Intel GPU: Larrabee

Špekulácie o nevydaných produktoch...
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa crux2005 »

Intel Larrabee s 24 jadrami ?
Podľa týchto informácií má byť Larrabee predstavený v druhej polovici roku 2009 na IDF v meste San Francisco. Najprv má byť potrebným hardvérom zásobovaný segment serverov. Až o šesť mesiacov neskôr majú mať aj "obyčajní" zákazníci možnosť zakúpiť si grafické karty "made by Intel". Čo sa týka špecifikácií, tak sa Intel tradične zdržiava konkrétnych údajov. U TGDaily sa ale špekuluje, že Larrabee bude obsahovať až 24 jadier. Spojenie s GDDR 5 pamäťou má zabezpečovať 1024bit široká zbernica. Ako sa majú tieto špekulácie interpretovať nie je jasné, keďže sme 1024bit širokú internú zbernicu zaznamenali už s čipom R600 a 24 jadrový (10 clusterov * 24 SPs) čip bude aj high-end G200 od nVidie s očakávaným predstavením - 18. júna 2008.
Intel - novinky o Nehalem, Larrabee a Dunnington
Poslednou a zrejme najzaujímavejšou novinkou má byť produkt ktorý zabezpečí vstup Intel-u na trh s ne-integrovanými grafickými kartami - Larrabee.
Larrabee bude kombináciou viacerých x86 jadier s celkom novou architektúrou a taktiež VPU (vector processing unit). Gelsinger upresnil, že táto programovateľná architektúra umožní urýchľovať takmer všetko od HD videa a audia, fyziky, umelej inteligencie, ray tracing po global illumination. Larrabee má byť plne kompatibilné s DirectX a OpenGL, existujúce hry bude možné spustiť ihneď, nebude treba čakať na výrobcov hier pre odladenie na túto architektúru.

Obrázok

Prvé funkčné demá tejto architektúry môžme očakávať ku koncu roka, pričom reálne uvedenie produktov na nej založených sa zrejme objavia v priebehu rokov 2009 a 2010.
Larrabee's Rasterisation Focus Confirmed
I've been trying to keep quiet, but I need to get one thing very clear. Larrabee is going to render DirectX and OpenGL games through rasterisation, not through raytracing.

I'm not sure how the message got so muddled. I think in our quest to just keep our heads down and get on with it, we've possibly been a bit too quiet. So some comments about exciting new rendering tech got misinterpreted as our one and only plan. [...] That has been the goal for the Larrabee team from day one, and it continues to be the primary focus of the hardware and software teams. [...]

There's no doubt Larrabee is going to be the world's most awesome raytracer. It's going to be the world's most awesome chip at a lot of heavy computing tasks - that's the joy of total programmability combined with serious number-crunching power. But that is cool stuff for those that want to play with wacky tech. We're not assuming everybody in the world will do this, we're not forcing anyone to do so, and we certainly can't just do it behind their backs and expect things to work - that would be absurd.
Larrabee: Samples in Late 08, Products in 2H09/1H10
When Doug Freedman asked Paul Otellini about Larrabee during yesterday's conference call, we didn't think much would come out of it. But boy were we wrong: Otellini gave an incredibly to-the-point update on the project's timeframe. So rather than try to summarize, we'll just quote what Otellini had to say here.
  1. Larrabee first silicon should be late this year in terms of samples and we’ll start playing with it and sampling it to developers and I still think we are on track for a product in late ’09, 2010 timeframe.
Computex 2007: Intel planning to enter discrete graphics card market in 2008
Sources from multiple graphics card vendors have confirmed that Intel has approached them to lay down plans to enter the discrete graphics card market for desktop PCs. The new products from Intel would be positioned as direct competitors to AMD's ATI Radeon and Nvidia's GeForce series of cards.

At this stage all plans are still rather vague, according to the sources, with Intel scheduled to deliver a more complete roadmap and specifications in the fourth quarter of this year. However, according to most of the sources, Intel will aim for the mid-range market in the initial stages with pricing targeted around US$300. In the current market, graphics cards at the high-end are priced at around US$800.
[...]
a ešte aj rýchlejšia ako konkurencia ? :D

Ďalšie informácie k Larrabee:

PCB ?

Obrázok

Obrázok
Zdroj

Technické údaje ?

