Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
X38 má full teda 2x16, PCX2.0
Spoiler: ukázať
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
A prečo rovno nie X48? Čo som videl testy porovnania CrossFire medzi P45 a X48, tak X48 bol podstatne rýchlejší, hlavne vo vysokých rozlíšeniach (v 2560 x 1600 od 20 do 100%).
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Pretoze namiesto X48 si kupim X38 a ziskam rovnaky vykon za menej penazi. X48 je len reklamny produkt pre extremne blbych a bohatych ludi.
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
No jo, X38 je lacnejšia a X48 veru nič naviac neponúka.
Ja osobne by som si kúpil dosku s P45 čipsetom, PCI-E 2.0 aj Crossfire už majú a sú za 3000,-SK.
Ostatné parametre ma až tak nezaujímajú.
Ja osobne by som si kúpil dosku s P45 čipsetom, PCI-E 2.0 aj Crossfire už majú a sú za 3000,-SK.
Ostatné parametre ma až tak nezaujímajú.
Spoiler: ukázať
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Pozor na to! X38 aj X48 majú PCIe linky rozdelené na 2x16, ale P45 iba 2x8. A recenzia na Tweaktown potvrdila vysoký nárast na 2x16 pri rozlíšení 2560x1600, v Crysis aj pri nižšom rozlíšení.
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Pravda, P45 má pri CrossFire obe linky ako x8, na druhú stranu, priepustnosť je vyššia, kedže sa jedná o PCI-E 2.0.
Samozrejme, že v CF režime je výkon nižší ako na X38 (48) s plnými x16 linkami.
Samozrejme, že v CF režime je výkon nižší ako na X38 (48) s plnými x16 linkami.
Naposledy upravil/-a ujo Andydúla v Ut 01. Júl, 2008, 07:45, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Maly update. Kupil som si X38 dosku, co znamena dva PCI-E 2.0 x16 sloty. Snazil som sa to spravit tak, aby po prehodeni dosky povodny Windows XP prezil. Trochu to zmetkovalo, ale nakoniec som to spravil i ked nie uplne cisto a funkcne. Ked som odskusal Crossfire, zistil som, ze stale nejde! To uz ma zacalo napadat, ze chyba nemusela byt v doske, ale v operacnom systeme.
Tak som teda pozalohoval par veci a narychlo na skusku nainstaloval Vistu. Aky je hlavny problem? Ani tu mi nejde Crossfire, skusane v hre Mass Effect, ku ktorej som cital priamo od vyvojarov, ze SLI a Crossfire podporuje dobre. U mna sa to stale tvari, ako som popisal na zaciatku, resp v Mass Effecte som skusal jednu scenu, kde mam uplne rovnake fps s vypnutym aj zapnutym CFX.
Tak kde je chyba? Ja neviem, ci som totalne o mur otrepany alebo co, ale mna uz nenapada naozaj nic, co by som mohol robit zle.
Tak som teda pozalohoval par veci a narychlo na skusku nainstaloval Vistu. Aky je hlavny problem? Ani tu mi nejde Crossfire, skusane v hre Mass Effect, ku ktorej som cital priamo od vyvojarov, ze SLI a Crossfire podporuje dobre. U mna sa to stale tvari, ako som popisal na zaciatku, resp v Mass Effecte som skusal jednu scenu, kde mam uplne rovnake fps s vypnutym aj zapnutym CFX.
Tak kde je chyba? Ja neviem, ci som totalne o mur otrepany alebo co, ale mna uz nenapada naozaj nic, co by som mohol robit zle.
-
- Moderátor
- Príspevky: 15054
- Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava/Štúrovo
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Skusil si zapnut Catalyst A.I. ? U 3870X2 sa vypnutim A.I. vypinalo aj Crossfire, za pokus to stoji.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Skusil som, bohuzial nepomohlo. Napriklad GPU-Z hlasi ATI CrossFire ako "Enabled (2 GPUs)". Idem skusit aj ine hry pre istotu, aby to nahodou nebolo specifickou scenou v Mass Effect, kde je ucinok CFX nulovy.
