3d hra

Hry a problémy s nimi...
POZOR: žiadny WAREZ
Používateľov profilový obrázok
buldog11
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pi 01. Feb, 2008, 14:00

3d hra

Príspevok od používateľa buldog11 »

mohol by mi niekto poradit ako vyrobit jednoduchu 3d hru? ake programy mam pouzit?
Používateľov profilový obrázok
kOsTi
VIP
VIP
Príspevky: 2887
Dátum registrácie: Ne 08. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: BKK, Thailand

Príspevok od používateľa kOsTi »

C++ , 3DS Max
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8597
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Príspevok od používateľa shiro »

Ide to aj v Delphi + DelphiX unity, a 3DSMAX :)
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
DrPokus
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 229
Dátum registrácie: Pi 08. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: okres Levice

Príspevok od používateľa DrPokus »

kedysi som chcel aj ja daku fun 3d gamesu spravyt (taku podla vlastnej chuti..) Aby sa tu nasiel daky fajn sposob ako na to tak by som sa k tomu rad vratil :)

V 3D maxe robyt viem, to neije problem, ale C++ ? Delphi ? To by uz chcelo slusnejsiu znalost kodovania ,nie ?

Som mal akysi 3D Game Creator ci jak sa to volalo, ale to nemalo ani hlavu ani petu...proste chaos,nevedel som z toho programu ani prT ,ale zda sa mi ,ze by to mohlo funguvat s 3D maxom v ktorom sa vymodeluju postavy,lvlely atd. a potom sa tieto modely len osadia do enginu (na nete je dostatok free enginov)

Slo by to takto ? Su tie free engini dost "inteligentne" aby som tam mohol "len" nahadzat svoje modely nastavit fyziku/vlastnosti hry a hotovo ?
CPU: Intel Pentium Dual Core E2180 2Ghz@3010Mhz CPUz | RAM: DRR2 2G 667Mhz@758Mhz Kingston | HDD: 250G Seagate 16M cashe SATA2 | MB: MSI P35 Neo2-FIR | GPU: ATi HD4850 512 DDR3 ,Saphhire
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8597
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Príspevok od používateľa shiro »

Akoze, rozne game creatory a podobne kraviny su pre lama deticky co si chcu naklikat nejake hopsacky v style "jazz jackrabbit" a pod.

Co sa tyka enginov, tak to tiez neni len nejake okno s nastaveniami, kde tomu nahadzes modely, textury, fyziku atd.

Treba vediet bud skript ktory ten engine pouziva na rozhybanie modelov, nacitanie levelu atd. alebo tomu priamo pises v programovacom jazyku (rovnakom v akom je ten engine). Lebo jenak tam musis model nacitat, ale musis tomu aj nejako povedat co ma dalej robit...dokumentacia k enginom byva pomerne rozsiahla. Ovsem neocakavaj, ze s nejakym free enginom vyrobis hru typu Quake 4...

Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Príspevok od používateľa NemesiS »

este dodam ze aj jednoduche 3D hry, aj free(napr RPG) robi casto cely programatorsky tim cele mesiace.
takze pre 1 cloveka pomerne neznaleho v programovani je to nadludsky vykon.

toto chytalo kamaratov tak 4roky dozadu... :lol: take detske zmyslanie.
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
Používateľov profilový obrázok
kami_sama
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 362
Dátum registrácie: Po 05. Sep, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa kami_sama »

k0sTi napísal:C++ , 3DS Max
shiro napísal: Skratka pokial sa nechces zabavat s game creatormi, tak pre pracu v nejakom 3D engine musis vediet programovat. Lahke to neni. 90% hier sa dneska robi v C++, takze znalost tohoto jazyka je podmienku.
a co tak namiesto C++ pouzit java? hovoril, ze jednoducha hra. takze java uplne postacuje - java + openGL.

open GL az take tazke nie je. zakladny 3D engine so skusenostami s javou a nulovymi oGL skusenostami zakodujes max za tyzden.

dobry tutorial pre openGL najdes tu. je tam aj pre C, C++, Java, Delphi, C#, Python, Visual Basic, Asm.

pre Windows, Linux, Mac OS, Solaris. takze do toho.

Návrat na "Hry a problémy s nimi"