programovacom jazyku (rovnakom v akom je ten engine). Lebo jenak tam musis model nacitat, ale musis tomu aj nejako povedat co ma dalej robit...dokumentacia k enginom byva pomerne rozsiahla. Ovsem neocakavaj, ze s nejakym free enginom vyrobis hru typu Quake 4...
Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi 14T 256GB
Xiaomi 14T 256GB
este dodam ze aj jednoduche 3D hry, aj free(napr RPG) robi casto cely programatorsky tim cele mesiace.
takze pre 1 cloveka pomerne neznaleho v programovani je to nadludsky vykon.
toto chytalo kamaratov tak 4roky dozadu...
take detske zmyslanie.
takze pre 1 cloveka pomerne neznaleho v programovani je to nadludsky vykon.
toto chytalo kamaratov tak 4roky dozadu...

Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
k0sTi napísal:C++ , 3DS Max
a co tak namiesto C++ pouzit java? hovoril, ze jednoducha hra. takze java uplne postacuje - java + openGL.shiro napísal: Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
open GL az take tazke nie je. zakladny 3D engine so skusenostami s javou a nulovymi oGL skusenostami zakodujes max za tyzden.
dobry tutorial pre openGL najdes tu. je tam aj pre C, C++, Java, Delphi, C#, Python, Visual Basic, Asm.
pre Windows, Linux, Mac OS, Solaris. takze do toho.