3d hra
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8732
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Ide to aj v Delphi + DelphiX unity, a 3DSMAX
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
kedysi som chcel aj ja daku fun 3d gamesu spravyt (taku podla vlastnej chuti..) Aby sa tu nasiel daky fajn sposob ako na to tak by som sa k tomu rad vratil
V 3D maxe robyt viem, to neije problem, ale C++ ? Delphi ? To by uz chcelo slusnejsiu znalost kodovania ,nie ?
Som mal akysi 3D Game Creator ci jak sa to volalo, ale to nemalo ani hlavu ani petu...proste chaos,nevedel som z toho programu ani prT ,ale zda sa mi ,ze by to mohlo funguvat s 3D maxom v ktorom sa vymodeluju postavy,lvlely atd. a potom sa tieto modely len osadia do enginu (na nete je dostatok free enginov)
Slo by to takto ? Su tie free engini dost "inteligentne" aby som tam mohol "len" nahadzat svoje modely nastavit fyziku/vlastnosti hry a hotovo ?
V 3D maxe robyt viem, to neije problem, ale C++ ? Delphi ? To by uz chcelo slusnejsiu znalost kodovania ,nie ?
Som mal akysi 3D Game Creator ci jak sa to volalo, ale to nemalo ani hlavu ani petu...proste chaos,nevedel som z toho programu ani prT ,ale zda sa mi ,ze by to mohlo funguvat s 3D maxom v ktorom sa vymodeluju postavy,lvlely atd. a potom sa tieto modely len osadia do enginu (na nete je dostatok free enginov)
Slo by to takto ? Su tie free engini dost "inteligentne" aby som tam mohol "len" nahadzat svoje modely nastavit fyziku/vlastnosti hry a hotovo ?
CPU: Intel Pentium Dual Core E2180 2Ghz@3010Mhz CPUz | RAM: DRR2 2G 667Mhz@758Mhz Kingston | HDD: 250G Seagate 16M cashe SATA2 | MB: MSI P35 Neo2-FIR | GPU: ATi HD4850 512 DDR3 ,Saphhire
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8732
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Akoze, rozne game creatory a podobne kraviny su pre lama deticky co si chcu naklikat nejake hopsacky v style "jazz jackrabbit" a pod.
Co sa tyka enginov, tak to tiez neni len nejake okno s nastaveniami, kde tomu nahadzes modely, textury, fyziku atd.
Treba vediet bud skript ktory ten engine pouziva na rozhybanie modelov, nacitanie levelu atd. alebo tomu priamo pises v programovacom jazyku (rovnakom v akom je ten engine). Lebo jenak tam musis model nacitat, ale musis tomu aj nejako povedat co ma dalej robit...dokumentacia k enginom byva pomerne rozsiahla. Ovsem neocakavaj, ze s nejakym free enginom vyrobis hru typu Quake 4...
Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
Co sa tyka enginov, tak to tiez neni len nejake okno s nastaveniami, kde tomu nahadzes modely, textury, fyziku atd.
Treba vediet bud skript ktory ten engine pouziva na rozhybanie modelov, nacitanie levelu atd. alebo tomu priamo pises v programovacom jazyku (rovnakom v akom je ten engine). Lebo jenak tam musis model nacitat, ale musis tomu aj nejako povedat co ma dalej robit...dokumentacia k enginom byva pomerne rozsiahla. Ovsem neocakavaj, ze s nejakym free enginom vyrobis hru typu Quake 4...
Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
este dodam ze aj jednoduche 3D hry, aj free(napr RPG) robi casto cely programatorsky tim cele mesiace.
takze pre 1 cloveka pomerne neznaleho v programovani je to nadludsky vykon.
toto chytalo kamaratov tak 4roky dozadu... take detske zmyslanie.
takze pre 1 cloveka pomerne neznaleho v programovani je to nadludsky vykon.
toto chytalo kamaratov tak 4roky dozadu... take detske zmyslanie.
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
k0sTi napísal:C++ , 3DS Max
a co tak namiesto C++ pouzit java? hovoril, ze jednoducha hra. takze java uplne postacuje - java + openGL.shiro napísal: Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
open GL az take tazke nie je. zakladny 3D engine so skusenostami s javou a nulovymi oGL skusenostami zakodujes max za tyzden.
dobry tutorial pre openGL najdes tu. je tam aj pre C, C++, Java, Delphi, C#, Python, Visual Basic, Asm.
pre Windows, Linux, Mac OS, Solaris. takze do toho.