1,7-2,5GHz pracovná frekvencia
dátum vydania: 2.Q 2009
počet jadier: 16-24
cache: 32KB L1, 256KB L2
1024bit RingBus
GDDR5 pamäte
> 200 GB/s priepustnosť
> 1TFLOPs/s aritmetický výkon

Roadmap ?
PCwatch

Larrabee to be made in Intel’s FABs
Larrabee to capture 20+ percent discrete in 2008
Larrablee, Intel's discrete graphic is challenging
Besätigung? @ IDF Fall 2007

Obrázok
Zdroj
s pozdravom, crux.
fobos
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3686
Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa fobos »

no snad uz intel konecne schladi rozvasnenu dovolujucu si nVidiu , kedze AMD na to uz nema :D
Xbox Series X...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa crux2005 »

tak s Larrabeem v 1. gen pochybujem :)

v Inteli si najprv musia uvedomiť, že:
1.) vývoj GPU sa musí podriadiť potrebám vývojárov a nie opačne
2.) hardware sám o sebe nestačí, musí mať aj schopný software
s pozdravom, crux.
fobos
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3686
Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa fobos »

chce to len cas, a naviac firma s takym rozpoctom, co minula neskutocne miliony dolarov za Itanium a nejak vyrazne sa to nej nepodpisalo ...

Myslim ze Intel na to ma dobyt pozicie nVidie
Xbox Series X...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Používateľov profilový obrázok
Fullesh
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5199
Dátum registrácie: So 05. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Nitra

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa Fullesh »

konecne nieco nove sa deje. Uvidime ked sa to uz vyjde von medzi spotrebitelov :-) ...Mozno sa z husenice vyvyne krasny motyl v podobe Larrabee :rolleyes:
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K
.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa crux2005 »

@fobos: však môžu, ale zatiaľ len skúšali v oblasti GPU
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
dexman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 931
Dátum registrácie: St 04. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Levice

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa dexman »

s prihliadnutím na úžasné intelácke igp by som to videl len ako alternatívu, ktorá výkonovo dlho neohrozí nvidiu.
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa GABO »

Vzhľadom na to čo produkuje NVIDIA :) a aké ma blízke plány by som s Dexmanom súhlasil.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa lopo1 »

system-on-a-chip Nvidia Tegra
Homestation
Spoiler: ukázať
CPU: AMD Ryzen 5 5600 + Scythe Fuma rev.B l MB: ASrock B450 Pro4 l RAM: 2x ADATA 8GB DDR4 3000MHz CL16 XPG GAMMIX D10l GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT NITRO+ l HDD: ADATA XPG SX8200 SSD 240GB + 1T SSHD Seagate l PSU: EVGA 500BG l Case: SilentumPC Regnum RG1W l Coolers: 1x Noctua NF-P12 + 2x Noctua NF-S12B PWM l Monitor: Dell UltraSharp U2719DOS: W11
Workstation
Spoiler: ukázať
CPU: Ryzen 9 5950X + Fractal Design Lumen S28 l MB: Gigabyte X570S AORUS ELITE AXRAM: 4 x G.SKILL 32GB DDR4 3600 MHz CL16 Trident Z RGB Neo l GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3090 Ti Xtreme Waterforce 24G l HDD: System Samsung 980Pro 1T + 2xSamsung SSD 870 EVO 4TB l PSU: Silverstone strider platinum st1000-pts l Case: Fractal Design Pop XL Silent Black Solid l Monitor: 2x 27“ 4K Philips PHL279M1RV
cyan
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 88
Dátum registrácie: Pi 23. Máj, 2008, 09:35

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa cyan »

http://www.fudzilla.com/index.php?optio ... 1&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

lol 300W TDP....kde mam chladnicku? :hysterical:
Používateľov profilový obrázok
beardie
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3352
Dátum registrácie: So 25. Mar, 2006, 02:00

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa beardie »

ak to ma byt 16-24 jadier = bude to mat vacsiu plochu = lepsie a ucinnejsie chladenie

zober si to tak, ze teraz je vsetko sustredene v jednom malom bode (570mm^2 v pripade G200), ak by to bola uz 2-2,5x vacsia plocha, nie su take naroky
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa crux2005 »

beardie napísal:ak to ma byt 16-24 jadier = bude to mat vacsiu plochu = lepsie a ucinnejsie chladenie
len aby nepotrebovali ešte viac jadier :D
--------------------------------------------------

Intel's Top Five Take Five Videos: Roger Chandler Part 1
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa crux2005 »

Pat Gelsinger, Intel senior vice president and co-general manager of the firm's Digital Enterprise Group, briefly talked about Larrabee and GPGPU languages such as CUDA during a Q&A session at Intel's 40 birthday party. Gelsinger claims programmers don't have the time to learn how to program for these new architectures and says CUDA will be nothing more than "an interesting footnote in the history of computing annals".
The problem that we’ve seen over and over and over again in the computing industry is that there’s a cool new idea, and it promises a 10x or 20x performance improvements, but you’ve just got to go through this little orifice called a new programming model,’ Gelsinger explained to Custom PC. Those orifices, says Gelsinger, have always been ‘insurmountable as long as the general purpose computing models evolve into the future.’