Edit 1: Team Fortress 2 totalne nic, rozdiel pri nahratom timedeme 1 fps, co prisudzujem skor tomu, ako sa textury loadovali z disku.
Edit 2: Crysis tiez nic. Minus 1-2 fps v rovnakej scene. Ja uz fakt neviem, co s tym mam robit.
Edit 3: Tak a teraz som nieco vyskumal a som z toho absolutne v riti. Pokial nic neslo, bola sanca, ze je nieco zle, opravi sa to a vsetko pojde skvelo. Lenze som na podnet jedneho prispevku na inom fore (clovek mal PRESNE rovnaky problem ako ja) skusil hru Supreme Commander a hla co som nameral:
Takze Crossfire funguje, aspon v tejto hre. Skalovanie velmi pekne, stuttering mierne viditelny. Lenze ako to teraz vlastne je s celym Crossfire? To akoze v 4 z 5 hier nefunguje alebo co? Akokolvek nenavidim shitVidiu, velmi ma laka cely tento Crossfire zahodit do kosa a kupit GTX 280. Preco to v recenziach vsetkym uzasne funguje?
Edit 4: Pozrel som sa na to este trochu podrobnejsie, hlavne som skusil ine hry a je to teda tak, ze niekde crossfire funguje niekde nie. S tym sa samozrejme ratalo, ale necakal som, ze nebude fungovat v styroch z piatich pomerne novych hier. Takze z mojho hladiska je tento topic vyrieseny, pockam si na nove ovladace, a potom sa rozhodnem, co s tym. Prikladam este obrazok, ako vyzera microstuttering pri roznych fps:
Ja sa budem dalej sam zaoberat tym, ako to pri roznych fps vplyva na mna a kde je unosna miera.
Edit 1: Team Fortress 2 totalne nic, rozdiel pri nahratom timedeme 1 fps, co prisudzujem skor tomu, ako sa textury loadovali z disku.
Edit 2: Crysis tiez nic. Minus 1-2 fps v rovnakej scene. Ja uz fakt neviem, co s tym mam robit.
Edit 3: Tak a teraz som nieco vyskumal a som z toho absolutne v riti. Pokial nic neslo, bola sanca, ze je nieco zle, opravi sa to a vsetko pojde skvelo. Lenze som na podnet jedneho prispevku na inom fore (clovek mal PRESNE rovnaky problem ako ja) skusil hru Supreme Commander a hla co som nameral:
Takze Crossfire funguje, aspon v tejto hre. Skalovanie velmi pekne, stuttering mierne viditelny. Lenze ako to teraz vlastne je s celym Crossfire? To akoze v 4 z 5 hier nefunguje alebo co? Akokolvek nenavidim shitVidiu, velmi ma laka cely tento Crossfire zahodit do kosa a kupit GTX 280. Preco to v recenziach vsetkym uzasne funguje?
Edit 4: Pozrel som sa na to este trochu podrobnejsie, hlavne som skusil ine hry a je to teda tak, ze niekde crossfire funguje niekde nie. S tym sa samozrejme ratalo, ale necakal som, ze nebude fungovat v styroch z piatich pomerne novych hier. Takze z mojho hladiska je tento topic vyrieseny, pockam si na nove ovladace, a potom sa rozhodnem, co s tym. Prikladam este obrazok, ako vyzera microstuttering pri roznych fps:
Ja sa budem dalej sam zaoberat tym, ako to pri roznych fps vplyva na mna a kde je unosna miera.
Naposledy upravil/-a zoom v St 25. Jún, 2008, 19:46, upravené celkom 1 krát.
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
ja som mala problem tiez s crossfire a to taky že zhruba každa druha hra blikala ako keby sa smazilo dat dva obrazy dokopy respektive ako keby behom sekundy vypadly a znovu nabehly textury niekolkokrat ... nechapem o co islo .. napodobne sused ma podobnu zostavu a tiez mu robi to iste ... grafy su sapphire 3870 ddr4 bolo to na doske gigabyte P35 DS4 nove widle aj ovladace a prepojenie bolo dvomi kablami vtedy sa v ovladacoch ukazalo ze je crossfireX zapnute a ked to bolo iba jednym kablom tak tam nebolo to X a nebolo to ani vobec zapnute doteraz nam to nejde .skusily sme asi vsetko ale problem nevyriseny ak niekto vie vo co go tak poradte diki moc
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Tak trochu som sa venoval testovaniu Crossfire a micro-stutteringu, a teda prinasam zopar poznatkov, ktore sa niekomu mozu hodit. Test prebiehal tak, ze pocas testovania roznych hier som vymyslal metodiku, niekde skusal take nastavenia inde ine, proste nie je to jednotne, vzdy som vyskusal, co som v danej chvili potreboval. Testovane na X38 chipsete, 2× HD4850, ovladace 8.6 hotfix (alebo 8.7 beta?), Driver Packaging Version 8.501.1-080621a-065814E-ATI, Direct3D Version 7.14.10.0598.
Mass Effect [DX9]: Na tuto hru som sa zameral najviac. Predchadzajuce testovanie ukazalo, ze vykon Crossfire sa akosi neskaluje. Neskor som dosiel na to, ze hra obmedzuje pocet fps na cca 62, da sa to vypnut v .ini subore. Takisto po updatnuti drivrov na ine (alebo to bolo skusanim pod Vistou?) pri povolenom Crossfire blikal obraz v hre. Toto som vyriesil odpojenim jedneho Crossfire mostiku, nechal som zapojeny iba ten, co je blizsie k PCI zaslepke (toto by mohlo pomoct aj Dennyrap vyssie).
Skusal som dve sceny na vysokom rozliseni s maximalnymi detailami. V podstate to behalo dobre, pri Crossfire sa mi zdalo, ze pohlad trochu viac trha, avsak radsej som si urobil slepy test, pri ktorom som neuhadol 2 pokusy z dvoch, ci je zapnuty alebo vypnuty Crossfire. Da sa teda povedat, ze v tej konkretnej scene nebol pozorovatelny. Namerany micro-stuttering mal cca 10 ms pri 60-65 fps.
Race Driver GRID [DX9]: Pri tejto hre som si nevsimol ziadny rozdiel medzi zapnutym a vypnutym Crossfire, pravdepodobne ho nepodporuje. Hra bezala na najvyssich nastaveniach cca 45 fps, co napriek nizkemu cislo stacilo na plynuly zazitok. Raz sa mi z neznameho dovodu znizili fps na 25 a tam bol micro-stuttering uplne brutalne poznat, totalny vysmech na takom comsi hrat. Su to take nerovnomerne spomalenia a zrychlenia, uplny hnus.
BioShock [DX10]: Tu som tiez skusil dve sceny, jednu jednoduchsiu, druhu zlozitejsiu. V prvej si Crossfire polepsil z 85 na 100 fps, v druhej mali oba narovnako okolo 45-50 fps. V jednoduchej scene som stuttering nepostrehol, v zlozitejsej pohlad posekaval aj na jednej karte, takze ziadny rozdiel.
Team Fortress 2 [DX9]: Totalne ziadny rozdiel ako vo fps tak v neexistujucom micro-stutteringu. Pri jednej konkretnej scenke som si chcel nahovorit, ze tam je stuttering viditelny, ale slepy test by mi velmi pravdepodobne nedal za pravdu.
Mafia [DX8]: Tuto hru som skusal trochu davnejsie, tak uz si velmi nepamatam podrobnosti. Rozdiel medzi vypnutym a zapnutym Crossfirom bol bud ziadny, alebo tusim ked bolo viac aut na scene tak CFX malo trosicku menej fps. Micro-stuttering som pri vysokych fps urcite nepozoroval, pri nizky (~45 fps) to uz bolo otazne, len si nepamatam, ako to presne bolo.