Gelsinger used the Cell architecture used in the PlayStation 3’s CPU as an example to prove his point. ‘It [Cell] promised to be this radical new computing architecture,’ said Gelsinger, ‘and basically years later the application programmers have barely been able to comprehend how to write applications for it.’

This, according to Gelsinger, is one of the major reasons why Intel’s forthcoming Larrabee graphics chip will be entirely based on IA (Intel Architecture) x86 cores. ‘Our approach to this has been to not force programmers to make a radical architectural shift,’ explained Gelsinger, ‘but to take what they already know – this IA-compatible architecture – and extend the programming model to comprehend new visual computing data-parallel-throughput workloads, and that’s the strategy that we’re taking with Larrabee.’

Larrabee, according to Gelsinger, will simply expand on a standard programming model. ‘It’s an IA-compatible core,’ explained Gelsinger, ‘and we’re extending it with a graphics vector visualisation instruction set that has full support for native programming models, full support for the graphics APIs like DX and OpenGL, and then this broad set of new programming models to go with it.’
http://www.custompc.co.uk/news/602868/i ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;

aká propaganda xP aj keď v "jadre" je niečo pravdy
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa crux2005 »

Prozessorgeflüster, Von Intels Zukunft und dem guten alten Pentium
Für den Bereich „Visual Computing“ und in einer späteren Version auch fürs High Performance Computing ist Larrabee gedacht, ein Prozessor, der bisher mit 16 bis 24 Kernen gehandelt wurde, wahrscheinlich aber gleich mit 32 Kernen im nächsten Jahr debütieren wird – und zwar wie inzwischen durchdrang zur allgemeinen Überraschung wohl mit genau den gut bekannten Pentium-Kernen: dem Pentium P54C. Es wird sich wohl um die modernere Version mit den größeren Caches namens Pentium MMX handeln, natürlich geshrinkt auf 45 nm. Rattner gab allerdings auf die Frage, ob der Larrabee-Kern denn 32- oder 64-bittig sei, die Antwort, er unterstütze die volle Intel-Architektur – und die umfasst heutzutage ja eigentlich 64 Bit. Ob der Kern wohl „verbreitert“ wurde? Die namensgebende MMX-Einheit selber wird er aber wohl nicht brauchen, denn für die mehrfach parallelen Berechnungen (SIMD) besitzt jeder Kern die neue Vektoreinheit mit mutmaßlich 512 Bit Breite. Das ergibt mit Multiply-Add-Befehlen maximal 32 Flop/Takt in einfacher Genauigkeit (SP), die fürs Visual Computing völlig ausreicht. Bei 32 Kernen würden dann schon 2 GHz Takt reichen, um die 2-Teraflops-Marke zu erreichen, womit er etwa doppelt so schnell wäre, wie die ATI/Nvidia-Konkurrenz jetzt. Vermutlich wird die Larrabee-Karte aber auch doppelt so viel verbrauchen wie jene, also rund 300 Watt. Das lässt sich den bisherigen Veröffentlichungen entnehmen, wo man auf einer Larrabee-Karte zwei zusätzliche Spannungsanschlüsse für 150 und 75 Watt ausmachen konnte, was sich zusammen mit dem Strom via PCIe-Konnektor auf 300 Watt summiert
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
slawo206
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 687
Dátum registrácie: Št 26. Júl, 2007, 08:00
Bydlisko: Handlová

Re: Intel GPU: Larrabee

Príspevok od používateľa slawo206 »

http://dsl.sk/article.php?article=6011&title=" onclick="window.open(this.href);return false;

neviem ci vam to nieco nove da, ale stoji to za povsimnutie...
Gigabyte GA-M52L-S3 II AMD Athlon X2 4200+ Windsor (2,2ghz @ 2,9ghz) II ATI/AMD Sapphire HD3850 512Mb II KME 400W II 2x1Gb Kingston 800mhz CL5 II Arctic Cooling Freezer 64 pro PWM II LG H55L LS II Projekt WoodCase in progress

Návrat na "Špekulácie"