Call of Duty 4 [DX9]: Z tohto testu si uz tiez vela nepamatam. Narast fps bol celkom riadny, CoD4 je velmi dobre optimalizovana hra. Micro-stuttering som hladal, aj sa mi cosi marilo, ze by mohol byt, ale nerobil som si slepy test, takze velmi pravdepodobne som si to nahovaral.
Teraz zopar vseobecnych postrehov v bodoch:
• Povodne som si myslel, ze najvacsi problem bude micro-stuttering, ale ukazalo sa, ze ten je vacsinou nepozorovatelny (cim viac fps tym je menej viditelny)
• Celkom naopak, necakal som taketo problemy s ovladacmi a (ne)podporou hier
• O dost vacsi vplyv na rozne trhania ma carovanie s Vsyncom
• Vypinanie a zapinanie CFX vo Viste je uplna blbost, pretoze to prebehne cez 800×600 rozlisenie a vsetky okienka na ploche pekne nauklada malicke do laveho horneho rohu; v XP sa toto nedeje
Ja si teraz musim rozmysliet, ci s touto zostavou vydrzim do prichodu dalsich ovladacov, alebo sa toho zbavim teraz. No co poskusam mozno este nieco cez vikend. Toto je vlastne odo mna vsetko do tohto topicu, mozno nieco neskor poupravim, doplnim alebo niekomu odpoviem, ale ja som si moju vec vyriesil.
Mass Effect [DX9]: Na tuto hru som sa zameral najviac. Predchadzajuce testovanie ukazalo, ze vykon Crossfire sa akosi neskaluje. Neskor som dosiel na to, ze hra obmedzuje pocet fps na cca 62, da sa to vypnut v .ini subore. Takisto po updatnuti drivrov na ine (alebo to bolo skusanim pod Vistou?) pri povolenom Crossfire blikal obraz v hre. Toto som vyriesil odpojenim jedneho Crossfire mostiku, nechal som zapojeny iba ten, co je blizsie k PCI zaslepke (toto by mohlo pomoct aj Dennyrap vyssie).
Skusal som dve sceny na vysokom rozliseni s maximalnymi detailami. V podstate to behalo dobre, pri Crossfire sa mi zdalo, ze pohlad trochu viac trha, avsak radsej som si urobil slepy test, pri ktorom som neuhadol 2 pokusy z dvoch, ci je zapnuty alebo vypnuty Crossfire. Da sa teda povedat, ze v tej konkretnej scene nebol pozorovatelny. Namerany micro-stuttering mal cca 10 ms pri 60-65 fps.
Race Driver GRID [DX9]: Pri tejto hre som si nevsimol ziadny rozdiel medzi zapnutym a vypnutym Crossfire, pravdepodobne ho nepodporuje. Hra bezala na najvyssich nastaveniach cca 45 fps, co napriek nizkemu cislo stacilo na plynuly zazitok. Raz sa mi z neznameho dovodu znizili fps na 25 a tam bol micro-stuttering uplne brutalne poznat, totalny vysmech na takom comsi hrat. Su to take nerovnomerne spomalenia a zrychlenia, uplny hnus.
BioShock [DX10]: Tu som tiez skusil dve sceny, jednu jednoduchsiu, druhu zlozitejsiu. V prvej si Crossfire polepsil z 85 na 100 fps, v druhej mali oba narovnako okolo 45-50 fps. V jednoduchej scene som stuttering nepostrehol, v zlozitejsej pohlad posekaval aj na jednej karte, takze ziadny rozdiel.
Team Fortress 2 [DX9]: Totalne ziadny rozdiel ako vo fps tak v neexistujucom micro-stutteringu. Pri jednej konkretnej scenke som si chcel nahovorit, ze tam je stuttering viditelny, ale slepy test by mi velmi pravdepodobne nedal za pravdu.
Mafia [DX8]: Tuto hru som skusal trochu davnejsie, tak uz si velmi nepamatam podrobnosti. Rozdiel medzi vypnutym a zapnutym Crossfirom bol bud ziadny, alebo tusim ked bolo viac aut na scene tak CFX malo trosicku menej fps. Micro-stuttering som pri vysokych fps urcite nepozoroval, pri nizky (~45 fps) to uz bolo otazne, len si nepamatam, ako to presne bolo.
Call of Duty 4 [DX9]: Z tohto testu si uz tiez vela nepamatam. Narast fps bol celkom riadny, CoD4 je velmi dobre optimalizovana hra. Micro-stuttering som hladal, aj sa mi cosi marilo, ze by mohol byt, ale nerobil som si slepy test, takze velmi pravdepodobne som si to nahovaral.
Teraz zopar vseobecnych postrehov v bodoch:
• Povodne som si myslel, ze najvacsi problem bude micro-stuttering, ale ukazalo sa, ze ten je vacsinou nepozorovatelny (cim viac fps tym je menej viditelny)
• Celkom naopak, necakal som taketo problemy s ovladacmi a (ne)podporou hier
• O dost vacsi vplyv na rozne trhania ma carovanie s Vsyncom
• Vypinanie a zapinanie CFX vo Viste je uplna blbost, pretoze to prebehne cez 800×600 rozlisenie a vsetky okienka na ploche pekne nauklada malicke do laveho horneho rohu; v XP sa toto nedeje
Ja si teraz musim rozmysliet, ci s touto zostavou vydrzim do prichodu dalsich ovladacov, alebo sa toho zbavim teraz. No co poskusam mozno este nieco cez vikend. Toto je vlastne odo mna vsetko do tohto topicu, mozno nieco neskor poupravim, doplnim alebo niekomu odpoviem, ale ja som si moju vec vyriesil.
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
viaceré stránky písali, že CrossFire z dvoch HD 4850 zatiaľ nefunguje dobre
ako to riešia stránky pri testoch ? premenujú .exe súbory, najlepšie na nejaký benchmark, ktorý zaručene funguje s CF
alebo majú beta ovládače, inak sa to žiaľ nedá riešiť
ako som písal v recenzii, microstuttering necítiť všade, ale sú určité hry, kde sa dá veľmi dobre spozorovať - aspoň to tak bolo s 2x HD 3870 - UT3, NFS: PS a Crysis, poprípade 2. GPU test v 3DM Vantage
ako to riešia stránky pri testoch ? premenujú .exe súbory, najlepšie na nejaký benchmark, ktorý zaručene funguje s CF
alebo majú beta ovládače, inak sa to žiaľ nedá riešiť
ako som písal v recenzii, microstuttering necítiť všade, ale sú určité hry, kde sa dá veľmi dobre spozorovať - aspoň to tak bolo s 2x HD 3870 - UT3, NFS: PS a Crysis, poprípade 2. GPU test v 3DM Vantage
s pozdravom, crux.
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Mam taku otazku, ktora sa tyka tohoto. Ide iba o rozdielne karty, ale su podobne. Co myslite? Oplati sa mu prikupit druhu HD3870 a dat si to do Crossfire na ASUS P5K? Pojde to sice len v 16x + 4x rezime, ale oplati sa to? Moj maly sen bol mat raz CF/SLI zostavu. Oplati sa vyhodit nejakych 2500 - 3000 za druhu HD3870 z bazaru?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7403
- Dátum registrácie: Ne 15. Júl, 2007, 08:00
- Bydlisko: Prievidza
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
Na P5K by sa to neoplatilo http://www.zive.cz/default.aspx?server=1&article=141893" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Problemy s CrossFireX a stutteringom (dlhsi post + grafy)
radšej jednu HD 4870, keď sa ti podarí zohnať
s pozdravom, crux.